Mikä siinä Volvossa ärsyttää suomalaista autoilijaa ?

20 kommenttia

Ajan tällä hetkellä saksalaisilla autoilla.



Olen omistanut paljon Volvoja.



Olen havainnut erilaisia nimimerkkejä, jotka korostavat itseään autoilla, ja ilmeisesti tämän vuoksi katsovat Volvoa nenänvartta pitkin. Kuitenkin Volvoa myydään Suomessa varsin paljon. Olen nähnyt liikenteessä jo useita Volvo XC 60 - autoja.



Tämän kyselyn tarkoituksena on selvittää, onko tiettyjen nimimerkkien Volvo-vastaisuus objektiivista vaiko subjektiivista. Jotain outoa tässä on, koska Volvon asema on Suomessa vahva.



Tällaisia nimimerkkejä ovat Andrea. Tekniikan Maailman palstallahan nimimerkki Andrea yrittää henkeen ja vereen todistella Volvon huonoutta, kohta jo kahden vuoden ajan.



Mikä tässä on takana ? Onko kyseessä oma turhamaisuus ja oman egon korostaminen autoilla ? Autohan on tarkoitettu vain liikkumista varten. Vai onko syynä ruotsalaisuus taikka ovatko syyt jotenkin omasta taustasta johtuvia. Vai löytyisikö sittenkin objektiivisia perusteita.



Voisiko esimerkiksi nimimerkki Andrea (entinen XWD), joka on urakoinut Tekniikan Maailman palstalla paljon tässä Volvo-asiassa, nyt joko Tuulilasin palstalla taikka Tekniikan Maailman palstalla vihdoinkin selittää ne ulkoiset tunnusmerkit, miksi Volvo ei kelpaa.



Onko mahdollisesti käynyt sillä tavalla, että po. merkkiä ei ole tarpeeksi jalostettu niin sanotuksi premium-merkiksi ? Jollei po. merkin premium-profiili ole riittävän korkea, niin onko tällä asialla loppujen lopuksi merkitystä ?



Erityisesti haluaisin kuulla näitä objektiivisia perusteluja.



  
  • suomi24:n keskustelupalsta on näitä kirjoituksia varten, joten jos muuta asiaa ei ole, niin siirry perkele sinne. Ainainen ruikuttaminen ja ruinaaminen pilaa tämän hyvän keskustelupalstan, jolta mielestäni löytyy kuitenkin asiantunteviakin nimimerkkejä.

      
  • control



    Minun tarkoitus oli ainoastaan peräänkuuluttaa suvaitsevaisuutta auto-asioissa, koska käsittääkseni markkinoilla on autoja moneen makuun.



    Mielestäni tämä raatokärpänen Andrea on jossain määrin vaikuttanut keskustelupalstan tason pilaantumiseen, mutta se kai on ollut tarkoituskin.

      
  • andertz:

    Mikä siinä Volvossa ärsyttää suomalaista autoilijaa?




    Todellakin, jo otsikointi on varsin pieleen aseteltu!



    Väittäisin, ettei Volvossa ärsytä juurikaan mikään, mikä liikuttaisi suomalaista autoilevaa kansaa mihinkään. Sen todistavat jo ostetut määrät ja yleinen arvostus KAUTTA AIKOJEN, sekä ostajakunta yksityisistä ammattiautoilijoihin. Minuakaan ei ärsytä Volvossa yhtään mikään. Aika harvassa, jos oikeastaan missään automerkissä, sitä paitsi.



    Jos haluat kysyä jotakin oleellista joiltakin henkilöiltä, eli täällä kirjoittavilta nimimerkeiltä, niin kysy SUORAAN. Aina kun löytyy yksittäisiä poikkeuksiakin, niinkuin asiassa missä hyvänsä.



    Älä yleistä ainakaan tällä tavalla.

      
  • auto siinä missä muutkin

    sosiaalisesti hyväksyttävämpi ns.parempi merkki kuin esim.mb/bmw......

    eli kateusarvo...

      
  • Väittäisin, ettei Volvossa ärsytä juurikaan mikään, mikä liikuttaisi suomalaista autoilevaa kansaa mihinkään. Sen todistavat jo ostetut määrät ja yleinen arvostus KAUTTA AIKOJEN, sekä ostajakunta yksityisistä ammattiautoilijoihin. Minuakaan ei ärsytä Volvossa yhtään mikään. Aika harvassa, jos oikeastaan missään automerkissä, sitä paitsi.




    Noin varmaan on. Itse tuotteessa ei varmaan ole mitään kovinkaan ärsyttävää - jos ihan rehellisiä ollaan niin minulle suurin syy Volvon hankkimatta jättämiselle kumpuaa taannoisista "...niinkuin vain Volvo osaa..." -mainoksissa. Tuohon kun vielä lisätään muita samantyyppisiä holier than thou -asioita, on vastenmielisyyttä koottu jo ihan riittävästi. Luotan ymmärtäväni tekniikkaa sen verran, että osaan arvostaa Volvoja autoina mutta...

      
  • -muotoilu sekä ulkoa että sisältä, vanhemmat järkyttäviä kanttilaatikoita, nää uudemmat tyylittömiä möhkäleitä. sisältä muovisen oloisia rimpuloita, esim. viiksikatkaisimien tuntuma on kun katkeneessa vasikan jalassa. Muutenkin ne on vähän kun kintaat kädessä tehtyjä.

    - etuvetoja tai sit leikkinelivetoja.

    - ei tippaakaan urheilullisuutta, ei edes T tai R malleissa, turbokoneiden ominaisuudet surkeat, kuluttaa paljon eikä kuitenkaan kiihdy- eikä kulje mihinkään verrattuna samantehoisiin kilpailijoihin.

    - 5 pyttyisen koneiden karmea kurnuttava käyntiääni. miks Audin viitoskoneessa on hieno ääni, mut vollessa aivan kamala.

    - Valmistusmaa. En voisi ikinä ostaa tuotetta,jonkä on kyhännyt kasaan joku Börje homppelihååkkani.

    - nahkaverhoilu muistuttaa krokotiilin tai norsun nahkaa.

    - s60:sessä ei nää takaikkunasta ulos mitään, miten sillä pakittaa, kun eihän siinä onnettomassa ole edes parkkitutkaa tai avustinta.

    - ajettavuus ei sovi ajamisesta nautiskeluun.

    - loppuu kohta koko tehas, jos voorti ei löydä sille ostajaa.

    - automaateilla ei tee yhtään mitään, venyy kun kuminauha ja kuluttaa 20l/ 100km.

    - rumat mittarit ja katkaisimet.

    - keskuskonsoli täynnä pieniä nappeja, joista ei saa mitään selvää.

    - seisontajarrua käytettäessä sormet osuu istuimen säätö vipuun (s/v40) auts sattuu!

    - moottorivalikoima vanhanaikainen.

    - uusisa paljon elektroniikka vikoja varsinkin uudessa s40 ja v50- malleissa.

    -huono ohjaustunto.



    siinä nyt pientä listaa,lisää keksisin vielä paljon mut pitää lähteä tästä tietsikan äärestä mersua rassaamaan, et sais sen valmiiks ennen kesää.

      
  • andertz:

    control

    Minun tarkoitus oli ainoastaan peräänkuuluttaa suvaitsevaisuutta auto-asioissa, koska käsittääkseni markkinoilla on autoja moneen makuun.

    Mielestäni tämä raatokärpänen Andrea on jossain määrin vaikuttanut keskustelupalstan tason pilaantumiseen, mutta se kai on ollut tarkoituskin.




    Ei taida controlli pelata, näinhän se taso pilaantuu.

      
  • Mulla ei ole sinänsä mitään pahaa sanottavaa volvosta, niissä on todella hyviä ominaisuuksia, ja isot volvot on mielestäni todella mukavia ja turvallisia perheautoja.



    Se kuitenkin ärsyttää, että niistä pitää väen väkisin yrittää uskotella jotain dynaamisia ja sporttisia, kun ne ei ole sitä yhtään. Sekä se että niitä yritetään kaiken aikaa omistajien toimesta tyrkyttää jotenkin yhtä hyväksi kuin vaikka BMW tai Mercedes.



    Volvo on minun käsitykseni mukaan ''automaailman kartalla'' selkeästi näiden alapuolelle, samoin autotekniseltä kantilta katsoen, ja tämä pitäisi omistajien niellä.





      
  • petos:

    Mulla ei ole sinänsä mitään pahaa sanottavaa volvosta, niissä on todella hyviä ominaisuuksia, ja isot volvot on mielestäni todella mukavia ja turvallisia perheautoja.

    Se kuitenkin ärsyttää, että niistä pitää väen väkisin yrittää uskotella jotain dynaamisia ja sporttisia, kun ne ei ole sitä yhtään. Sekä se että niitä yritetään kaiken aikaa omistajien toimesta tyrkyttää jotenkin yhtä hyväksi kuin vaikka BMW tai Mercedes.

    Volvo on minun käsitykseni mukaan ''automaailman kartalla'' selkeästi näiden alapuolelle, samoin autotekniseltä kantilta katsoen, ja tämä pitäisi omistajien niellä.







    Vain noin 100 prosenttisesti samaa mieltä.

      
  • lauravee



    Itse ajelimme äsken Volkkarin Passatilla ja totesimme, että Volvo S60:lla oli kuitenkin parempi ajaa, koska se oli jotenkin jämäkämpi ja penkit olivat paljon paremmat. muuten olla itse jonkinsortin homppeli-Håkan, ilmeisesti nuori sellainen.



      
  • andertz:

    lauravee

    Itse ajelimme äsken Volkkarin Passatilla ja totesimme, että Volvo S60:lla oli parempi ajaa, koska se oli jotenkin jämäkämpi. Taidat olla itse jonkinsortin homppeli-Håkan, ilmeisesti nuori sellainen.




    Joillekin kavereille löytyy näköjään "mukavia" ajohousuja. Joku oli kauppalehden palstalle moisen postannut.



    http://naurunappula.com/kuvat/436190/dildo_pants_for_men

      
  • Vackraste



    Passatin kivikova penkki tarvitsee kyllä tyynyn perseen alle eikä mitään alushousuja.



      
  • Vackraste:

    petos:
    Mulla ei ole sinänsä mitään pahaa sanottavaa volvosta, niissä on todella hyviä ominaisuuksia, ja isot volvot on mielestäni todella mukavia ja turvallisia perheautoja.

    Se kuitenkin ärsyttää, että niistä pitää väen väkisin yrittää uskotella jotain dynaamisia ja sporttisia, kun ne ei ole sitä yhtään. Sekä se että niitä yritetään kaiken aikaa omistajien toimesta tyrkyttää jotenkin yhtä hyväksi kuin vaikka BMW tai Mercedes.

    Volvo on minun käsitykseni mukaan ''automaailman kartalla'' selkeästi näiden alapuolelle, samoin autotekniseltä kantilta katsoen, ja tämä pitäisi omistajien niellä.





    Vain noin 100 prosenttisesti samaa mieltä.




    Edellisiin kommenteihin voi yhtyä.

      
  • andertz:



    Erityisesti haluaisin kuulla näitä objektiivisia perusteluja.




    image

      
  • Putput:

    andertz:


    Erityisesti haluaisin kuulla näitä objektiivisia perusteluja.



    image




    Tähän Putputin kommenttiin voi yhtyä, kuten aikaisempiin mm. Vackrasten, Petoksen, lauraveen, simpan, AkiK:n, Peri Arvon, etc., etc. kommentteihin..

      
  • Andrea



    Et kuitenkaan tule siihen tapaamiseen, miksi ?



    Käymme läpi kaikki keskusteluketjusi. Kahden vuoden keskustelut.



    Oletko niin maitonaama, ettet uskalla tulla ?



    Kuvittelitko, että voit kirjoitella mitä tahansa, ilman että joku reagoi ?

      
  • andertz:

    Andrea

    Et kuitenkaan tule siihen tapaamiseen, miksi ?

    Käymme läpi kaikki keskusteluketjusi. Kahden vuoden keskustelut.

    Oletko niin maitonaama, ettet uskalla tulla ?

    Kuvittelitko, että voit kirjoitella mitä tahansa, ilman että joku reagoi ?




    Välskärinkatu 12

    tai

    Punanotkonkatu 2, siis Helsingissä. Jos haluat lähialueelta paikan niin kerro alue niin annan osoitteen. Mihin kellonaikaan tahansa.



    Näissä paikoissa on sulle henkilöitä valmiina kertomaan premiumeista lisää, ja nettipalstoissa uhoamisesta...

      
  • petos:

    Mulla ei ole sinänsä mitään pahaa sanottavaa volvosta, niissä on todella hyviä ominaisuuksia, ja isot volvot on mielestäni todella mukavia ja turvallisia perheautoja.

    Se kuitenkin ärsyttää, että niistä pitää väen väkisin yrittää uskotella jotain dynaamisia ja sporttisia, kun ne ei ole sitä yhtään. Sekä se että niitä yritetään kaiken aikaa omistajien toimesta tyrkyttää jotenkin yhtä hyväksi kuin vaikka BMW tai Mercedes.

    Volvo on minun käsitykseni mukaan ''automaailman kartalla'' selkeästi näiden alapuolelle, samoin autotekniseltä kantilta katsoen, ja tämä pitäisi omistajien niellä.




    Nämä automaailman kartat ei ole ihan niin mustavalkoisia. Yksittäistä autonomistajaa tuskin myöskään kiinnostaa kinastelu automerkeistä yleisellä tasolla, vaikka siihen tämä keskustelu täällä aina menee, vaan pikemminkin mallisarjojen vertaaminen toisen valmistajan vastaaviin on kiinnostavampaa autoa ostavan kannalta. Volvollahan on ihan vertailukelpoisia malleja saksalaisiin premiumeihin verrattuna, kun asetetaan jokin tietty hintakatto, eikä aseteta taivasta rajaksi hinnalle. Minuahan ei ole pakko uskoa, mutta lukuisat testit ja hyvät menestykset niissä on tuon asian todistaneet.

      
  • PutPut



    Tarkoitinkin tätä neuvottelua nimimerkki Andrean kanssa, en sinun kanssasi. Vaikka melkein kaikki mollaavat PutPutia, niin PutPutin argeumentit on kyllä aika hyviä, eikä niissä ole mitään sensaationhakuisuutta.



    Kiinnitin neuvottelutarjouksessani huomiota tähän nimimerkki Andrean melko yksipuoliseen provoiluun kahden vuoden ajalta, jossa kaivetaan esiin jokaikinen negatiivisuus, joka vain sattuu löytymään. Ja pääasiassa Ruotsista.



    Kiinnostaisi siis tietää, mistä kaikki sai alkunsa.



    Oma osoitteeni on Ulrikankuja 6, Vantaalla. Olen tosin siellä vain muutaman päivän viikosta. Oletan että aika moni TM:n palstan hemmoista on pääkaupunkiseudulta.



    Hieno homma muuten, että nimimerkitkin saavat kasvot, ainakin osittain, siis asuinpaikan osalta.



    Tietysti jos vaadit tulemaan, niin kyllä tulen ilman muuta, mutta toisaalta, kuten totesin, nuo sinun kommenttisi ovat kyllä olleet vähän toisentyyppisiä kuin tällä Andrealla.



    Ainakaan en ole havainnut mitään erityistä aktiivista asioiden kaivamista.

      
  • No tämä varmaan ärsyttää, että pitää näitä älyttömiä tyhjänpäiväisiä topikkeja pistää kokoajan pystyyn tästä merkistä. Kokoajan sitä täytyy hehkuttaa ja tyrkyttää ? Vaikkei mitään oikeaa asiaa ja keskusteltavaa olekkaan.



    Petoksen kanssa olen osittain samaa mieltä. Ei sitä Volvoa tarvitsisi väkisin tunkea jokaiseen mersu tai bmw keskusteluun.



    Toisaalta, ei ne kartalla alapuolella mielestäni ole, vaan eri luokassa ja tavoittelevat osittain eri asiakaskuntaa. Itse en ajattele sitä ihan noin hierargisena systeeminä, Volvohan on kyllä eri alalla omalla tavallaan johtotähti.



    Minua ei Volvo ärsytä pätkääkään. Paljon loistavia ominaisuuksia ne tarjoavat. Mutta miksi Volvoilioiden pitää aina yrittää tehdä niistä parhaita näiden sporttisten autojen kategorioissa, vaikka Volvon luoma turvallisuusimago on kaikkea muuta kuin urheilullisuushakuista.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit