Vanhan liiton mersumiehet ( ? )

166 kommenttia
12346»
  • Työnnetäänpä sitten talikko vielä kerran tähän tukioon, ettei näitä tarvitse ottaa enää uudestaan esiin muissa keskusteluissa esiin.



    petos:


    -kerro toki lisää AMG-mersun omistajan profiilista?


    Jo auton hinta määrittelee sen, että keskimääräinen ostaja on kohtuullisen iäkäs henkilö. Mersun vanhahtava imago kääntää jakaumaa vielä enemmän haudan suuntaan. Kyllä Mersullakin tiedetään kohderyhmä. Ei liene sattumaa, että ominaisuudetkin on viritetty hieman eri suuntaan kuin esimerkiksi M-bemareiden.




    Tietysti joillekkin ei mikään ole kivaa. Päinvastoin harmittaa kun muilla on kivaa, ja pitää tulla sitä häiriköimään :lol:


    Analyysisi ei oikein osu. Mielelläni näkisin iloisia ihmisiä. Uskon vain, ettei auto tai muukaan krääsä tuo onnellisuutta. Autovalmistajien markkinointiarmeijat yrittävät toki todistaa, kuinka auto tuo kaikkea mahdollista hyvää ihmiselle.

      
  • Jo auton hinta määrittelee sen, että keskimääräinen ostaja on kohtuullisen iäkäs henkilö. Mersun vanhahtava imago kääntää jakaumaa vielä enemmän haudan suuntaan.



    Edellisen mielipiteen kirjoittaja perustelkoon sanansa! Nykyinen C ja E malli on habitukseltaan kaikkea muuta kuin pappa-auto! Toisaalta, ; kuka kieltää papoilta Mersulla ajamisen!

      
  • Nythän tosiaan on nähtävissä pyrkimystä eroon pappa-auton maineesta. Bemarin nousu ykköseksi erittäin tuoreella muotoilulla ei taatusti ole jäänyt huomaamatta Stuttgartissa. Nähtäväksi jää, riittääkö tämä viimeinen muutos Mersun muotoilussa kääntämään asetelman. Mersun imagoa on rakennettu jo reilu vuosisata, sitä ei hetkessä muuteta.



      
  • Mikä BMW:n muotoilussa on nuorekkaampaa kuin MB:n? Ei ainakaan minulla riitä rahkeet arvioimaan sitä? Jos jokin itseäni MB:ssä rassaa on se, että yrittää liian laajalla mallistolla! Saattaa olla myös erittäin kallista hommaa! Mersu kun on totuttu näkemään vain ylemmän luokan autona!

      
  • Jos laitetaan vierekkäin uusi C-sarjalainen ja 300-sarjalainen, samoilla varusteilla..



    (Ei siis sovi vertailla mitään perusmallin meseä ja sporttivarusteltua bemua eikä myöskään toisinpäin)



    En ainakaan itse näe kumpaakaan autoa mitenkään erityisesti toinen toistaan urheilullisemman näköisenä..



    Bmw:n imago ehdottomasti kyllä on täynnä urheilullisuutta kun taas mersulla on hieman arvokkaamman ja hitaammin kulkevan imago.



    Kukin muokkaa autonsa näköisekseen.. Molemmilla saksalaisilla on tehtaan lisävarustelista niin kattava ja sieltä auton saa tuunattua millaiseksi haluaa..

      
  • NHB:



    Jo auton hinta määrittelee sen, että keskimääräinen ostaja on kohtuullisen iäkäs henkilö. Mersun vanhahtava imago kääntää jakaumaa vielä enemmän haudan suuntaan. Kyllä Mersullakin tiedetään kohderyhmä. Ei liene sattumaa, että ominaisuudetkin on viritetty hieman eri suuntaan kuin esimerkiksi M-bemareiden.


    -vihjailetko ettei AMG:llä ''tee mitään'' radalla, koska se on iäkkään ostajan takia höllyvä taksimersu, turhalla ylimääräisellä sylinteriparilla, ja amg-logolla takakontissa, ja koska sillä ei tee mitään radalla, päättelet elvistelyn olevan ainoa motiivi sen laittamiseen? Vai miten tuo pitäisi osata tulkita?

    Tästähän muistaakseni alunperin oli kyse, saako näistä laitteista jonkinasteista nautintoa ja hupia elämäänsä, vai onko ne pissapäiden välineitä, joilla vain elvistellään.

    Mikä muuten on AMG mallien ostajien tyypillinen ikä? Kyllä minä olen ainakin tavannut ihan ei-pallolaajennusikäistä porukkaa amg:den ratista.



    Uskon vain, ettei auto tai muukaan krääsä tuo onnellisuutta.


    -Ei tuokkaan, se on selvä. En muista olenko minä tai joku muu jotain siihen viittaavaa sanonut, mutta en todella usko että mikään materia tuo onnea.

    Olen muuten seurannut sivusta erästä tuttua, joka ei todellakaan ole sattuneesta syystä kovin onnellinen. Kaikkea materialistista ostelee koko ajan ( suht hyvät kortit kun on saanut ) mutta ne ovat vain hetken lohtua, kunnes tajuaa ettei se elämää parantanutkaan.

    Sensijaan olen sitä mieltä että kyllä autoista voi pieniä ja isoja nautintoja saada, sitä ei pidä sotkea mihinkään ihmisen yleiseen onnellisuuteen.
      

  • W114: 8. Aikanaan hyvä ja luotettava auto. Ulkonäkökin hyvä, mutta laatu huonohko.

    W123: 9. Tässä on se kultamersu. Kaikki on melkein kohdallaan.

    W124: 8. Muotoilu ja teknologia hyvä, mutta laadussa on tingitty.

    W210: 7. Tässä mallissa onnuttiin pahasti niin muotoilun kuin laadun suhteen.

    W211: 9. Palattiin taas huipputasoon, mutta teknologia ei ole...

    W212: 10...niin hyvä kuin tässä mallissa. Kaikki on kuin nakutettu.






    Pitää aikalailla paikkaansa, paitsi tuon viimeisen kohdan suhteen.



    Puhdasta spekulointia!



    W212-malliset autot ovat olleet markkinoilla niin vähän aikaa, ettei niiden todellisesta laadusta pysty sanomaan vielä mitään.



    Ei kukaan W210:n tullessa arvannut ensimmäisten kuukausien jälkeen, millaiseksi fiaskoksi Satalankun korvannut Väyrynen osoittautui.

      
  • Henzkuh93:

    Seuraavassa annankin kouluarvosanat malleille aikajanalla -68-09:

    W114: 8. Aikanaan hyvä ja luotettava auto. Ulkonäkökin hyvä, mutta laatu huonohko.

    W123: 9. Tässä on se kultamersu. Kaikki on melkein kohdallaan.

    W124: 8. Muotoilu ja teknologia hyvä, mutta laadussa on tingitty.

    W210: 7. Tässä mallissa onnuttiin pahasti niin muotoilun kuin laadun suhteen.

    W211: 9. Palattiin taas huipputasoon, mutta teknologia ei ole...

    W212: 10...niin hyvä kuin tässä mallissa. Kaikki on kuin nakutettu.




    Koodia W114 käytettiin coupeista ja sedaneissa ainoastaan suurimmassa 2,8 l twin-cam moottorisista malleista Muut olivat koodinimeltään W115 millä varsinaisesti nämä pystylamppu mallit tunnetaan.



    W123 oli pitkälti täysin samaa tekniikkaa kuin W115 ja W114 mallit. Mm. moottorit ja vaihteistot ovat samoja. Kumpaakin mallia vaivasi ruostuminen. Alustan pellit on päällystetty muovilla molemmin puolin. Kun kosteus pääsi pellin ja muovin väliin niin pelti katosi välistä. Samoin listat oli kiinnitetty nastoilla koripelteihin poratuilla reillä, joista ruostuminen alkoi.



    W124 oli auto, jossa lähes kaikki oli uutta verrattuna edeltäjiinsä. Niin muotoilu ja tekniikka olivat täysin uutta. Diesel moottorit olivat vihdoin ns. nopeakäyntisiä (VW oli tuonut nämä moottorit markkinoille 10 vuotta aikaisemmin) ja muotoilu otti huomioon myös ilmanvastuksen. Tämä malli oli viimeinen mikä oli suunniteltu insinööri vetoisesti ja mallin markkinaosuus olikin yli 60 % luokassaan.



    W124 oli koriltaan paljon kestävämpi kuin edeltäjänsä. Dieselmoottoreissa oli aluksi murheita kannessa ja monivarsituenta takana oli alttiina väljyyksille.



    W210 suurin parannus valmistajan kannalta oli se että sen valmistuskustannukset olivat 30 % pienemmät kuin edeltäneen W124 mallin. Tämä malli olikin surullisen kuuluisa Lucaksen pumpuista, ruostuvista pelleistä, sähkövioista jne. Tämä malli romahdutti paitsi Mercedeksen maineen, myös vaikutti Mercedeksen markkinaosuuden laskuun.



    W211 erityisenä ongelmana oli paitsi mainetta rasittavat sähköviat ym. laatuongelmat, myös se että kilpailijat A6 ja 5-sarja olivat ominaisuuksiltaan ja laadultaan kovia kilpailijoita. Mersu menettikin tämän mallin myötä Premium autojen (aikaisemmin ylivoimaisen markkinajohtajuuden) BMW:lle.



    W212:sta ei ole paljonkaan henkilökohtaista kokemusta. Ajoltaan auto on tyypillinen Mersu hyvine ja huonoine puolineen. Myynti ei ole lehtitietojen mukaan niin hyvä kuin on odotettu.

      
  • Mersuko pappa-auto?



    Katselepa uutta E-mallia ja C-mallia. Aika sporttisilta ja tehokkailta vaikuttavat kun vertaa esim. BMW 3-sarjalaiseen. Mua on aina jaksanut naurattaa nämä bemumiehet, joiden mielestä mitään muuta sporttista autoa ei ole olemassakaan. Tiedoksi vaan, että lähtöruudussa löytyy Mersu ja Audi. Pidän esim. Saabiakin paljon sporttisempana autona kuin BMWtä. Muistakaa, että ajodynamiikka ja sporttisuus ovat kaksi aivan eri asiaa!!!



      
  • Henzkuh93:

    Mersuko pappa-auto?

    Katselepa uutta E-mallia ja C-mallia. Aika sporttisilta ja tehokkailta vaikuttavat kun vertaa esim. BMW 3-sarjalaiseen. Mua on aina jaksanut naurattaa nämä bemumiehet, joiden mielestä mitään muuta sporttista autoa ei ole olemassakaan. Tiedoksi vaan, että lähtöruudussa löytyy Mersu ja Audi. Pidän esim. Saabiakin paljon sporttisempana autona kuin BMWtä. Muistakaa, että ajodynamiikka ja sporttisuus ovat kaksi aivan eri asiaa!!!

    Omasta mielestäni on naurettavaa pitää yleensäkään autoja missään suhteessa sporttisina laitteina. Auton penkillä istumisesta on sporttisuus kaukana. Silti on turha väittä tutkittuja faktoja vastaan.

      
  • NHB:

    Nythän tosiaan on nähtävissä pyrkimystä eroon pappa-auton maineesta. Bemarin nousu ykköseksi erittäin tuoreella muotoilulla ei taatusti ole jäänyt huomaamatta Stuttgartissa. Nähtäväksi jää, riittääkö tämä viimeinen muutos Mersun muotoilussa kääntämään asetelman. Mersun imagoa on rakennettu jo reilu vuosisata, sitä ei hetkessä muuteta.




    Bemarin tuore muotoilu: mitä aikakautta sillä tarkoitetaan? Bemarihan on palaamassa nimenomaan perinteisempään muotoiluun. 7-sarja on jo siitä esimerkki, pitäisin sitä aika konservatiivisena. Edellinen 7-sarja olikin modernisuudessaan ruma eikä minusta sopinut oikein Bemariksi.



    Ei minusta 3-sarjassakaan ole muotoilullisesti mitään kovin modernia, auto edustaa Bemaria tyypillisimmillään. Eikä siinä sinänsä mitään huonoa ole. Itse pidän "klassisen kauniista" autoista.



    Baijerilaiset ovat tunnettuja perinteellisyydestään ja se heijastuu minusta Bemariinkin, vaikka onhan Audikin Baijerilainen auto (Sindelsfingen on Baijerissa). Tavallaan huvittavaa pitää osoituksena "modernistsa" tällaisia tuotteita jotka ovat enemmänkin perinteiseen kaavaan nojaavia. Mutta niinhän se on, että kaunis on kaunista ja ruma rumaa, ja komiat pärjää aina vai miten sitä sanotaan.



    Minusta uusi E on luonnossa katsottuna aika onnistunut, sopivasti modernia yhdistyy perineteiseen. Samaan pyrkivät oikeastaan kaikki saksalaisvalmistajat ja ainakin ennakkokuvien perusteella uusi 5-sarja tulee olemaan hyvinkin perinteinen muotoilultaan. Ajo-ominaisuuksiltaan Mersu vastaa minusta aika hyvin niitä tarpeita joita Suomen liikenteessä on.



      
  • AkiK:

    NHB:


    Baijerilaiset ovat tunnettuja perinteellisyydestään ja se heijastuu minusta Bemariinkin, vaikka onhan Audikin Baijerilainen auto (Sindelsfingen on Baijerissa). Tavallaan huvittavaa pitää osoituksena "modernistsa" tällaisia tuotteita jotka ovat enemmänkin perinteiseen kaavaan nojaavia. Mutta niinhän se on, että kaunis on kaunista ja ruma rumaa, ja komiat pärjää aina vai miten sitä sanotaan.

    Minusta uusi E on luonnossa katsottuna aika onnistunut, sopivasti modernia yhdistyy perineteiseen.


    Hmm, aika moni Baden-Wurttembergilainen saattaisi olla tuosta maantieteellisestä näkemyksestäsi eri mieltä. Sindelfingen sitä paitsi taitaa perinteisesti olla MB:n lääniä, Audin roolista siellä en tiedä (mikä tietenkään ei tarkoita, etteikö Audilla siellä jotain presenssiä olisi).

    E-klassesta olemme samaa mieltä.

      
  • No näköjään lipsahti Sindelfingen jostain mieleen kun Mersuistakin oli puhe. Korjataan asia.



    Audi on siis se toinen Baijerilaismerkki, ja tulee Ingolstadtista.

      
  • AkiK:

    NHB:
    Nythän tosiaan on nähtävissä pyrkimystä eroon pappa-auton maineesta. Bemarin nousu ykköseksi erittäin tuoreella muotoilulla ei taatusti ole jäänyt huomaamatta Stuttgartissa. Nähtäväksi jää, riittääkö tämä viimeinen muutos Mersun muotoilussa kääntämään asetelman. Mersun imagoa on rakennettu jo reilu vuosisata, sitä ei hetkessä muuteta.



    Bemarin tuore muotoilu: mitä aikakautta sillä tarkoitetaan? Bemarihan on palaamassa nimenomaan perinteisempään muotoiluun. 7-sarja on jo siitä esimerkki, pitäisin sitä aika konservatiivisena. Edellinen 7-sarja olikin modernisuudessaan ruma eikä minusta sopinut oikein Bemariksi.

    Ei minusta 3-sarjassakaan ole muotoilullisesti mitään kovin modernia, auto edustaa Bemaria tyypillisimmillään. Eikä siinä sinänsä mitään huonoa ole. Itse pidän "klassisen kauniista" autoista.

    Baijerilaiset ovat tunnettuja perinteellisyydestään ja se heijastuu minusta Bemariinkin, vaikka onhan Audikin Baijerilainen auto (Sindelsfingen on Baijerissa). Tavallaan huvittavaa pitää osoituksena "modernistsa" tällaisia tuotteita jotka ovat enemmänkin perinteiseen kaavaan nojaavia. Mutta niinhän se on, että kaunis on kaunista ja ruma rumaa, ja komiat pärjää aina vai miten sitä sanotaan.

    Minusta uusi E on luonnossa katsottuna aika onnistunut, sopivasti modernia yhdistyy perineteiseen. Samaan pyrkivät oikeastaan kaikki saksalaisvalmistajat ja ainakin ennakkokuvien perusteella uusi 5-sarja tulee olemaan hyvinkin perinteinen muotoilultaan. Ajo-ominaisuuksiltaan Mersu vastaa minusta aika hyvin niitä tarpeita joita Suomen liikenteessä on.




    Olen kanssasi hyvin pitkälle samaa mieltä.

      
  • AkiK:

    Bemarin tuore muotoilu: mitä aikakautta sillä tarkoitetaan? Bemarihan on palaamassa nimenomaan perinteisempään muotoiluun. 7-sarja on jo siitä esimerkki, pitäisin sitä aika konservatiivisena. Edellinen 7-sarja olikin modernisuudessaan ruma eikä minusta sopinut oikein Bemariksi.


    Vuosituhannen ensimmäisinä vuosina esitellyt mallit nostivat Bemarin ykköseksi luokassaan. Tuoreesta muotoilusta parhaimpina esimerkkeinä ovat E65, E60 ja E85. Uusimmat mallithan ovat umpitylsiä. Näiden uusimpien mallien muotoilulla ei ole mahdollisuutta nousta mihinkään asemaan.



    Ei minusta 3-sarjassakaan ole muotoilullisesti mitään kovin modernia, auto edustaa Bemaria tyypillisimmillään. Eikä siinä sinänsä mitään huonoa ole. Itse pidän "klassisen kauniista" autoista.


    Nykyisten mallien ongelma on vain siinä, että ne eivät ole klassisen kauniita eivätkä ne ole niin moderneja kuin edellesit. Muotoilullisesti ne eivät ole yhtään mitään.





      
  • Minäkin voisin ottaa W114/115 (bensa)-mallin harrastepeliksi :smile:

    Aina pitänyt tuosta mallista. :innocent:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit