Uuden Focuksen melutaso

57 kommenttia
2»
  • Vaidoin 3 viikkoa sitten:

    Titaani Focus farm 2L bensa automaatti vuosimalli06

    Titaani Focus farm 2L diesel 115hv automaatti tuliterään 2011

    Vuoden aikana ajan Espoo-Porvoo väliä 2 kertaa viikossa.

    Vanhalla jouduin aina nostamaa radion äänitasoa ainakin kaksi yksikköä matkan aikana.

    Uudella voin ajaa samalla äänitasolla radiossa koko matkan.

    Eli kyllä uusi on huomattavasti hiljaisempi.

    Ihan vaan mutu tuntuma



      
  • Eikö fordin radio osaa itse nostaa äänenvoimakkuutta nopeuden mukaan? Onhan tämmöienn toiminto jo 20v vanhoissa autoissa.

      
  • simppa:

    Vielä kun saisi yhdistettyä Fordin yleensä erinomaisen ajettavuuden ranskalaisten äänieristykseen, olisi kasassa aika vakuuttava paketti.


    Mondeo?



    viltteri valjami:

    Taitaa fordien hyvällä ajettavuudella ja melutasolla(ei luokkansa hiljaisimpia)olla tietty yhteys.


    Tarkoitatko että Focus ois merkittävästi kilpailijoitaan keveämpi?

      
  • "Tarkoitatko että Focus ois merkittävästi kilpailijoitaan keveämpi?"



    En vaan pyöräntuennan puslien jäykkyyttä/pehmeyttä.

      
  • viltteri valjami:

    En vaan pyöräntuennan puslien jäykkyyttä/pehmeyttä.


    Ah, niinpäs tietysti.

      
  • Penteles:


    Renault osaa äänieristyksen!




    Tai ehkä enemmänkin on painottanut sitä, kun taas Focuksessa on todennäköisesti keskitytty enemmän ajettavuuteen.

      
  • AkiK:

    Penteles:

    Renault osaa äänieristyksen!


    Tai ehkä enemmänkin on painottanut sitä, kun taas Focuksessa on todennäköisesti keskitytty enemmän ajettavuuteen.


    Kannattaisi keskittyä molempiin. Ei nuo ominaisuudet ole toisiaan poissulkevia.

      
  • Penteles:

    AkiK:
    Penteles:

    Renault osaa äänieristyksen!


    Tai ehkä enemmänkin on painottanut sitä, kun taas Focuksessa on todennäköisesti keskitytty enemmän ajettavuuteen.

    Kannattaisi keskittyä molempiin. Ei nuo ominaisuudet ole toisiaan poissulkevia.




    No ei ehkä poissulkevia, mutta vaikeita yhdistää. Tai muuten se olisi luultavimmin tehty jo moneen kertaan ja monen eri merkin toimesta.

      
  • slowgear:

    Penteles:
    AkiK:
    Penteles:

    Renault osaa äänieristyksen!


    Tai ehkä enemmänkin on painottanut sitä, kun taas Focuksessa on todennäköisesti keskitytty enemmän ajettavuuteen.

    Kannattaisi keskittyä molempiin. Ei nuo ominaisuudet ole toisiaan poissulkevia.


    No ei ehkä poissulkevia, mutta vaikeita yhdistää. Tai muuten se olisi luultavimmin tehty jo moneen kertaan ja monen eri merkin toimesta.


    Juuri siksi siihen pitää keskittyä, ei se tuosta vaan onnistu kuten toteat.

    BMW esimerkiksi on onnitunut melko hyvin.

      
  • slowgear:

    Penteles:
    AkiK:
    Penteles:

    Renault osaa äänieristyksen!


    Tai ehkä enemmänkin on painottanut sitä, kun taas Focuksessa on todennäköisesti keskitytty enemmän ajettavuuteen.

    Kannattaisi keskittyä molempiin. Ei nuo ominaisuudet ole toisiaan poissulkevia.


    No ei ehkä poissulkevia, mutta vaikeita yhdistää. Tai muuten se olisi luultavimmin tehty jo moneen kertaan ja monen eri merkin toimesta.




    Tuossa pikkufarmarivertailussahan Renault pärjäsi oikein hyvin myös ajettavuudellaan ollen silti porukan hiljaisin. Ylemmässä luokassa 508 on erittäin hyvä ajaa, sekä hiljainen. Rahalla sitten toki saa, mutta halvemmissa hintaluokissa taitaa noi hiljasemmat autot olla ranskalaisia jostain syystä vieläkin.



      
  • Penteles:

    ... Juuri siksi siihen pitää keskittyä, ei se tuosta vaan onnistu kuten toteat.
    BMW esimerkiksi on onnitunut melko hyvin.




    Omat (ja useiden kollegoiden) kokemukset 500-sarjalaisista ei kyllä tue tuota. BMWt eivät kulje suoraan. Ajettavuus siis on aikas heikolla tasolla, erityisesti hintaan nähden.

      
  • kello68:


    Omat (ja useiden kollegoiden) kokemukset 500-sarjalaisista ei kyllä tue tuota. BMWt eivät kulje suoraan. Ajettavuus siis on aikas heikolla tasolla, erityisesti hintaan nähden.




    Bemareiden suuntavakaus on renkaista ja rengaskulmista kiinni. Tarvitaan vähän näkemystä tai paljon tuuria, jotta suuntavakaus olisi kunnossa uraisillakin teillä.

      
  • NHB:

    Bemareiden suuntavakaus on renkaista ja rengaskulmista kiinni. Tarvitaan vähän näkemystä tai paljon tuuria, jotta suuntavakaus olisi kunnossa uraisillakin teillä.




    Eikös tehtaan pitäisi tehdä auto valmiiksi?

      
  • simppa:

    Totta, että relluissa on hyvä äänieristys.

    Vielä kun saisi yhdistettyä Fordin yleensä erinomaisen ajettavuuden ranskalaisten äänieristykseen, olisi kasassa aika vakuuttava paketti.




    Eiköhän tähän ole vastaus, Peugeot :wink:

      
  • kello68:

    Eikös tehtaan pitäisi tehdä auto valmiiksi?


    Se on tehty valmiiksi johonkin muualle kuin Suomen teille.

      
  • Penteles:

    Juuri siksi siihen pitää keskittyä, ei se tuosta vaan onnistu kuten toteat.
    BMW esimerkiksi on onnitunut melko hyvin.




    Kyllä Fordillakin äänieristys osataan, ei nykyistä Mondeota tai etenkään S-Maxia voi erityisen meluisaksi haukkua. Molemmissa kuitenkin ajettavuus ykkösluokkaa.



    Minusta kaikissa kalliimmissakin autoissa rengasäänien ja tarkan ajotuntuman välillä on tehty kompromisseja. Heti kun Bemareissakin mennään varsinaiseen urheilualustaan ja vastaaviin alkaa renkaiden kumina kuulua aivan eri tavalla.



    Se nyt vaan on niin, että tuosta Focus-luokasta puhuttaessa ei löydy autoa joka olisi erityisen hyvä ajaa ja samalla erityisen hyvä äänieristykseltään. Nykyinen Focus ainakin oman lyhyen ajon perustella on samaa tasoa nykyisen Golfin kanssa, molemmat minusta äänieristykseltään kohtuullisia.

      
  • Jos noi nykyautot on nyt niin helvetin meluisia, niin eiköhän näistä jälkiasennusvaihtoehdoista löydy ratkaisu kriitisimmällekin autoilijalle.



    http://tuotteet.etra.fi/main.html?nodeUid=2386471&catalogUid=2224442&parents=|2235437&path=1

      
  • Aika paljon tuohon meluun voi itse vaikuttaaa autosta riippumatta ihan perusvalinnoilla. Lukaisee rengastestin ja valkkaa sieltä hiljaisimmat renkaat oikean kokoisina, niin siitä se lähtee. Talveksi alle kitkat, niin eipä rengasmelu paljon häiritse.



    Ranskalaisten meluun vaikuttaa joissain tapauksissa juuri tuo rengastus. Ainakin minulla olleessa 407:ssä oli rengaskoko 205/60 R16 joka on kokemukseni mukaan erittäin hyvä Suomen teillä ja hiljaisempi kuin 55-sarjalainen samankokoinen. Itse halusin juuri nuo renkaat, autoon oli vaihtoehtona myös 17-tuumainen matalampi rengastus.



    Näyttääpä 508:ssa olevan siinäkin rengaskokona 215/60 R 16 tai 215/55 R17 jotka on molemmat korkeampiprofiilisia kuin yleisemmin käytetyt 16" ja 17" renkaat. Aivan vertailukelpoinen tuo melutaso ei testimielessä siis ole.

      
  • AkiK:

    Heti kun Bemareissakin mennään varsinaiseen urheilualustaan ja vastaaviin alkaa renkaiden kumina kuulua aivan eri tavalla.


    Ei nyt uusimmista merkittävää kokemusta, mutta oma M Sport II -alustalla oleva E39 ei kärsi renkaiden kuminasta mainittavammin vertasi nyt mihin tahansa ajamaani uudempaan. Eikä noissa puslien jäykkyyksissä ainakaan vanhemmissa bemareissa ole mun tietääkseni eroja sen suhteen onko urheilualusta vai tavallinen. Jouset, iskarit ja kallistuksen vakaajat on erilaiset mulla kuin tavallisessa vakioalustassa tai tavallisessa urheilualustassa.

      
  • Mikähän pikkuauto (maksimissaan golf/auris -koko) voisikaan sitten olla hiljaisimmasta päästä?



    Olen ajellut nyt jonkin verran myös uusimmalla Golfilla (1,2TSI DSG).



    Golf on mukavan näppärä pienen kääntösäteensä sekä sisätilojensa johdosta. Siinä tuntuu saavan paljon vastinetta rahalle, mutta moottoritiellä rengasmelu on kyllä pidemmillä matkoilla hieman ärsyttävä. Ymmärrän, että tässä hintaluokassa ei voi vaatia ihan kaikkea, mutta olisiko Audi A3 sitten hiljaisempi?



    Kuoppaisella hiekkatiellä pienissä nopeuksissa se on hyvinkin mukava, mutta kun nopeus nousee 60-80km/h, niin millä tahansa tiellä äänimaailma kasvaa jossain niillä tienoin jotenkin aika nopeasti.



    Hiljaisuus moottoritiellä mielestäni yhdistyy laaduntunteeseen. Joskus tuntuu, että ajaisin tällaisella autolla kesälläkin mielellään kitkoilla vähäisemmän melun vuoksi.



    Jotkut puhuvat, että Lexus CT 200h olisi hiljainen, mutta sitten taas jossain artikkelissa olin lukevinani, että uusin Prius olisi jopa vielä hiljaisempi kuin tämä edellämainittu.



    Mikähän voisi olla tässä kokoluokassa hiljaisimmasta päästä? Mielellään vielä pehmeä jousitus.. On ehkä tutustuttava myös Mersuihin, mutta kovin skeptisesti suhtaudun A-B sarjoihin hieman heppoisina..

      
  • BMW:n 1-sarjalainen saattaisi olla varteenotettava ehdokas.

      
  • Hiljaisehkoja pienehköjä autoja TM:n mittausen dB-lukemien valossa (huom! ei siis huomioi melun sävyä samalla tavalla kuin ihminen) on ollut viimevuosina:



    Renault Mégane Sport Tourer 1.4 TCe (2009)

    Volvo C30 1.8 (2007)

    Peugeot 308 1.6 VTi 120 (2008)

    Opel Astra 1.4 Turbo (2010)



    Noihin verratuna Lexus CT 200h dB-lukemat on noin 3 dB korkeammat.

      

  • >> TM:n mittaamat melottomimmat autot 120 km/h nopeudella <<



    Alle 30 k€ maksaneiden autojen melu 120 km/h nopeudella etu/taka:





    1  Renault Megane Sport Tourer 1,4 TCe Dynamique / 68  / 68  / 23729 / Syksy 2009
    
    2 Renault Grand Scénic 1,4 TCe 130 Dynamique / 68 / 69 / 28405 / 25.11.2009
    3 Renault Laguna Sport Tourer 1,5 dCi / 68 / 70 / 28397 / Kesä 2009
    4 Renault Mégane Sport Tourer 1,4 T Dynamique / 68 / 70 / 22626 / Syksy 2011
    5 Mazda6 2,0 Elegance 6MT 4-ov / 68 / 71 / 28990 / 17.12.2007
    6 BMW 116i / 69 / 69 / 27900 / 30.09.2004
    7 Renault Mégane 1,4 TCe Dynamique / 69 / 69 / 23084 / Kevät 2010
    8 Peugeot 308 Premium 1,6 Vti 120 / 69 / 70 / 20990 / 05.03.2008
    9 Peugeot 308 SW Active VTi 120 / 69 / 70 / 23461 / Syksy 2011
    10 Citroën C5 1,6 HDi Dynamique / 69 / 70 / 28200 / 16.06.2008
    11 Volkswagen Jetta 1,2 TSI Comfortline / 69 / 70 / 23596 / 30.03.2011
    12 Citroën C5 2,0i VTR Berline / 69 / 70 / 26990 / Syksy 2006
    13 Seat Exeo 2,0 TDI DPF 143 Style / 69 / 70 / 29967 / 16.07.2009
    14 Peugeot 3008 1,6 HDi Sport / 69 / 71 / 28529 / 13.08.2009
    15 Peugeot 3008 HDi 110 FAP Sport / 69 / 71 / 28907 / Syksy 2010
    16 Volkswagen Golf 1,4 TSI Highline DSG / 69 / 71 / 29450 / 27.11.2008
    17 Opel Astra 1,4 Enjoy Turbo Ecotec / 70 / 69 / 22897 / Kevät 2010
    18 Toyota Auris 1,6 Linea Sol / 70 / 69 / 23490 / Kevät 2007
    19 Toyota Avensis 1,6 VVT-i Linea Sol Technical / 70 / 70 / 27100 / 14.04.2003
    20 Opel Meriva Enjoy 1,4 Ecoflex / 70 / 70 / 22539 / Kesä 2011
    21 BMW 116i Urban Line / 70 / 70 / 28786 / 17.08.2011
    22 Kia Rio 1,4 LX / 70 / 71 / 15990 / Kesä 2006
    23 Kia Cee’d 1,6 EX / 70 / 71 / 20990 / Kevät 2007
    24 Peugeot 308 1,6 VTi Premium / 70 / 71 / 20990 / Kevät 2008
    25 Opel Astra Sports Tourer Enjoy 1,4 Turbo 88 kW / 70 / 71 / 23716 / Syksy 2011
    26 Skoda Octavia 1,2 TSI Elegance DSG Autom. / 70 / 71 / 23774 / Syksy 2010
    27 Nissan Qashqai 1,5 dCI Acenta Connect / 70 / 71 / 27485 / Syksy 2010
    28 Fiat Bravo 1,4 120 Dynamic / 70 / 71 / 20987 / Kevät 2010
    29 Opel Astra 1,8i Enjoy / 70 / 71 / 21700 / Syksy 2006
    30 Ford Focus Wagon Trend 1,6 92 kW / 70 / 71 / 22849 / Syksy 2011
    31 Toyota Corolla 1,6 Linea Terra / 70 / 71 / 23100 / Kesä 2007
    32 Honda Civic 1,8 Sport / 70 / 71 / 23900 / Syksy 2006
    33 Citroën C4 2,0 VTR / 70 / 71 / 23990 / Syksy 2006
    34 Volkswagen Golf Variant Comfortline 1,2 TSI 77 kW / 70 / 71 / 23991 / Syksy 2011
    35 Citroën C4 150 THP Luxury Vision Berline / 70 / 71 / 24988 / Kevät 2010
    36 Lancia Delta 2,0 Multijet 165 / 70 / 71 / 29990 / 28.01.2009
    37 Skoda Fabia 1,2 HTP Fun / 70 / 71 / 15990 / Kesä 2006
    38 Renault Megane Hatchback 1,5 dCi Expression / 70 / 72 / 21579 / 26.03.2009
    39 Subaru Impreza 2,0R / 70 / 72 / 27900 / 14.11.2007
    40 Volkswagen Golf Variant 1,4 TSI Comfortline / 70 / 72 / 28130 / 20.08.2007
    41 Toyota Corolla 1,4 VVT-i Linea Terra / 70 / 73 / 21400 / 13.04.2007
    42 Ford Grand C-Max Titanium 2,0 TDCi / 70 / 74 / 29495 / Kevät 2011
    43 Renault Grand Scenic Expression 1,9 dCi FAP / 70 / 74 / 29723 / Kevät 2011
    44 Toyota Auris 1,6 Linea Sol Plus / 71 / 70 / 25450 / 16.02.2007
    45 Škoda Roomster 1,2 TSI 105 Elegance / 71 / 71 / 21530 / Kesä 2011
    46 Peugeot 307 1,6 Premium Plus / 71 / 71 / 21890 / Kevät 2007
    47 Nissan Qashqai 1,6 Visia / 71 / 71 / 23830 / 11.05.2007
    48 Opel Astra 1,6 Enjoy Edition / 71 / 71 / 24100 / Kevät 2007
    49 Hyundai Getz 1,4 GLS AC / 71 / 71 / 16300 / Kesä 2006
    50 Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic / 71 / 71 / 20990 / Kevät 2008
    51 Volkswagen Golf 1,4 TSI Comfortline / 71 / 71 / 23360 / Kevät 2008
    52 Honda Insight 1,3 Elegance / 71 / 71 / 26694 / 03.09.2009
    53 Toyota Auris 1,6 Linea Sol / 71 / 71 / 21948 / Kevät 2010
    54 Citroën C3 Picasso VTi 120 Exclusive / 71 / 72 / 21686 / Syksy 2009
    55 Opel Corsa 1,2 Enjoy / 71 / 72 / 16450 / 31.10.2006
    56 Peugeot 207 1,4 16V Trendy / 71 / 72 / 17990 / 18.05.2006
    57 Nissan Note 1,4 Acenta / 71 / 72 / 19142 / Kesä 2011
    58 Toyota Auris 1,6 Dual VVT-i Linea Sol / 71 / 72 / 21500 / Kevät 2008
    59 Opel Meriva 1,4 T ecoFLEX Enjoy / 71 / 72 / 22746 / 31.07.2010
    60 Fiat Doblò Panorama 2,0 Multijet Emotion / 71 / 72 / 27993 / 05.11.2010
    61 Toyota Auris 1,8 HSD Linea Sol Plus / 71 / 72 / 29874 / Syksy 2010
    62 Suzuki Splash 1,0 GLS / 71 / 72 / 12900 / 07.10.2008
    63 Volkswagen Polo 1,4 Comfortline 5-ov / 71 / 72 / 17896 / 15.09.2009
    64 Citroën C3 Picasso VTi 95 Collection / 71 / 72 / 17989 / Kesä 2011
    65 Seat Leon 1,4 TSI Style / 71 / 72 / 21979 / Kevät 2010
    66 Ford Focus 1,6 TDCi Econetic / 71 / 72 / 22520 / Syksy 2008
    67 Skoda Yeti 2,0 TDI 110 Adventure / 71 / 72 / 27476 / Syksy 2010
    68 Peugeot 207 1,4 16V Trend / 71 / 72 / 17990 / Kesä 2006
    69 Citroën C4 VTi 120 Confort / 71 / 73 / 21513 / 01.03.2011
    70 Kia Cee'd SW 1,6 ISG TX Eco Dynamics / 71 / 73 / 21990 / Syksy 2011
    71 Dacia Duster 1,5 dCi 4x4 Laureate / 71 / 73 / 21222 / 28.06.2010
    72 Mitsubishi ASX 1,8 DID Invite / 71 / 73 / 26989 / Syksy 2010
    73 Audi A1 1,4 TFSI Ambition S tronic / 71 / 73 / 27042 / 27.08.2010
    74 Mazda Mazda5 Dynamic 6MT 5d 1,6 TD / 71 / 74 / 28938 / Kevät 2011
    75 Kia Soul Street Burner / 71 / 74 / 19490 / Syksy 2009
    76 Volkswagen Golf 1,6 Comfortline / 72 / 71 / 23900 / Kevät 2007
    77 Kia Venga 1,4 ISG EX EcoDynamics / 72 / 71 / 17300 / 20.05.2010
    78 Toyota Verso-S 1,33 Dual VVT-i Linea Sol / 72 / 71 / 20199 / Kesä 2011
    79 Skoda Roomster 1,6 16V Comfort / 72 / 71 / 20590 / 26.10.2006
    80 Citroën Berlingo HDi 90 Multispace / 72 / 71 / 22600 / Talvi 2009
    81 Toyota Yaris 1,3 VVT-i Linea Sol / 72 / 72 / 17730 / Kesä 2006
    82 Hyundai ix20 1,4 Premium / 72 / 72 / 18996 / Kesä 2011
    83 Suzuki Swift 1,2 VVT GL 5-ov. / 72 / 72 / 15994 / 17.03.2011
    84 Nissan Tiida 1,6 Visia 4-ov / 72 / 72 / 21990 / Kesä 2007
    85 Honda Jazz Hybrid 1,3 Elegance / 72 / 72 / 23443 / Kesä 2011
    86 Dodge Caliber 1,8 SXT / 72 / 72 / 23990 / Syksy 2006
    87 Volkswagen Polo 1,4 Comfortline / 72 / 72 / 16920 / Kesä 2006
    88 Alfa Romeo MiTo 1,4 T-Jet 155 Distinctive / 72 / 72 / 20990 / 19.05.2009
    89 Ford Focus 1,8 Trend / 72 / 72 / 21180 / Kevät 2008
    90 Chevrolet Epica 2,0 LS / 72 / 72 / 25900 / Syksy 2006
    91 Chevrolet Kalos 1,4 SX / 72 / 73 / 15750 / Kesä 2006
    92 Suzuki Swift 1,3 GL / 72 / 73 / 15900 / Kesä 2006
    93 Honda Jazz 1,4i Comfort / 72 / 73 / 17300 / 05.12.2008
    94 Mitsubishi Colt 95 Invite Cool / 72 / 73 / 17350 / Kesä 2006
    95 Fiat Grande Punto 1,4 16V 95 Dynamic / 72 / 73 / 17990 / Kesä 2006
    96 Fiat Punto Evo 1,4 Multiair Sport 3-ov. / 72 / 73 / 18890 / 28.04.2010
    97 Hyundai i30 1,6 Comfort / 72 / 73 / 19890 / Kevät 2008
    98 Kia Cerato 1,6 EX Sedan / 72 / 73 / 20490 / Kesä 2007
    99 Fiat Croma 1,8 Comfort Wagon / 72 / 73 / 24990 / Syksy 2006
    100 Kia Magentis 2,0 LX / 72 / 73 / 24999 / Syksy 2006
    101 Honda Insight 1,3 Elegance / 72 / 73 / 26694 / Syksy 2010
    102 Nissan Micra 1,2 Tekna / 72 / 73 / 17541 / 12.04.2011
    103 Skoda Octavia 1,4 TSI Ambiente 5-ov. / 72 / 73 / 20990 / Talvi 2009
    104 Toyota Urban Cruiser 1,33 Dual VVT-i Linea Sol Plus / 72 / 73 / 21701 / 29.06.2009
    105 Chevrolet Nubira STW 1,8 CDX / 72 / 73 / 22490 / Talvi 2006
    106 Seat Leon 1,9 TDI Ecomotive / 72 / 73 / 22690 / Syksy 2008
    107 Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde 1,4 MultiAir / 72 / 73 / 25989 / Kesä 2010
    108 Ford Focus 1,6 Ecoboost / 72 / 73 / 26791 / Kevät 2011
    109 Mazda3 2,0 DISI / 72 / 73 / 26864 / Kevät 2011
    110 Mini Cooper D Countryman / 72 / 73 / 27921 / 29.09.2010
    111 Volkswagen Golf 1,4 TSI / 72 / 73 / 28520 / Kevät 2011
    112 Kia Cee’d 2,0 CRDi EX Sporty Wagon / 72 / 74 / 26990 / Syksy 2007
    113 Hyundai i20 1,2 Classic / 72 / 74 / 13660 / 12.05.2009
    114 Volkswagen Polo 1,4 Comfortline 5-ov / 72 / 74 / 18187 / Talvi 2010
    115 Opel Astra 1,9 CDTI Wagon Enjoy / 72 / 74 / 27800 / Syksy 2007
    116 Renault Clio 1,2 16V Comfort 5-ov / 73 / 73 / 17300 / Kesä 2006
    117 Ford Fiesta 1,25 Trend / 73 / 73 / 14450 / 29.10.2008
    118 Ford Focus 1,6 Ti-VCT Collection / 73 / 73 / 22800 / Kevät 2007
    119 Volkswagen Golf Plus Comfortline 2,0 TDI DSG / 73 / 73 / 29424 / Syksy 2009
    120 Mazda3 1,6 Elegance / 73 / 73 / 21365 / Kesä 2009
    121 Fiat Albea 1,4 Sedan / 73 / 74 / 13995 / 12.03.2007
    122 Nissan Micra 1,2 Visia 80 / 73 / 74 / 15400 / Kesä 2006
    123 Citroën C3 1,4i Exclusive / 73 / 74 / 15990 / Kesä 2006
    124 Toyota Urban Cruiser 1,33 Dual VVT-i Stop Start Linea Sol / 73 / 74 / 20792 / Syksy 2009
    125 Mitsubishi Lancer Sports Sedan 1,8 Invite / 73 / 74 / 23350 / 11.03.2008
    126 Nissan Juke 1,6 DIG-T Tekna 2WD / 73 / 74 / 26691 / 26.10.2010
    127 Alfa Romeo Giulietta 1,4 Multiair / 73 / 74 / 28492 / Kevät 2011
    128 Ford Fiesta 1,4 Trend / 73 / 74 / 17340 / Kesä 2006
    129 Fiat Stilo Multi Wagon 130 Active / 73 / 74 / 21690 / Talvi 2006
    130 Seat Ibiza 1.4 TSI 150 DSG FR (Ohituskiihtyvyys A=S) / 73 / 74 / 24455 / Kesä 2010
    131 Seat Altea XL 1,9 TDI Stylance / 73 / 74 / 28350 / Syksy 2007
    132 Ford Fiesta 1,4 Ghia 5-ov / 73 / 75 / 17258 / Talvi 2010
    133 Citroën DS3 THP 156 Sport Chic / 73 / 75 / 23999 / Kesä 2010
    134 Citroën C4 THP 156 / 73 / 75 / 27997 / Kevät 2011
    135 Toyota Yaris 1,33 Dual VVT-i Stop & Start Linea Sol / 73 / 75 / 16579 / Kevät 2009
    136 Honda CR-Z 1,5 GT / 73 / 75 / 27800 / Kesä 2010
    137 Volkswagen Golf Variant 1,9 TDI Trendline / 73 / 75 / 29100 / Syksy 2007
    138 Dacia Logan MCV / 74 / 72 / 15800 / Syksy 2009
    139 Kia Picanto 1,2 ISG EX 5D EcoDynamics / 74 / 72 / 13790 / 14.07.2011
    140 Fiat Linea 1,3 Multijet Diesel Sedan / 74 / 73 / 18990 / 28.11.2007
    141 Lada 119 HB 1,6 / 74 / 74 / 13990 / Kesä 2007
    142 Chevrolet Spark 1,2 LT / 74 / 74 / 14584 / 10.09.2010
    143 Suzuki Swift 4x4 / 74 / 74 / 15990 / Talvi 2008
    144 Seat Ibiza 1,6 Sport / 74 / 74 / 17800 / 30.08.2008
    145 Ford Focus 1,6 Collection Sedan / 74 / 74 / 22300 / Kesä 2007
    146 Renault Twingo 1,2 16V Authentique / 74 / 75 / 10890 / 17.04.2008
    147 Toyota iQ 1,0 VVT-i / 74 / 75 / 15823 / 02.06.2009
    148 Fiat 500 1,2 Lounge / 74 / 75 / 16500 / 29.04.2008
    149 Mazda2 1,5 Touring / 74 / 75 / 18031 / Kevät 2009
    150 Ford Fiesta 1,4 5D Ghia / 74 / 76 / 17258 / Kevät 2009
    151 Honda Jazz 1,4i-VTEC Comfort / 74 / 76 / 17596 / Kevät 2009
    152 Dacia Sandero 1,6 MPI 8V Hi-Flex Laureate / 74 / 76 / 13000 / 18.09.2009
    153 Hyundai i20 1,4 Comfort / 74 / 76 / 15091 / Kevät 2009
    154 Subaru Justy 1,0 Sport / 75 / 73 / 14700 / 03.04.2008
    155 Suzuki Alto 1,0 GLX / 75 / 76 / 11596 / Syksy 2009
    156 Renault Twingo 1,2 16V Dynamique / 75 / 76 / 13133 / Syksy 2009
    157 Ford Ka Titanium / 75 / 77 / 12853 / Syksy 2009
    158 Smart Fortwo cdi / 75 / / 15500 / Kevät 2008
    159 Fiat Panda 4x4 / 76 / 77 / 16990 / Talvi 2008
    160 Seat Ibiza 1,6 Sport / 76 / 78 / 17800 / Kevät 2009
    161 Smart Fortwo mhd / 76 / / 15900 / Kevät 2008
    162 Citroën C1 1,0i Economique 5-ov. / 77 / 78 / 10486 / Syksy 2009
    163 Ford Ka 1,2 Titanium / 77 / 79 / 12656 / 24.04.2009




    >> Autodata <<

      
  • Penteles, olipa kerrassaan massiivinen lista, katsoin spreadsheets -puolelta ja ihastellut tuota taulukkoa jo useasti! Kiitos!

      
  • Erittäin hyvä lista. Onko tuo sijalla 30 oleva Focus farmari nyt tämä uusin versio? 1 db enemmän melua kuin vaikkapa BMW 116i:ssä ei minusta kuulosta kovin pahalta.

      
  • AkiK:

    Erittäin hyvä lista. Onko tuo sijalla 30 oleva Focus farmari nyt tämä uusin versio? 1 db enemmän melua kuin vaikkapa BMW 116i:ssä ei minusta kuulosta kovin pahalta.




    Focus sijalla 30 on uusin versio.

      
  • Kesärenkailla hiljainen uusi Focus muuttui nastarenkailla (Contiicecontact) hyvin meluisaksi jo kaupunkinopeuksilla.

    Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit