Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170 hp

8 kommenttia

Vaihdon ennakkoluulottomasti Alfa Romeoon jälleen, yhden 159:n olen omistanut aiemmin ja näköjään tauti on parantumaton. :smile:



Varusteita:

-sportpack 2, levikkeet, 18" pyörät hole-vantein, nahka/kangaspenkit, musta sisustus

-peruutustutka, bi-xenonit kaarreominaisuudella, blue&me mediajärjestelmä, start&stop, väri Alfa rosso metallizzato



Olen itse edelleen positiivisesti yllättynyt laadusta ja ajokokemuksesta vaikka koeajon jälkeen oli jo selvää että Alfa on seuraava auto, mielipiteitä Giuliettasta puolesta/vastaan?

  
  • Puolesta, ilman muuta. Giulietta eroaa edukseen niin kovin asiallisvakavasta automassasta näyttäen ja tuntuen aivan muulta kuin insinöörikomitean suunnittelutyön tulokselta.

      
  • Ehdottomasti puolesta. Tuollaisen minäkin ostaisin, jos olisin tuon luokan autoa vailla. Tyylikäs, erottuva ja ainakin Suomessa erittäin kilpailukykyisesti hinnoiteltukin eikä ominaisuuksissakaan ole valittamista.



    Tekniikan puolesta 1-sarjan bemarikin kiinnostaisi, mutta se ulkonäkö...

      
  • ihan ok, ohjaus voisi olla hivenen parempi kun on tottunut noihin perinteisiin ei sähköohjauksiin. Ei ole vielä ainakaan maailmalta minkäänlaisia ongelmia kuulunut tuosta multiair moottorista ,joten lienee ihan pätevä tekniikkansa puolesta. Diesel version koeajo jätti ihan positiivisen kuvan autosta.

      
  • DNA kytkimelllä saa kyllä selvästi kolme eri moodia autolle, ohjauksen tukevoitumisen puolesta siitä voi saada sähköisen vaikutelman toki, parhaiten eron huomaa kun lähtee parkkipaikalta ja kytkee vauhdissa normal-oletukselta dynamicille, selvä terästäytyminen ohjauksessa ja kaasuvasteessa.



    Sen verran voisi kritisoida että kun kyseessä on Alfa Romeo niin dynamicin pitäisi olla oletus tai ainakin se pitäisi pystyä asettamaan oletukseksi. :sunglasses:

      
  • Hyvä ja rohkea valinta. Väriä kaivataankin tylsään autokantaan. Italialaisten autojen ystävänä toivon todellakin että se lupaus laadun paranemisesta nyt kerrankin pitää. Ja uskon niin.



    Vanhaa Hyvät, Pahat ja Rumat ohjelmaa lainatakseni: onnea valitsemallasi tiellä.







      
  • Jos laatu on sitä tuttua Alfa-tasoa, otan osaa.



    Yhden Alfan olen omistanut, -89 mallin 164:sen. Ostin sen vuonna -94, lama-aikaan kun halvalla sain.



    Viisivuotias auto jätti tielle kolme kertaa. Joulukuussa, ulkona -15, Alfa pysyi käynnissä vain täydellä kaasulla, muuten sammui. Tultiin Lahdenväylää 180 km/h lasissa... Sähköt eivät pelanneet, Lauttasaaressa vaihdettiin koko keskusyksikkö, sitten eivät toimineet enää valot ja vilkut. Ovien lukot eivät toimineet, monta kertaa takapenkin kautta ulos.



    Alle vuoden tätä italianihmettä jaksoin. Hermo paloi tähän: Tarkistin akkua, mikä sijaitsi takakontissa verhouksen alla. Huomasin pölyisyyden ja myös sen että takakaarissa ei ollut enää peltiä! Moinen romu oli mätä jo alle kuusivuotiaana!



    Laatutaso oli surkea esim. verrattuna E34 BMW:hen. Mutta penkit olivat loistavat, parempia en ole vielä löytänyt!



    Taitaa ne isot Alfat edelleen olla automyyjien painajaisia. Surkeat moottorit kestoltaan, ketjut/hihnat paukkuu. Hammastangot ei kestä, kori mätänee ja huono maalipinta. Sähköviat nyt kaikki tietävät.



    Kiva varmasti Giulietta katsella, painajainen omistaa.



    Näyttää kylläkin Opelin Astralta, varmasti GM-yhteistyön peruja.

      
  • Besserwisseri:

    Jos laatu on sitä tuttua Alfa-tasoa, otan osaa.

    Kiva varmasti Giulietta katsella, painajainen omistaa.

    Näyttää kylläkin Opelin Astralta, varmasti GM-yhteistyön peruja.




    Laatu tuntuu olevan kohdallaan tällä kertaa ihan mehevä ja tukeva peli, en löydä ämpärimuovia mistään, tyylikkäitä 8C viitteitä kyllä. Malli on niin tuore että omistamisen autuudesta tai painajaisista ei osaa kukaan kertoa vielä pitkällä kokemuksella, kolmen vuoden takuu helpottaa jos asia etukäteen sattuu stressaamaan.



    Auto ja tekniikka on ehtinyt saada silti jo kiitostakin:



    - European Car of the Year 2011 toinen sija.

    - 1.4 Multiair Giulietta/Mito Best new engine 2010

    - Auto Europa 2011

    - Auto Trophy 2010 (Design Trophy - Compact Category) - Auto Zeitung

    - Compact Car of the Year Trophée L'Argus

    - Greek Car of the Year 2011

    - Czech Republic Car of the Year 2011

    - Die besten autos 2010 - Import compact cars category - Auto, Motor und Sport[28]



    Astra, no ei pysty kyllä hahmottamaan millään, Giulietta (Fiat C-evo) Astra (GM Delta II platform). :lol:





      
  • Besserwisseri:

    Jos laatu on sitä tuttua Alfa-tasoa, otan osaa.

    Yhden Alfan olen omistanut, -89 mallin 164:sen. Ostin sen vuonna -94, lama-aikaan kun halvalla sain.

    Viisivuotias auto jätti tielle kolme kertaa. Joulukuussa, ulkona -15, Alfa pysyi käynnissä vain täydellä kaasulla, muuten sammui. Tultiin Lahdenväylää 180 km/h lasissa... Sähköt eivät pelanneet, Lauttasaaressa vaihdettiin koko keskusyksikkö, sitten eivät toimineet enää valot ja vilkut. Ovien lukot eivät toimineet, monta kertaa takapenkin kautta ulos.

    Alle vuoden tätä italianihmettä jaksoin. Hermo paloi tähän: Tarkistin akkua, mikä sijaitsi takakontissa verhouksen alla. Huomasin pölyisyyden ja myös sen että takakaarissa ei ollut enää peltiä! Moinen romu oli mätä jo alle kuusivuotiaana!

    Laatutaso oli surkea esim. verrattuna E34 BMW:hen. Mutta penkit olivat loistavat, parempia en ole vielä löytänyt!

    Taitaa ne isot Alfat edelleen olla automyyjien painajaisia. Surkeat moottorit kestoltaan, ketjut/hihnat paukkuu. Hammastangot ei kestä, kori mätänee ja huono maalipinta. Sähköviat nyt kaikki tietävät.

    Kiva varmasti Giulietta katsella, painajainen omistaa.

    Näyttää kylläkin Opelin Astralta, varmasti GM-yhteistyön peruja.




    Todella hyvää tietoa Besserwisseriltä, kiitos siitä! Nyt tiedämme tyhjentävästi millainen Giulietta vuonna 2011 (oikeastaan 2012) on!



    Hienoa että tuon kaiken todella hyödyllisen ja sataprosenttisen varman tiedon jaksoit meille varta vasten ihan noin pitkästi kirjoittaa!



    Onko muuten Alfan huonouoden syynä yhä se että on hieman muokattu Saab?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit