Oho, kun VW ei ole mukana, Renault voitti vertailun!

45 kommenttia
2»
  • Herbert:

    AkiK:
    Minua huvitti suuresti tuossa testissä valitus autojen 6-vaihteista. Kuulemma joissakin oli paha puute, niillä ei voinut ajaa kaupunkinopeuksissa kuutosvaihteella. Voisiko joku kertoa, miksi kuutosella pitäisi voida ajaa 50 km/h?


    Ehkä Nunchaku kuului testiryhmään. Kaverihan ilmeisesti osaa ajaa vain suurimmalla vaihteella. Hänen Bemarillaanhan kun ei voi ajaa alle 80 km/h, saati kapunkinopeuksia.

    Itse ajan 40 km/h alueella kolmosella, 50-60 km/h alueella nelosella. Vasta taajamamerkin jälkeen vaihdan vitoselle. Kuutosta autoissani ei ole. Ei ongelmaa. Luulisi toimittajiakin kiinnostavan moottorin ominaisuudet (veto, kulutus). Toisarvoista on se, mikä vaihde on käytössä.




    Mielestäni tolla laillahan noita vaihdetarpeita pitää punnita. Monessa autossa 6-vaihde on liikaa :smile: Ei hyvin tehdyllä 5-vaihteisella jää jalkoihin...Noi "ylimääräiset" vaihteet on suurempia ja urheiluautoja varten :smile:

      
  • AkiK:

    Minua huvitti suuresti tuossa testissä valitus autojen 6-vaihteista. Kuulemma joissakin oli paha puute, niillä ei voinut ajaa kaupunkinopeuksissa kuutosvaihteella. Voisiko joku kertoa, miksi kuutosella pitäisi voida ajaa 50 km/h?




    Kait ne arvon toimittajat ajattelee, että jos autossa on kuusi vaihdetta, on niitä jokaista pystyttävä käyttämään/käytettävä tilanteessa kuin tilanteessa.



    Citroeniin ehdotetaan lyhyempää kutosta, jotta se sopisi paremmin kaupunkiajoon. :lol: Testit ilmeisesti ajettiin poutasäässä, kun eivät päässeet moittimaan tuulilasin pyyhkijöitten tihkuasennon hitautta kaatosateella.









      
  • Lisäksi psa:n vakionopeus-säädintä on moitittu monessa yhteydessä siitä, että sitä voi käyttää vain kolmosvaihteesta ylöspäin ,jolloin se ei TM:n testaajien mukaan sovi kaupunkiliikenteeseen joten tämä tekniikanmaailman kaupunkiajo on vähintäänkin mielenkiintoista.

      
  • Laittakaa palautetta lehteen älkääkä pelkästään kitiskö täällä palstoilla.

      
  • Veijo:

    Laittakaa palautetta lehteen älkääkä pelkästään kitiskö täällä palstoilla.




    Meinaatko että TM:n toimittajat eivät viitsi lukea näitä kirjoituksia edes pintapuolisesti?

      
  • Autotohtori-71:

    Renault näytti, että kuka osaa edelleenkin valmistaa autoja.




    Joo, ajoin uudella Meganella ja on se paljon parempi ajettava mitä vanha Megane tai nykyinen Laguna. Huonoa oli melu, mutta sitä on liikaa kaikissa tämän luokan autoissa.



    Hmmm... sama tohtori joka toitottaa rellun hyvyyttä jokaisella nettipalstalla?



    http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?messageID=3854299&#3854299

      
  • Kaikki Ranskikset onkin makeita uutena ja vähän ajettuina ja kesä-elokuussa helteessä (mihin ne on suunniteltukin?) Suomessakin.

    Pannaanpa niille ikää 4-8 vuotta ja mittariin 150-200 tkm ja suolapaskaa samalta ajalta alle ja ulkolämpömittariin ulos miinus 18. Niin aika moni meneekin Bussilla tai jollain muulla töihin..

    Muijan Yariskin taitaa kelpaa sitten.

    Ihme vikoja muuten alle 200tkm ajetuissa niinkuin meidän kolmosauto Meganessakin?

    Ollaan jo vaihdettu; Puolia repullinen, laturi, Startti, vaihdelaatikko, laatikollinen jarruosia, katalysaattori plus muuta pienempää sälpettä mitkä ei suoraan estä auton liikkumista. Itse olen kieltäytynyt kokonaan sen paskan korjaamisesta. Olen kyllä hinannut maasturilla ko. autoa usein (tänä Talvena kolme kertaa !!?) pajalle ja sopinut korjaamoaikoja. Omat rahani ei onneksi rellussa ole kiinni...

      
  • Maastovälitys:
    Ihme vikoja muuten alle 200tkm ajetuissa niinkuin meidän kolmosauto Meganessakin? Ollaan jo vaihdettu; Puolia repullinen, laturi, Startti, vaihdelaatikko, laatikollinen jarruosia, katalysaattori plus muuta pienempää sälpettä mitkä ei suoraan estä auton liikkumista.




    Kolmosauto? Ja eikö niitä talojakin ollut kolme? Kolme pientä porsasta? Kolme muskettisoturia? Isä, poika ja pyhä henki?



    Taisi nimim. Maastovälitys olla neliveto päällä, konttauskunnossa viime yönä kun tuota soopaa kirjoitti. Kun sattui se paska Rellukin just olemaan "meillä".

      
  • Vackraste:

    Autotohtori-71:
    Renault näytti, että kuka osaa edelleenkin valmistaa autoja.


    Joo, ajoin uudella Meganella ja on se paljon parempi ajettava mitä vanha Megane tai nykyinen Laguna. Huonoa oli melu, mutta sitä on liikaa kaikissa tämän luokan autoissa.

    Hmmm... sama tohtori joka toitottaa rellun hyvyyttä jokaisella nettipalstalla?

    http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?messageID=3854299&#3854299




    Niin. Pitää sitä vähän mainostaa ja yrittää imagoa kohottaa, kun maahantuoja ei osaa:-) ...etenkin kun on Suomessa tuo arvostus painunut maan alle Laguna II:n ansiosta. Minulla on nyt menossa toinen Renault ja seuraavakin auto on samaa merkkiä. Täällä näytti vielä joku epäilevän kestävyyttä, mutta uuden sukupolven Renault'it, eli Clio III, Megane III, Scenic III ja Laguna III ovat jo nyt nousseet katsastustiloissa kärkisijoille, uutiset näistä eivät vaan tahdo tulla tänne Suomeen asti kovin nopeasti. Esim Laguna III on jo nyt jaetulla 2.sijalla yhdessä MB C-luokan kanssa (Audi A4 vei voiton) vikojen vähyydessä.

      
  • Taisi nimim. Maastovälitys olla neliveto päällä, konttauskunnossa viime yönä kun tuota soopaa kirjoitti. Kun sattui se paska Rellukin just olemaan "meillä".




    On se tuossa pihassa (paska/rellu..)vieläkin. Viimeisiin korjauksiin meni 1500 euroa rahaa, no ei sitä nyt voi enää myydä kun se on pantu kuntoon.

    Ajetaan se sitten seuraavalla "korjauskierroksella" paalattavaksi. Megane Scenic 98 2,0 jolla vaan 150tkm mittarissa, mutta saman ikäiseen Japsiin ei puolia (Näitä ei Japseihin mene koskaan 400000 ajettunakaan!) latureita ja startteja todellakaan noilla kilemetreillä vielä vaihdeta. Ei 150000km ole vielä normaali autolle oikeasti matka eikä mikään.

      
  • Maastovälitys:

    Kaikki Ranskikset onkin makeita uutena ja vähän ajettuina ja kesä-elokuussa helteessä (mihin ne on suunniteltukin?) Suomessakin.
    Pannaanpa niille ikää 4-8 vuotta ja mittariin 150-200 tkm ja suolapaskaa samalta ajalta alle ja ulkolämpömittariin ulos miinus 18.




    Vuosien varrella on tullut ajeltua ranskalaisilla autoilla muutama sata tonnia, enkä ole tällaiseen törmännyt. Kilometrejä nuo eivät ole pelänneet, eikä ruostetta ole esiintynyt toisin kuin monissa kilpailijoissa. En epäile etteikö maanantaikappaleita olisi, mutta ainakin omat Pösöni toimivat aikoinaan erinomaisesti.



    Nykyistä Rellua en lähtisi arvioimaan sen perusteella mikä jonkun vuosien takaisen Rellun luotettavuus oli. Kannattaa enemmän tarkastella sitä nykyistä autoa.

      
  • Parilla PSA-yhtymän bensakoneisella perheautolla on tullut kokemuksia. Kyyti on ollut periaatteessa mukavaa, mutta mitään ajoelämyksiä ne eivät ole tarjonneet. Toisaalta eivät ole kyllä aiheuttaneet odottamattomia korjaamokäyntejäkään tai muita ylimääräisiä kuluja. Nykyisellä peruskulkineella on 7 vuodessa tullut ajettua 160 tkm, mutta takavetodieselin hankittuani se kerää nykyään huomattavasti suuremman osan kilometreistä, kuin tuo ranskis. Eikä se johdu pelkästään pienemmistä polttoainekuluista.

      
  • Yhä paremmin menee Renaultilla Ruotsissa.

    Toukokuu Megane sijalla 7 ja Clio 9.



    Jos vielä lisäisin (ohi otsakkeen), niin Seat Exeo menee länsinaapurissa tosi huonosti kaupaksi.

    Sama tilasto kuin edellä, sija 174 myyty 6kpl.

      
  • 1065:

    Lisäksi psa:n vakionopeus-säädintä on moitittu monessa yhteydessä siitä, että sitä voi käyttää vain kolmosvaihteesta ylöspäin ,jolloin se ei TM:n testaajien mukaan sovi kaupunkiliikenteeseen joten tämä tekniikanmaailman kaupunkiajo on vähintäänkin mielenkiintoista.




    Mannerheimintiellä huomaa, kuinka pumppaavalla ajotyylillä muut autoilijat ajavat. Itse laitan nopeusrajoittimen Manskulla aina viiteenkymppiin. Siinä jotkut aina ohittelevat mutta vähän ajan päästä tulevat perä edellä vastaan. Ainoastaan pari TM:n tarroilla varustettua autoa pysyivät tahdissani Manskun aamuruuhkissa.



      
  • Autotohtori-71:

    Vackraste:
    Autotohtori-71:
    Renault näytti, että kuka osaa edelleenkin valmistaa autoja.


    Joo, ajoin uudella Meganella ja on se paljon parempi ajettava mitä vanha Megane tai nykyinen Laguna. Huonoa oli melu, mutta sitä on liikaa kaikissa tämän luokan autoissa.

    Hmmm... sama tohtori joka toitottaa rellun hyvyyttä jokaisella nettipalstalla?

    http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?messageID=3854299&#3854299


    uuden sukupolven Renault'it, eli Clio III, Megane III, Scenic III ja Laguna III ovat jo nyt nousseet katsastustiloissa kärkisijoille, uutiset näistä eivät vaan tahdo tulla tänne Suomeen asti kovin nopeasti.






    Kun nmeillä Suomessa auto leimataa ensimmäisen kerran kolmen vuoden ikäisenä, niin älä ole turhaan huolissasi siitä, etteikö tuohon ikään ehtinyt ranskalainen ottaisi omaa sijaansa katsastustilastojen häntäpääässä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit