Saabin tulevaisuus

40 kommenttia
2»
  • NHB:

    Eipä GM:ää voi kovin paljosta syyttää. Heikkoa Saabin menestys oli jo ennen GM:n aikaakin. Sen vuoksihan Saab GM:n alaisuuteen joutuikin.




    Onhan se näinkin. Mutta jos vertaa sitä tapaa millä GM on Saabia hoitanut, siihen miten Volkkari on nostanut Skodan suosta, niin eroa on kuin yollä ja päivällä. Skodalle kehitettiin muutamassa vuodessa hyvä ja halpa perusmallisto Volkkarin tekniikan pohjalle, ja siitä merkki on itse ponnistellut eteenpäin kehittäen omia ratkaisujaan ja kuitenkin hyödyntäen emokonsernin voimavaroja. Mitä on tehnyt Saab? Onko sieltä tullut kokonaista kolme uutta mallia viimeisen 15 vuoden aikana? Tätä ei varmaankaan voi selittää millään muulla kuin GM:n välinpitämättömyydellä.

      
  • juuso01:

    Onko sieltä tullut kokonaista kolme uutta mallia viimeisen 15 vuoden aikana? Tätä ei varmaankaan voi selittää millään muulla kuin GM:n välinpitämättömyydellä.




    Aika pitkäikäisiä oli Saabin mallit ennen GM:ääkin. En ole saabisti, joten en näe suurta eroa malleissa 99,90,900. Korimalli ei ainakaan ole hirveästi muuttunut 30 vuoden aikana...

      
  • "Vaihtoehtoisesti 9-5 voisi tulla Euroopan markkinoille uutena Opelina, joka ottaisi entisen Senatorin paikan."



    http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/12/28/saabista-uusi-opel-senator-taikka-buick/200926137/139

      
  • Opelixi:

    "Vaihtoehtoisesti 9-5 voisi tulla Euroopan markkinoille uutena Opelina, joka ottaisi entisen Senatorin paikan."

    http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2009/12/28/saabista-uusi-opel-senator-taikka-buick/200926137/139




    Tämän sanottuani saab-fanit repivät pelihousunsa, mutta : omasta mielestäni, jos saab loppuu, olisi todella hyvä liike tuoda Opel Senator markkinoille. Opelilta uupuu lippulaiva, ja tässä se on valmiina. Miksei. Hullua kai tuota uutta mallia olisi hautaankaan viedä....

    :smile:

      
  • Hyvästä liikkeestä on vaikea sanoa, kun kilpailu tuossakin luokassa on kovaa, mutta ainakin lippulaivan potkuri on väärässä päässä :wink:

      
  • Itse en näy kyllä kovin paljon ajatusta myydä Opelina kahta eri versiota Insigniasta. Nämä todennäköisesti söisivät toistensa markkinoita. Insignia täyttää jo Opelin ison sedanin tarpeen, mitä tämän lisäksi tarjoaisi 9-5 Senatorina myytynä?

      
  • Niin tuo Saab 9-5:sen myyminen Opel Senatorina tai Buick:ina oli uutisankka joka meni joissain piireissä läpi ihan tosi juttuna.

    Tuossa alla linkki juttuun jossa asiasta hiukan kerrotaan.

    http://carscoop.blogspot.com/2009/12/bs-of-day-gm-planning-to-rebadge-2010.html

      
  • eikös alunperin tuo uusi 9-5 pitännyt valmistaa saksassa??

      
  • Onko tällä luotettavalla pohjolan autolla erilainen maine Euroopassa kun tarjouksia tekee ainoastaan urh.autovalmistajat?Mutta täällä Suomessa killipoikien mielestä BMW on kaikista urheilullisin...Ja p*skat sanon minä!Mutta kai se Spyker Saabin ostaa:smile:Liputan Saabille minäkin!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit