Audi A5 Sportback

62 kommenttia
«13

A5 Sportback on Audille kokonaan uusi konsepti. Autosta on oltu varsin hiljaa, mutta tämän syksyn aikana se on jo markkinoilla. Ensimmäiset autot luvataan saksalaisille jälleenmyyjille jo syyskuussa.



Audi A5 Sportback on urheilullinen viisiovinen, mutta neljäpaikkainen auto. Auto on 3,6 senttiä matalampi kuin A4 Sedan. Auton etu- ja takaylitykset ovat lyhyet ja akseliväli pitkä. Akseliväli on kaksi millimetriä pidempi kuin A4 Sedanissa. Sivu-ikkunoista autosta puuttuu kehykset.



Auto tulee myyntiin Audin tutuilla moottoreilla. Saksassa edullisin mallin on 170-hevosvoimainen 2.0 TDi, jonka alkaen hinta on 36.050 euroa. Parin litran dieselin yhteydessä on kuusivaihteinen manuaalivaihteisto sekä start&stop-automatiikka.



A5 Sportbackin saa myös 2.0 TFSI-, 3,2 FSI-, 2,7 TDI- sekä 3.0 TDI-moottoreilla sekä luonnollisesti myös Quattro-nelivedolla.



A5 Sportback kasvattaa Audin A5-sarjaa, kun se liittyy jo jonkun aikaa markkinoilla olleiden A5 Coupén ja Cabriolet'n joukkoon.



IS kertoo A5 Sportbackista lisää viimeistään elokuussa, sillä suomalainen autolehdistö pääsee testaamaan uutta konseptia heinä-elokuun vaihteessa.



http://www.iltasanomat.fi/autot/1700866







Mielenkiintoinen malli varsinkin jos hinta asettuu hyvin lähelle nykyisiä Coupe malleja.

  
  • Mihin tarpeeseen tämä malli vastaa tai minkä aukon mallistossa paikkaa...

      
  • Mm. kilpailemaan Passat CC:n ja Mersun CLS:n kanssa. Myös Jaguarin XF voidaan laskea samaan sarjaan.

      
  • Kyllä Sportbackillekin varmasti markkinarako löytyy.



    Jollekin 2-ovista coupe voi olla epäkäytännöllinen, mutta haluaa kuitenkin jotakin erilaista verrattuna perinteiseen sedan malliin (esim. A4), muttei kuitenkaan kaipaa farmarin suuria tiloja. Tähän rakoon Sportback käynee hyvin.



    Kenties tämän A5 Sportbackin voisi lukea jopa CC:n premium versioksi.



    Saksan hinnastosta löytyy varsin tehokasta taloudellista mallia mm. A5 Sportback 2.0TFSI Stronic Quattron muodossa:



    http://www.audi.de/etc/medialib/ngw/product/pdf/price_lists.Par.0006.File.pdf/090618_preisliste.pdf



    Sportbackin hinnat muuten coupe mallia edullisemmat, saa nähdä miten Suomessa käy.

      
  • Onpas täällä ollut vähän keskustelua näin upeasta ja fiksusti rakennetusta mallista. Koska Audi on kuuluttanut A7-mallin tulemisesta, ei CLSää ja XFää voi sanoa tämän mallin kilpailijoiksi. En osaa mieltää Passat CCtäkään näin pieneen luokkaan. A5 Sportback on oman luokkansa ensimmäinen edustaja, koska auto on myös 5-ovinen toisinkuin muut. Kyllä tämä ryöstää A4-mallin kannattajia ostajakuntaansa. Vakuuttavalta näyttää.

      
  • Ostaisin heti, koska auto on yhtä ominaisuutta lukuunottamatta minun mieleeni.

    Ominaisuus joka estää auton ostamisen on alhainen maavara.

    Kun käytän autoa pääasiassa Suomessa ympäri vuoden, pitää maavaran olla suurempi.

      
  • NHB:

    Mihin tarpeeseen tämä malli vastaa tai minkä aukon mallistossa paikkaa...


    Mun tarpeisiin sopisi aivan erinomaisesti. CC/CLS/XF on ehkä himpun isoja, tai ainakin XF. Normisedanit taas usein rumia.





    Henzkuh93:

    En osaa mieltää Passat CCtäkään näin pieneen luokkaan. A5 Sportback on oman luokkansa ensimmäinen edustaja ...


    Paljonko noissa nyt sitten on kokoeroa? Itse olen kuvitellut että tämä ei olisi paljoakaan Passat CC:tä pienempi, mutta tämähän on vain luuloa, ei tietoa.



    EDIT:

    A5 Sportback 4711 mm pitkä, akseliväli 2810 mm, leveys 1854 mm, korkeus 1391 mm

    Passat CC 4799 mm pitkä, akseliväli 2711 mm, leveys 1855 mm, korkeus 1417 mm

      
  • Tulevana viikonloppuna on esittely, jollei ole sitä jo aiemmin päässyt koeistumaan.



    Ainakin ulkoa päin livenä nähtyäni on hieno auto, parempi kuin kuvissa.

      
  • Idea on sama kuin Bemarin 5-sarjan GT:ssä, vaikka iso Bemari onkin eri luokan auto kuin pienempi Audi. Tavallaan myös X6 toteuttaa maasturirintamalla samaa perusideaa. Ehkä jatkossa on myös 3-sarjan GT tulossa jos tämänkaltaiset autot lyövät läpi.



    Audin mallivalikoima A4/A5 sarjassa on kyllä todella laaja, vähän ihmetyttää mihin noin montaa mallia tarvitaan.



      
  • AkiK:

    Audin mallivalikoima A4/A5 sarjassa on kyllä todella laaja, vähän ihmetyttää mihin noin montaa mallia tarvitaan.


    Noilla ja muutamalla muulla Audin mallilla on yksi ässä hihassaan: varmatoiminen ja ennen kaikkea maantiekelpoinen neliveto optiona. Kuljettajille jotka eivät moista halua on tarjontaa laidasta laitaan. Niille muille - eipä juuri.

      
  • mikahe :


    Noilla ja muutamalla muulla Audin mallilla on yksi ässä hihassaan: varmatoiminen ja ennen kaikkea maantiekelpoinen neliveto optiona.


    Millä tavalla tuo erottuu edukseen kilpailijoista (4MATIC ja xDrive)? Mikä moderneista nelivedoista ei ole maantiekelpoinen?

      
  • mikahe :

    AkiK:
    Audin mallivalikoima A4/A5 sarjassa on kyllä todella laaja, vähän ihmetyttää mihin noin montaa mallia tarvitaan.

    Noilla ja muutamalla muulla Audin mallilla on yksi ässä hihassaan: varmatoiminen ja ennen kaikkea maantiekelpoinen neliveto optiona. Kuljettajille jotka eivät moista halua on tarjontaa laidasta laitaan. Niille muille - eipä juuri.




    Mikä ihme on maantiekelpoinen neliveto?



    Maantieajoa ajatellen nykyinen Haldex4 ja Bemarin x-drive taitavat olla etevämpiä tai ainakin yhtä hyviä, ja ne on nimenomaan kehitetty maantieajo-ominaisuuksia silmällä pitäen.



      
  • Miten musta tuntuu että kyllä me kaikki tiedetään varsin hyvin mitä mikahe -tarkoitti maantiekelpoisella :tongue:



      
  • Mikä ihme on maantiekelpoinen neliveto?



    Eli lienee melkein yhtä hyvä kuin kaksivetoinen? Sitäkö tarkoitit?

      
  • En tiedä ajeleeko hän Venäjällä, mutta meikäläisellä maantiellä ei nelivetoa tarvitse...

      
  • Tarpeeseen en ota kantaa, mutta ainahan sitä ajelee mieluummin tietyllä pelillä kuin jollakin toisella. Esim. AkiK:lle on ilmeisesti tätä nykyä myrkkyä takaveto ja kitkat. Täytyy olla piikkipyörät ja ESP sen perusongelman lisäksi.



    Voisihan sitä ajella parempien talviominaisuuksien takia etuvetoisella Ladalla, mutta ei kun ei. Pitää tulla paikalle sikariportaan takavetoisella Mesellä, että olisi edes jotain :weary:



    EDIT: ...eli kannatan ESP:tä yli oikean (ei leikki-) nelivedon heti kun ne ovat kehittyneet sille tasolle, että pystyvät kumoamaan Newtonilaisen wanhan maailman fysikaaliset ilmiöt.

      
  • mikahe :

    Tarpeeseen en ota kantaa, mutta ainahan sitä ajelee mieluummin tietyllä pelillä kuin jollakin toisella. Esim. AkiK:lle on ilmeisesti tätä nykyä myrkkyä takaveto ja kitkat. Täytyy olla piikkipyörät ja ESP sen perusongelman lisäksi.




    Kumpikaan mainitsemistasi ei ole minulle mitään myrkkyä, en silti suosittele kaikille kitkarenkaita enkä myöskään yhtä ainoaa vetotapaa kuten takavetoa. Etuvetoa pidän yleispätevimpänä, jos lasketaan mukaan kaikki ominaisuudet ml auton paino, kulutus, useimpien ihmisten käyttötarkoitus jne. En silti väitä että se sopisi kaikkeen.



    Itse olen vuosia ajellut tuollaisella takatuuppari-kitkarengasyhdistelmällä ilman ongelmia.



    Jään odottelemaan vastaustasi maantiekelpoisesta nelivedosta.



      
  • Kyllä "vajaavetoisellakin" tienpäällä tulee tosi hyvin toimeen.Nyky dieseleissä vain on niin paljon tehoa ja vääntöä että eipä taida olla etuvetoista autoa tehokkaalla dieselillä joka ei uraisella tiellä kiihdytettäessä vetelisi.

    Tähän ongelmaan nelivetoisuus tuo huomattavan parannuksen.Myös sadekelillä ero vajaavetoiseen on selvä.

    Itse etsin autoa joka olisi ensinnäkin käytännöllinen,tilava,hiljainen rengasääniltään,diesel,automaatti ja nelivetoinen.Lisäksi penkitkin saisi olla hyvät.Päädyin Volvo V70 D5 AWD automaattiin.



      
  • Aki62:

    Kyllä "vajaavetoisellakin" tienpäällä tulee tosi hyvin toimeen... Päädyin Volvo V70 D5 AWD automaattiin.


    Tuohan onkin vajaavetoinen. Näissä leikkinelareissa on ongelmana se, että niissä on kaikki nelivedon "haitat", eikä juuri hyötyjä varsinkaan maantieajossa. Hyvin toimiva ESP tekee saman kuin nämä(?).

      
  • mikahe :

    Aki62:
    Kyllä "vajaavetoisellakin" tienpäällä tulee tosi hyvin toimeen... Päädyin Volvo V70 D5 AWD automaattiin.

    Tuohan onkin vajaavetoinen. Näissä leikkinelareissa on ongelmana se, että niissä on kaikki nelivedon "haitat", eikä juuri hyötyjä varsinkaan maantieajossa. Hyvin toimiva ESP tekee saman kuin nämä(?).




    Et taida tietää miten tuossa neliveto toimii.Tuo on aina nelivetoinen.Joka hetki jokin osa momentista menee molemmille akseleille.Varsinkin liikkeelle lähdettäessä.Esim.Subarussa ei näin ole koska voimansiirtoketjussa on viskokytkin.Se vaatii aina jonkin verran luistoa ennenkuin on nelivetoinen....

    Samaa nelivetosysteemiä käytetään mm.Audin joissakin malleissa,Land Rover Freelander 2- mallissa.Jopa Bugatti Veyronissakin käytetään Haldex-firman systeemejä.



    Ajonvakautusta ei voi koskaan verrata nelivetoon.Tuo kun ei voi vaikuttaa kuin jarruihin ja moottorin tehoon.Vetokyky nelivetoisella on joka tilanteessa parempi.



    Jos haluat tutustua parhaaseen mahdolliseen nelivetoon pitää auto vaihtaa Polariksen mönkkäriin.Siinä ei ole mitään luistonesto- ja ajonvakautus härpäkkeitä ajoa haittaamassa

    :-)





      
  • Aki62:

    mikahe :
    Aki62:
    Kyllä "vajaavetoisellakin" tienpäällä tulee tosi hyvin toimeen... Päädyin Volvo V70 D5 AWD automaattiin.

    Tuohan onkin vajaavetoinen. Näissä leikkinelareissa on ongelmana se, että niissä on kaikki nelivedon "haitat", eikä juuri hyötyjä varsinkaan maantieajossa. Hyvin toimiva ESP tekee saman kuin nämä(?).

    Et taida tietää miten tuossa neliveto toimii.Tuo on aina nelivetoinen.Joka hetki jokin osa momentista menee molemmille akseleille.Varsinkin liikkeelle lähdettäessä.Esim.Subarussa ei näin ole koska voimansiirtoketjussa on viskokytkin.Se vaatii aina jonkin verran luistoa ennenkuin on nelivetoinen....
    Samaa nelivetosysteemiä käytetään mm.Audin joissakin malleissa,Land Rover Freelander 2- mallissa.Jopa Bugatti Veyronissakin käytetään Haldex-firman systeemejä.


    Kröhöm. Itse et taida tietää kummankaan mainitsemasi nelivetoratkaisun toimintaperiaatteesta paljoakaan.



    Haldexin versio 4 antaa aina jonkin verran ( "jokin osa" ) momenttia taakse. Akseleiden välissä on siis kiinteä lukko, jota luistatetaan kuitenkin 90% tms. Jos lukitus on 100% liikkelle lähdettäessä, niin se ei maantiellä paljoa auta ellet pysähdy keskelle tietä kovin usein.



    Kyseistä rimpulaa käytetään Audin malliston halpispäässä ja ehkä jossain urheiluautomaisissa muissa tuotteissa, joissa eri syistä Torsenia ei voida tai haluta käyttää.



    Subarussa on oikea keskitasauspyörästö manuaaleissa ja visko taas lukittuu vasta sitten kun toinen akseli sutii eli 99% jossain muualla kuin maantiellä.



    Ajonvakautusta ei voi koskaan verrata nelivetoon.Tuo kun ei voi vaikuttaa kuin jarruihin ja moottorin tehoon.Vetokyky nelivetoisella on joka tilanteessa parempi.


    Vetokykyä ei kysytä maantiellä. Kaikki autot liikkuvat siellä samalla nopeudella. Kyse on siitä, miten vakaasti ne kulkevat ja miten suurilla kitkamarginaaleilla menevät mutkissa ja kaistanvaihdoissa kuten ohituksissa(*).



    Jos haluat tutustua parhaaseen mahdolliseen nelivetoon pitää auto vaihtaa Polariksen mönkkäriin.Siinä ei ole mitään luistonesto- ja ajonvakautus härpäkkeitä ajoa haittaamassa
    :-)


    Minulla on jo sellainen, mutta se on ihan tavallinen henkilöauto.



    EDIT: Niin ja jos joku ei tunne perinpohjin jonkun automallin nelivedon toimintaa, niin syynä ei suinkaan välttämättä ole se, että ko. henkilö ei ole asiasta kiinnostunut tms. Jotkut valmistajat vain eivät kerro asiasta mitään tai korkeintaan jonkin mainosvideon tasoisella "tieteellisyydellä".



    EDIT2: (*) Sellaisissa paikoissa ohittaminen, missä siitä saattaa aiheutua vaaraa on jo lain mukaan kielletty. Mutta silti ohituksia tehdään (jatkuvasti ja päivittäin) ja joskus tapahtuu jotain yllättävää. Jos kaikki ajaisivat tietämättään hyvällä nelivedolla, näitä yllätyksiä tapahtuisi vähemmän, siitä olen varma.

      
  • mikahe :

    Aki62:
    mikahe :
    Aki62:
    Kyllä "vajaavetoisellakin" tienpäällä tulee tosi hyvin toimeen... Päädyin Volvo V70 D5 AWD automaattiin.

    Tuohan onkin vajaavetoinen. Näissä leikkinelareissa on ongelmana se, että niissä on kaikki nelivedon "haitat", eikä juuri hyötyjä varsinkaan maantieajossa. Hyvin toimiva ESP tekee saman kuin nämä(?).

    Et taida tietää miten tuossa neliveto toimii.Tuo on aina nelivetoinen.Joka hetki jokin osa momentista menee molemmille akseleille.Varsinkin liikkeelle lähdettäessä.Esim.Subarussa ei näin ole koska voimansiirtoketjussa on viskokytkin.Se vaatii aina jonkin verran luistoa ennenkuin on nelivetoinen....
    Samaa nelivetosysteemiä käytetään mm.Audin joissakin malleissa,Land Rover Freelander 2- mallissa.Jopa Bugatti Veyronissakin käytetään Haldex-firman systeemejä.

    Kröhöm. Itse et taida tietää kummankaan mainitsemasi nelivetoratkaisun toimintaperiaatteesta paljoakaan.

    Haldexin versio 4 antaa aina jonkin verran ( "jokin osa" ) momenttia taakse. Akseleiden välissä on siis kiinteä lukko, jota luistatetaan kuitenkin 90% tms. Jos lukitus on 100% liikkelle lähdettäessä, niin se ei maantiellä paljoa auta ellet pysähdy keskelle tietä kovin usein.

    Kyseistä rimpulaa käytetään Audin malliston halpispäässä ja ehkä jossain urheiluautomaisissa muissa tuotteissa, joissa eri syistä Torsenia ei voida tai haluta käyttää.

    Subarussa on oikea keskitasauspyörästö manuaaleissa ja visko taas lukittuu vasta sitten kun toinen akseli sutii eli 99% jossain muualla kuin maantiellä.

    Ajonvakautusta ei voi koskaan verrata nelivetoon.Tuo kun ei voi vaikuttaa kuin jarruihin ja moottorin tehoon.Vetokyky nelivetoisella on joka tilanteessa parempi.

    Vetokykyä ei kysytä maantiellä. Kaikki autot liikkuvat siellä samalla nopeudella. Kyse on siitä, miten vakaasti ne kulkevat ja miten suurilla kitkamarginaaleilla menevät mutkissa.

    Jos haluat tutustua parhaaseen mahdolliseen nelivetoon pitää auto vaihtaa Polariksen mönkkäriin.Siinä ei ole mitään luistonesto- ja ajonvakautus härpäkkeitä ajoa haittaamassa
    :-)

    Minulla on jo sellainen, mutta se on ihan tavallinen henkilöauto.




    Vetokykyä nimenomaan kysytään maantiellä.Varsinkin talvella.

    Nelivetoinen menee aina vakaammin kuin yksikään vajaavetoinen.Tämäkin on kokeiltu nykyautolla jolla voi ajaa pelkästään etuvedolla,nelivedolla,50/50-nelivedolla.



    Sinulla on vanhanaikainen tapa ajatella mikä on "oikea" tasauspyörästö.Tarkoitushan on jakaa momenttia mahdollisimman nopeasti sinne missä sitä kulloinkin tarvitaan.Nykyaikaiset järjestelmät perustuvat sähköön ja hydrauliikkaan kuten esim.Haldex

    Viskokytkin on alunperinkin surkea keksintö.Sen toiminta muuttuu kun laitteen nesteen ominaisuudet muuttuvat.Lämpötilakin vaikuttaa tuon toimivuuteen.



    Kaarreajoa varten esim.torsen on jo vanhentunutta tekniikkaa.Se kun perustuu pelkästään mekaniikkaan.Nykynelivedoissa voidaan käyttää esim. kiihtyvyysantureiden tietoa ohjaamaan nelivedon toimintaa.Niinpä sähköisillä/sähköhydraulisilla kytkin ratkaisuilla saadaan helposti paljon parempi nelivetoratkaisu kuin torsenilla.



      
  • Aki62:

    Sinulla on vanhanaikainen tapa ajatella mikä on "oikea" tasauspyörästö.
    ...
    Kaarreajoa varten esim.torsen on jo vanhentunutta tekniikkaa.Se kun perustuu pelkästään mekaniikkaan.Nykynelivedoissa voidaan käyttää esim. kiihtyvyysantureiden tietoa ohjaamaan nelivedon toimintaa.Niinpä sähköisillä/sähköhydraulisilla kytkin ratkaisuilla saadaan helposti paljon parempi nelivetoratkaisu kuin torsenilla.


    Ei kun noiden leikkinelivetojen toiminta on ajastaan jäljessä. Ne alkavat "toimia" vasta sitten kun vahinko oli jo päässyt tapahtumaan.



    Mutta tästä on kai turha kiistellä. Kiihkeimmät kytkeytyvien nelivetojen kannattajat kun eivät itse ajele moisilla (varsinkaan vaativissa olosuhteissa), niin heillä ei vain ole riittävää substanssia mielekkääseen keskusteluun. Siksi "Aki62" on virkistävä poikkeus joukossa, vaikka onkin väärässä :wink:

      
  • Aki62:

    Kyllä "vajaavetoisellakin" tienpäällä tulee tosi hyvin toimeen.Nyky dieseleissä vain on niin paljon tehoa ja vääntöä että eipä taida olla etuvetoista autoa tehokkaalla dieselillä joka ei uraisella tiellä kiihdytettäessä vetelisi.
    Tähän ongelmaan nelivetoisuus tuo huomattavan parannuksen.Myös sadekelillä ero vajaavetoiseen on selvä.
    Itse etsin autoa joka olisi ensinnäkin käytännöllinen,tilava,hiljainen rengasääniltään,diesel,automaatti ja nelivetoinen.Lisäksi penkitkin saisi olla hyvät.Päädyin Volvo V70 D5 AWD automaattiin.




    Mitäs olet Aki pitänyt? Minulla oli S80. Vajaavetoisena tosin, mutta tykkäsin kyllä kovassti. Oivallinen matkalehmä.

      
  • Aki62:



    Kaarreajoa varten esim.torsen on jo vanhentunutta tekniikkaa.Se kun perustuu pelkästään mekaniikkaan.Nykynelivedoissa voidaan käyttää esim. kiihtyvyysantureiden tietoa ohjaamaan nelivedon toimintaa.Niinpä sähköisillä/sähköhydraulisilla kytkin ratkaisuilla saadaan helposti paljon parempi nelivetoratkaisu kuin torsenilla.




    Moniin uusiin Audeihin saa takapäähän sähköisesti ohjatun lukon jakamaan voimaa takapyörien välillä. Audi kielellä se on "Audi Sport Differential". Ja tuon lukon saa nimenomaan Torsenilla oleviin Audeihin. Tuo on totetutettu monilevykytkimellä, eli lienee samanlainen systeemi kuin esimerkiksi GM:n Saabeissa ja Opel Insigniassa.



    http://www.motorauthority.com/blog/1026492_audi-improves-quattro-awd-with-new-sport-differential



    http://www.audi.co.uk/audi/uk/en2/new_cars/a4/s4_saloon/s4_sport_differential.html

      
  • En voi kiistää etteikö nuo Audin mallit olisi myös tosi hyviä varsinkin automaatilla ja nelivedolla varustettuina.Silloin vain pitää ainakin A4,A5,A6 malleissa ottaa nuo 3,0 diesel koneella.Se on tosi hieno kone noihin autoihin.Hinta vaan nousee järkyttävästi verrattuna pienempiin dieselkoneisiin.Koskahan saavat mallistoon nelivedon,automaatin ja 2,0 dieselkoneen yhdistelmän...voisi myyntikin kasvaa.

    Varsinkin uusi A5 Sportback on makean näköinen :-)



    Olen itse pitänyt kovasti tästä uudenmallisesta V70 D5 AWD autosta.Sopiva kombinaatio käytännöllisyyttä,tilaa,hiljaisuutta ja ajamisen helppoutta.Makukysymyshän tämä auton valinta aina on.Vähän eri asioita eri henkilöt aina painottavat.Joku toinen voi löytää samoilla kriteereillä eri auton.

      
  • No kyllähän nyt A4:sta saa 2.0 TFSI Quattro DSG-yhdistelmällä. Diesel tuo ei ole, mutta onpahan kulutus todella maltillisella tasolla. (Eu. yhd. 7,4l)



    V70 D5 AWD vie melkein desilleen saman verran. S40 D5 vie sekin vain 0,4l vähemmän ja on kuitenkin vain etuveto.



    Tuo uusilohkoinen 2.0 TFSI on mielestäni parhaita koneita, mitä markkinoilta löytyy. Audin 2.0 TDI dieselit sen sijaan ovat lähinnä keskitasoisia. 2.0T on mielestäni se kannattavin kone, jos Audiin päätyy. Volkkareissa ja joissain Audeissakin on vielä tuota vanhalohkoistakin, joka ei ole yhtä hyvä kuin tämä uusi. Lisäksi Valvelift on ainakin toistaiseksi Audin yksinoikeus.



    Itse olin Volvooni tosi tyytyväinen. Bensaa se söi ihan tolkuttomasti, mutta muut ominaisuudet kompensoivat sen. Tosun nykyinen vehje vie vielä litratolkulla enemmän.

      
  • simppa:



    Itse olin Volvooni tosi tyytyväinen. Bensaa se söi ihan tolkuttomasti, mutta muut ominaisuudet kompensoivat sen. Tosun nykyinen vehje vie vielä litratolkulla enemmän.






    -joko olet laittanut corveten? :xmas:

      
  • No semmottinen tuli hankittua. Olen kyllä pitänyt kovasti. Etenkin kone on tosi makea.

      
  • simppa:

    No semmottinen tuli hankittua. Olen kyllä pitänyt kovasti. Etenkin kone on tosi makea.




    onnittelut...



    millä koneella ja etu/neliveto?

      
  • Parhaat onnittelut täältäkin!



    Oikein lämmittää mieltä kuulla että jotkut vielä ymmärtävät hyvän päälle, tämän kaiken piiperryksen ja syyllistyksen keskellä.



    Eipä voi muuta sanoa kuin että pidä hauskaa, ja naatiskele muhkeista saundeista :warning:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit