Toyota Aygo????

4 kommenttia

Nii'in!

Lueskelin näitä kirjoituksia ja tuli tunne,että olen aivan "out of oder" autoasioista!

Olen tehnyt kaupat (nimikirjoitustani vailla) VW-Jetta 06 1,6 FSI koslasta.Ajettu 70000 km.

Olen 71v ja tarkoitukseni on ostaa Toyota Aygo 1.0!

Olen sitä muutamana päivänä kokeillut ja huomannut sen varsin käyttökelpoiseksi kulkuvälineeksi minulle.Mukaan lukien kulutus,huolto,vakuutus,ajoneuvomaksu ja muut asiaan kuuluvat kulut.Käytän autoa 90%:sti lyhyillä matkoilla 3-6 km.Jetassa öljyt tahtoiva talvella lisääntyä!!!

Äänekäshän se on ajettaessa,mutta niin oli äänekäs Jettakin siirtyessäni siihen ranskalaisesta.



Teidän mielipiteisiinne auotoa valittaessa olisi tässä ehkä hiukan ajateltavaa: http://www.iltasanomat.fi/autot/is-tutki-tassa-ovat-luotettavimmat-autot---200-mallia/art-1288337107586.html

  
  • Ennen kuin otat Aygon, valitse varusteet mitkä haluat ja käy hakemassa tarjous samoilla specseillä pösö 107:sta ja sitikka C1:sta, samat autot ei mitään muuta eroa kuin merkki keulalla. (koskee myös käytettyj&#228:wink:



    Huollot samat, osien hinnoissa ei voi olla isoja eroja jne.





    Autoa valittaessa ei kytätä listoja vaan mennään sillä mikä tuntuu hyvältä. sitä paitsi, jos haluat pelkkiä listoja kytätä, niin eikös sinun pitäisi pysyä jetassa ennemin kuin mennä aygoon?

      
  • Toden totta Peugeot 107 ja Citroen C1 ovat käytännössä samoja autoja. Jos ostat uuden niin Toyota lienee järkevin pidemmän takuunsa ja oletetun jälleenmyyntiarvonsa vuoksi. Käytettynä voi ranskalaisella merkillä olevan saada halvemalla.



    Itse auto on kiva ja sympaattinen - ollut tuollainen huollosta sijaisautona pari kertaa. Yllättävän ripeä ja tuntuu ajossa kokoistaan suuremmalta. Silti hyppäys Jetasta tuohon on aikamoinen... tilat puolittuu, mukavuuskin varmaan kärsii ja ajettavuus ei voi maantiellä olla mitenkään verrattavissa esim. pienemmän akselivälin vuoksi. Mutta ehkä se luotettavuus paranee reilusti ja käyttökulut pienenee samalla mitalla..

      
  • Ei luotettavuus missään tapauksessa voi parantua siirtyessäni (ehk&#228:wink: Jetasta Aygoon! Jetta on ehdottomasti luotettavampi.

    Ehkä peräti päin vastoin?

    Kustannukset sen sijaan varmasti pienenevät.

    Ajan todellakin suurimmaksi osaksi "kaupunkiajoa";keilahallille,ostoskeskuksiin ja muihin asiointipaikkoihin.

    Kyläpaikat ovat maantienpäässä noin 40 km:n säteellä.

    Pisin ajo tulee kerran kesässä pääkaupunkiseududlta Vuokattiin (Sotkamo).

    Eläkeläisenä silläkin matkalla voi yöpyä vaikka parikin kertaa,jos siltä tuntuisi.



    Yksi Jetan suurista virheistä on väärin suunnitellut lämityslaite- jäähdytyslaite vesiputkistot.

    Jetta on talvella kylmä,vaikka onnistuisikin vuotavan hansikaslokeroilmastoinnin sulkemaan.

    Onkohan hansikaslokerojäähdytyksestä joku peräti saanut Nobel-palkinnon?

    Jetassa sinne puhaltaa kesät-talvet kylmää,eikä voi muttaa kuin tukkimalla määrätystä paikasta.

    Jetan vesikierto on ensin jäähdyttimelle sen jälkeen lämmityslaitteelle.Sama koskee Golfeja.

    Terävien pellinreunojen ruostuminen on toinen vakaava virhe koko VW-tuotannossa.Näyttäisi koskevan myös Audeja.Ei terävään reunaan kovin paljoa saa sinkkikalvopaksuutta! :no_mouth:

      
  • pösö 107:sta ja sitikka C1:sta, samat autot ei mitään muuta eroa kuin merkki keulalla




    Meinasin että moottorit ovat eri koneita mutta eivätpä ole. Bensakone tulee Toyotalta

    http://en.wikipedia.org/wiki/1KR-FE

    ja diesel PSA:lta/Fordilta

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_DLD_engine#DLD-414



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit