Uusi Passat

69 kommenttia
2
  • Jos nyt välttämättä haluat mersuun verrata, niin volsun uusin 177 hv 2.0 TDI vie A6:den nokalla 4,9l. Sen kulutus on siis litratolkulla vähemmän kuin automaattivaihteisen Avensiksen.



    Ja vähemmän se golf 2.0 TDI 170 vie kuin Auris vaikka kuinka vertaisit mersuun.



    On se kumma kuinka 211 hv/350 nm A4 syö vähemmän kuin Auris 1,6 l vaparikoneella. Huonommalla suorituskyvyllä varustettu IS250 vie tasan 2l enemmän. Aika suuri ero.

      
  • FARwd

    Missäs nykyvoorttissa noita 70-luvun tanarin muotoiluperinteitä näkyy? Pelkkää ovaalimerkkiä ei nyt lasketa muotoiluun. Ja toisaalta olikos niissä edes sitä?




    Katsopa Folsun Pasaatia 80-tai 90-luvulta. On sekin muuttunut.

    Nyt vedetään reilu 10 samalla kopalla. Tämä 2000-luvun Pasaati ja Jetta olivat piristyksiä Folsun korimuotoiluun.



    Olihan Voortillakin kaikki pellit erilaisia koko 70-luvun. 79- näytti lähes täysin 76- mallilta mutta kaikki pikkasen erilaista paitti moottorit. Moottorit, vaihteistot ja akselistot oli helppo vaihtaa keskenään, kun vain pysyi R4 tai V6-koneisen tekniikassa.





      
  • TSi koneet palkittiin vuoden moottorina luokassaan toista kertaa peräkkäin. Kertoo jotain tekniikasta ja sen toimivuudesta. Tehoihin ja ominaisuuksiin nähden nuo kyseiset moottorit on ehdottomasti luokkansa kärkeä. Testit todistaa saman.

      
  • No NHB onhan se naurettavaa ilmoittaa kulutuksesti jotain 5,5litaa/100km jos todellinen on pakkaskeleillä 11 litraa.



    Mikään muu ei ole noin saatanan paljon "ylimääräistä" viennyt eli 100% kylmälisä.

      
  • lexus.fi:



    Uusi Lexus IS diesel tarjoaa parannellun polttoainetalouden sekä matalammat CO2-päästöt.



    Yhdistetty kulutus (l/100km)

    5,1

    Kiihtyvyys 0-100 km/h (s)

    10,2

    Huippunopeus (km/h)

    205



    audi.fi:



    Audi A4:n moottorivalikoimassa on tarjolla neljä tehokasta ja huipputaloudellista 2-litraista TDI-suoraruiskutusdieseliä. Näistä joukon taloudellisin vaihtoehto on 2,0 TDI e (100 kW/136 hv), ainoastaan 4,6 l/100km keskikulutuksellaan. CO2-päästöt ovat vain 119 g/km .



    Onhan tuossa melkein 2 litraa eroa! Niin ja audi muuten lisäksi laiskempi liikkumaan.



    Siksi diesel vertailu kun ei bensat enää kiinnosta tuollaisen audin jäljiltä!

      
  • Ryne:

    No NHB onhan se naurettavaa ilmoittaa kulutuksesti jotain 5,5litaa/100km jos todellinen on pakkaskeleillä 11 litraa.

    Mikään muu ei ole noin saatanan paljon "ylimääräistä" viennyt eli 100% kylmälisä.


    Kylmä-, pätkäajo ja kaupunkilisä. Jännä juttu kun sinä tiedät kaikkien Volkkareiden vievän aivan hirveän kauheasti bensaa, mutta testeissä Volkkareiden kulutus on yleensä parhaasta päästä. Millä muilla autoilla olet samaa väliä ajanut vastaavilla pakkasilla ja kuinka paljon ne kuluttivat?

      
  • IS250 vs. A4 2.0T 211 hv kulutusero on kaksi litraa. Tarkista nyt hyvä mies itse jos et usko. Audi myös tuosta parivaljakosta selvästi ripeämpi kulkemaan.



    Toki tuosta sinunkin vertailuparistasi Audi syö vähemman, mutta ei sentään litratolkulla. Uusi A6 2.0 TDI sen sijaan tosiaan syö litratolkulla vähemmän kuin automaattivaiteinen Avensis samantehoisella dieselillä.



      
  • Samaa väliä tullut höylättyä ainakin näillä:



    -vw crafterilla kulutus n.12litraa (kesällä 9-10ltr)

    -e-mersu kulutus n.5,5-6 litaa (kesällä 5-5,5ltr)

    -t-sport corolla kulutus n.8litraa(kesällä 7-8ltr)

    -audi a4 1.8tq kulutus n.10litraa (kesällä n.8ltr)

    -auris 177hv kulutus n.6-7litraa (kesällä 5,5-6ltr)

    -audi a3 diesel kulutus n.5-6litraa (kesällä 4,5-5ltr)

    -audi a3 1.4tsi kulutus n.11litraa (kesällä ?)

    -volvo s80 2.4t kulutus n.11litraa (kesällä n.8ltr)

    -avesis diesel 177hv kulutus n.7litraa (kesällä n.6ltr)

    -prius kulutus n.5litraa (kesällä 3,5-4,5litraa riippui siitä kuinka paljon jaksoi kikkailla sähköll&#228:wink:



    Noista jokaisella tullut ajettu vuosien 08-nykyhetki välillä 5-40tkm ja juuri samanlaista ajoa.



    Onhan se ihmeellistä kun pienikoneisin syö melkein eniten. Volvo litran isommalla koneella "päässyt" samaan, ainoana ero se, että volvossa myös tarkeni sisällä!

      
  • Ethän vain ole mitannut bensa A3:n kulutusta muita kovemmilla pakkasilla?



    Missä käytössä tulee ajettua yli 50 000 km vuodessa Palokan ja Jyväskylän keskustan väliä? Välimatka taitaa olla jotain 10 kilometrin luokkaa.

      
  • Ryne,

    tuo Mersu -E- on kai tietty diesel?

    Kun on tuosta Priuksestakin sinulla kokemusta, niin kerro minulle jääräpäälle, meneekö sen hankinnassa/käytössä tunne järjen edelle vielä nykyisellään. :wink:

      
  • Jos Rynen pienessä TSI autossa on tuollainen kulutus niin siinä on selvää vikaa tai sitten kyseessä on provoröllipeikko, jota epäilen todennäköisemmäksi.

      
  • NHB.



    Kirjoitin, että tulee päivät pyörittyä tuossa kaupungilla ja sen läheisyydessä (laukaa,tikkakoski,muurame jne.). Riippuu vähän siitä missä työmestat on. Palokasta keskustaan tasan 11,2km siinä siis olet just oikeassa. Miten voi mitata kulutuksia muita kovemmassa pakkasessa kun viimetalvena oli tasaiseen -15-35astetta ja tänä talvena melkein samanlaista kokoajan.



    Joo Kalle olet oikeassa koska itsekin sitä mieltä, ettei auto voi olla kunnossa. Tähän asti vikaa on vasta t(h)utkittu (ei vielä mitään tosin löydetty)ja korjaus keinoiksi on tarjottu viimasuojaa ja lisää kilometrejä koneelle jos vaikkapa "hioutuisi".



    Yksi asia myös ihmetyttää, eli laatikko työntää isompaa pesään alle 2000rpm:n vaikka kone olisi vielä kylmä. Auto jyristää noilla metodeilla ihan tuntuvasti, joten pakko ajaa käsikäytöllä.



    No prius? Miten sen nyt ottaa?



    Ensinnäkin sitä ei kannata valita jos ei ajot ole n.75% taajama/kaupunki ajoa. Säästöä diesel autoihin verrattuna ei tule. Auto ei ole mitenkään erityisen kaunis (uusi kylläkin paljon parempi). Uutena verrattain kallis kun nyt saa hsd-auristakin.



    Hyvinä puolina mainittakoon se, että auto on täysin viaton eikä ollut edes mitenkään yksilö. Mitä nyt tullut vastaavilla ajavien kanssa juteltua ja tätä puoltaa myös erilaiset testit. Katsoppa vaikka uusin TL- nappivaihdokki juttu, 6-vuotias prius kuntotestissa kaikki kohdat ykköstä. Eikä se uusi akkukaan ole sen kallimpi kuin esim. ranukkien normaali huollot.



    Mitäs siinä nyt muuta oli? Niin joo, mese on dieseli mutta oli siinä muitakin dieseleitä ja useampi bensakin. Niin urban cruiserit 2kpl unohtui kokonaan. Mulla oli sekä bensa etuveto ja myöhemmmin myös 4-veto dieseli.Bensa ei ollut kuin 1,5kk oli aivan liian pienellä koneella. Mut tulipahan kokeiltua sitäkin kun halvalla sai.

      
  • Ryne,

    kiitos vastauksistasi.

    Prius on kummitellut jossain määrin ajatuksissa.

    Kerran vasta koeajettu, jonka perusteella en ihan suinpäin ole ostamasa. Pitäisi ajaa pitempi reissu.

    Kovin jämerä ei tuntuma ollut ja rengasäänet yllätti.

    Olisihan se vähän eri tyyppinen kuin muut autot.

    Kiinnostaisi vaihtelu.

    On toki vielä diesel ja neliveto kokematta.





      
  • MHJ, kait pistit rengasmelussa merkille sen, ettei muuta melua ole samalla tavalla kuin "normiautossa" ja kuullostaa ehkä siksi kovalta.



    Plussana vielä se, vaikka puoliksi sähköauto onkin tulee autoon jo 2min jälkeen lämmintä ilmaa sisälle.



    Edelleen kannataa harkita hsd-aurista jos tilat muuten riittää. On nimittäin n.8t€ halvempi vaihtoehto priukselle. Tuolla rahalla saa aika paljon laina-autoa vuokrattua jos tarvii tilaa kerran kaksi vuodessa.

      
  • Heräsi mielenkiinto tähän kulutuskeskusteluun niin paljon, et tartti ihan rekisteröityä. Minulla on duuniajossa 2008vm. BMW 520dA 177hv, jolla maantieajo menee alle 5.5l /100km kesät ja talvet. Ja Ostin perheen 2. autoksi viime kesäkuussa Seat Leon FR dieselin DSG:lla, jossa on toi sama VAG 170hv pannu mistä on kommentoitu. Kesäisin se kuluttaa samanlaisessa ajossa 6l /100km maantiellä, mutta talvella n. 6.5-6.8l. Olen ihmetellyt asiaa. Öljyä auto sitävastoin ei vie, mitä olen kuullut auton myyjältä ko. moottoreissa tapahtuvan. Vaihtelemme vaimon kanssa autoja arkikäytössä viikoittain ja vaimolta tullut kommentti oli, että Seatia joutuu tankkaamaan paljon useammin, kuin Bimmeriä, tuo tietysti mutua. Kulutus havainnot perustuvat ajotietokoneeseen toistaiseksi, mutta ainakin tämän yksilön kohdalla ei päde luvatut kulutuslukemat edes kesällä. Vielä vrt. Työkaverin Golfiin 2008 2.0tdi se n.140hv, vie kyllä öljyä, mutta kulutuslukemat ovat yli 1l /100km paremmat, kuin Seatissa jopa 1,5l. Ajamme samoja lenkkejä.

    Comments Gents...

      
  • Tarkistiko vaimo tankkien vetoisuudet :grin:

      
  • Ryne:



    Heikkouksia MINUN MIELESTÄ ovat vw:n yleinen kestäminen.Niiden sisustat "rispaantuu" muutamassa vuodessa,dsg-laatikot (ainakin vanhemmat),öljyn syönti,sika kalliit huollot, suuret kulutukset tsi-koneissa (no okei suorituskykykin ihan ok),alustan alimitoitetut osat, keulan muoviosista talven jälkeen lähinnä muistot jäljellä ei tule lämmintä sisälle jne.




    Pakkohan tuota listaa on vähän kommentoida, vaikka en Volsua omistakaan.

    - enpä ole kuullut Volkkarin sisustojen rispaantumisesta, pikemminkin päinvastoin. Napakat penkit on napakat myös vanhana ja paljon ajettuna, toisin on monen muun sohvan laita

    - dsg-laatikkoa ei kannattane verrata tuotteisiin joihin mitään vastaavaa tai edes automaattia ei ole tarjolla

    - suuret kulutukset on liene vitsi - toki löytyy vähäklutuksisiakin esim Bemarit mutta silti en pitäisi Volsua kovin isoruokaisena autojen joukossa.

    - kalliit huollot myöskin aika kummallinen väite, aina kun ylläpitokuluja verrataan on Vw edullinen pitää

    - muoviosia liene kaikissa nykyautoissa, miksi Volkkarista ne jäisivät tien varteen? En ole nähnyt Toyotaakaan, jonka muovi kestäisi penkkakosketukset -20 asteen keleissä

      
  • Ryne:


    Onhan se ihmeellistä kun pienikoneisin syö melkein eniten. Volvo litran isommalla koneella "päässyt" samaan, ainoana ero se, että volvossa myös tarkeni sisällä!




    Onhan se kyllä ihmeellistä, että juuri Volkkarista valittava saa TSI-koneen syömään saman verran kuin litraa suuremman vanhan Volvon turbomoottorin selvästi isommassa autossa. :wink:

      
  • Ryne:


    Mitäs siinä nyt muuta oli? Niin joo, mese on dieseli mutta oli siinä muitakin dieseleitä ja useampi bensakin. Niin urban cruiserit 2kpl unohtui kokonaan. Mulla oli sekä bensa etuveto ja myöhemmmin myös 4-veto dieseli.Bensa ei ollut kuin 1,5kk oli aivan liian pienellä koneella. Mut tulipahan kokeiltua sitäkin kun halvalla sai.




    Aika paljon ajelet ja autoja vaihtelet, kun 3 vuoden aikana on ollut 12 kpl autoja ja niillä kaikilla 5-40 tkm...itse olen ajanut vuodesta -08 arviolta 180 tkm ja olen pärjännyt omassa ajossa tuona aikana kahdella autolla, sekin lähinnä siksi että edellisen vaihto uuteen sattui juuri viime vuoteen. Molemmat on olleet suht tehokkaita dieseleitä ja kulutukset on asettuneet pitkällä aikavälillä 6 litran paikkeille. Samoihin lukemiin ovat menneet ajamani isot Audit ja Volkkaritkin.



    Ajamani ja lukemani perusteella seuraava auto saattaa hyvinkin olla bensakoneinen Audi tai Mersu, sen verran hyviltä näyttää nuo kulutuslukemat nykymalleissa.

      
  • Eräissä medioissa(tv ja lehdet) on moitittu mm. Saab 9-3:n ja Seat Exeon kojelautaa/ulkonäköä hieman vanhahtaviksi, mutta mielestäni uudelle Passatille nuo määreet sopivat paljon paremmin. Ja sitten asian vierestä, tuo Minin "raiskaaminen" kaikenmaailman citymaastureiksi, sun muiksi menee kyllä jo yli äyräitten. Normaalimalli+ farmari ja combi(ja ehkä Moke) olisivat riittäneet, kuten ennenvanhaan. Kohta varmaan tekevät mini-tila-autonkin. :lol:

      
  • viltteri valjami:

    Ja sitten asian vierestä, tuo Minin "raiskaaminen" kaikenmaailman citymaastureiksi, sun muiksi menee kyllä jo yli äyräitten. Normaalimalli+ farmari ja combi(ja ehkä Moke) olisivat riittäneet, kuten ennenvanhaan. Kohta varmaan tekevät mini-tila-autonkin. :lol:




    Countryman ei loppujen lopuksi ole ollenkaan niin kauhea kuin citymaasturi-Mini voisi ajatuksena olla. Pikemminkin se on mielestäni Mini-tila-auto.



    Eikä Mini-kokoluokan tila-autokaan (tai kaappariovet pienessä tila-autossa a'la Meriva) ihan uusi keksintö ole:



    image

      
  • nimim Erkki:

    viltteri valjami:
    Ja sitten asian vierestä, tuo Minin "raiskaaminen" kaikenmaailman citymaastureiksi, sun muiksi menee kyllä jo yli äyräitten. Normaalimalli+ farmari ja combi(ja ehkä Moke) olisivat riittäneet, kuten ennenvanhaan. Kohta varmaan tekevät mini-tila-autonkin. :lol:


    Countryman ei loppujen lopuksi ole ollenkaan niin kauhea kuin citymaasturi-Mini voisi ajatuksena olla. Pikemminkin se on mielestäni Mini-tila-auto.

    Eikä Mini-kokoluokan tila-autokaan (tai kaappariovet pienessä tila-autossa a'la Meriva) ihan uusi keksintö ole:

    image




    Oonpa nähnyt tuollaisen Multiplan ihan liikenteessä. :smile:

      
  • Uudessa Teknikens Världissä oli 140-160 hv diesel farkkujen vertailussa Avensis, C5, Passat ja V70. Passatin voitto oli sen verran ylivoimainen, että kaikesta kritiikistä huolimatta Passat on oleellisesti kehittynyt tai sitten kilpailijat ovat huonontuneet. Suorituskykymittauksia ei säiden vuoksi tehty, mutta kulutusmittaus tehtiin. Passat oli selvästi paras eron muihin ollessa 0,5-2 l/100 km. Kahden litran ero Avensikseen tuntuu aika rajulta.

      
  • Niin sellaista se elämä on AkiK. Kaikkki ei asu ratikka pysäkin vieressä.Perheessä pitää olla 2autoa ja molemmat jokapäiväisessä ajossa. En siis yksin ole noita kilsoja ajellut.3,5vuoden aikana autoihin tullut varmaan yhteensä 250-300tkm.



    Onhan tuo emäntäkin hiukan avautunut tuosta autojen vaihtelusta mutta mitä sitten? On ollut kuitenkin lopulta tyytyväinen etten vaihtele naista nuin tiuhaan.



    Ja ei kait kukaan AkiK ole kieltänyt sinuakaan autoja vaihtelemasta jos kyllästyttää. Vaihtele syksyisin ja keväisin niin ei tarvii renkaita vaihdella itse. Katsot keväällä semmoisen missä jo suvikumit alla ja syksyllä sellaisen missä talvikiekot. Myös huoltokulut pysyy alhaisina kun ei ehdi aina edes kaikkia huollatta ennen vaihtoon menoa.



    Vuodesta 1995 olleet autot muistin mukaan...



    3kpl saabbeja,2volvoa,2mersua(toinen melkein uusi),4opelia,1seat,2volkkaria,3audia(2uutta),16 tai 17 toyotaa(10 uutta),2volvoa ja yksi ford mondeo. Sitten muuten vaan ajossa ollut n.10-15 autoa, mikä minkäkin verran. Vanhimmat autoista olleet vm.80 ascona ja 88 turbo saab ja uusin 11/2010.



    Joten eipähän ole tullut kyllästymistä samaan koelautaan. Ei niitä autoja kannata niin saatanasti rakastaa, ettei "merkkilaseiltaan" muuta näekään ja on suurinpiirtein valmis tapamaan jos joku haukkuu huonoksi. Vaihtelu avartaa mieltä, suosittelen lämpimästi monelle täälläkin kirjoittelevalle. :smile:



      
  • Ranukit jäi pois kun en muistanut yhtä pösön 406:sta, tällä en kylläkään ajanut edes tankillista. Harvoin näkee yhtä paskaa 4vuotiasta ja 110tkm ajettua autoa. Kori veltto kuin halvanntuneen sonnin mul.ku,"venäläinen" viimeistely sisällä,rikkinäinen ilmastoinnin kompura, pikselit mittaristosta sökönä jne.jne. No osa korjatiin pielavetisillä ja myytiin hyvällä voitolla.

      
  • NHB, tekeekö tuo voitto nyt sitten passatista absoluuttisesti parhaimman noista?



    No ei se tee! Nythän sillä ei edes voisi ajaa ollekaan tuolla "kynnöspelossa" koska 9,6cm maavara ei riitä. Passatin kulutus olisi siis tankillinen 0km:lle, koska renkaat olisivat ilmassa.



    Millä muilla autoilla NHB on muuten ajanut kuin isän passatilla?

      
  • VW on tainnut antaa lopputilin kaikille muotoilijoille.Palkkalistoille on jätetty vain etu-ja takavalojen muotoilijat.

    Ainoa mallistossa oleva auto jonka eteen muotoilijat ovat vähän työtä tehneet on Scirocco.

    Huolestuttavaa on myös lisääntyvä DSG-vaihteistojen käyttö mallistossa.Tuo vaihteisto kun ei ole käyttöominaisuuksiltaan lähelläkään markkinoiden parhaita vaihteistoja.Valmistajalle luultavasti jää tästä vaihteistotyypistä itselleen paras kate.

    VW-konsernin moottorit ovat muuten ainoita joihin omistamistani autoista olen joutunut lisäämään öljyä vaihtovälillä uudesta pitäen.Muiltakin olen samaa kuullut....

      
  • Ryne:

    NHB, tekeekö tuo voitto nyt sitten passatista absoluuttisesti parhaimman noista?

    No ei se tee! Nythän sillä ei edes voisi ajaa ollekaan tuolla "kynnöspelossa" koska 9,6cm maavara ei riitä. Passatin kulutus olisi siis tankillinen 0km:lle, koska renkaat olisivat ilmassa.

    Millä muilla autoilla NHB on muuten ajanut kuin isän passatilla?




    Mitä jos yrittäisit käyttäytyä ja keksiä jotain fiksumpaa sanottavaa? Tuo kannattaisi ainakin siinä tapauksessa jos halua vastauksia kysymyksiisi. Mua ei kiinnosta vajota kanssasi tuolle tasolle.

      
  • Aki62:


    Huolestuttavaa on myös lisääntyvä DSG-vaihteistojen käyttö mallistossa.Tuo vaihteisto kun ei ole käyttöominaisuuksiltaan lähelläkään markkinoiden parhaita vaihteistoja.




    Parhaat automaagit ovat tietenkin takavetoisissa, mutta etuvetoisten sarjassa DSG kestää kyllä vertailun moneen muuhun. Tuskin tuo nyt kovin heikko vaihtoehto on, koska monet muut valmastajat ovat siirtmässä kättämään sitä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit