Uusi OPEL INSIGNIA - Vuoden auto 2009

117 kommenttia
13
  • Andrea:

    en todellakaan miellä Opelia premiumiksi vaikka palikat muutoin näyttäisi olevan kohdallaan, koneet 4-veto, varusteet jne. Kyllä kyseessä on ennemminkin wanna-be -tapaus.




    "Miellä"? Mitä puuttuu?



    Andrea:

    Lisäksi rasitteena on 90-luvun laatuongelmat jotka ilmeisesti nyt on ratkaistu.




    Sinua ei rasita kuitenkaan MB:tä vaivanneet ovien ruostumisongelmat 90-luvulla? Sitä sanotaan värittömillä laseilla laatuongelmaksi. Miksi haet noin kaukaakin vielä verukkeita?

      
  • Kumppani:

    Andrea:
    en todellakaan miellä Opelia premiumiksi vaikka palikat muutoin näyttäisi olevan kohdallaan, koneet 4-veto, varusteet jne. Kyllä kyseessä on ennemminkin wanna-be -tapaus.


    "Miellä"? Mitä puuttuu?

    Andrea:
    Lisäksi rasitteena on 90-luvun laatuongelmat jotka ilmeisesti nyt on ratkaistu.


    Sinua ei rasita kuitenkaan MB:tä vaivanneet ovien ruostumisongelmat 90-luvulla? Sitä sanotaan värittömillä laseilla laatuongelmaksi. Miksi haet noin kaukaakin vielä verukkeita?




    Se mikä ainakin puuttuu on historia, Opel on tehnyt VW:een tapaan perhekäyttöön suunattuja käyttöautoja. Ehkä hintaa pitäisi nostaa premium-luokkaan?



    Mersulla on ollut muitakin kuin pelkkiä ruostumisongelmia aikanaan, maine kuitenkin on niin vahva että se ei helposti haihdu ja ongelmat unohtuvat.



    Opelin suhteen nämä menneen ajan laatuongelmat taas tuntuu olevan monellakin muistissa.. edelleen, vaikka uusimmat tilastot vakuuttaa laadun olevan aivan parhaiden tasolla.

      
  • Andrea:

    Ehkä hintaa pitäisi nostaa premium-luokkaan?




    Eli kuten petos sanoi: "kuorrutus ja markkinointi ym pintapuolinen hypetys kuntoon"?



    Jos muistellaan tarpeeksi taaksepäin, mitkä merkit SYNTYIVÄT premiumeina, kaikkiko? Mitkä nousivat tähän ihmeelliseen luokkaan, kauanko kesti?



    Missä vaiheessa "historian puuttumisen" saa unohtaa, että "pääsee premiumiksi"?

      
  • Kumppani:



    Jos muistellaan tarpeeksi taaksepäin, mitkä merkit SYNTYIVÄT premiumeina, kaikkiko? Mitkä nousivat tähän ihmeelliseen luokkaan, kauanko kesti?




    Se nyt on ihan selvää, että Opel ei nykyään ole varsinainen premium-merkki.



    Se ei mitenkään sulje pois sitä, etteikö Insignia olisi ainakin joiltakin versioiltaan premium-tasoinen auto. Vastaavalla tavalla monella muullakin merkillä on yksittäisiä "high-end" malleja.



    Insignian ideologiassa on samaa kuin aika monella muullakin merkillä tällä hetkellä. Peugeot 407 aloitteli tätä hommaa - tehdään perhefarmarina tunnetun auton tilalle uusi, edelleen iso ja menevän näköinen auto - tilojen kustannuksella. Saman merkin halvempi malli sen sijaan tehdään tilavammaksi, tuossa hintaluokassa tilat ovat ilmeisesti myyntivaltti. Kovasti sai Pösö aikanaan valinnasta moitteita. Nyt vastaavia on Accord, C5, Insignia ym. Kunnon farmareita ei ole enää jäljellä kuin Mondeo, Passat, V70?



    Opel oli aikoinaan edustusluokkaisten autojen valmistaja. Mm. Kapitän, Admiral, Diplomat. Commodorekin oli aikanaan aika menijä. Ehkä Insignia palauttaa "vanhat ajat"? Tosin ei se vanhojen Opelien tapaan isojen Mersujen kanssa samaan luokkaan satu, ei edes oikein E-sarjankaan, siihen Insignia on liian ahdas tiloiltaan.



      
  • Andrea:

    andertz:
    Jaaha, et uskaltanut ottaa kantaa tapaamiseen. No, sehän on miehen merkki. Tarjous on edelleen voimassa.

    Tätä viestiä ei esimerkiksi Simpan tarvitse noteerata.


    Lyhyt kommentti sinulle tämän ainoan kerran: ole ystävällinen ja lue tämä Simpan kommentti ajatuksella. Minulla ei ole siihen lisättävää.

    simppa:

    Ja andertz laita nyt jäitä hattuun. Sinun jatkuva provoilusi pilaa puolet palstan ketjuista.




    Andrean ei kannattaisi jeesustella, vaan katsoa lähinnä peiliin, kun puhutaan jatkuvasta provoilusta ja itsehän Andrea täällä kaivaa "verta nenästään" yhden automerkin vastaisella kampanjallaan, joka on jatkunut jo ainakin pari vuotta. Sitä aiemmasta en tiedä, kun en palstaa sitä ennen juuri seurannut.

      
  • AkiK:

    Kumppani:


    Jos muistellaan tarpeeksi taaksepäin, mitkä merkit SYNTYIVÄT premiumeina, kaikkiko? Mitkä nousivat tähän ihmeelliseen luokkaan, kauanko kesti?


    Opel oli aikoinaan edustusluokkaisten autojen valmistaja. Mm. Kapitän, Admiral, Diplomat. Commodorekin oli aikanaan aika menijä. Ehkä Insignia palauttaa "vanhat ajat"? Tosin ei se vanhojen Opelien tapaan isojen Mersujen kanssa samaan luokkaan satu, ei edes oikein E-sarjankaan, siihen Insignia on liian ahdas tiloiltaan.




    Admiral, Diplomat, Commodore. Nimetkin jo viittaa vähän parempaan tasoon. En tiedä miten merkki on mielletty aikoina jolloin GM ei sitä omistanut?

      
  • Admiral, Diplomat ja Commodore ovat/olivat Gm-autoja.

      
  • Bugracer:



    Vaikka on aivan varmaa että myös kompromisseja on tehty enemmän kuin esim MB, etuvetoisuuteen takertuminen on lähinnä huvittavaa.






    no siinähän huvitut, mutta jos meinataan olla todella Premium ja kyseessä on noin iso ja raskas auto, ei etuveto yleensä ole hyvä ratkaisu. Enkä MINÄ näitä juttuja keksi, homma on yleinen autotekninen tosiasia, ja fysiikan lait toimii niinkuin toimii.



    Pienessä autossa etuveto on ihan hyvä.



    Listatkaa autotekniikan oraakkelit, suuria autoja,



    joissa on :



    -etuveto



    -hyvä suorituskyky



    -nautittava, huipuluokan ajettavuus -ei kupruja



    -on ''ajajan auto''

      
  • ford mondeo 2,5 litran modorilla täyttää kaikki asettamasi kriteerit! :wink:

      
  • control:

    ford mondeo 2,5 litran modorilla täyttää kaikki asettamasi kriteerit! :wink:








    -totta. Se oli jo mielessäni, mutten maininnut. Mondeosta vain hyvää sanottavaa minulla.

      
  • A-utoilija:

    Andrea:
    andertz:
    Jaaha, et uskaltanut ottaa kantaa tapaamiseen. No, sehän on miehen merkki. Tarjous on edelleen voimassa.

    Tätä viestiä ei esimerkiksi Simpan tarvitse noteerata.


    Lyhyt kommentti sinulle tämän ainoan kerran: ole ystävällinen ja lue tämä Simpan kommentti ajatuksella. Minulla ei ole siihen lisättävää.

    simppa:

    Ja andertz laita nyt jäitä hattuun. Sinun jatkuva provoilusi pilaa puolet palstan ketjuista.



    Andrean ei kannattaisi jeesustella, vaan katsoa lähinnä peiliin, kun puhutaan jatkuvasta provoilusta ja itsehän Andrea täällä kaivaa "verta nenästään" yhden automerkin vastaisella kampanjallaan, joka on jatkunut jo ainakin pari vuotta. Sitä aiemmasta en tiedä, kun en palstaa sitä ennen juuri seurannut.




    Andrean kommentoinnit tuntuvat kyllä yltiöasiallisilta verrattuna teidän kahden A:lla alkavan nimimerkin vastaaviin, joista kumpikaan ei ole AkiK.



    Ahtisaaren sanoin: valitettavasti



      
  • Peri Arvo:



    Andrean kommentoinnit tuntuvat kyllä yltiöasiallisilta verrattuna teidän kahden A:lla alkavan nimimerkin vastaaviin, joista kumpikaan ei ole AkiK.

    Ahtisaaren sanoin: valitettavasti




    Siitä sitten Peri Arvo listaamaan niitä asiattomia kommentteja, joita tällä nimimerkillä on kirjoitettu. Pystyn seisomaan kaiken tänne kirjoittamani takana, koska olen pelkästään autoista kiinnostunut yksityishenkilö, mutta ovatko kaikki täällä pelkästään sellaisia?



    Epäilykset väkisinkin herää, jos joku viitsii parikin vuotta vetää täällä jonkin automerkin vastaista kampanjaa, koska ihmetyttää mitä hyötyä siitä on. Eikö se, että kertoo omista kokemuksistaan nykyisestä ja aiemmista autoistaan ole pikemminkin sitä mitä varten tämmöiset palstat on olemassa?



    En minä ainakaan voi ymmärtää tämän palstan Volvo-vastaisuutta muutenkaan, vaan jotain kummallista siinä on ja ilmeisesti tuo sinunkin kommenttisi kumpuaa juuri siltä pohjalta, että se ärsyttää jos joku on tyytyväinen ja ylpeä Volvostaan, vai mitä?



    Ja minä olen myöskin omistanut Opel Vectran, joka oli täysin viaton peli sen 3 vuotta jonka se minulla oli, joten siksi uskaltaisin nyt myöskin ostaa tuon Insignian.

      
  • Kumppani:



    Voiskos tuon jotenkin todistaa yleispätevästi niin, että se pätisi muunakin kuin mielipiteenä?


    -kyllä premiumille on tukku kriteerejä, ja mitä useampi täyttyy, ja mitä selvemmin, sitä ''selvempi'' premium on kyseessä.

    Premium on termi automaailmassa, ja se tarkoittaa jotain, vaikka sen kriteerit ovat hieman tulkinnanvaraiset, ja rajat häilyvät.

    Minusta on ihmeellistä että joku on muka täysin pihalla mitä sillä tarkoitetaan.



    OK, tuosta voi siis vetää johtopäätöksen, että kaikki alle rivikutosen ja Vxx:n EIVÄT OLE premiumia, vaikka merkki olisi mikä vaan!

    -Pidän hyvänä määrittelynä sitä mitä mikäkin merkki PÄÄASIASSA tarjoaa, ja mihin profiloituu.

    Jos pääasiassa tarjoaa sieluttomia rivineloskoneita ja perusautoa, ei ole premium, vaikka sieltä huipulta löytyy yksi hieno poikkeus.

    Jos taas tarjoaa pääasiassa hienoa taviksesta erottuvaa tekniikkaa, ei yksi neloskone alkaen mallissa ole paha rasti.




    ....josta taasen pitää vetää loogisesti johtopäätös, että V6:lla Insignia muuttuu premiumiksi. Varustelussakin on vaikka mitä valittavana ja hintaakin kertyy. Vai alatko säätämään "nahan fiiliksistä"?


    -tämä on vähän miten kukakin asian näkee.
    Kyllä Insignian huippumallia voisi minusta kutsua premiumiksi. Koko merkkiä yleisesti ? ei taatusti.




    Ja jos kerran näissä premiumeiksi määritellyissä merkeissä on nyt jo mukana etuveto-oletuksella, mutta MYÖS nelivedolla varustettuja jo ennestään, niin miksi sitten siinäkin takerrut takavetoon??


    -no, en takerru. Minusta vain olisi fantastista jos joku ''uusi '' merkki alkaisi valmistamaan takavetoa.
    Suosio ja varsinkin kiinnostus olisi taattu.



    Eihän se, mitä malliston kalleimmassa päässä tarjotaan, voi joidenkin merkkien osalta määrittää koko malliston, saati varusteluvaihtoehdot johonkin "statukseen", mutta toisten merkkien kohdalla sitten yhtäkkiä ei???


    -ei niin. Mutta mihin tällä viittaat? Audiinko?
      
  • A-utoilija:


    Ja minä olen myöskin omistanut Opel Vectran, joka oli täysin viaton peli sen 3 vuotta jonka se minulla oli, joten siksi uskaltaisin nyt myöskin ostaa tuon Insignian.




    Olen samaa mieltä, kyllä Insignian uskaltaa ostaa siinä kuin vaikka Octavian tai Passatin. Merkistä riippumatta en silti ostaisi ensimmäisien joukossa täysin uutta mallia, lastentauteja taitaa silti esiintyä näiden kohdalla?



      
  • andertz:



    A-utoilija ei ole koskaan provoillut, mutta minä olen, sen tunnustan.




    En voi vannoa, ettenkö tuotakin olisi joskus tehnyt, koska se on usein jopa paras keino herättää keskustelua. Pääasiallinen tällä palstalla oloni syy ei kuitenkaan ole provoilu, vaan pysyttelen mieluummin asiallisella linjalla, mutta ei tällä palstalla sitäkään voi koko ajan tehdä, kun meininki täällä vaan on välillä mitä on.

      
  • Andrea:

    A-utoilija:

    Ja minä olen myöskin omistanut Opel Vectran, joka oli täysin viaton peli sen 3 vuotta jonka se minulla oli, joten siksi uskaltaisin nyt myöskin ostaa tuon Insignian.


    Olen samaa mieltä, kyllä Insignian uskaltaa ostaa siinä kuin vaikka Octavian tai Passatin. Merkistä riippumatta en silti ostaisi ensimmäisien joukossa täysin uutta mallia, lastentauteja taitaa silti esiintyä näiden kohdalla?




    Olen nyt ostanut kaksi uutta mallia peräkkäin eli Mazda6 ja Volvo S80 ja kumpaakaan ei ole tarvinnut katua yhtään. Mazdassa oli paljon enemmän takuukorjauksia, vaikka varsinaisia vikoja siinä ei ollut, mutta eniten ärsytti jarruremontti 3 vuoden iässä, kun jarrut ruostuivat ja sitten siitä korjattiin takuuna puoltamista vähän väliä, mutta aina se palasi takaisin. Volvossa ei ole ollut mitään lastentauteja, vaikka uusi malli sekin, mutta tietysti S80 kohdalla puhutaan huomattavasti kalliimman luokan autosta, jotan viattomuutta sopii odottaakin. Uuden automallin ostamisessa on oma viehätyksensä muutenkin, kun auto on vielä suht harvinainen kun sen saa itselleen ja se säilyttää pitempään arvonsa ja muotoilu on vielä tuoreen oloista. Seuraava autonvaihto odottaa todennäköisesti ainakin Audi A6:n uusiutumiseen asti.

      
  • A-utoilija:

    Andrea:
    A-utoilija:

    Ja minä olen myöskin omistanut Opel Vectran, joka oli täysin viaton peli sen 3 vuotta jonka se minulla oli, joten siksi uskaltaisin nyt myöskin ostaa tuon Insignian.


    Olen samaa mieltä, kyllä Insignian uskaltaa ostaa siinä kuin vaikka Octavian tai Passatin. Merkistä riippumatta en silti ostaisi ensimmäisien joukossa täysin uutta mallia, lastentauteja taitaa silti esiintyä näiden kohdalla?


    .. mutta tietysti S80 kohdalla puhutaan huomattavasti kalliimman luokan autosta, jotan viattomuutta sopii odottaakin. Uuden automallin ostamisessa on oma viehätyksensä muutenkin, kun auto on vielä suht harvinainen kun sen saa itselleen ja se säilyttää pitempään arvonsa ja muotoilu on vielä tuoreen oloista. Seuraava autonvaihto odottaa todennäköisesti ainakin Audi A6:n uusiutumiseen asti.




    Ei aina mene näinkään kalliimpien autojen suhteen. Mersulla ainakin on ollut vaikeuksia uusien eemelien kanssa. Sähkövikoja on ollut aikaisemmissa uusissa malleissa ja esim. poistuvan E-mallin sähköhydrauliset jarrut oli iso ongelma kunnes korvattiin tavallisilla systeemeillä pari vuotta esittelyn jälkeen. Voisi odottaa toimivaa autoa tuohon hintaan? Toisaalta kalliimmissa autoissa teknologian määrä kasvaa selvästi.



      
  • Miksi Opel ei ole premium? No siksi että mallimerkintänä on idioottimainen "INSIGNIA"! Millä premiumilla on mallimerkintänä vastaava?

      
  • A-utoilija:

    Peri Arvo:


    Andrean kommentoinnit tuntuvat kyllä yltiöasiallisilta verrattuna teidän kahden A:lla alkavan nimimerkin vastaaviin, joista kumpikaan ei ole AkiK.

    Ahtisaaren sanoin: valitettavasti



    Siitä sitten Peri Arvo listaamaan niitä asiattomia kommentteja, joita tällä nimimerkillä on kirjoitettu. Pystyn seisomaan kaiken tänne kirjoittamani takana, koska olen pelkästään autoista kiinnostunut yksityishenkilö, mutta ovatko kaikki täällä pelkästään sellaisia?

    Epäilykset väkisinkin herää, jos joku viitsii parikin vuotta vetää täällä jonkin automerkin vastaista kampanjaa, koska ihmetyttää mitä hyötyä siitä on. Eikö se, että kertoo omista kokemuksistaan nykyisestä ja aiemmista autoistaan ole pikemminkin sitä mitä varten tämmöiset palstat on olemassa?

    En minä ainakaan voi ymmärtää tämän palstan Volvo-vastaisuutta muutenkaan, vaan jotain kummallista siinä on ja ilmeisesti tuo sinunkin kommenttisi kumpuaa juuri siltä pohjalta, että se ärsyttää jos joku on tyytyväinen ja ylpeä Volvostaan, vai mitä?

    Ja minä olen myöskin omistanut Opel Vectran, joka oli täysin viaton peli sen 3 vuotta jonka se minulla oli, joten siksi uskaltaisin nyt myöskin ostaa tuon Insignian.




    Olenko sanonut asiottomista kommentista jotain, totesin vain Andrean kommentointi on minun mielestäni selvästi asiapitoisempaa kuin näillä kahdella edellä mainitsemalla nimimerkillä. Sanotaan näin, että informaatio on ollut paljon monipuolisempaa.



    Mutta laitapa nyt esimerkki itse, missä Andrea on provonnut tai vääristellyt asioita. Provon tuntomerkiksi ei riitä se, ettei pidä Volvoa parhaana maassa, merellä ja ilmassa.

      
  • petos:


    Listatkaa autotekniikan oraakkelit, suuria autoja,

    joissa on :

    -etuveto

    -hyvä suorituskyky

    -nautittava, huipuluokan ajettavuus -ei kupruja

    -on ''ajajan auto''




    Jos tämä on premiumin määritelmä, niin esimerkiksi Rolls Royce ei liene premiumia.

      
  • A-utoilija:

    Peri Arvo:


    Andrean kommentoinnit tuntuvat kyllä yltiöasiallisilta verrattuna teidän kahden A:lla alkavan nimimerkin vastaaviin, joista kumpikaan ei ole AkiK.

    Ahtisaaren sanoin: valitettavasti




    En minä ainakaan voi ymmärtää tämän palstan Volvo-vastaisuutta muutenkaan, vaan jotain kummallista siinä on ja ilmeisesti tuo sinunkin kommenttisi kumpuaa juuri siltä pohjalta, että se ärsyttää jos joku on tyytyväinen ja ylpeä Volvostaan, vai mitä?




    Tässä oli ehdottamasti päivän paras lohkaisu, täytyy pyyhkiä vesiä silmistä :lol: :lol: :lol:

      
  • simppa:

    petos:

    Listatkaa autotekniikan oraakkelit, suuria autoja,

    joissa on :

    -etuveto

    -hyvä suorituskyky

    -nautittava, huipuluokan ajettavuus -ei kupruja

    -on ''ajajan auto''


    Jos tämä on premiumin määritelmä, niin esimerkiksi Rolls Royce ei liene premiumia.




    Rolls Royce lienee jossain omassa luokassaan paljon premiumin yläpuolella. Mikä se sitten onkaan, luxurious? Eikä tuollaisen ostajalla juuri vaihtoehtoja ole, ehkä BMW 7 ja MB S juuri ja juuri. Itse tosin valitsisin 2 jälkimmäisestä.







      
  • andertz:


    Nyt olen esittänyt tapaamistarjouksen Andrealle, vaikka Vantaan IKEA:ssa perjantaina kello 17.00.








    Peri Arvo,





    todellakin saa pyyhkiä vesiä silmistä, jutut menee aika hupaisiksi.. :smile:

      
  • andertz:

    Peri Arvo

    Oletko huomannut, että nimimerkki Andrea olisi sanonut jotakin myönteistä Volvosta ?





    Njaa, ehkei herra ei vain löydä siitä mitään myönteistä omalta kannaltaan. Voi olla, ettei se vaan autona iske, ei sitten millään.



      
  • petos:

    andertz:

    Nyt olen esittänyt tapaamistarjouksen Andrealle, vaikka Vantaan IKEA:ssa perjantaina kello 17.00.





    Peri Arvo,


    todellakin saa pyyhkiä vesiä silmistä, jutut menee aika hupaisiksi.

    Miten Andrea muuten tunnistaa Andrezin sieltä Ikeasta?

    Burberry kaulahuivista, ocean-race takki ? :lol:

    Tipunkeltainen farmari-R Volvo?


    Laatuautolla ikeasta laatutavaraa, vai miten se meni :wink:

    no joo, sori mutta oli ihan pakko... :lol:




    Joo eikös oo kauheeta, vissiin alettava vihaamaan saksalaisia premiumia tai vastaavasti ylistämään ruotsalaista vastaava, muuten voi joutua varjonyrkkeilyotteluun :smile:

      
  • simppa:



    Jos tämä on premiumin määritelmä, niin esimerkiksi Rolls Royce ei liene premiumia.






    en hakenut premiumin määritelmää, vaan kysyn missä isomman luokan autoissa etuveto on toimiva ratkaisu, ajamisen hauskuuden, dynaamisuuden, ketteryyden, hyvän kääntyvyyden jne. kannalta.



    Voisin mainita itse yhden hyvän ajettavan etuvedon: Uusi C5. Hemmetin hieno auto ajaa, ainakin minusta. Ei ehkä mikään sporttinen, tai mikään virtuoosin työkalu, mutta hienosti kulki. Todella huippuluokan jousitusmukavuutta ja hiljaisuutta.



    Ja enhän minä sitä sano etteikö Insigniakin voisi olla hyvä, epäilen vain.

      
  • Menkää nyt kaikki nahistelemaan muualle, jos viesti ei liity keskutelun otsikkoon tai edes autoihin, niin nahistelupalsta on jossain muualla.



    Perustkaa uusi keskustelunaihe: OTETAAN MIEHESTÄ MITTAA, sen alle siirrytään keskutelemaan/vääntämään kun puheenaihe menee henk. kohtaisuuksiin tai sekalaiseen väiielyyn miksi jokin auto on paska. Siellä voi tunteitaan purkaa ja aukoa kaverille päätään vapaasti. Tällöin muut keskutelut pysyisivät asiallisena.

    Joillakin keskutelupalstoilla on tälläinen käytäntö. Vain viesti alkuperäiseen keskusteluketjuun: henkilö X, jatketaan vääntöä OTETAAN MIEHESTÄ MITTAA ketjussa. Tällöin asiaton vääntö ohjautuisi sille tarkoitettuun ketjuun, ja muut voisivat jatkaa asiallista keskustelua..... myös iänikuinen premium vääntö voi olla tun ketkun alla....



    SAAKO KANNATUSTA ?



    JOTEN LOPETTAKAA......näitä asiallisia viestejä alkaa oleman vaikea löytää kaiken paskan seasta......

      
  • Andrea:



    Admiral, Diplomat, Commodore. Nimetkin jo viittaa vähän parempaan tasoon. En tiedä miten merkki on mielletty aikoina jolloin GM ei sitä omistanut?




    Opel on ollut osa GM:ää vuodesta 1929!



      
  • AkiK:

    Andrea:


    Admiral, Diplomat, Commodore. Nimetkin jo viittaa vähän parempaan tasoon. En tiedä miten merkki on mielletty aikoina jolloin GM ei sitä omistanut?


    Opel on ollut osa GM:ää vuodesta 1929!




    Täytyy sanoa, ettei aivan heti olisi uskonut tuota vuosilukua. Aika pitkä on Opelin historia GM:n alla. Joku vuosi 1960-70 olisi tuntunut olevan lähempänä..

      
  • petos:

    Kyllä premiumille on tukku kriteerejä, ja mitä useampi täyttyy, ja mitä selvemmin, sitä "selvempi" premium on kyseessä. Se tarkoittaa jotain, vaikka sen kriteerit ovat hieman tulkinnanvaraiset, ja rajat häilyvät.




    Tuon takia tämä on juuri niin merkillistä ja jonka takia esim. sinä varmaan tulkitset minun olevan "pihalla".



    Kriteerit ovat samaan aikaan "täysin selviä", mutta "häilyvät"... joopa joo.



    Miten tuollaista termiä voi noin löyhin perustein noin mustasukkaisesti "varjella" tällaisella palstalla, sitä en ole koskaan tajunnut.



    Siksi yritänkin saada "mekanismista" selvää!



    petos:

    Pidän hyvänä määrittelynä sitä mitä mikäkin merkki PÄÄASIASSA tarjoaa, ja mihin profiloituu.




    En keksi kuin Lexuksen, joka tarjoaa vain ns. parempaa mallistoa (ja taitaa olla yksi harvoja joka "syntyi premiumiksi" ). Muilla premiumeiksi mielletyillä merkeillä on varsin hyvin edustettuina karvalakkimalleja alemmassa päässä mallistoa, jotka eivät mielestäni poikkea "taviksista", ei koneiden, varustelun tai materiaalien suhteen.



    petos:

    Kyllä Insignian huippumallia voisi minusta kutsua premiumiksi. Koko merkkiä yleisesti? Ei taatusti.




    Miksei siis keskitytä autoon? Ei merkkiin!



    Tähän imagopelleilyn vaikutukseen tulisi sitten jotakin rajoitusta, jota ei tarvitsisi niin mustasukkaisesti varjella premiumhörhöjen toimesta. Saataisiin kaikki keskittyä oleellisempaan.



    Eikö olisi kivempi tulla tunnetuksi oikeasti hyvien autojen arvostajana, kuin pelleimagoasioiden vankina, terminvahtijana? Noin kärjistetysti sanottuna....



    Kun tuntuu välillä, että on tärkeämpi varjella termiä ja brändiä ja niiden sen ympärille markkinointipellen luomia illuusioitakin. Onko muu vaihtoehto jotenkin pois teiltä?



    Puolustatteko yhtä reippaasti Burberryn kaulahuivia Cap Hornin samanväristä ja samanmateriaalista vastaan? (ruudullinen ja villasta)



    Nuo imagobränsipelleseikat pitäisi saada läpinäkyvämmiksi. On ollut jokseenkin huvittavaa lukea yltiövarovaisia sanakäänteitä tästä hyvästä esimerkistä Opel Insignia, tyyliin "no melkein, muttei ihan", "wannebe, mutta hyvä", "voisin ehkä sanoa premiumiksi"... Eikö voisi ottaa puhtaasti asiat asioina?



    petos:

    Minusta vain olisi fantastista jos joku uusi merkki alkaisi valmistamaan takavetoa. Suosio ja varsinkin kiinnostus olisi taattu.




    Mikä ettei. Mutta tulisiko tuosta autosta heti ns. premium?

    Vaikka keulalla lukisikin Toyota? :kiss:



    petos:

    -ei niin. Mutta mihin tällä viittaat? Audiinko?




    Vaikkapa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit