Uusi Passat

69 kommenttia
13»
  • NHB:

    Ehkä tämä tuo etuvetoisten laatikot uudelle tasolle:
    http://www.autoblog.com/2011/01/11/zf-developed-nine-speed-transmission-is-coming/#continued




    Hyvä haku NHB:llä. Mielenkiintoista.

      
  • Mitään tietoa, paljonko tuo mahtaa kestää vääntöä? ZF:n tiedotteessa ei ainakaan ollut mitään mainintaa:



    http://www.zf.com/corporate/en/press/press_releases/press_release.jsp?newsId=21795176



    Autocarin mukaan mersullakin 9-vaihteinen tekeillä, mutta pitkittäiskoneiseen. Mielestäni olennaisempaa olisi ensin saada se 7-vaihteinen kaikkiin malleihin.

      
  • Ryne:

    Niin sellaista se elämä on AkiK. Kaikkki ei asu ratikka pysäkin vieressä.Perheessä pitää olla 2autoa ja molemmat jokapäiväisessä ajossa. En siis yksin ole noita kilsoja ajellut.3,5vuoden aikana autoihin tullut varmaan yhteensä 250-300tkm.




    Aika paljon ajelette, jos ette ammatiksenne aja ja sinun mukaasi iso osa ajosta on taajamatyyppistä...no harrastuksensa kullakin.



    Autoja voit minun puolestani vaihtaa miten usein haluat. Itse vaihdan autoa mielestäni varsin usein, ajan paljon ja ostan autot uutena. Vaihto tapahtuu yleensä 90-120 tkm kohdalla. Ei tälläkään tahdilla autoja joka vuosi ostella, tyypillisesti ajan autolla 2-3 vuotta.



    Tällä kokemuksella aika monista ja monen merkkisistä autoista pidän juttujasi autojen mullistavista laatu- ja kulutuseroista lähinnä vitsinä, sori vaan.

      
  • Ryne:



    Myös huoltokulut pysyy alhaisina kun ei ehdi aina edes kaikkia huollatta ennen vaihtoon menoa.

    Ei niitä autoja kannata niin saatanasti rakastaa, ettei "merkkilaseiltaan" muuta näekään ja on suurinpiirtein valmis tapamaan jos joku haukkuu huonoksi.




    Huoltokulut ja käynnit pysyy kurissa kun ostaa auton jota ei tarvitse huollatella alle 30 tkm:n.



    Merkkilaseista sinulla on ainakin Toyotan ja Volkkarin kaikki mallit ja ominaisuudet täysin tuntevana varmaan enemmän tietoa, minä kun en tunnusta mitään automerkkiä. Ajelen vain hyvillä autoilla ja niitä on ilman merkkilaseja ja muita lapsellisuuksia valittavana useita.

      
  • NHB:



    Parhaat automaagit ovat tietenkin takavetoisissa, mutta etuvetoisten sarjassa DSG kestää kyllä vertailun moneen muuhun. Tuskin tuo nyt kovin heikko vaihtoehto on, koska monet muut valmastajat ovat siirtmässä kättämään sitä.




    Kestää mielestäni taka/nelivetoisessakin vertailun. Itse ainakin pidin A5 quattrossa oikein onnistuneena laatikkona. Lähteehän se vähän äkäisesti liikkeelle jos tarkkaan pitäisi pakittaa ja onhan kylmänä poikkeuksellisen kankean oloinen (ennen kuin lämpenee), mutta siihen ne valitukset sitten jäävätkin. Tuntui esimerkiksi arpovan selvästi vähemmän kuin ZF:n oikein mainio 8-vaihteinen.



    Kestosta en osaa sanoa. Ei ole oma auto, vaikka tuolla tulee suomessa usein ajettuakin.

      
  • Ryne:


    No ei se tee! Nythän sillä ei edes voisi ajaa ollekaan tuolla "kynnöspelossa" koska 9,6cm maavara ei riitä. Passatin kulutus olisi siis tankillinen 0km:lle, koska renkaat olisivat ilmassa.

    Millä muilla autoilla NHB on muuten ajanut kuin isän passatilla?




    Mihinkähän tuo kommettisi maavarasta perustuu? Katsoin tänään Passatin alle. Mun silmiin maavaaraa oli tuon luokan autolle normaali määrä. Tuo 10 senttiä toteutuu vain roiskeläppien alareunasta mitattuna. Muualla maavaraa on aivan eri malliin. Aika seppä olet jos saat auton roiskeläppien varaan kiinni.



    Mikä saa aikuisen miehen kirjoittamaan noin lapsellisia kommentteja? Isäni ensimmäinen ja viimeinen Volkkari oli Kupla. Aikaa tuosta on enemmän kuin mulla on ikää.

      
  • No mikä saa sinut kirjoittamaan satuja?



    Tuollahan tuo on pihassa ja maavara ihan itse mitattuna etutukivarteen 90mm. Moottorin pohjamuovissa oleviin "lärppäkeisiin" jotka siis etupyörien etupuolella n.80mm.(Mitattu kylläkin rullamitalla ei siis millimetrin tarkka).



    Esim. e-mersussa(w211) avantgarde, jossa siis madallettu alusta ovat vastaavat lukemat 120mm ja 160mm.



    12-koppasessa corollassa lukemat 120mm ja 120mm molemissa kohdissa.

      
  • Mistä mallista kirjoitat? Liikkeessä katsoin parin Passatin alle, eikä siellä kyllä näyttänyt mikään kohta olevan 8 sentin päässä lattiasta. Pitääpä katsoa uudestaan nuo mainitsemasi kohdat heti kun tulee seuraavan kerran tilaisuus.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit