BMW arvokkain autojen tuotemerkki

81 kommenttia
2
  • Hohhoijaa tosiaan.

    Yksi mies selittää Miniä, joka on kaupunkipyörittelyyn tarkoitettu mikroauto. Niitä pelejä, joissa pitkällä matkalla tulee päänsärky, tinnitys ja hampaiden paikat irtoaa suusta. Toiset puhuu lähinnä 5-sarjan bemarista, kaikkien matka-autojen äiti, jota ei mitenkään voi käyttötarkoitukseltaan ja ominaisuuksiltaan verrata vastakohtaansa Miniin.

    Ja kaikki kehittyy, muuttuu, ei mikään jää, ennalleen. Nimimerkille individual kehotan ajamaan uusilla runflateilla. Olen ajanut E60 ja F10 molempia vuosimallia 2010 uusilla vakiorunflateilla eikä niissä ole minkäänlaista uraherkkyyttä jäljellä.

    Niin sanotussa sosiaalisessa mediassa kehitellään joidenkin luulotautisten ja vaikutteille persojen toimittajien avulla myyttiä uraherkkyydestä, että bemari ei sopisi "Pohjolan oloihin".

    Uudessa Bemaristi-lehdessä on muuten tarina 1940 Mille Migliasta kun tuulitunnelikokeiden perusteella tehty 328 Kamm-kori osoittautui käytännön ajossa vähemmän suuntavakaaksi. Ratkaisu oli akselivälin pidennys 20 cm. Ehdotettiin myös evää katolle. Myös F10:ssa akseliväliä on kasvatettu ja jo E60:ssa oli 2003 evä katolla.

      
  • Miniä en ottanut keskusteluun. Sen teki joku muu.



    Kaikkien matka-autojen äiti? Jotain tolkkua, vaikka 5-sarja hieno menopeli onkin. Esimerkiksi mb S:stä voisi tuota nimitystä käyttää. Uskomattoman hyvä auto ajaa pitkää siivua.



    Ota silmä käteen ja lue vaikka bemaristien omia foorumeja noista rf:st. Monet vaihtava nuo suoraan pois.joku rengasliikkeen edustajakin mainitsi, että uudet rf:llä varustetut bemarit ovat selvästi erottuvat asiakaskunta. Ilmeisesti eivät ole tajunneet noiden renkaiden auvoa?



    Jokaisessa autossa on ongelmansa ja melkein kaikissa ajamissani bemareissa on ollut sanomista suoraan kulkemisessa. Laittaako sille arvoa, on sitten ihan oma asia.

      
  • Minusta auto ei ole hyvä ajaa silloin, jos sitä pitää koko ajan paimentaa ja se kampeaa koko ajan tien kallistuksen suuntaan ja urat kuljettaa autoa koko ajan. Tuommoisen kuvan valitettavasti TM ja Tuulilasi antoivat uuden 5-sarjan koeajossa. Olkoonkin, että autoissa oli vakiorenkaiden 225 leveyden sijasta pari senttiä leveämmät renkaat. Ei parin sentin muutos renkaan leveydessä saa eikä voi vaikuttaa ajettavuuteen dramaattisesti. Ei autoa pitäisi varustaa sellaisilla renkailla, että ostajan ensimmäinen toimenpide on mennä rengasliikkeeseen vaihtamaan runflatit pois. Jotain on silloin auton suunnittelussa/varustelussa pielessä. Toivottavasti TM ja Tuulilasi tekevät vertailun vuoksi vaikkapa 520d mallista vielä jonkinlaisen koeajon pelkin business-varustein ja vakiorenkain.



    En ymmärrä tuota Bemarin runflat-villitystä muutenkaan, koska muut merkit ei ole lähteneet siihen mukaan. Tuon tarkoitusperä kai juontaa juurensa siitä, ettei Saksan moottoriteillä saa eikä voi vaihtaa renkaita ja samalla saadaan autosta painoa pois, kun ei tarvita vararengasta. Uudessa Bemarissahan ei edes ole tilaa vararenkaalle, mikä on myös käsittämätöntä, joten jonkinlainen paikkaussarja pitää myös hankkia, jos vaihtaa runflatit pois.



    Muutenkin ihmettelen, että miksi tuo mutkateiden ajettavuus ja se että auto ns. imeytyy kaarteisiin olisi auton ykkösprioriteetti? Mitä sillä tekee, jos ajaa vaikkapa suoraa moottoritietä Helsingistä Tampereelle tai köröttelee pk-seudun kehäteiden ruuhkissa? Oma nykyinen autokin on matka-autojen aatelia ja premium-mallistossa tulen pysymään jatkossakin ja uusi 5-sarja toki kuuluu vaihtoehtoihin. Siksi nuo Suomen autolehtien koeajot on olleet niin järkyttävää luettavaa.

      
  • A-utoilija ei nyt halua ymmärtää pointtiani. Olen samaa mieltä, että varustelu on pielessä, mutta minusta tuo ei ole suuri vaiva vaihdattaa autoonsa toiset renkaat, moni tekee sen joka tapauksessa muihinkin autoihin, jolla tuosta ongelmasta pääsee eroon. Olen muutenkin jokaiseen uutena ostaneeseeni autoon vaihtanut renkaat ja vanteet heti sen saatuani.



    Kaikki ajamani tuon luokan autot ovat mukavia (myös Bmw ainakin ilman run flatteja) jos ajaa suoraa moottoritietä Helsingistä Tampereelle tai köröttelee pk-seudun kehäteiden ruuhkissa. Muissa tuon luokan autoissa on sitten muut ongelmat, joita Bemarissa ei ole. Noita ongelmia ei voida jälkeenpäin korjata, toisin kuin Bemarin uraherkkyyttä.



    Otetaan nyt sitten esimerkiksi se Volvosi, kun et halunnut ymmärtää antamaani esimerkkiä omasta merkistäni. Volvon ohjausta ei voi millään parantaa tunnokkaaksi jälkikäteen, eikä Volvosta saa muilta ajo-ominaisuuksiltaan millään muutoksilla Bmw:n veroista. Volvo S80:n ajo-ominaisuuksista TM:n vertailussa sanottua: "Ongelmakohdat ovat pieniä, toisaalta riemun hetkiäkin on vähän".



    Esimerkiksi minun autovalinnasssani yksi tärkeimpiä kriteereitä on nautittavat ajo-ominaisuudet. Siihen ei riitä pelkästään se, että auto menee suoraan, kun jokaisen auton saa kulkemaan suoraan. Jos ainoa ajo-ominaisuus, mitä arvostaa, on se, että auto kulkee hyvin suoraan, Bmw:stä ei todellakaan kannata maksaa. Minä taas en ikinä haluaisi ajaa autolla, jonka ajo-ominaisuuksia kuvaa lause: riemun hetkiä on vähän.



    Mutta on hyvä että erilaisille ihmisille tehdään erilaisia autoja.

      
  • En välitä tehdä tästä mitään Volvo vs Bemari väittelyä, mutta poimit yhden kommentin TM:n vertailutestistä ikäänkuin koko totuutena. En tiedä oliko oikein vai väärin arvosteltu, mutta Volvo sai ajettavuudesta yhteensä enemmän pisteitä kuin Bemari. Bemari menetti pisteitä muistaakseni juuri sen takia, että sen ajettavuudessa on ongelmia suoralla tiellä ja taajamissa ohjaus ei kevenny tarpeeksi.



    Sanotaan nyt vaikka niin, että S80:n ajettavuudessa on kaikki perusteet kunnossa, mutta urheilullista siitä ei saa ja ajettavuuden painotukset on muussa kuin mahdollisimman tunnokkaassa mutkatie-ajossa. Auton ajettavuus voi olla hyvä myös, vaikka painotukset on tehty toisenlaiseen makuun.

      
  • Nunchaku:

    Nimimerkille individual kehotan ajamaan uusilla runflateilla. Olen ajanut E60 ja F10 molempia vuosimallia 2010 uusilla vakiorunflateilla eikä niissä ole minkäänlaista uraherkkyyttä jäljellä.




    Voi olla että run flatitkin kehittyy koko ajan, mutta kyllä aika moni uuden Bemarin ostanut kaverini on nuo silti vaihtanut pois. Osittain tosin varmasti hinnankin takia, esim 19" tai 20 " run flat rengas maksaa jo aika hurjasti.



    Itsellä kokemukset noista run flateista rajoittuu e90:een ja e60 vm 07 (takana leveys 275) ja varsinkin viimeinen oli kyllä ihan kauhea uraohjus. Esim minulla on nyt kahdessa eri MB:ssä ollut takana 285 leveä rengastus ja nuo ovat olleet täysin tunnottomia urille ja molemmat ovat menneet viivasuoraan.

      
  • No ei mun mielestä oikeastaan millään noista taksiluokan vehkeistä varsinaista riemua koe. Siihen on erilaiset autot.

      
  • A-utoilija:

    En välitä tehdä tästä mitään Volvo vs Bemari väittelyä, mutta poimit yhden kommentin TM:n vertailutestistä ikäänkuin koko totuutena. En tiedä oliko oikein vai väärin arvosteltu, mutta Volvo sai ajettavuudesta yhteensä enemmän pisteitä kuin Bemari. Bemari menetti pisteitä muistaakseni juuri sen takia, että sen ajettavuudessa on ongelmia suoralla tiellä ja taajamissa ohjaus ei kevenny tarpeeksi.

    Sanotaan nyt vaikka niin, että S80:n ajettavuudessa on kaikki perusteet kunnossa, mutta urheilullista siitä ei saa ja ajettavuuden painotukset on muussa kuin mahdollisimman tunnokkaassa mutkatie-ajossa. Auton ajettavuus voi olla hyvä myös, vaikka painotukset on tehty toisenlaiseen makuun.




    Ei minustakaan kannata kaivaa enää Volvo-Bmw sotaa, siksi käytin aluperin Mb:tä esimerkkinä.



    Tuo oli testin yhteenveto Volvon ajettavuudesta. Myös tuossa vertailussa Bemari oli run flateilla joka laski arvosanaa selvästi, koska suuntavakavuudessa oli puutteita.



    Enhän minä ole tuota koskaan kieltänytkään, omat kokemukset ovat juuri näin, run flateilla Bmw on uraherkkä, mutta tuosta pääsee helposti eroon käytännössä ilmaiseksi vaihtamalla renkaat.



    Olen samaa mieltä viimeisestä kappaleestasi. Tuollainen ei ole vain se, mitä itse arvostan, kun on olemassa vaihtoehtoja, joissa täyttyy suuntavakavuus ja ne ovat myös nautittavia ajaa.

      
  • simppa:

    No ei mun mielestä oikeastaan millään noista taksiluokan vehkeistä varsinaista riemua koe. Siihen on erilaiset autot.




    Aina täytyy tehdä kompromisseja, mutta jos minä lähden kotoa mökilleni (ensin motaria 160 km, jonka jälkeen normaalia maantietä 60 km ja mutkaista tietä 120 km), yksi parhaista ajamistani autoista tuolla välillä on ollut e60 Bemari. Ja painotetaan nyt, että tuossa ei ollut run flatteja.



    Ajan itse SL:llä sen takia, että haluan mahdollisimman hyvän kompromissin mukavuuden ja urheilullisuuden välillä. On nautittavampia autoja ajaaa ja mukavempia autoja, mutta tuo on ollut paras kompromissi mitä olen löytänyt tällä erää varsinkaan avoautojen joukosta.

      
  • A-utoilija:

    Muutenkin ihmettelen, että miksi tuo mutkateiden ajettavuus ja se että auto ns. imeytyy kaarteisiin olisi auton ykkösprioriteetti?


    Ei kai sen tarvitsekaan sitä yleisesti olla, mutta onko siinä joku ongelma, että joillekin näin on? Eikö ole vain hyvä että erilaisia autoja tehdään erilaisille käyttäjille.



    simppa:

    No ei mun mielestä oikeastaan millään noista taksiluokan vehkeistä varsinaista riemua koe. Siihen on erilaiset autot.


    Jotkut köyhät, kuten minä, joutuu ajamaan vain yhdellä autolla kaikki ajot. Silloin on kuitenkin kiva että voi valita sen mistä on 0,1-2% enemmän riemua kuin jostain muusta. Siitä tässä kai on kysymys.

      
  • Bemarilla on autoissaan selkeä painotus ominaisuuksissa. On painotettu kaarreominaisuuksia ja siitä seuraa että jossain muualla eli suuntavakavuudessa tulee sitten puutteitakin vastaan. Autosta kun ei pysty tekemään unelmaista kompromissia oikein millään.



    Siinä mielessä Bemarin väittäminen matka-autojen äidiksi on aika erikoista. Itse pidän esimerkiksi E-Mersua ja Volvoa selvästi parempana matka-autona kuin tuota edellistä 5-sarjan Bemaria, niissä on sitten omat puutteensa muissa ominaisuuksissa. Mutta jokainen voi arvioida omilla painotuksillaan. Oma ajoni on lähinnä maantieajoa ja kilsoja tulee paljon. Siksi painotan selkeästi matka-ajon mukavuutta, enkä viitsi uhrata siitä pois mitään. Mutkatietä tulee ajettua kuitenkin aika vähän, eikä noissa suoraan kulkevissa kilpailijoissakaan mitään suuria mutkatiepuutteita löydy. Mutkatien ominaisuudet ovat kaikissa minulle riittävät, mutta suoran/uraisen tien eivät. Niin se vaan on.





    On ihan mielenkiintoista mennä kokeilemaan, millainen tuo Bemari oikeasti on. Järkevällä koneella ilman kaikkia mahdollisia lisävarustehimmeleitä jotka noissa testeissä on mukana olleet. Tähän asti kun olen 5-sarjalla ajanut, siinä on ollut paljon hyvää mutta puutteetkin on olleet selvillä (suuntavakavuus, tilat, vaikea pääsy takapenkille, varusteet). Näiden suomalaisten testien perusteella näin on edelleenkin, mutta senhän näkee sitten kun pääsee kokeilemaan.

      
  • individual:

    simppa:


    Ajan itse SL:llä sen takia, että haluan mahdollisimman hyvän kompromissin mukavuuden ja urheilullisuuden välillä. On nautittavampia autoja ajaaa ja mukavempia autoja, mutta tuo on ollut paras kompromissi mitä olen löytänyt tällä erää varsinkaan avoautojen joukosta.


    no tottahan toki auto on kompromissi. Niin on vettekin.

    Avokatto olisi kyllä kiva, sitä ehkä eniten kaipaan autooni. Milläs koneella SL:si on?

      
  • simppa:


    no tottahan toki auto on kompromissi. Niin on vettekin.

    Avokatto olisi kyllä kiva, sitä ehkä eniten kaipaan autooni. Milläs koneella SL:si on?




    Tuo on viissatanen. Se on onneksi uudemmalla 7-pykäläisellä laatikolla. Ei ole mikään raketti, mutta vääntää kivasti.



    On mullakin koko ajan vettekuume, mutta se rajoittaisi sitten kaikkea muuta aivan liikaa, eli taas kyse on kompromisseista. Esim mökille SL:llä voi lähteä ihan hyvin, kahden ihmisen kamat mahtuu mukaan, mukava ajella matka-ajoa ja mökkitielle aktiivialustan saa nostettua korkealle. Silti sport asetuksilla tuo on suht urheilullinen, ei kuitenkaan veten tai 911 veroinen.



    Veten lisäksi kuumetta on 911 S avoon, XK/XKR cabriolettiin ja SL 55 AMG:hen. Olen ollut SL:ään kompromissina niin tyytväinen, että tällä hetkellä tuo SL 55 AMG kiinnostaisi eniten.



    Eikö targa helpota yhtään avo kuumetta vai eikö Z06:ssa ole noita paloja?

      
  • AkiK:

    Mutkatien ominaisuudet ovat kaikissa minulle riittävät, mutta suoran/uraisen tien eivät. Niin se vaan on.


    Oliko noissa ajamissasi Bemareissa sitten runflatit alla vai ei? Kuten individual tuossa jo monessa viestissä kirjoittikin, sopivilla renkailla uraherkkyyden voi helposti ja edullisesti korjata, joten ilmeisesti olet ajanut suuntavakavuuden kannalta epäsopivilla renkailla varustettuja yksilöitä.

      
  • 235+255:


    Oliko noissa ajamissasi Bemareissa sitten runflatit alla vai ei? Kuten individual tuossa jo monessa viestissä kirjoittikin, sopivilla renkailla uraherkkyyden voi helposti ja edullisesti korjata, joten ilmeisesti olet ajanut suuntavakavuuden kannalta epäsopivilla renkailla varustettuja yksilöitä.




    Minä olen ajanut useampaa liikkeen käytössä ollutta Bemaria. Osaa talvirenkailla, osaa kesärenkailla. En ole kiinnittänyt suurta huomiota niiden renkaisiin, yleensä esittelyautoihin pyritään valitsemaan renkaat jotka tuovat auton hyvät ominaisuudet esiin. Näin ainakin luulisi. Ainakaan talvirenkaat eivät olleet runflateja. Alla oli muistaakseni 17" Contin kitkarenkaat.



    Olen itse myös omistanut 3-sarjan Bemarin, joka oli kyllä tarkka renkaistaan. Asia parani oikealla rengastuksella kun vaihdoin alkuperäiset Bridgestonet Continentaleihin, mutta ei auto silti mikään suuntavakavuuden mallioppilas ollut. Pidin autosta paljon silti, mutta tuo ominaisuus siinä oli puutteena. Esim verrattuna aiempaan Audiin asiassa oli minusta selkeä ero.

      
  • individual:



    Tuo on viissatanen.






    Olet siis vaihtanut viissataseen SL:ään? Uudenkarhea, ilmeisesti?



    LOISTAVA valinta, dude!



    :hug:

      
  • individual:



    Veten lisäksi kuumetta on 911 S avoon, XK/XKR cabriolettiin ja SL 55 AMG:hen. Olen ollut SL:ään kompromissina niin tyytväinen, että tällä hetkellä tuo SL 55 AMG kiinnostaisi eniten.

    Eikö targa helpota yhtään avo kuumetta vai eikö Z06:ssa ole noita paloja?




    XK:ta voin kyllä suositella poislukien ehkä 4,2l malli. Uudella 5l koneella menisi vaparinakin.



    Kiinteäkattoisia on kaikki nämä Z06:det. Väätöjäykkyys, keveys ja sillä tavalla kuulemma. Itse olisin kyllä ihan tyytyväinen jos ne targa-palat löytyisi. Varsin kun näissä on ilman targa-palojakin ollut ongelmia katon kanssa. Noh, kaikkea ei voi saada. Kokonaisuutena olen kyllä erittäin tyytyväinen.



    911:sen kanssa tuskin koskaan menee metsään. Itsellenikin oli vaihtoehto, mutta 996 mallisukupolvi ei kuulu henkilökohtaisiin suosikkeihin ja 993 menee jo vähän turhan vanhaksi. 997 taas liian kallis. Turboa olisin siis ollut hakemassa. Tuli samalla selville, että GT2 on meikäläiselle jo liian fokusoitunut vehje.



    Asiasta toiseen. Kyllähän itseänikin hyvä ajettavuus kiinnostaa, mutta autoja katson kuitenkin kokonaisuutena. Esimerkiksi uusi Citroen C5 herättää suorastaan pervoa mielenkiintoa. Auto ei ole millään tavalla sporttinen, mutta varsinkin matka-autona tuo olisi todella etevä. Ja vaikka saksalaistuneeksi väittävät, niin itse olen eri mieltä. C5:den kuitenkin erottaa ranskalaiseksi mielestäni saman tien. Jos pitäisi vaikka tuon ja Passatin välillä valita, niin sitikka veisi kyllä omalla ostoslistallani voiton.

      
  • AkiK:

    Bemarilla on autoissaan selkeä painotus ominaisuuksissa. On painotettu kaarreominaisuuksia ja siitä seuraa että jossain muualla eli suuntavakavuudessa tulee sitten puutteitakin vastaan.




    kyllä sellaisiakin autoja on millä voi ajaa kaarteet vauhdilla eikä suoraan ajo tuota ongelmia

      
  • AkiK:

    Bemarilla on autoissaan selkeä painotus ominaisuuksissa. On painotettu kaarreominaisuuksia ja siitä seuraa että jossain muualla eli suuntavakavuudessa tulee sitten puutteitakin vastaan. Autosta kun ei pysty tekemään unelmaista kompromissia oikein millään.




    Lähes viisimetrisen taksimöhkön puutteita suuntavakavuudessa ei voi tuolla selittää. Varsinkaan kun tuo 5-sarjalainen ei ole mikään pujotteluradan tähti. Tuollaisessa autossa on pystyttävä hyvään suuntavakavuuteen. Syitä pitää etsiä oikeasta rengastuksesta ja rengaskulmista. Perinteisesti 5-sarjalaiset kulkevat erittäin vakaasti kun ne ovat Suomen teille sopivat. BMW jättää tuon ikävästi asiakkaan tehtäväksi.

      
  • petos:



    Olet siis vaihtanut viissataseen SL:ään? Uudenkarhea, ilmeisesti?

    LOISTAVA valinta, dude!




    Kiitos, kiitos! Tuo on 2004, minulle oli tärkeää, että siinä on tuo uudempi 7-pykäläinen laatikko, joka on joka suhteessa huikeasti parempi kuin se alkuvuoteen 04 tuotannossa ollut viisipykäläinen.



    On tuo minulla ollut jo yli vuoden eli ei ihan tuore hankinta. Nälkä vaan kasvaa syödessä ja AMG:n 700 nm yhdistettynä hienompiin ääniin houkuttelisi, vaikka kyllä tuo kasi itselläkin lotkottaa kivasti. Mutta silti 55:n äänet ovat huomattavasti hienommat. Tuo AMG tosin on vain viisipykäläisellä laatikolla, mutta tuossa vääntö korjaa puuttuvia vaihteita.



    AMG:n ongelma on se, että siihen ei käy uusi E10 bensiini, joka käy muihin Mersuihin. En tiedä sitten minkähintaiseksi 98 e5 muodostuu, kun uusi verotus tulee. Tätä olen tässä nyt murehtinut.

      
  • -Z-:

    Onkos tämä se sama BMW joka vielä joku aika sitten toimi F1 maailmassa liikkuvana shikaanina jota Mersu, Rellu ja Toyota ohitteli mennen tullen :smile:




    Tuo on yksi osoitus siitä, ettei kilpa-autoilla ole oleellista vaikutusta autovalmistajien menestykseen.

      
  • PPi:

    Mikäänhän ei anna täydellistä tietämättömyyttä suurempaa ehdotonta varmuutta...
    Kannattaisikohan faktoja toisinaan tarkistaa ennenkuin möläyttelee hölynpölyä?


    Jotenkin tuntuu vain siltä, että suurin osa palstalaisista on jäänyt ekaluokkalaisen tasolle. Jotku huutelevat täällä konkurssista, vaikka Bemari on tosiaan yksi kaikkein vakavaraisimmista valmistajista. Joidenkin mielestä Bemari ei mainostaa. Kaivakaa jostain Bemarin mainosbudjetti esiin ja yllättykään. Ja sitten on vielä tämä suuntavakavuus. Miksi ihmeessä automerkkien arvostusta käsittelevä keskustelu pitää ohjata heti alkuunsa johonkin suuntavakavuuteen? Eikö tuosta ole jauhettu jo monta sivua aikaisemmassa keskustelussa?

      
  • Individual:



    Jos äreämmät äänet haluat, niin eikö se hoituisi yksinkertaisimmin putket vaihtamalla? Takuutkin tuossa lienevät menneet aikapäiviä sitten.



      
  • simppa:

    Individual:

    Jos äreämmät äänet haluat, niin eikö se hoituisi yksinkertaisimmin putket vaihtamalla? Takuutkin tuossa lienevät menneet aikapäiviä sitten.




    Juu, olen tuotakin miettinyt. Jotenkin vain haluan pitää auton mahdollisimman orginaalina. Lisäksi olisi hyvä kun pääsisi ensin jossain testaamaan, millaisiksi äänet muuttuu. En halua liian kovia ääniä vaan juuri sopivat.



    Tuo SL 55 AMG kuulostaa kuin hävittäjälentokoneelta, hyvät kasin äänet yhdistettynä ahtimen vinkunaan saa kuumetta aikaan! Lisäksi tuossa tulisi kivasti lisää tehoa ja vääntöä.



    https://www.youtube.com/watch?v=SkEG0W1Kgxw

      
  • simppa:


    XK:ta voin kyllä suositella poislukien ehkä 4,2l malli. Uudella 5l koneella menisi vaparinakin.

    Kiinteäkattoisia on kaikki nämä Z06:det. Väätöjäykkyys, keveys ja sillä tavalla kuulemma. Itse olisin kyllä ihan tyytyväinen jos ne targa-palat löytyisi. Varsin kun näissä on ilman targa-palojakin ollut ongelmia katon kanssa. Noh, kaikkea ei voi saada. Kokonaisuutena olen kyllä erittäin tyytyväinen.

    911:sen kanssa tuskin koskaan menee metsään. Itsellenikin oli vaihtoehto, mutta 996 mallisukupolvi ei kuulu henkilökohtaisiin suosikkeihin ja 993 menee jo vähän turhan vanhaksi. 997 taas liian kallis. Turboa olisin siis ollut hakemassa. Tuli samalla selville, että GT2 on meikäläiselle jo liian fokusoitunut vehje.




    Onko tuo 4,2 litrainen vapari sitten kuitenkin sen verran laiska vai miksei tuota voi suositella?



    911 on sellainen ikuinen projekti, en itsekkää pidä 996:sta ja 997 turbo menee ihan reippaasti yli budjetin. Eli ainoa vaihtoehto minulle olisi 911 Carrera S cabriolet. Vaikka tuo on huiman hieno auto, siitä puuttuu kasin äänet eikä vääntökään ole ihan sitä, mihin on jo tottunut.



      
  • Onhan se aika tavalla hengettömämpi kuin vanhemmalla koneella oleva XKR. Kompura tuo ihan eri tavalla menoa.



    Juu, ymmärrän tuon näkemyksesi, ettei äänet saa liiaksi nousta. XKR:ssäni oli jäkiasennusputket. Hienoltahan se kuulosti, mutta paikoitellen vähän turhankin kovalta. Vetteen ei ole tarkoitus putkia laittaa, on ilman niitäkin ihan tarpeeksi äreän kuuloinen. Lisäksi kun joitakin yksilöitä kuullut joissa on Borlan, Corsan ym. osaa, niin on kyllä mennyt jo vähän yli minun makuni.

      
  • Nautittavat ajo-(tai työntö-)ominaisuudet löytyvät useimmista autoista ja kottikärryistä. Nuorena ensimmäinen autoni oli Rättisitikka ja toinen vm-62 VW-kupla. Molemmilla oli kiva ajaa,hieman (varsinkin) kelistä riippuen.



    Sitten isompana kun oli mahdollisuus ja tarve hommata 520-BMW, oli se aivan mainio ajettava kesäisin, talvella hieman vaativampi sompailtava. Aikaa ennen ajonvakautusta. Bemari oli "musta orhi", jolla mutkat eivät muuttuneet suoriksi vaan tiukemmiksi mutkiksi. Vaikka nyt on alla Honda A, etuvetoinen japsi, kyllä Bemarin moottorin hyrräys aiheuttaa nostalgisia muistoja. Hondaa kyllä pidän Japanin Bemarina, moottoriosastolla ja vähän muutenkin.

      
  • individual:



    Kiitos, kiitos! Tuo on 2004, minulle oli tärkeää, että siinä on tuo uudempi 7-pykäläinen laatikko, joka on joka suhteessa huikeasti parempi kuin se alkuvuoteen 04 tuotannossa ollut viisipykäläinen.






    Jepulis. Mulla tuommoinen SL n. 2001-2003 oli/olisi jonkunlaisena vaihtoehtona, ja vähän kutkuttaisi.



    Auto on tajuttoman makeannäköinen, ja merkki mielyttäisi.



    Vertailua ajettavuuden hauskuudessa Porscheen se ei kyllä ihan kestä, vaikka mesessä olisi toki puolensa.



    Itse en ''hyljeksi'' ei-turbollista nine-eleveniä. Omasta mielestäni ihan peruspossu kutosbokserillakin on makea peli, eikä mikään ''nolo tyytyminen''.



    Voisin sellaisen laittaakkin, jos en parempaa vaihtoehtoa löydä.



    No ymmärrän tottakai tuon vaparin suhteen että asia on vähän niinkuin mihin on kukakin itsensä totuttanut.

      
  • GTAm:

    kyllä sellaisiakin autoja on millä voi ajaa kaarteet vauhdilla eikä suoraan ajo tuota ongelmia




    Totta. Tuli tuossa viikonloppuna taas ajeltua näitä eteläisen Suomen "nastojen raiskaamia" moottori- ym. teitä muutama sata kilometriä. Täytyi oikein kokeilla, että kuinka se BMW saadaan kiemurtelemaan suoralla tiellä: irrotin otteen ratista ja katsoin koska auto ampaisee tieltä pois. Välillä sai antaa mennä kilometreittäin rattiin koskematta ja tiellä se pirulainen vain pysyi! Taisi osua sunnuntaikappale meikäläiselle tai sitten alkuperäisissä run flat renkaissa täytyy olla jotakin vikaa! :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit