Paras premiumauto?

258 kommenttia
1235789
  • Kummalliset käsitykset on MB-kuskilla. Mersustakin voi olla autona montaa mieltä, esimerkiksi C-sarja häviää 3-sarjan puimurillle ja Audi A4:lle mielestäni melkein joka osa-alueella. C-sarja on suuntavakaampi auto kuin 3-sarjalainen, mutta siihen se sitten jääkin.



    Edellinen A-sarja oli varmaan surkeimpia pikkukippoja, mitä olen ajanut. Patalaiska kone, kelvoton ajettavuus ja onneton laatuvaikutelma. Vaikkapa Volkswagen Polo, Golfista puhumattakaan, oli parempi auto. Oliko tuo mersu premiumia? Pelkkiä mielikuvia siinä myytiin. Aluksia A-sarja ei pysynyt väistökokeessa edes pystyssä. Huomattuaan tämän, tehdas jäykisti jousitusta niin, ettei mukavuudesta voinut juurikaan puhua samassa lauseessa tuon auton kanssa. Tuo A-sarja ei todellakaan ollut edes arvostettu auto, ei millään mittapuulla. Voit tietenkin itse kysyä tuota "arvostusta" joltain autoista jotakin tietävältä kaverilta.



    Entäpä onko esimerkiksi MB Vaneo premiumia? Mersuhan myönsi auliisti, että se kilpailee "oikeita" tila autoja vastaan hinnallaan. Kilpailijoiksi mersu näki myös Renault Kangoot ym. halvat tilaihmeet, joita kummempi auto tuo Vaneo ei tosiaankaan ollut muuten kuin hintalapultaan.



    Kyllä Lexus on merkkinä suurimman osan mielestä aivan yhtä "premium" kuin mersukin. Lexushan ei ole noihin pikkuautoihin sortunut.

      
  • simppa:

    Kummalliset käsitykset on MB-kuskilla. Mersustakin voi olla autona montaa mieltä, esimerkiksi C-sarja häviää 3-sarjan puimurillle ja Audi A4:lle mielestäni melkein joka osa-alueella. C-sarja on suuntavakaampi auto kuin 3-sarjalainen, mutta siihen se sitten jääkin.

    Edellinen A-sarja oli varmaan surkeimpia pikkukippoja, mitä olen ajanut. Patalaiska kone, kelvoton ajettavuus ja onneton laatuvaikutelma. Vaikkapa Volkswagen Polo, Golfista puhumattakaan, oli parempi auto. Oliko tuo mersu premiumia? Pelkkiä mielikuvia siinä myytiin. Aluksia A-sarja ei pysynyt väistökokeessa edes pystyssä. Huomattuaan tämän, tehdas jäykisti jousitusta niin, ettei mukavuudesta voinut juurikaan puhua samassa lauseessa tuon auton kanssa. Tuo A-sarja ei todellakaan ollut edes arvostettu auto, ei millään mittapuulla. Voit tietenkin itse kysyä tuota "arvostusta" joltain autoista jotakin tietävältä kaverilta.

    Entäpä onko esimerkiksi MB Vaneo premiumia? Mersuhan myönsi auliisti, että se kilpailee "oikeita" tila autoja vastaan hinnallaan. Kilpailijoiksi mersu näki myös Renault Kangoot ym. halvat tilaihmeet, joita kummempi auto tuo Vaneo ei tosiaankaan ollut muuten kuin hintalapultaan.

    Kyllä Lexus on merkkinä suurimman osan mielestä aivan yhtä "premium" kuin mersukin. Lexushan ei ole noihin pikkuautoihin sortunut.




    Miten niin kummalliset käsitteet? mitkä on muka vääriä? Täälläkin monesti premi- käsite määritellään jokaisen kuskin näkökulmista, näinhän se on ihan yleisestikin.

      
  • simppa:

    Kummalliset käsitykset on MB-kuskilla. Mersustakin voi olla autona montaa mieltä, esimerkiksi C-sarja häviää 3-sarjan puimurillle ja Audi A4:lle mielestäni melkein joka osa-alueella. C-sarja on suuntavakaampi auto kuin 3-sarjalainen, mutta siihen se sitten jääkin.

    Edellinen A-sarja oli varmaan surkeimpia pikkukippoja, mitä olen ajanut. Patalaiska kone, kelvoton ajettavuus ja onneton laatuvaikutelma. Vaikkapa Volkswagen Polo, Golfista puhumattakaan, oli parempi auto. Oliko tuo mersu premiumia? Pelkkiä mielikuvia siinä myytiin. Aluksia A-sarja ei pysynyt väistökokeessa edes pystyssä. Huomattuaan tämän, tehdas jäykisti jousitusta niin, ettei mukavuudesta voinut juurikaan puhua samassa lauseessa tuon auton kanssa. Tuo A-sarja ei todellakaan ollut edes arvostettu auto, ei millään mittapuulla. Voit tietenkin itse kysyä tuota "arvostusta" joltain autoista jotakin tietävältä kaverilta.

    Entäpä onko esimerkiksi MB Vaneo premiumia? Mersuhan myönsi auliisti, että se kilpailee "oikeita" tila autoja vastaan hinnallaan. Kilpailijoiksi mersu näki myös Renault Kangoot ym. halvat tilaihmeet, joita kummempi auto tuo Vaneo ei tosiaankaan ollut muuten kuin hintalapultaan.

    Kyllä Lexus on merkkinä suurimman osan mielestä aivan yhtä "premium" kuin mersukin. Lexushan ei ole noihin pikkuautoihin sortunut.




    Mersuhan on siinä mielessä iso valmistaja että se valmistaa autoja useaan luokkaan, kuorma-autoja, työautoja, pakuja, pikkuautoja jne. Eikä mersut ole pelkästään preriumia. Lexus taas on erikoistunut pelkästään preriumautoihin, vaikka Toyotahan sekin periaatteessa se on. Minun mielestä autoja ei pitäisi suoraan merkin perusteella lukea preriumiksi, vaan pikemminkin ne ovat mallikohtaisia, paitsi toki muutamia poikkeuksia on. Mutta mersullakin on hyviä autoja tähän luokkaan. Mikä uudessa C-sarjassa on vikana ? Minun mielestä se on erittäin onnistunut kokonaisuus, ja etenkin muotoilussa se on jälleen siirtynyt näyttämään mersulta ja ainakin sillä saralla paljon parempi mitä audi a4 tai bmw 3 sarjalainen. Edellinen A-sarja oli kyllä kieltämättä aika heikko esitys, mutta siinä kai yritettiin tehdä pientä ja kothuullisen edullista autoa . . .

      
  • simppa:

    Mersustakin voi olla autona montaa mieltä, esimerkiksi C-sarja häviää 3-sarjan puimurillle ja Audi A4:lle mielestäni melkein joka osa-alueella. C-sarja on suuntavakaampi auto kuin 3-sarjalainen, mutta siihen se sitten jääkin.




    Tuulilasi sai hiukan erilaisen tuloksen noita dieseleinä vertaillessaan. A4 paras, MB C sitten ja BMW viimeinen ja Saab kiilasi myös jaetulle toiselle sijalle.



    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5078



    Jousitusmukavuus, hiljaisuus ja suuntavakavuus oli Mersun heiniä. Yllättävää ettei uusi A4 enää kulje suoraan maantiellä, samaa on kommentoitu joka koeajossa eli sekin auto on sitten pilattu tuolta osin. BMW ei taas ole koskaan suoraan kulkenutkaan. Mersu oli selkeä hännänhuippu kustannukset osiossa ja oli peräti yli 6000 € kalliimpi kuin muut.



    Ilmeisesti Mersun imago vaan on joidenkin silmissä niin vahva, ettei sen hinnalla ole mitään väliä. Ymmärrän sen, ettei hinnalla ole mitään väliä, kun puhutaan S-sarjasta ja sen kilpailijoista, mutta sen alapuolella olevien mallien hinnoittelua olen aina ihmetellyt suhteessa muihin merkkeihin.

      
  • MMS:

    Ei pelkkä tekniikan kehitys tee kulkineesta permiumia, koska arvostus on se lopullinen määritelmä.




    Toyota sattuu olemaan ERITTÄIN arvostettu merkki. Mutta SINUN silmissäsi se ei ole "premium".



    Olikos Lexus premium?



    MMS:

    Autoilijat itse useimmiten haluavat luokitella, "markkinapellet" käyttävät tätä hyväksi ja se kuitenkin sopii useimmille kuskeille.




    Ei kun se sopii sinulle kun "premium" itse sanana nostaa omaa häntääsi... (vautsi hei!)



    Et silti osaa listata käsitteen määreeksi EDELLEENKÄÄN juuri mitään muuta konkreettista! ONHAN JOTAKIN OLTAVA, vai eikö Justerin ja sinun sanavalintoihin mitään muuta kuulu? Ei se muutu siitä miksikään hokemalla "yleisesti tiedossa olevista syistä", jos ei osaa niitä listata, eihän?



    MMS:

    Myöskään markkinaosuus ei ole premi-auton mittari. Mielestäni "kansanautoksi" luokiteltu ei missään tapauksessa voi olla premiumia, senhän jo hinnoittelu kertoo.




    Eikös kohta kaikilla just kortin saaneillakin ole joku tuunattu Bemu, tai Audi tai Mese allaan. Alkaa olla ihan kansanautoja nämä sinun ja Justerin "premiumit". Mitäs sitten valitaan premiumiksi, kun kaikilla on niitä, siinä kuin inhokki-Tojojasi? Heh, keksinpäs uuden termin KARVANOPPAMESE! :lol:



    Näetkö miten tyhjällä pohjalla tämä teidän kahden argumentointi on? Oliko jotakin muuta, syvällisempääkin mukana, kun ei vain kuulu?



    MMS:

    Silloinkun oma valinta on osunut kohdalleen, niin ei ole tarvetta yrittää muuttaa vallitsevia käsityksiä.Täälläkin monesti premi- käsite määritellään jokaisen kuskin näkökulmista, näinhän se on ihan yleisestikin.




    Yritä päättää!!



    a) on olemassa jollakin (vielä hämärillä määrityksillä kuin arvostus ja kalleus) yleisesti listattavat autot, jopa maailmanlaajuisesti. MMS:n ja muun maailman mielestä nämä ovat de facto ns. premium autoja ja KAS: hänellä valinta on mielestään osunut kohdalle.



    b) jokaisella kuskilla on henk. koht. ja kussakin elämäntilanteessa olemassa suosikkilista autoista, niiden merkkien ja/tai mallien suhteen. Sitä tuossa edellä todistelet. Eikä sinulla ole siihen mitään mukisemista: 20v sporttia, 30v perhettä, 40v jos ostais haaveen, 50v vois ostaa sportin tai harrasteauton, 70v kortti pois kun ei muista painaa kaasua...(tai mikä vaihe nyt kullakin osuu mihin ikäkauteen)



    Siis kumpi määrittelee premiumin (ja mitkä ne konkreettisemmat määreet siihen mukaan, kiitos)



    MMS:

    Itselläsi ei ole kuitenkaan "munaa" reilusti hyväksyä olevaa tilannetta.




    Minulla on munaa antaa sinun pitää OMAN, TÄYSI HENKILÖKOHTAISEN SUOSIKKILISTASI! Siitä vaan! Mutta älä kuvittele, että alentuisin sen takia markkinapellemiesten keksimään termiin, joka sattuu olemaan "premium", jos se sinusta on kivan tuntuinen.



    En siis suostu siihen, että nuo pellet käyttävät minua jotenkin hyväkseni (kuten edellä mainitsit), enkä maksamaan sen takia jostakin mielihyvästä tms. yhtään ylimääräistä, saati liikaa. Ja se tunne on saavutettavissa silti! Koskee villapaitaakin, muuten.



    JA SIKSI sinä et voi tulla minulle, etkä kenellekään, sanomaan että "et muuten ajele premiumautolla", koska se on kunkin henk.koht. maku- tai arvostusasia.



    Ole sinä markkinapellemiesten uhri, jos vielä sekin nostaa häntääsi. Tuntuu olevan kovin tärkeää! Kunhan verhoat sen vain.



    Enkä edelleenkään siis ole väittänyt, etteikö autoissa olisi eroja, muutakin kuin hintalapussa. Mutta kermasta, tai silkistä, tai hörhelöistä se ero ei synny. Kermaa voi laittaa mihin ruokaan vain ja noita kahta voi ympätä vaikka verkkariin. Tuleeko niistä sitten "premiumtuotteita"?



    Sillä tasolla sinun argumentointisi edelleen on. Merkkituotteen sijasta voitaisiin siis puhua "merkkiautosta".

    Olisi mielestäni kuvaavampi ja neutraalimpi = OK



      
  • Kumppani:






    MMS:n ja muun maailman mielestä nämä ovat de facto ns. premium autoja ja KAS: hänellä valinta on mielestään osunut kohdalle.


    Eikö asia sitten ole niin, vai onko maailma väärässä?


    En siis suostu siihen, että nuo pellet käyttävät minua jotenkin hyväkseni (kuten edellä mainitsit), enkä maksamaan sen takia jostakin mielihyvästä tms. yhtään ylimääräistä, saati liikaa. Ja se tunne on saavutettavissa silti! Koskee villapaitaakin, muuten.


    Ei tarvitse suostua, vaan hyväksyä olevat käsitteet



    JA SIKSI sinä et voi tulla minulle, etkä kenellekään, sanomaan että "et muuten ajele premiumautolla", koska se on kunkin henk.koht. maku- tai arvostusasia.


    Ei ole tarvetta selvää asiaa todistella, muuten... nämä arvostuskäsitteet on kaikkialla luokiteltu: lento, laiva hotelli ym asioissa. jopa asuntokaksio Hesan kaivopuistossa maksaa reilusti enemmän kuin jakomäessä. Nämä vaan on niitä luokituksia joiden keskellä elämme.




      
  • >MMS:n ja muun maailman mielestä nämä ovat de facto ns. premium autoja >ja KAS: hänellä valinta on mielestään osunut kohdalle.



    Eikö asia sitten ole niin, vai onko maailma väärässä?




    Miten niin "maailma", puhutaan nyt vain tästä pikkupikku-Suomesta, jossa kovin moni kriteeri muuttaa automaailmaa yleismaailmallisiin kuvioihin verrattuna.



    Tämä ed. vaihtoehtoasettelu tarkoitti sitä, ettet sinä näköjään osaa päättää kumpaa noista lauseista haluat esittää oikeiksi vaihtoehdoiksi.



    Itselleni on selviö, että b-vaihtoehto on sulatettavissa.



    Ei ole tarvetta selvää asiaa todistella, muuten... nämä arvostuskäsitteet on kaikkialla luokiteltu: lento, laiva hotelli ym asioissa. jopa asuntokaksio Hesan kaivopuistossa maksaa reilusti enemmän kuin jakomäessä. Nämä vaan on niitä luokituksia joiden keskellä elämme.



    Ei ole tarvetta?!?! Tämä premiumkeskustelu on TOTAALISEN TURHAA, koska ei ole luokittelua, saati kriteereitä, jonka kaikki ymmärtävät samalla tavalla.



    Hotelleissakin on sentään jokin luokituskriteerit, jonka perusteella ne saavat tähtiänsä. Joku taho, joka jakaa arvioita. Siellä ei aseteta esim. ketjuja toisen yläpuolelle, vaikka ne olisivat japanilaisia, tai saksalaisia. Ymmärrätkö eron?

    Lennoissakin on eri luokat, mutta erot selviävät hinnoittelussa paremmin kuin teidän premiumius autojen suhteen. Listalla ei lue "parempi fiilis ja arvostus", vaan saat vaikka viiniä niin ja niin paljon, viltin yms.



    Michelin-ravintolaksi ei pääse ilman, että raati valikoi niitä. Ja :warning: luokituksissa pudotaan, noustaan, tai tiputaan kokonaan pois. Ei ole VAKIOTA.



    Kaivopuiston kaksio vain maksaa enemmän, ei sitä ole luokiteltu, tai sitä ei nimitetä premiumiksi.



    Sinun onkin paaaaaljon helpompi sanoa Helsingistä joku asuinalue, jossa kämpät on kalliimpia, kuin kertoa



    a) mitkä merkit ja/tai niiden mallit ovat markkinapellemiesten nimeämät premiumautoiksi mainitut



    b) mitkä ne saakelin kriteerit nyt oikein on!!




    Kertokaa ne nyt hyvät henkilöt, sellainen perustavaa laatua oleva lista on tänne palstalle saatava, jotta PUHUTAAN SAMOISTA ASIOISTA.



    Jos puhutaan "fiiliksistä", niin kukaan ei voi määritellä de factosti premiumauton käsitettä, koska Suomessa vaihtoehtoja on n. 5 miljoonaa.



    Huomasin, että join illalla "premium lager" -olutta. Se oli kyllä ihan tavallista suomalaista keppanaa. Mutta etiketti on hiano vaikka se ollutkaan ostoon vaikuttava seikka, kuten vaikka tähti keulalla eräillä.

      
  • ... miksei muidenkin?



    Otetaan täysin uusi lähtökohta, jotta näette miten vaikea tästä premiumium-asiasta on saada yhteistä linjaa, joka osoittaa ettei mitään todellista premium-käsitettä ole olemassa. Paitsi itsekunkin omat arvostukset, jotka kaikkien on hyväksyttävä, vaikka poikkeavatkin toisistaan.



    Mikä merkki ja/tai malli näiden alkuperämaan autoista on premium:

    (tehtaan sijainti, tai omistusjärjestelyt tekevät tästä liian hankalan)



    a) Saksa



    b) Ruotsi



    c) Englanti



    d) Italia



    e) Japani



    f) Korea



    h) USA



    i) Tsekki



    j) Espanja



    Jäikö joku?



    Jos tämä oli ns. pässinlihaa niin sitten tulee hankalaa:



    MITKÄ seikat ovat vaikuttaneet siihen, että auto on saanut "premium"-leiman?



    Vielä vaikeammaksi:

    - milloin tämä leima lyötiin (onko ollut ikuisesti muka???)

    - miksi se ei ollut "premium" sitä ennen? (vihje: DKW esim)



      
  • Kumppanilla taitaa olla liikaa ladattu tunnetta sanaan Premium, suorastaan premiäärimäinen paatos. Kyseessähän on kuitenkin hyvin yksinkertainen määritelmä, jolla kutsutaan tietyn hintasegmentin (määritelmä esitetty monesti aiemmin) tuotteitta, ja tämä määritelmä on käytössä kaikkialla maailmassa.



    Ihmisten erilaiset tarpeet eri-ikäisenä tai perhetilanteen muuttuessa eivät määrittele käsitettä Premium. Nämä liittyvät Demograafisiin tekijöihin millä markkinapellet segmentoivat minkälaista mainontaa ne kohdistavat juuri sinuun.



    Samaan kastiin kuuluu myös sosioekonominen status ja tulotaso. Jos nämä viimeksi mainitut ovat mainostajan mielestä oikeat, joudut uskomattoman erilaisten Premium tuotteiden (siis markkinapellemiesten suoramarkkinoinnin)markkinoinnin kohteeksi.



    Toisekseen MMS ei ymmärtääkseni kieltänyt Lexuksen kuuluvan Premium autojen armoitettuun joukkoon. Vaan ettei merkki häntä kiehdo lainkaan. Sama vika itselläkin, merkin autot ovat jotenkin sieluttomia, niissä vain ei tunnetta mukana. Silti ne ovat Premium tuotteita.



    Kun nyt kokoajan sanot, etteivät kyseisten merkkien kaikki mallit ole Premiumia, niin saadaanko luettelo malleista näiltä merkeiltä, jotka eivät määritelmää täytä?

      
  • hämmennetään väittelyä lisää:



    jos premium on markkinamiesten kikkailua/keksintöä, niin:



    1) miksi vain tietyt automerkit käyttävät sitä mainonnassaan ?

    2) miksi esim tojota ei käytä sitä markkinoinnissaan ?

    3) miksi monet automerkit ilmoittavat lanseeraessaan uusia malleja, että pyrkivät premiun luokkaan ?

    (esim uusi C5 , uusi Accord, Insignia)

    4) en ymmärrä miksi tämä käsite aiheuttaa närää näin paljon ? mitä pahaa siinä on jos joutkut kuuluvat ko luokkana ja jotkut eivät....

    jos oma automerkki ei siihen kuulu jonkun mielestä , niin ei kaise nyt niin kovin vakavaa ole ?

      
  • Kumppanilla taitaa olla liikaa ladattu tunnetta sanaan Premium, suorastaan premiäärimäinen paatos.



    Höpöhöpö Juster: jos teillä ei olisi TUNNETTA mukana, niin eihän koko keskustelua käytäisi? Älä nyt vähättele omaa panostasi, ei sitä tee MMS:kään.



    Olen vain yksi, joka ihmettelee miten tunteenomaisen lapsellisesti miehet lankeavat tällaiseen nimittelyyn ja luokitteluun mitä tulee autoihin.



    Olikos keisarilla vaatteita siis, saati uusia:

    mitkä autot ovat premium-määritteen alla

    ja

    miksi muka



    Ei tämän pitäisi olla rakettitiedettä, niin te yritätte vakuutella, mutta maailman simppeleintä listaa ette saa aikaiseksi, vain kiertelyä ja kaartelua. Miksi?? :innocent:

      
  • 4) en ymmärrä miksi tämä käsite aiheuttaa närää näin paljon ? mitä pahaa siinä on jos joutkut kuuluvat ko luokkana ja jotkut eivät....

    jos oma automerkki ei siihen kuulu jonkun mielestä , niin ei kaise nyt niin kovin vakavaa ole ?




    Niin....... ei ole kovinkaan mones kerta kun kysyn:

    Mahtaako oma autoni kuulua tähän luokkaan, kun en ole nähnyt listaa.



    En tiedä onko asia vakavaa, mutta kumman vaikea asiasta on saada tolkkua, vai mitä? :wave:

      
  • Kumppani:

    [
    Ei tämän pitäisi olla rakettitiedettä, niin te yritätte vakuutella, mutta maailman simppeleintä listaa ette saa aikaiseksi, vain kiertelyä ja kaartelua. Miksi?? :innocent:




    Listahan on olemassa. Nouse ylös nyt sieltä bunkkerista ja vaihda levyä. laita se pytämäni vastalista näkyviin. Muuten keskustelu kuivuu kokoon. Tähän niitä kivoja hymiöitä.



      
  • Eikö tuolla Tuulilasissa ole ihan selvä listaus premium-merkeistä? Lehden mukaan niitä ovat Suomessa: Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, Land Rover, Lexus, Saab, Volvo.



    http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=148382&page=2



    Noista automerkeistä siis ainakin Suomen autolehdistö käyttää premium määritelmää.

      
  • [quote="Kumppani"

    Niin....... ei ole kovinkaan mones kerta kun kysyn:

    Mahtaako oma autoni kuulua tähän luokkaan, kun en ole nähnyt listaa.



    En tiedä onko asia vakavaa, mutta kumman vaikea asiasta on saada tolkkua, vai mitä? :wave:





    Niin tuostahan näyttää se kenkä puristavan. Sinulle on moneen kertaan annettu ymmärtää mitä automerkkejä kuuluu listaan. Tuntuu, että erittäin mielelläsi näkisit Tojosi siinä listassa. Niinkuin itse sanoit, että sinulle ei kenenkään pidä tulla sanomaan että "autosi ei ole premiumia" Ei ole pelkoa, että se ketään kiinnostaisi. Mutta sanotaan nyt vielä Tojo ei kuulu listaan menikö perille? Tamä vaan on arvostuskysymys, eikä tarvitse perusteita, siis ARVOSTUSKYSYMYS.

      
  • MMS:

    Niin tuostahan näyttää se kenkä puristavan. Sinulle on moneen kertaan annettu ymmärtää mitä automerkkejä kuuluu listaan.



    Ja se lista kuuluu....? Onko ihan mahdoton laittaa ne tuohon yläpuolella olevaan listaan, kiitos? Ei ole paljon vaadittu, sillä olen tosiaan lukenut näitä juttuja ja listan sisältö on vähintäänkin puutteellinen, vajavainen. Kun ihmiset ovat eri mieltä, JOSTAKIN SYYSTÄ.



    Mulla on tietoa Justerin ja ilmeisesti sinunkin:

    - Audi

    - BMW

    - MB

    - Lexus



    Siinäkö se on????? AIVAN KAIKKI OVAT SAMAA MIELTÄ?? Tämä lista pätee KOKO MAAILMASSA ja ihan riippumatta siitä, mistä mallistakin puhutaan?



    Täydellinen, komplee lista?



    MMS:

    Tuntuu, että erittäin mielelläsi näkisit Tojosi siinä listassa. Mutta sanotaan nyt vielä Tojo ei kuulu listaan menikö perille?



    Vaimolla on Tojo. Mulle on tosiaan sama, mitä mieltä SINÄ olet sen listalle kuulumisesta, sillä sehän on SINUN mielipiteesi.



    Jos täällä kysytään tämän aloitusotsikon mukaisia kysymyksiä, niin pitäähän meidän tietää, mistä merkeistä ja/tai malleista puhutaan. Mikä teille kahdelle ei mene kaaliin?



    Oletteko 100% samaa mieltä vaikkapa A-utoilijan kanssa (= Tuulilasinkin), MMS ja Juster? Puuttuuko joku merkki, hyvänen aika sentään? Onko joku merkki teidän kahden mielestä liikaa?



    Tamä vaan on arvostuskysymys, eikä tarvitse perusteita, siis ARVOSTUSKYSYMYS



    Status vai ajo-ominaisuudet? Väri vai hevosvoimat?



    MILLÄ PERUSTEELLA NE ARVOSTETAAN PREMIUMEIKSI ja kuka on se "arvovaltainen taho" tai raati, tai vastaava (vrt hotellit, lennot yms) joka päättää tästä?



    Täällä nimittäin väitetään, ettei sen-ja-sen-merkin-se-ja-se-malli olekaan premium. Miten joku merkki voi siis olla premium? Ei mitenkään.



    Jonkun keskusteluotsikon mukaan VOLVO ei enää PYRI premiumluokkaan. Miksi pyrkiä kun on Tuulilasin mukaan ollut jo siellä! Millä se aseman saavutti, tai millä avuin sinne pyritään?



    Arvostus on mukamas kriteeri, mutta jos Toyota on Tuulilasin mukaan arvostetuin, miksi se ei siellä ole? Mitä siltä puuttuu?

      
  • Kumppani:


    Oletteko 100% samaa mieltä vaikkapa A-utoilijan kanssa (= Tuulilasinkin), MMS ja Juster? Puuttuuko joku merkki, hyvänen aika sentään? Onko joku merkki teidän kahden mielestä liikaa?

    Heh, Mainitse sitten se merkki joka mielestäsi puuttuu,niin voidaan ottaa kantaa jos tarvitsee Onko liikaa pyydetty?

      
  • MMS:

    Mainitse sitten se merkki joka mielestäsi puuttuu,niin voidaan ottaa kantaa jos tarvitsee Onko liikaa pyydetty?



    On se vähän, sillä en tiedä a) onko joku merkki kattavasti premium (="mikä vaan Audi" b) onko jonkun merkin yksittäinen malli premium (= "Camry" )



    JA



    miksi



    KOSKA



    en tiedä muita kuin sinun ja Justerin "arvostuksen" kriteeriksi. Aivan liian kökkö juttu, sen pitää pohjautua johonkin.....mihin? Muutenhan Toyota olisi mukana! Siksi en ehdota mitään, sillä arvostuksiakin on niin monia.



    Eihän minun MIELIPITEELLÄNI ole väliä, tämähän on de facto -juttu, joten pistä nyt listaa vaan! Sinähän ja Juster sen tiedätte, minä olen se ummikko asiassa. Muistatko?



    Oletko samaa mieltä Tuulilasin listan kanssa?

      
  • Kumppani:


    en tiedä muita kuin sinun ja Justerin "arvostuksen" kriteeriksi. Aivan liian kökkö juttu, sen pitää pohjautua johonkin.....mihin? Muutenhan Toyota olisi mukana


    Myönnä vaan,että Tojotasta se kenkä puristaa. Voit itse pitää sitä preminä, mutta älä kuvittele että kaikki olisivat samaa mieltä.

      
  • wikipedia sanoo seuraavaa:

    Within the large family car class, premium cars such as Audi A4, BMW 3 Series, Mercedes-Benz C-Class, Saab 9-3, and Volvo S60 are sometimes referred to as compact executive cars in the United Kingdom [1][2], reflecting their status,equipmment amount, materials used and relative size compared to mainstream large family cars and regular executive cars. In North America, such models can be labelled entry-level luxury cars, compact or sometimes mid-size luxury cars, or alternatively near-luxury cars, though this classification depends more on price than on size.



    siinä yksi jälleen yksi lista ja synonyymeja premium sanoille....

      
  • Eli mulla on premium, Volvo S60. Tosin huokea sellainen, mutta premium kuitenkin.

      
  • MMS:

    Myönnä vaan,että Tojotasta se kenkä puristaa. Voit itse pitää sitä preminä, mutta älä kuvittele että kaikki olisivat samaa mieltä.




    Sinunko mielipiteesi ratkaisee?

      
  • tässä lista joka kelpaa varmasti kaikille:

    http://auto.indiamart.com/cars/premium-cars.html

    nyt on kaikki tyytyväisiä ?

      
  • Englannissa:

    "Isojen PERHEautojen luokassa, premiumautot kuten A4, BMW3-sarja, C-sarja, Saab 9-3 ja S60 sanotaan kuuluvan kompakteihin johtajatason autoihin, heijastaen niiden statusta, varustemäärää, käytettyjä materiaaleja ja suhteellista kokoa keskivirran isoihin perheautoihin verraten ja tavallisiin johtajatason autoihin.

    USA:

    Premiumautoja kutsutaan paremminkin lähtötason luksusautoiksi, kompakteiksi tai jopa keskikoon luksusautoiksi, tai vaihtoehtoisesti lähes luksusautoiksi, tosin tämä luokitus riippuu lähinnä hinnasta kuin auton koosta."



    C-sarja on siis premium, mutta S-sarja jo joku "luksusauto". HÄHH?!?



    Siis selkeästi premiumluokitus riippuu MALLISTA, ei merkistä! Wikipediahan on oikeassa, eikö vain?



    Mikähän se varustelu onkaan, joka vaikka Mondeo Ghiasta täyteen ladattuna puuttuu (ettei MMS saa näppyjä vaikka Camrysta), joka tiputtaa sen MMS:n mielestä premium-tasosta? Hinta sen täytyy olla....



    A4:n suhteellinen koko verrattuna samaan autoon, heheh...

      
  • alfred100:

    tässä lista joka kelpaa varmasti kaikille:
    http://auto.indiamart.com/cars/premium-cars.html
    nyt on kaikki tyytyväisiä ?




    Ei MMS ole vielä kommentoinut tuohon listaan mitään :lol:

      
  • Siis selkeästi premiumluokitus riippuu MALLISTA, ei merkistä!


    itse olen taipuvainen tälle ajattelulle

    S, 700 sarja A8 ovat selvää luksusta.....



    nyt sitten tappelemaan mikä on luksusauto...ja mitkä mallit siihen kuuluu...

      
  • Briteillä on rima matalalla :lol:

      
  • Joo, viisimiljoonainen Suomi - oikea autoilun edelläkävijämaa.



    Ainoa paikka Suomessa jossa on tarpeeksi premiumia on Hamina - venäläiset autokuriirit kärrää Venäjälle Porschea, Range Roveria ja Lexusta.



    Muu osa Suomesta on sitten Nisulandiaa.

      
  • Joo ei tarvitse mennä kuin Tallinnaan niin premiumia on liikkeellä ihan tiellä ja omilla pyörillään jo paljon enemmän kuin Helsingissä.

      
  • ...ei tarvitse mennä kuin Tallinnaan niin premiumia on liikkeellä ihan tiellä ja omilla pyörillään jo paljon enemmän kuin Helsingissä



    Premiumista en tiedä, mutta kalliita ja/tai isoja autoja on paljon. Jotkut niistä saattoivat olla tosin entry-level luxury -autojakin, tai compact executive -sarjalaisiakin...?



    Vielä veikkaisin, että osa oli mainstream large family autoja, yrittävät vain olla jotakin muuta, samoin kuin regular executive autot. :weary:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit