Paras premiumauto?

258 kommenttia
2456789
  • Juster:

    Jos korkeampi hinta ”Premium lisä” on pelkästään markkinapellemiesten aikaan saama, silloin hintalisä perustuu pelkästään mielikuvaperusteisiin. Onko tällainen markkinointi mahdollista? Hyvin lyhyellä aikavälillä mahdollista, mutta muuten epätodennäköistä.



    On se mahdollista silloin, kun korkea hinta muodostuu esim. sellaisesta kuin varustelutaso! Luetelkaapas ne hilavitkuttimet, jotka "premiumiin" (alleged) pitää ostaa kalliilla erikseen ja joita ei ala olla jo kohta kaikissa hintaluokissa oletuksena, murto-osahintaan?



    Koska pitäisi löytyä kokoajan uusia ostajia, jotka eivät osaisi erottaa tuotteen todellisia ominaisuuksia mielikuvista.



    Sehän siinä just onkin merkillistä, että löytyy!! Eipä ole niistä kalliilla maksetuista paljoa hyötyä kun menet vaihtamaan seuraavaan "premiumiin", auton hyvityshinta on pudonnut SUHTEESSA enemmän kuin monen perusautoksi käsittämään verrataan.



    Ainiin, kohta tulee MMS: "No kato mulla on varaa! Ja mitäs se muille kuuluu mun mielihyväni". Ei kuulukaan, mutta juuri sellaisiin loppujen lopuksi tyhjinä kumiseviin juttuihin koko premiumius perustuu. :wink:



    Unohtui muuten mainita, että kunpa premiumius olisi EDES kansainvälisesti yhteensopiva käsite, mutta kun EI sitäkään! Homma on niin sisäsiittoista täällä Suomessa, ettei paremmasta väliä!



    [edit] Toinen vanha keskustelu premiumista:

    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5064,30

      
  • kyllä tuo premium käsite on muuallakin suomessa,

    vähän lukemalla nettiä löytää käsitteen helposti ruotsista, englannista, ranskasta, USA:sta, kanadasta , saksasta....yms.....premium ei ole supi suomalainnen markkinointikikka.....



    jotain hyvää premiumeissa saa verratuan taviksiin, mutta merkistä siinä pääasiassa maksaa....niinkuin kuin vähän merkkivaatteisskin. Mitäs pahaa siinä on...kukin käyttää rahansa miten lystää....

      
  • alfred100:

    kyllä tuo premium käsite on muuallakin suomessa, vähän lukemalla nettiä löytää käsitteen helposti ruotsista, englannista, ranskasta, USA:sta, kanadasta , saksasta....yms.....premium ei ole supi suomalainnen markkinointikikka




    Yritin taannoin kysellä kavereilta USA:ssa, mikä heidän mielestään siellä edustaisi premiumautoa. Eivät oikein tienneet mitä tarkoitin...



    jotain hyvää premiumeissa saa verratuan taviksiin, mutta merkistä siinä pääasiassa maksaa....niinkuin kuin vähän merkkivaatteisskin. Mitäs pahaa siinä on...kukin käyttää rahansa miten lystää....




    Just niin: "vähänniinku"... :sleepy:



    Ei siinä mitään "pahaa" olekaan. En jaksaisi sen takia täällä keskustellakaan, vaan kyse on siitä, että se on TÄYSIN määrittelemätön, ei edes de facto MINKÄÄN merkin osalta.



    Yhtä "oikeaan osuvaa" (NOT) keskustelu voisi käydä siitä, onko Valion, Ingmanin vai Mövenpickin tekemistä vaniljajäätelöistä joku premium-merkki. Tai miksi maksaa jäätelökiskalla irtojäätelöstä isompaa hintaa samanmerkkiseen kaupanallastuuttiin verrattuna.



    AIVAN liikaa makuasia, joten miksi isot miehet viitsii?

    (no en ole syytön itsekään, mutta jonkunhan pitää paljastaa keisarin uuden vaatteettomuuden.....)

      
  • Kumppani:




    Sehän siinä just onkin merkillistä, että löytyy!! Eipä ole niistä kalliilla maksetuista paljoa hyötyä kun menet vaihtamaan seuraavaan "premiumiin", auton hyvityshinta on pudonnut SUHTEESSA enemmän kuin monen perusautoksi käsittämään verrataan.

    Ainiin, kohta tulee MMS: "No kato mulla on varaa! Ja mitäs se muille kuuluu mun mielihyväni". Ei kuulukaan, mutta juuri sellaisiin loppujen lopuksi tyhjinä kumiseviin juttuihin koko premiumius perustuu. :wink:



    Just niin tulen taas heh, Käythän varmaan esim, elokuvissa katsomassa jotain fiktiota, ja maksat siitä. Samoin lomamatkoilla hakemassa "elämyksiä" ja maksat siitäkin. Miksi sitten kalliimpi kulkine olisi jotenkin typerämpi tai paheksuttavampi hankinta "elämyksiin" ja fiiliksiin kuin kuin mikään muukaan merkkivaatteista tai merkkikelloista puhumattakaan. Hinta elämyksistä on kuitenkin suhteellista eri yksilöille.
      
  • Vielä kertaalleen: miksi minulla olisi varaa puhua typeryydestä, tai paheksuttavuudesta? Kaikki kunnia kukkarollesi siis!



    Jos ei selvinnyt, niin tällä palstalla ei ole selvinnyt koskaan se, MITEN määritellään auton premiumius, mutta sellaisesta piirteestä puhutaan kuin se olisi päivänselvä asia.



    Sinäkin olet todennut TÄYDELLISEN ympäripyöreästi "kyllähän ne tiedetään". AI?!?!?



    Kukaan ei ole kuitenkaan kehdannut luetella mitkä automerkit listalle kuuluvat, onko olemassa runner up -kisaa, tai mitkä ovat putoamassa. Sillä onhan nuo kaksi jälkimmäistäkin luokkaa oltava olemassa. Vedenpitävät perustelut sitten sillekin väitteelle, ettei ole, kiitos.



    Vai onko merkit hakattu jonnekin kiveen, missä se kivi sitten luettavissa?



    Onko Hansi-Mantian premiumlista mukamas sama kuin Suomen, tai USA:n tai Botswanan? Eiöle!

      
  • riita poikki: sovitaan että jokaisella on oma premium listansa, omien kriteerien mukaan....

      
  • alfred100:

    riita poikki: sovitaan että jokaisella on oma premium listansa, omien kriteerien mukaan....




    Kättä päälle, tämä on hyvä kuvio minun mielestänikin. :hug:

      
  • A Tapio:

    Niin, kyllä Lexus on ainakin sitä premiumia. Miksi?

    * erottuu imagolla ja muotoilulla emomerkistä (takaveto, ei yhteisiä pohjalevyjä jne.)




    Jaa erottuu, tojotahan (is jne.) se on saa olla ihan rauhassa parempi tavis



      
  • simppa:

    Disco on niin paljon parempi maantiellä kuin vaikkapa Pajero, ettei oikein saman luokan tuotteesta voi puhua. Pajero on Discon rinnalla lähinnä työkone. Discoa voi käyttää mukavasti muuhunkin kuin maastomöyrimiseen ja työntekoon.

    Freelanderia jos vertaa johonkin Kia Sportageen, on ero luvalla sanoen aivan helvetin suuri.




    Ensinnakin ero oli siinä preriumauton määrittelyssä, jos se määritellään eri tavalla niin johan siihen freelanderikin sopii, vaikka ainakin jos sitä vanhempaa katsoo niin prerium on kaukana, mutta uusi kieltämättä on enemmän prerium tyylinen. Ja kyllä, olen täysin samaa mieltä, Freelander on paljon enemmän prerium mitä sportage tai outlander tai rav4.



    Discoverya jos vertaa pajeroon preriumissa, niin kyllä pajero vetää varustelussa ja erilaisissa prerium tyyliseikoissa hyvin nopeasti pitemmän korren. Etenkin kun mennään bensakoneisiin luxusmalleihin, niin kyllä se on paljon preriumimpi mitä discovery. Pajeroa käytetään myös edustusautoina, ja luxusmallit ovat kyllä nimenomaan sitä mitä kutsutaan preriumiksi. Löytyyhän sitä karvalakkimalliakin mihin sinun kaikki tietosi perustuvat, mutta paremmin varustelluissa malleissa yleelisyydessä, tyylissä ja varustelussa pajero on kyllä enemmänkin luxus auto mitä discovery. Työkone on Defender, ei todellakaan Pajero. Mutta ei se ole oikeasti siitä kiinni, olen huomannut että sinulla on yksiselitteisesti aina sama ongelma ja vastustus tiettyjä valmistajia kohtaan, ja syysi pajeron vihaamisen ovat enemmän tunne kuin järkisyillä perusteltavia. Etenkin tämä päivänselvä asia että väität ettei Pajeron luxusmalleja voi lukea prerium luokkaan on kyllä aika moinen vitsi ja asettaa uskottavuutesi vähän eri tasolle. Mutta kyllä itse pidän molempia autoja kohtuullisen prerium luokkaan luettavina.



    Tässäpä Pajeron varustellummat mallit, kuvat ovat mitsubishin japanin sivulta.

    http://www.postimage.org/image.php?v=gx2ZjEq0

    http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2cXOgJ

    http://www.postimage.org/image.php?v=gx2Zk9QS



    Löysinpäs vielä ihan sattumalta mielenkiintoisen artikkelinkin aiheesta joka voidaan tulkita ainakin niin ettei se mikään työkone ole kuten simppa väittää. Eipä yhtään discoa ole, kumma juttu.

    http://www.jamaica-gleaner.com/gleaner/20080421/news/news3.html



    Loppujen lopuksi, kyllä itse pidän molempia autoja prerium luokkaan luettavina.

      
  • HenzQh:

    Tuntuu olevan jatkuvasti miesten kahvipöydissä teemana paras premiumauto ja niiden vertailu :smile: . Kuuluu mielipiteitä miksi pitäisi olla auton juuri Audi, BMW, Volvo, M-B, Saab, Alfa Romeo, Lexus, Jaguar tms. Lehdissäkin on aihe ollut varsinkin viime aikoina usein tapetilla. Mutta mikä näistä oikeasti on laadukkain ja paras? Onko kyseessä faktat vai pelkät mielipiteet? Ja ratkaiseeko ulkonäkö, statusarvo, turvallisuus, urheilullisuus vai käytännöllisyys? Kansalla ainakin on kantaansa vaikka muille jakaa!

    Omasta mielestäni uudet Audi A4 Avant ja BMW 316i on kovia pelejä :wink:






    miesten ? kunnon premium-kuski, joka on omistanut monta premiumia, ainoastaan selostaa kunkin merkin vahvuudet/huonoudet ja on muutoin lausumatta mitään.



      
  • andertz:

    kunnon premium-kuski, joka on omistanut monta premiumia, ainoastaan selostaa kunkin merkin vahvuudet/huonoudet ja on muutoin lausumatta mitään.




    Kuka on "kunnon premium-kuski"?

    Millä perusteella? :weary:



    Mitä autoja hän on mm. ajanut? Mistä hän on tiennyt ajaneensa "premiumautoa"?

      
  • Kunnollisella premiumkuskilla on ollut esimerkiksi kaikki isot saksalaispremiumit, E-sarja, 5er ja Audi A6. Mieluiten vielä lyhyen ajan sisällä. Kunnollinen premium-mies ainoastaan selostaa muille omistamiensa autojen ominaisuuksia, eikä vaahtoa juuri sen merkin puolesta joka hänellä on parhaillaan alla (ja josta hän ehkä maksaa osamaksulainaa).



    Kunnollinen premium-mies ei suhtaudu mihinkään automerkkiin suurella kiihkolla vaan hän on objektiivinen "taho".



    Eli hän on tiedonvälittäjä muille !



    Niin vielä se että mistä hän on tiennyt ajavansa premiumautoa ? Hmmm . . . . rajatapauksia varmaan on mutta nuo kolme isoa autoa ainakin ovat varmoja tapauksia.



    Joka tapauksessa olennaista on puhua ominaisuuksista eikä mistään premiumista sinänsä !



      
  • nyt ollaan lähellä totuutta. Kunnon Premiumilla matkustaa valtiomiehet, huom.ei virkamiehet.kuljettajana toimii palkkakuski. tällöin kyseessä on esim. MB:ltä S-sarja, eikä C-mesen omistaja välttämättä pidä itseään puhtaan premiumin omistajana toivottavasti ainakaan! Kokemuksia pitäisi kysellä kyydissä istuneilta, pysyikö konjakkilasi hyvin kädessä?, puutuiko takapuoli mukulakivikadulla?, riittikö päätila sylissä istuneelle seuraneidille?



    :sunglasses:

      
  • On perusteetonta ja vallitsevassa ekologisessa tilanteessa jopa absurdia väittää, että auton tulisi olla iso ollakseen premiumia. Premiumia ovat autot, jotka tarjoavat korkeampaa hintaa vastaan parempaa laatua verrattuna muihin oman luokkansa autoihin.



    Esimerkiksi Bemarin 1-sarja ja Mersun A-sarja ovat premiumia. Missä kohdassa muuten A-sarjan laatu on olennaisesti huonompaa kuin E-sarjan? Tai 1-sarja vs. 5-sarja? Koko tietysti, sekä akseliväli- ja raidevälierojen tuomat erot ajo-ominaisuuksissa, mutta siihenkö se jääkin? Onhan high end -kaiuttimiakin sekä pienissä että isoissa malleissa. Miksi asia olisi toisin autojen kohdalla?

      
  • Premiumin määritelmä on erittäin yksinkertainen kuten jo aikaisemmin kirjoitin, siitä maksettava hinta on korkeampi kuin muilla vastaavilla tuotteilla / palveluilla keskimäärin. Se siis määritellään kaikkialla maailmassa sillä yksinkertaisella suureella mitä kaikki ihmiset ymmärtävät rotuun katsomatta – rahalla.



    Miksi joku tuote / tuotemerkki ei ole Premiumia kaikkialla maailmassa? Yleensä kyseessä on tuote jota ei myydä kuin tietyissä maissa, tai sen arvostus ei ole välttämättä kovin korkea oman maansa ulkopuolella.



    Toisaalta on tuotteita mitä pidetään Premiumia kaikkialla maailmassa. Jos nyt puhutaan automerkeistä, niin missä maassa uusi Mercedes autoliikkeen näyttelytilassa ei ole Premiumia? Tai todellinen klisee, Rolex kelloliikkeessä

      
  • andertz:

    Kunnollisella premiumkuskilla on ollut esimerkiksi kaikki isot saksalaispremiumit, E-sarja, 5er ja Audi A6. Mieluiten vielä lyhyen ajan sisällä. Kunnollinen premium-mies ainoastaan selostaa muille omistamiensa autojen ominaisuuksia, eikä vaahtoa juuri sen merkin puolesta joka hänellä on parhaillaan alla (ja josta hän ehkä maksaa osamaksulainaa).







    Ainakin Suomessa ennen verouudistusta nämä autot ostettiin pääasiassa yrityksille, eli autojen käyttäjät nauttivat autoedusta. Yksityiskäyttöön autot ostettiin pääasiassa käteisellä ja näiden ostajien keski-ikä oli yli 50 vuotta.

      
  • claudius:

    On perusteetonta ja vallitsevassa ekologisessa tilanteessa jopa absurdia väittää, että auton tulisi olla iso ollakseen premiumia. Premiumia ovat autot, jotka tarjoavat korkeampaa hintaa vastaan parempaa laatua verrattuna muihin oman luokkansa autoihin.




    Juuri näin.

      
  • [quote="juster"





    Ainakin Suomessa ennen verouudistusta nämä autot ostettiin pääasiassa yrityksille, eli autojen käyttäjät nauttivat autoedusta. Yksityiskäyttöön autot ostettiin pääasiassa käteisellä ja näiden ostajien keski-ikä oli yli 50 vuotta.





    Uskoisin asian olevan juuri näin. Ei ole kait kovin kannattavaa tehdä yli 50ke velkapaperia henkilöautoon. Itse olen ostanut aina käteisellä uuden auton omaan yksityiskäyttööni.

      
  • Tässä egologisessa tilanteessa onkin hienoa nähdä seuraavassa G8 kokouksessa kun herroja tuodaan A-mesellä ja 1-bemulla! Olisihan se toki heiltä asiallinen kannanotto.

      
  • Andertz:

    Kunnollinen premium-mies ainoastaan selostaa muille omistamiensa autojen ominaisuuksia, eikä vaahtoa juuri sen merkin puolesta joka hänellä on parhaillaan alla. Kunnollinen premium-mies ei suhtaudu mihinkään automerkkiin suurella kiihkolla vaan hän on objektiivinen "taho". Eli hän on tiedonvälittäjä muille!



    Voih, miten ylevää! :lol: :wave: :tongue: Ja pahimman luokan hännän nostoa! :sleepy:



    No, premium-kuski ajaa siis mitä autoa tahansa, kunhan hän ei vaahtoa siitä, vaan kertoo rehellisesti mielipiteensä! Tähänhän pystyy kyllä vaikka minkä vanhan romun kuskikin.... Eihän auto ole intohimo monellekaan, joten miksi vaahdota??



    Joka tapauksessa olennaista on puhua ominaisuuksista eikä mistään premiumista sinänsä!



    Tuo taisi olla varovaisesti ilmaistu etääntyminen premium-käsitteestä,koska se on edelleen osoittautunut määrittelemättömäksi?



    Claudius:

    Premiumia ovat autot, jotka tarjoavat korkeampaa hintaa vastaan parempaa laatua verrattuna muihin oman luokkansa autoihin.



    Ja mitenköhän parempi laatu määritellään ja miten hintarajat määritellään kussakin luokassa, kun puhutaan autoista, eikä villapaidoista?? Eikö edullisempi auto voi olla laadukas esim?



    Sama kysymys myös Justerille, jonka mielestä

    Premiumin määritelmä on erittäin yksinkertainen kuten jo aikaisemmin kirjoitin, siitä maksettava hinta on korkeampi kuin muilla vastaavilla tuotteilla / palveluilla keskimäärin.



    Suomessa kun tämä verotus YKSISTÄÄN aiheuttaa melkoisia vääristymiä auton kokonaishinnassa ja se on tehnyt sitä jo vuosikymmeniä. Ollaan voitu esim. naapurimaa Ruotsiin verrattuna sanoa, että SUOMESSA auto kuin auto on ollut premiumia, koska hintataso on järkyttävä. Saksassa ja Ruotsissa täällä premiuksi oletetut ovat TAVIKSIA! Edes tätä ei osata ottaa huomioon tässä hianostelussanne ja nirppanokkaisuudessanne...



    MMS:

    Ei ole kait kovin kannattavaa tehdä yli 50ke velkapaperia henkilöautoon. Itse olen ostanut aina käteisellä uuden auton omaan yksityiskäyttööni.



    Hienoa! Mutta voihan tietysti olla niinkin, että jonkun ei tarvitse ottaa lainaa paria hassua tonnia enempää: vie nääs väkisinkin arvonsa tiputtaneen kalliin autonsa vaihdoksi uuteen. Sen voi sitten maksaa seuraavasta tilistä pois kuleksimasta, vähänniinku Visa-laskun.



    Useimmat joutuvat maksamaan välirahan, mutta eihän sen iso tarvitse olla tuossakaan hintaluokassa? Kuka siis puhui koko summan ottamisesta lainaksi? :kiss:

      
  • jokaka:

    Tässä egologisessa tilanteessa onkin hienoa nähdä seuraavassa G8 kokouksessa kun herroja tuodaan A-mesellä ja 1-bemulla! Olisihan se toki heiltä asiallinen kannanotto.




    No siinä se menisi kuin Toyota Priuskin, joka näyttää ainakin joillekin EU-komissaareille kelpaavan.



      
  • Entistä enemmän tullaan jatkossa näkemään pieniä premium-autoja. Ne tulevat varmasti jossain vaiheessa muotiin, jos ympäristötietoisuus tätä vauhtia leviää.



    Jatkossa ympäristöystävällisyys voi olla sitä todellista premiumia. Tekniikka on kallista, mutta trenditietoisen ja varakkaan tuntee siitä että hän ajaa kalliilla tekniikalla höystetyllä eko-premiumilla. Saavat siis statuksen lisäksi eräänlaisena premiumina hyvän omantunnon. Köyhät saastuttelevat sitten kaiken maailman peruskoneisilla tonnikeijuilla kun niillä ei muiden ostoon ole varaa.



    Niinhän se vaan on kääntynyt lihavuudenkin suhteen, ainakin USA:ssa. Varakkaat ovat laihoja, köyhemmät yleensä ylipainoisempia...kuka olisi kuvitellut sen näin päin kääntyvän?

      
  • Kumppani:



    Suomessa kun tämä verotus YKSISTÄÄN aiheuttaa melkoisia vääristymiä auton kokonaishinnassa ja se on tehnyt sitä jo vuosikymmeniä. Ollaan voitu esim. naapurimaa Ruotsiin verrattuna sanoa, että SUOMESSA auto kuin auto on ollut premiumia, koska hintataso on järkyttävä.




    Uuden autoverotuksen paras puoli on se, että valitsemalla kalustonsa oikein voi ainakin merkittävästi vähentää maksettujen verojen määrää. Minusta idea on hieno, porrastusta olisi kyllä voinut jyrkentää. Tai sitten miettiä polttoaine-tiemaksuoptiota ja unohtaa autoveron. Sillon premiumia olisikin se, että on varaa ajaa...



      
  • AkiK:

    Jatkossa ympäristöystävällisyys voi olla sitä todellista premiumia......Sillon premiumia olisikin se, että on varaa ajaa...




    Tähän tullaan päätymään ennen pitkää joka tapauksessa, johtuu se sitten verotuksesta, polttoainesäännöstelystä- tai -hinnoittelusta tai sen loppumisesta tai...



    Tekniikka kyllä kehittyy ja varmasti halpenee sähköpuolellakin, mutta tapahtuuko se kuitenkaan tarpeeksi ajoissa?

      
  • Olen sitä mieltä, että sähköautojen hinnat saataisiin varmasti tarpeeksi alasti nopeasti. Ongelmana on vaan se, että ei se sähkökään tyhjästä tule.

      
  • Kumppani:

    Andertz:

    Ja mitenköhän parempi laatu määritellään ja miten hintarajat määritellään kussakin luokassa, kun puhutaan autoista, eikä villapaidoista?? Eikö edullisempi auto voi olla laadukas esim?

    Sama kysymys myös Justerille, jonka mielestä
    Premiumin määritelmä on erittäin yksinkertainen kuten jo aikaisemmin kirjoitin, siitä maksettava hinta on korkeampi kuin muilla vastaavilla tuotteilla / palveluilla keskimäärin.

    Suomessa kun tämä verotus YKSISTÄÄN aiheuttaa melkoisia vääristymiä auton kokonaishinnassa ja se on tehnyt sitä jo vuosikymmeniä. Ollaan voitu esim. naapurimaa Ruotsiin verrattuna sanoa, että SUOMESSA auto kuin auto on ollut premiumia, koska hintataso on järkyttävä. Saksassa ja Ruotsissa täällä premiuksi oletetut ovat TAVIKSIA! Edes tätä ei osata ottaa huomioon tässä hianostelussanne ja nirppanokkaisuudessanne...


    Premium käsite on jo määritelty, yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi. Autojen verotuksen erilaisuus eri maissa ei vaikuta maiden sisällä itse Premium käsitteseen, vaan absoluuttisen hinnan vaihteluun maiden. sisällä.



    Ja vastaus kysymykseen, Halpa voi olla hyvä, miksi ei voisi?

    Vastaapa vuorostaan sinä, missä maassa / maissa ei Mersu, BMW ja Audi eivät kuulu automerkkinä Premium luokkaan?





      
  • juster:

    Premium käsite on jo määritelty, yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi.




    Niinkö? Miksi täällä sitten puhutaan ympäripyöreyksiä viikosta toiseen? Jo hintataso on tarpeeksi lavea kertoakseen lopullisesti mitään. Kuka määrittelee ja miten laadun? Kenen maun mukaan?



    Kenellään ei ole ollut munaa listata Suomen/Euroopan/maailman -premiumautoja, koska tehtävä on niin mutua ja makuasia. KULTAKEHYKSIIN tai kiveen hakatuisksi nyt äkkiä se lista! Ei OLE NÄKYNYT!



    Sen jälkeen kunkin merkin perään tulee laittaa ne kriteerit, joiden perusteella näin on tai olisi.



    juster:

    Autojen verotuksen erilaisuus eri maissa ei vaikuta maiden sisällä itse Premium käsitteseen, vaan absoluuttisen hinnan vaihteluun maiden sisällä.




    Suomessa nimenomaan auton kalleus tuntuu olevan kriteerinä sille, että auto on "premium". Vääristää aivan törkeästi, antaa siis jopa perusteetonta arvonnousua autokohkaajille, joten miten vedenpitävää sellainen premiumius mukamas on? Ei mitenkään!



    juster:

    Vastaapa vuorostaan sinä, missä maassa / maissa ei Mersu, BMW ja Audi eivät kuulu automerkkinä Premium luokkaan?




    Ei tuohon voi vastata, kun et ole kertonut miksi juuri nuo merkit siihen luokkaan kuuluisivat ja miksi joku toinen merkki ei kuulu. Huomaat hyvin äkkiä, että "kallis" alkaa kuulostaa älyttömän tyhjältä perusteelta, jos olet yhtään ajatuksella lukenut näitä vääntöjä! Sama koskee muuten villapaitojakin. :wave:

      
  • Niin, kyllähän nuo kolme saksalaismerkkiä ovat premiumia, universaalistikin. Se on vaan surullista että karvalakki-audin A6 alin kateusvero on tuo melkein 10.700 ecua. Joten premiumin käsite on korkean hintatason vuoksi kohonnut liian vahvaksi. Eduskunnassa vuonna 2001 eräs kansanedustaja halusi nimenomaan, ettei saksalaismerkkejä tuotaisi Suomeen, jotta suomen kauppiaat voisivat noita myydä rauhassa.



    Hälläväliä, brändien arvostuksissa Toyota on samaa tasoa kuin BMW, varmaankin korkean laatunsa ja luotettavuutensa takia. Se että BMW:llä on jotain M5-malleja, tällä asialla ei ole mitään merkitystä normaalikäyttäjän kannalta.

      
  • andertz:

    brändien arvostuksissa Toyota on samaa tasoa kuin BMW, varmaankin korkean laatunsa ja luotettavuutensa takia. Se että BMW:llä on jotain M5-malleja, tällä asialla ei ole mitään merkitystä normaalikäyttäjän kannalta.




    Vältit käyttämästä termiä "premium" Toyotan osalta, vaikka kaikki viittaisi sen ansaitsemiseen, jos kerran laatu on tärkeä kriteeri sille.



    Miksi?



    Samoin kuin brändin vahvuuteen on viitattu näissä keskusteluissa!



    Aprikoos:

    Millainen ei ole kunnollinen premiummiäs? :kiss:

      
  • Kumppani:


    Tähän tullaan päätymään ennen pitkää joka tapauksessa, johtuu se sitten verotuksesta, polttoainesäännöstelystä- tai -hinnoittelusta tai sen loppumisesta tai...

    Tekniikka kyllä kehittyy ja varmasti halpenee sähköpuolellakin, mutta tapahtuuko se kuitenkaan tarpeeksi ajoissa?




    No menee vähän kauaksi aiheesta, mutta...



    Moneen asiaan on ratkaisuja olemassa. Mutta tästä nykyisestä öljytaloudesta ja siihen liittyvistä ilmiöistä ja kriiseistä hyötyviä intressiryhmiä on niin paljon ja niillä on maailmanlaajuisesti niin paljon valtaa, ettei ratkaisu synny nopeasti.



    Ja katastrofeistakin hyötyy aina joku, sitä ei tarvitse aiheuttaa mutta aina joku pelaa sen katastrofin varaan ja sen toteutuessa rahastaa sillä. Ilmastonmuutos ja energia-asiat tulevat olemaan massiivisia tilaisuuksia tällaiselle, melko suurella varmuudella se tulee entisestään voimistamaan maailman taloudellista epätasapainoa. Joillekin siis jää varaa ajaa jatkossakin... Varmaa on että nyt ja jatkossakin köyhät ovat ne jotka jäävät kaikessa tappiolle. :ashamed:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit