Kuka vie itä-autojen herruuden?

15 kommenttia

Saksassa romanialainen halpis-auto Dacia on valtaamassa itä-autojen markkinat Skodalta.

Skoda joutunee pudottamaan hintojaan, ettei koko kakku käänny Dacian puoleen.

No ainakin nuo Daciat on paremman näköisiä kuin vastaavat Skodat :smile:



http://www.autobild.de/artikel/dacia-gegen-skoda-markenvergleich_1174844.html

  
  • Skoda ja dacia ei kilpaile samoista ostajista, joten ihmettelen koko tuota rainaa. Mutta täytyyhän jostain jutunjuurta saada.

      
  • Aivan. Skodahan kilpailee lähinnä Ladaa ja Volkswagenia vastaan :tongue:

      
  • Niin...niinhän se juuri tekee. Aika kuiva vitsi sinällään. :kiss:

      
  • Toyota vie herruuden kunhan laatu saadaan taas kohdalleen. Itäisempää autonvalmistajaa ei taida ollakaan :smile:

      
  • Skoda ei kilpaile Dacian kanssa samoista ostajista...Ainakaan mun näkökulmani mukaan. Skoda on mielestäni lähempänä tasoltaan jotain Peugeot´ta tai Renault´ta. Fiat taas on luku sinänsä...Dacian markkinat voinee kosiskella korealaisvalmistajien ostajaehdokkaita :smile:

      
  • Asterion:

    Toyota vie herruuden kunhan laatu saadaan taas kohdalleen. Itäisempää autonvalmistajaa ei taida ollakaan :smile:




    Jos mennään idemmäs niin USA tulee vastaan? :tongue:

    Jaappani on taas USAsta katsottuna lännessä eli havaintopaikka vaikuttaa! :xmas:

    Minä taas tarkoitan itäautoilla entistä "itäblokkia/SEV-maita"! :smile:

      
  • Skodan taso on Ranskalaisten yläpuolella, Superb hyvin lähellä, tai on jo premium-luokkaa.

      
  • Valitettavasti premium-luokkaan ei pääse suurilla takajalkatiloilla. Kyllähän Skoda kilpailee tällä hetkellä tasapäisesti muiden perusmerkkien kanssa, Dacia on mielestäni luokkaa alempana.

      
  • "Valitettavasti premium-luokkaan ei pääse suurilla takajalkatiloilla"



    Onko joku väittänyt niin?

      
  • mikkot:

    Skodan taso on Ranskalaisten yläpuolella, Superb hyvin lähellä, tai on jo premium-luokkaa.




    Skoda on varmasti hinta-laatusuhteeltaan erinomainen auto, mutta kyllä koko premium-käsite kärsii melkoisen inflaation, jos Skoda nykyisellä mallistollaan on sitä. :sunglasses:

      
  • Pitääkö merkin koko malliston olla premiumia, onko A-sarjan mersu premiumia?

      
  • mikkot:

    Pitääkö merkin koko malliston olla premiumia, onko A-sarjan mersu premiumia?




    No ei se Superbikaan mikään loistoauto ole totta puhuakseni, moni muukin perusauto on hyvä käyttöauto, ei siinä mitään. :xmas:



      
  • No ei moni muukaan "oikea premiumauto" ole loistoauto, ja muutenkin tuo raja on häilyvä perusautojen tultua hienommiksi. :hug:

      
  • mikkot:

    No ei moni muukaan "oikea premiumauto" ole loistoauto, ja muutenkin tuo raja on häilyvä perusautojen tultua hienommiksi. :hug:




    Ihan vaan uteliaisuudesta, miten määrittelet loistoauton, onko se suoraan hinnasta kiinni vai mistä? :xmas: Jos esim mersu alkaisi myydä kaikkein kalleinta autoansa 10 000 eurolla kaikille asiakkaille, niin olisiko se silti vielä loistoauto, vaikka naapurisi putkimien Karppinen voisi ostaa sellaisen taskurahoillaan? :wink:

      
  • "Ihan vaan uteliaisuudesta, miten määrittelet loistoauton, onko se suoraan hinnasta kiinni vai mistä? Jos esim mersu alkaisi myydä kaikkein kalleinta autoansa 10 000 eurolla kaikille asiakkaille, niin olisiko se silti vielä loistoauto, vaikka naapurisi putkimien Karppinen voisi ostaa sellaisen taskurahoillaan"



    Hyvä kysymys, johon jätän vastaamatta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit