Ensirekisteröinnit 2010 ja aliarvostetut automallit

70 kommenttia
13»
  • Ryne:

    Onko normaalia vaihtaa etutolpat tuolla matkalla, minusta ei? Normaalimpaa on vaihtaa ne jossain 200-250tkm kohdalla tai jopa myöhemmin.


    Etutolpat? TM 21/2009 C5:n 60 000 km:n käyttötestiraportissa ei ole mitään mainintaa mistään tolppien vaihdoista.



    Citruunaan juotettiin vaihtoväleillä lisää öljyä vaikka kuinka paljon(toki myös muihinkin merkkeihin on näin tehty).


    Öljynlisäyksiä ei tarvittu 20 000 km:n vaihtoväleillä. Että ei sitä sitten kuitenkaan kovin paljon juotettu: 0 litraa.



    Näyttää tuo Lapinlisä olevan aika rankkaa jo Jyväskylän korkeudellakin! :wink:

      
  • TM-käyttötestin päättyessä C5 oli ulkoisesti hyväkuntoinen. Siisti ja ryhdikäs olemus kertoo toimivasta perustekniikasta ja laadusta, vaikka matkan aikana joitakin pikkuvikoja ja outoja rikkoutumisia tapahtuikin. Kaasunestejousitus toimi ajossa moitteitta, mutta lopputarkastuksessa havaitut nestevuodot vahvistivat epäilyksiä jousitusjärjestelmän tilasta.



    Näin oli todettu lehdessä!



    No en muista mistä luin nuo vaihdetuksi, oli ilmeisesti vasta testin loputtua. Kaiva se lehti esiin ja katso itse (voi olla myös sitten mainittu tl:n vastaavassa).

      
  • jjvi:


    Oli tuo ihan omaa kokemusta, noin nuo keskustelut aina ranskalaisten omistajien kanssa menee. 406:sen omistajaa tuntuvat kaikki pakkasella moikkaavan lauseella "joko huohotinputki jäätyi"




    Ja tästä syystä varmaan juuri 406 oli hyvin suosittu auto esim. Lapin taksiautoilijoiden keskuudessa. :flower:

      
  • kello68:

    Uudessa ABSssä oli EuroNCAPn istuintestin tuloksia. Uuden C5 istuin on hengenvaarallinen jos joku ajaa perään. Ylipäänsä vaarallisten istuinten joukkio oli hyvin miehitetty Ranskalaisilla.

    Toisaalta Sakujen premiumit oli aikas kaukana kärjestä.




    Osta Volvo.

      
  • nimim Erkki:


    Eivät ole nämä viat omaa mielenrauhaani häirinneet saati perheen toimeentuloa uhanneet. Vaikkei aivan viaton ole ollutkaan, on tämä nykyinen Delta tarjonnut aivan erilaista haltijuuskokemusta kuin mikään aiemmista normikotteroista. Minä vain kerta kaikkiaan tykkään siitä ihan eri tavalla kuin voisin ikinä tykätä mistään VW:sta tai Toyotasta.




    Olen kyllä samoilla linjoilla. Itse olen tykästynyt mukaviin ja ajettavuudeltaan hyviin autoihin. Volsussa klikkaa tuo ensimmäinen osa-alue ja Japseissa tuo toinen. Auton tietty persoonallisuus ei ole myöskään pahasta. Myöskään en ole törmännyt mihinkään aivan huimiin laatueroihin ja aina ei käy niin kuin tilastoissa, esim. Honda Accordissa minulla oli enemmän vikoja kuin Peugeot 407:ssä. Pösö ei myöskään ruostunut, toisin kuin tuo Honda joka on ollut ainoa auto jossa reilussa parissa vuodessa alkaa ilmetä ensimmäisiä ruostumisen oireita. Pösön jälleenmyyntikään ei ollut sen kummempaaa kuin muiden autojeni on ollut, mistään autosta ei nykyisin mitään kummoista vaihdossa saa jos ollaa ihan rehellisiä.



    Seuraava autoni voi hyvinkin olla ainakin kuvien ja aiempien saman merkkisten autojen kokemusten perusteella Peugeot 508, autossa on sellaista tyyliä mitä ei tuosta luokasta juuri muista löydy. Voisin myös hyvin hankkia Citroen C5:n, mukavuus - ja hiljaisuuperusteilla.

      
  • AkiK:

    Seuraava autoni voi hyvinkin olla ainakin kuvien ja aiempien saman merkkisten autojen kokemusten perusteella Peugeot 508, autossa on sellaista tyyliä mitä ei tuosta luokasta juuri muista löydy. Voisin myös hyvin hankkia Citroen C5:n, mukavuus - ja hiljaisuuperusteilla.


    Hyviä ehdokkaita.

    Peugeot 508 näyttää hyvältä kun katsoo videon Auto-Journalin sivulta.

      
  • Roge:

    Muutama huomio: Luulisi C5:n myyvän paremmin, missä oli Subaru Outback? Eipä tuo Hondakaan loistanut, Mazda 6 sinnittelee, Saabilla ihan täysi katastrofi.




    masta 6 on kyllä ylihinnoiteltu, eikä siinä ole ...japsidieseliä... eikä nykyaikaista automaattia. auto ilmeisesti sinänsä hyvä, paitsi kulutus, joka tietty nostaa hintaa. hyvä kiisseli tomaatilla, niin kävis hyvin takseihin.



    subarujen bensakoneita taitaa vaivata kanssa janoisuus, ja neliveto ei kiinnosta kaikkia. honda taas yrittää olla urheilullinen --> meluisa karkealla asfaltilla eli suomessa ja epämukava kilpailijoihin nähden.



    tojo ja volsu on silleen varmoja valintoja, iso valikoima malleja ja moottoreita eikä huonoja missään suhteessa. ne, joita autot ei kiinnosta erityisemmin, mutta moisen tarvitsevat, niille on helppo suositella noita ja saavat hyvän menopelin alle. ehkä joku toinen olisi parempi tarpeisiin nähden, muttei paljoa mene pieleen.

      
  • Näistä tilastoista ei selviä esim. ajetut kilometrit. Ranskalaisilla ollaan yleensä ajeltu pidempiä matkoja, koska niillä on hyvä ajaa toisin kuin jollain japskeilla.



    GTamv:

    noita tilastoja löytyy joka lähtöön, ihan mitä halutaan etsiä.. Tuo on vuodelta 2009 ja 3-4 vuotta vanhoista autoista eli vuosimalleja 2005/2006, mistään ei näy mitä tilastoja kyseessä....Itse teen omat johtopäätökset/autonvalinnat omista kokemuksista en tilastoista.




      
  • pjg:

    Etkö oikeasti ole kuullut näistä:

    http://www.tuulilasi.fi/kysymys/toyotan-vvt-i-moottoreissa-ilmennyt-vikoja-mannanrenkaissa




    No olen kyllä, mutta nuo ovat jo 10 vuotta vanhoja autoja. Niistä keskusteltiin noin ikuisuus sitten. En oikein jaksa uskoa, että noita renkaita enää merkittävästi vaihdellaan. Kun kerrot, että Toyotalla vaihdetaan männänrenkaita urakalla, niin silloin odottaa jotain muuta kuin historiallisia tapahtumia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit