BMW arvokkain autojen tuotemerkki

81 kommenttia
13»
  • Edelliseen ei tarvitse mitään lisätä mutta lisään kuitenkin. Kirjoittelu bemarien uraherkkyydestä on tosiaan täysin vailla pohjaa, pelkkää spammausta, lähtökohtana sosiaalisen median käyttö markkinoinnissa ja huhujen levityksessä. Mikä sinänsä on nykyisin tavanomaista alalla kuin alalla. Lisäksi oletan kirjoittajilla ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta asiasta, paitsi tyyliin ajoin vuonna 2007 veljen serkun kaiman 10 vuotta vanhalla bemarilla jossa oli 275/35R20 kiekot.

    En tosin tunne varhaisia runflatteja, minulla ei ollut niitä E60:ssa. Olen ajanut tosi paljon näillä alkukesän uraisilla teillä F10:lla vakiorunflateilla 225/55R17 ja auto on erittäin suuntavakaa ja täysin immuuni pahimmillekin urille. Hämmästyttävää on, että auto on Hesan keskustan mukulakivikaduilla uskomattoman hiljainen, täysin verrattavissa S-mersuun kuten auto motor & sportin testi toteaa, ja lehden mukaan nostanut keskiluokan vaatimukset aivan uudelle tasolle, mutta karkealla asfaltilla Goodyearin runflateista tulee liikaa melua, enemmän kuin E60:ssa ei-runflateilla.

    Kirjoittelu on siis kauttaaltaan pötyä, hölynpölyä, huhujen levitystä, vailla mitään pohjaa.

      
  • Tuleepa taas mieleen se mersumiehen karvas palaute TM:lle: "Mersua ei jätetä viimeiseksi!!", ja Toimittajan vastaus,"Pitääkö sitä herran autoa kehua suu vaahdossa, että saisi pätevän paperit". :lol:

      
  • petos:


    Jepulis. Mulla tuommoinen SL n. 2001-2003 oli/olisi jonkunlaisena vaihtoehtona, ja vähän kutkuttaisi.

    Auto on tajuttoman makeannäköinen, ja merkki mielyttäisi.

    Vertailua ajettavuuden hauskuudessa Porscheen se ei kyllä ihan kestä, vaikka mesessä olisi toki puolensa.

    Itse en ''hyljeksi'' ei-turbollista nine-eleveniä. Omasta mielestäni ihan peruspossu kutosbokserillakin on makea peli, eikä mikään ''nolo tyytyminen''.

    Voisin sellaisen laittaakkin, jos en parempaa vaihtoehtoa löydä.

    No ymmärrän tottakai tuon vaparin suhteen että asia on vähän niinkuin mihin on kukakin itsensä totuttanut.




    Kyllä minä voin tuota SL:ää suositella, olen ollut todella tyytyväinen. Tuo tosiaan tarjoaa aivan älyttömän hyvän kompromissin kaikkea, vaikka ei olekkaan missään paras. Eli tuo tarjoaa MELKEIN yhtä hyvät ajo-ominaisuudet kuin porsas ja meilkein yhtä hyvän mukavuuden kuin S-sarja ja samat varusteet. Lisäksi siinä on tietysti avautuva kova katto ja mielestäni tuo näyttää hyvälle katto auki ja kiinni. Tuollaista autoa ei itselle ole tullut aiemmin vastaan.



    Ehkä kuitenkin välttäisin 2001 vuosimallin autoja, tuo kun on äärettömän monimutkainen auto, niin ensimmäiset kappaleet voivat vikaherkempiä kuin muut, mene ja tiedä. Itsellä ainoa vika 20 tkm matkalla on ollut lasinpyyhinten moottori, joka rupesi olemaan kovaääninen ja meni tämän takia vaihtoon.



    En missään nimessä hyljeksi turbotonta 911:sta, mutta tuntuu että siihen vaihtamalla joutuu luopumaan niin paljosta muusta, eli kovasta katosta, mukavuudesta, säädettävästä ja korotettavasta aktiivialustasta, V8:n äänistä ja väännöstä eikä vanha tiptronic ole ihan Mb:n 7-pykäläisen tasolla. Toisaalta vastapainoksi saisi yhden "unelma-autoista" ja yhdet markkinoiden parhaista ajo-ominaisuuksista sekä pienehkön kulutuksen.



    Yksi kaverini vaihtoi juuri SL 500:sen 911 carrera 4 S:ään ja sanoi pitkään pohtineensa vaihtoa juuri edellä mainituista syistä. Vaihtelun halu ajoi kuitenkin vaihtamaan autoja ja sanoi, että hän voi kyllä suositella molempia noista.



    Itselle on juuri tarjottu SL 55 AMG:tä ja odottelen tässä välirahatarjousta.. Järki sanoo että älä vaihda, mutta tunne taas jotain muuta. Vitsi kun olisi kristallipallo, että tietäisi kuinka kalliiksi tuo 98 e5 bensa muodostuu, kun verotuksella yritetään ohjata tuohon 95 e10:iin.

      
  • Itselläni taitaisi mennä SL ohi Porschen, jos tuollaisia autoja olisin hankkimassa. Sen verran mukavuudenhaluinen olen ja SL tarjoaa mukavuuden lisäksi kaikki tarvittavat urheiluominaisuudetkin.



    Satuin näkemään uuden SLS AMG:n, luonnossa erittäin makean näköinen peli. Erottuu joukosta niin oviensa puoleen kuin muutenkin. Testien perusteella hinta ainoa todellinen miinus ilmeisesti, mutta eihän sitä noita ostellessa kysellä.

      
  • Nunchaku:

    Edelliseen ei tarvitse mitään lisätä mutta lisään kuitenkin. Kirjoittelu bemarien uraherkkyydestä on tosiaan täysin vailla pohjaa, pelkkää spammausta, lähtökohtana sosiaalisen median käyttö markkinoinnissa ja huhujen levityksessä. Mikä sinänsä on nykyisin tavanomaista alalla kuin alalla. Lisäksi oletan kirjoittajilla ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta asiasta, paitsi tyyliin ajoin vuonna 2007 veljen serkun kaiman 10 vuotta vanhalla bemarilla jossa oli 275/35R20 kiekot.

    Kirjoittelu on siis kauttaaltaan pötyä, hölynpölyä, huhujen levitystä, vailla mitään pohjaa.




    eikös ole outoa että lähes järjestään suomalaisissa autotesteissä kyseistä asiasta huomautetaan,varmaan jokin salaliitto bemua vastaan?



    toinen asia jonka olen itse huomannut on se kuinka nopeasti johonkin ominaisuuteen tottuu ja huomaa sen vasta kun on ajamatta kyseistä autoa useamman viikon.

    lisään vielä että puhun yleisellä tasolla ominaisuuksista enkä vain jotain bemua vastaan

      
  • Eräs kokemus pakko kertoa varoittavana juttuna tähän liittyen uraherkkyyteen. Aikoinaan oli minulla vähänaikaa takavetoinen auto, joka etsi kaikki mahdolliset urat ja oli liukkaalla täysin mahdoton ajaa suoraan. No kyseisen auton piti olla tunnettu ajettavuudestaan, mutta ei. Sitten keksin epäillä pyöräkulmia johtuen renkaiden aavistuksen kuluneimmista reunoista. Vein auton pyöräkulmien säätöön, sen jälkeen oli oikeasti makea ajettava.

    Mietin vaan jälkeenpäin että monessakohan käytetyssä autossa on oikeasti kulmat kohdillaan?? Vaikutus säädöllä ajettavuuteen oli ainakin tuossa uskomaton!

    Entäs kun vaihdetaan rengasprofiilia tai jäykkyyttä suuntaan tai toiseen, ilman että tehdään samalla nelipyöräsuuntaus?? Voin kuvitella että moni auto vanhana omaa myös kuluneet iskarit niin ajettavuus on mennyttä yhdessä pyörien väärän säädön kanssa. Onko muilla vastaavia kokemuksia?



    Ajatelkaa, joku pikkusen koeajaa bemarin, jossa kulmat päin persettä ja sanoo sen jälkeen että kaikki bemarit on persikasta..??

      
  • FARwd:

    Täytyi oikein kokeilla, että kuinka se BMW saadaan kiemurtelemaan suoralla tiellä: irrotin otteen ratista ja katsoin koska auto ampaisee tieltä pois. Välillä sai antaa mennä kilometreittäin rattiin koskematta ja tiellä se pirulainen vain pysyi!




    Mielestäni tuo osoittaisi todeksi juuri sen, että BMW on herkkä urille, jos se kerran seuraa uraa kilometritolkulla. Itse vieroksun kovasti urissa ajamista enkä pidä autoista, jotka hakeutuvat hanakasti uran pohjalle.



    Mainittakoon tuoreimman oman BMW-kokemukseni olevan viime kesältä Sardinian urattomilta teiltä ja kieltämättä se kolmossarjalainen oli oikein mieluisa matkantaittoväline. BMW:n uraherkkyydestä en siis lausu henkilökohtaista mielipidettä.

      
  • finman:


    toinen asia jonka olen itse huomannut on se kuinka nopeasti johonkin ominaisuuteen tottuu ja huomaa sen vasta kun on ajamatta kyseistä autoa useamman viikon.
    lisään vielä että puhun yleisellä tasolla ominaisuuksista enkä vain jotain bemua vastaan




    Totta. Itse ajan pääosan ajoistani autolla, jonka ajettavuus on vastakohta ihanteelleni eli tarkalle, herkälle ja kovahkolle. Mutta niin vain ihan hienosti ilman pienintäkään kärsimystä löysällä ja tahmealla autolla ajelen 30 tkm vuodessa. Ei tulisi mieleenikään vaihtaa ajettavuuden takia toiseen. Ei elämänlaatu siitä mihinkään muuttuisi. Ellei rahatilanteen heikentymistä auton vaihdon seurauksena huomioida.



    Kaikesta huolimatta tuollainenkin auto pysyy hallinnassani kaikissa olosuhteissa. Ei ehkä ihan samalla nopeudella, jolla joku toinen auto pysyisi, mutta auton mukaanhan tilannenopeus määräytyy, ei markkinoiden kilpailutilanteen.

      
  • individual:



    Lisäksi siinä on tietysti avautuva kova katto

    -No niinpä!


    Ehkä kuitenkin välttäisin 2001 vuosimallin autoja, tuo kun on äärettömän monimutkainen auto, niin ensimmäiset kappaleet voivat vikaherkempiä kuin muut, mene ja tiedä.

    -mene ja tiedä, tosin olen käsityksessä että SL:t ovat ylipäätään erittäin hyvin tehtyjä, enkä nyt tiedä kannattaako olla sen pelokkaampi kuin muittenkaan autojen kanssa.


    Toisaalta vastapainoksi saisi yhden "unelma-autoista" ja yhdet markkinoiden parhaista ajo-ominaisuuksista sekä pienehkön kulutuksen.

    -Kyllä, porsaitten ajettavuudessa ei monien mielestä ole juuri puutteita.



    Itselle on juuri tarjottu SL 55 AMG:tä ja odottelen tässä välirahatarjousta.. Järki sanoo että älä vaihda, mutta tunne taas jotain muuta. Vitsi kun olisi kristallipallo, että tietäisi kuinka kalliiksi tuo 98 e5 bensa muodostuu, kun verotuksella yritetään ohjata tuohon 95 e10:iin.

    -siinä on tosiaan sitten vähän purtavaa.
      
  • Ei toki 996 Porschessa todellakaan sinällään mitään vikaa ole. Ei vain miellytä yhtä paljoa kuin 993 tai 997, joista 997:kat pomppaavat ainakin turbona budjettini yli. Tokihan sitä voisi turbottomankin hankkia. Silloin se olisi 997 Carrera S. GT menisi jo vähän turhan kovaksi minulle, vaikka se hieno auto onkin.



    Vettessä on sekin hyvä puoli, että LS7 on sellainen kone, josta saa aika kivuttomasti lisää polleja jos niin haluaa. Itselleni ei ole tullut mieleenkään. Putkia mietin hetken, mutta toisiin aatoksiin tulin, kun pääsi livenä muutamaa yksilöä kuuntelemaan. Ei siinä, hyvät saundithan nämä:



    https://www.youtube.com/watch?v=Oo2MzyPiZ08

      
  • Ei toki 996 Porschessa todellakaan sinällään mitään vikaa ole. Ei vain miellytä yhtä paljoa kuin 993 tai 997, joista 997:kat pomppaavat ainakin turbona budjettini yli. Tokihan sitä voisi turbottomankin hankkia. Silloin se olisi 997 Carrera S. GT menisi jo vähän turhan kovaksi minulle, vaikka se hieno auto onkin.



    Vettessä on sekin hyvä puoli, että LS7 on sellainen kone, josta saa aika kivuttomasti lisää polleja jos niin haluaa. Itselleni ei ole tullut mieleenkään. Putkia mietin hetken, mutta toisiin aatoksiin tulin, kun pääsi livenä muutamaa yksilöä kuuntelemaan. Ei siinä, hyvät saundithan nämä:



    https://www.youtube.com/watch?v=Oo2MzyPiZ08

      
  • Maastovälitys:



    Ajatelkaa, joku pikkusen koeajaa bemarin, jossa kulmat päin persettä ja sanoo sen jälkeen että kaikki bemarit on persikasta..??




    Oletan, että liikkeiden esittelyautoissa ja TM:lle ym testiin annetuissa autoissa on kulmat kohdillaan ja valmistajan / maahantuojan / liikkeen mielestä oikeanlaiset renkaat alla. Jos ei ole, niin aika erikoinen juttu.

      
  • AkiK:


    Oletan, että liikkeiden esittelyautoissa ja TM:lle ym testiin annetuissa autoissa on kulmat kohdillaan ja valmistajan / maahantuojan / liikkeen mielestä oikeanlaiset renkaat alla. Jos ei ole, niin aika erikoinen juttu.




    Käytännössä maahantuonti- ja myyntiorganisaatio ei vain tee yhtään mitään oikeiden kulmien tai renkaiden löytämiseksi. Hurjimpana esimerkkinä 1-sarja esittelynsä aikoihin. Esittelyautojen talvirenkailla auto oli ajettavuudeltaan lähellä käyttökelvotonta. Suuntavakavuus oli totaalisesti hukassa. Jopa ajonhallinta meni niin sekaisin, että sulalla moottoritiellä kaasua painettaessa 116i alkoi korjailemaan kuviteltuja luistoja.

      
  • On tullut pari kertaa vastaan lasipalatsin koeajoautoja, joissa ainakin on ollut epäsopiva rengastus. Esim. aikanaan edellisen polven Octaviassa oli laitettu alle Kleberin nastarengaat, ajettavuus oli huvittavan karmea. Saattoi myös olla muutakin häikkää, sen verran huojakkaa oli motarilla ajo.

    Jälkeen päin oli mahdollisuus ajaa vastaava kaverin auto Misukan kesäkumeilla, ja muodostui täysin eri kuva autosta.

    Jaa niin, eihän tämä enää liittynyt Bemariin mitenkään.... :snotty:

      
  • TC05:

    On tullut pari kertaa vastaan lasipalatsin koeajoautoja, joissa ainakin on ollut epäsopiva rengastus.


    Näitähän kyllä riittää, mun koeajamista pahin oli Ocu RS joka oli alla olleilla kitkoillakin niin uraherkkä motarilla, ettei mikään Bemari mitä olen tuossa samassa paikassa ajanut ole päässyt lähellekään.



    Eikä kyllä kaikki koeajokokemukset 1-sarjastakaan olleet kovin positiivisia kiitos epäsopivien kitkarenkaiden.

      
  • NHB:



    Käytännössä maahantuonti- ja myyntiorganisaatio ei vain tee yhtään mitään oikeiden kulmien tai renkaiden löytämiseksi.




    Tämän voisi kuitenkin olettaa jakaantuvan tasan eri merkkien välillä.



    En ole itse koeajanut suuntavakavuudeltaan puutteellista tai rengastukseltaan / ohjauskulmiltaan vääränlaista Volvoa tai Mersua tai Volkkaria / Audia. Mersuista on kyllä löytynyt tuo testeissäkin mainittu keskialueeltaan pienissä nopeuksissa tahmea ohjaus, jota en ainakaan itse lähde kiistämään vaikka asialla ei minulle mitään merkitystä ollutkaan kun Mersuja omistin.

      
  • AkiK:



    Tämän voisi kuitenkin olettaa jakaantuvan tasan eri merkkien välillä.

    En ole itse koeajanut suuntavakavuudeltaan puutteellista tai rengastukseltaan / ohjauskulmiltaan vääränlaista Volvoa tai Mersua tai Volkkaria / Audia. Mersuista on kyllä löytynyt tuo testeissäkin mainittu keskialueeltaan pienissä nopeuksissa tahmea ohjaus, jota en ainakaan itse lähde kiistämään vaikka asialla ei minulle mitään merkitystä ollutkaan kun Mersuja omistin.




    No kai nyt jokainen näkee Bemarin alustan olevan herkkä näille asioille. Mersut ovat edes takavetoisia, mutta niidenkin alusta on tehty kaikin puolin rauhallisemmaksi. Tämä koskee siis tekavetomersuja. Etuvetoiset ovat luku erikseen. Itse en ole ajanut moottoritieajettavuudeltaan A-mersua surkeammalla nykyautolla. Se kun ei mennyt suoraan edes täysin tasaisella moottoritiellä.

      
  • NHB:

    Itse en ole ajanut moottoritieajettavuudeltaan A-mersua surkeammalla nykyautolla. Se kun ei mennyt suoraan edes täysin tasaisella moottoritiellä.


    Totta, tuohon verrattuna jopa vetelevä ja kiemurteleva Ocu RS oli levollinen ajettava.

      
  • NHB:



    No kai nyt jokainen näkee Bemarin alustan olevan herkkä näille asioille.




    Tuntuu edelleen olevan joillekin epäselvää, tai ainakin kiistanalaista.

      
  • Tässä hyvä esimerkki siitä kuinka vähän autotoimittajiin voi luottaa ja kuinka lehtikirjoittelu on vain osa teollisuuspolitiikkaa, joissa merkkejä ja nostetaan ja painetaan "asiantuntijoina" mutta täysin tunnepohjaisesti ja keksityllä hölynpölyllä. Artikkelissa ruotsalainen autotoimittajabrändi R. Collin repinyt pelihousunsa kun ruotsalaisissa prinsessahäissä näkyi televisiokuvassa myös BMW. Mukaan sotketaan politiikkaa. Kannattaa lukea myös kommentit joissa suurin osa on Collinin linjoilla.



    blogg.aftonbladet.se/robertcollin/2010/06/bmw-gjorde-arhundradets-pr-kupp-pinsamt-victoria-pinsamt-sverige#comments



    Moneenkin kertaan luettuna kirjoitus on ihmeellinen ja paljastaa "asiantuntijan" sielunmaiseman: se on markkinoida lehtijutuilla kotomaan teollisuutta ja etenkin polkea sen kilpailijoita. Artikkeli ei kätke ruotsalaisten katkeruutta Saabin ja Volvon kohtalosta. Ihmettelen miksi BMW on näin punainen vaate Saab- ja Volvo-myyjille, kun käsittääkseni entiset saabistit ovat nykyisiä audimiehiä.

      
  • http://www.palitsyn.com/blog/fun/evolution-bmw-vs-lada

    kun tekee kerralla hyvän niin ei tarvitse kokoajan uusia!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit