Hinta-laatusuhteeltaan parhaat autot

48 kommenttia
«1

Forbes on listannut hinta-laatusuhteeltaan parhaat autot:

Toyota Yaris

Scion xD

Honda Fit

Chevrolet Aveo

Toyota Prius

Toyota RAV4

Subaru Forester

Honda Element

Lincoln MKZ

Toyota 4Runner

Lexus RX

Infiniti M35



http://www.taloussanomat.fi/raha/2010/09/09/nama-autot-ovat-hintansa-arvoisia/201012515/139



Kovin on lista japsipainoitteinen eikä Toyotan suurimmaksi osaksi perättömiksi todetut ongelmat näytä enää haittaavan.

  
  • Amerikkalainen lista. Eipä siellä paljon euromerkkejä myydäkään. Audi, BMW, MB ja Volkkari lienevät ne tärkeimmät. Volkkarikin on rapakon takana aika paljon kalliimpi esim. Toyota. Lisäksi amerikkalaisten mielestä saksalaiset autot ovat vikapesiä.

      
  • Uhan turha lista Suomen ja Euroopan näkökulmasta.



    Jenkkihinnoilla olisin Corvetenkin laittanut tuonne, samoin kuin muutaman muun jenkkilintan.

      
  • juuso01:

    Lisäksi amerikkalaisten mielestä saksalaiset autot ovat vikapesiä.




    Samoin eurooppalaisten mielestä.



    simppa:

    Uhan turha lista Suomen ja Euroopan näkökulmasta.

    Jenkkihinnoilla olisin Corvetenkin laittanut tuonne, samoin kuin muutaman muun jenkkilintan.




    Onko Corvette muka laadukas? Tuossa vertailussa ei arvioida varmaankaan hyvin sijoiteltuja mukitelineitä ja plyyshin pehmeyttä (=mukavuutta) vaan todennäköisesti kestävyyttä.

      
  • Jotkut, kuten minä, kaipaavat autolta muutakin kuin kestävyyttä. Mutta aja sinä vaan tojollasi, hyvä jos tykkäät. Onneksi autoja on erilaisia.

      
  • Myöskin Forbes näyttää arvostavan alhaisia käyttökuluja. Varmaan Bemarikin on ihan hyvä (jos koneet kestäisivät) mutta kallis. Rahalle ei saa juurikaan vastinetta.

      
  • Skoda Feliciallakin on ajettu miljoona kilometriä ilman suurempia remppoja, joten pitäisihän japskeillakin löytyä vastaavia lukemia? Missä viipyy vai eikö kori kestä? Miten on ddr5?

      
  • Jos kestävyys jätetään pois, niin monet tojotkin ovat mielestäni ominaisuuksiinsa nähden aivan sikahintaisia. Esimerkiksi Avensis tietyillä koneilla sekä varsinkin LC prado. Noilla summilla saa jo paljon mukavampiakin kulkineita.



    Itseäni kiinnostaa autossa muukin kuin kestävyys.

      
  • Tuossahan tulikin jo todettua, miksi tällainen toimittajan sormiharjoituksena tekemä lista on informaatioarvoltaan lähellä nollaa.



    Keskustelupalstoja niillä saa näköjään kivasti ruokittua.

      
  • vasta omistamisen jälkeen voi sanoa oliko hinta/laatu suhde hyvä

      
  • finman:

    vasta omistamisen jälkeen voi sanoa oliko hinta/laatu suhde hyvä






    ja sittenkin taitaa näkemys olla 100% subjektiivinen.... :lol:

      
  • Lisäksi kilpailevasta automallista ei itselle vertailukelpoista kokemusta synny. Paha on siinä omaa autoa muihin verrata.

      
  • Vaikea meikäläisen hinnaston perusteella on mieltää, että nuo autot (ne joita Suomesta saa) tarjoaisivat jotenkin ylivertaisesti vastinetta rahalle. Vaikkapa Lexus RX???

      
  • Nasse:

    Skoda Feliciallakin on ajettu miljoona kilometriä ilman suurempia remppoja, joten pitäisihän japskeillakin löytyä vastaavia lukemia? Missä viipyy vai eikö kori kestä? Miten on ddr5?






    No jos luet viimeisimmän vai toiseksi viimeisimmän Toyota lehden niin siellä oli ainakin juttua yli miljoona ajetusta Corollasta.

      
  • Herbert:

    Tuossahan tulikin jo todettua, miksi tällainen toimittajan sormiharjoituksena tekemä lista on informaatioarvoltaan lähellä nollaa.

    Keskustelupalstoja niillä saa näköjään kivasti ruokittua.




    Minusta tuo oli ihan asiallinen ja hyvä tutkimus. Nuo listan autot vaikuttavat kaikki järkeviltä hankinnoilta.

      
  • ddr5:


    Onko Corvette muka laadukas? Tuossa vertailussa ei arvioida varmaankaan hyvin sijoiteltuja mukitelineitä ja plyyshin pehmeyttä (=mukavuutta) vaan todennäköisesti kestävyyttä.




    Ai miten niin ei arvioida mukavuutta? Kyllä se vaikuttaa useimpien antamiin arvosanoihin. Useimmat ihmiset arvostavat muitakin asioita autoissa kuin pelkkää viattomuutta.



    https://www.consumerreports.org/cro/resources/content/cars/models/login/sample_model_4.jpg

    Corvette näyttää saavan ihan hyviä arvosano. Eli kyllä tuon perusteella sen voi helposti sanoa olevan laadukas.

      
  • ddr5:

    Myöskin Forbes näyttää arvostavan alhaisia käyttökuluja.




    Forbes tekee valtavasti erilaisia listoja. Tuossa listassa asioita oli arvioitu käyttökulujen näkökulmasta. Joissakin listoissa tutkitaan esimerkiksi brandin arvostusta tai yrityksen markkina-arvoa.

      
  • Useimmille ihmisille, puhutaan siis sekä miehistä että naisista, tärkeintä on se että autolla pääsee eteenpäin, mahdollisimman pienin korjauskuluin. Forbesin lista on laadittu silmällä pitäen keskiverto-ihmistä, ei autofriikkiä.



      
  • http://www.forbes.com/2010/09/08/best-value-cars-lifestyle-autos.html?feed=rss_home



    On näköjään Taloussanomien toimittajalla termit sekaisin. Eli tuo lista on tosiaankin kertoo vain kuluista. Laatuahan tässä ei olla arvioitu.



    Kun katselee noita consumer reportsin tai LD Powersin LAATUA mittaavia listoja, niin kyllä siellä ne mukitelineet ovat arvioissa mukana. Edelleenkään luotettavuus ei ole sama asia kuin laatu. Tämä on joillekin ilmeisesti mahdotonta ymmärtää.

      
  • ddr5:


    Minusta tuo oli ihan asiallinen ja hyvä tutkimus. Nuo listan autot vaikuttavat kaikki järkeviltä hankinnoilta.




    Miten esimerkiksi polttoainekuluja on arvioitu? Otetaan vaikka RAV4? Onko siinä bensa- vai dieselmoottori? Mihin ajokilometrimäärään laskelma perustuu?



    Taloussanomat: "Ensin lehti valikoi yhdysvaltalaisten kuluttajien arvioiden mukaan korkeimmalle arvioidut autot."



    Millä perusteilla korkeimmalle arvioidut autot? Mitkä jäivät tarkastelun ulkopuolelle?



    Meikäläisittäin tutkimuksen romuttaa viimeistään se, että autokanta täällä on erilainen ja autoista syntyy kustannuksia eri tavoin kuin Amerikassa.

      
  • Älkääs nyt pojat, talouslehdistä se ultimate totuus löytyy asiaan kuin asiaan. Niissä tiedetään kaikki. Joka asiaan löytyy näiltä oraakkeleilta vastaus. Ja kun hommat menee päinvastoin, löytyy vika muulta. :kiss:

      
  • Derrick:

    Useimmille ihmisille, puhutaan siis sekä miehistä että naisista, tärkeintä on se että autolla pääsee eteenpäin, mahdollisimman pienin korjauskuluin. Forbesin lista on laadittu silmällä pitäen keskiverto-ihmistä, ei autofriikkiä.




    Jaa, edustavatko nuo autot jotenkin keskivertoliikkujan kalustoa?

      
  • NHB:

    ddr5:

    Onko Corvette muka laadukas? Tuossa vertailussa ei arvioida varmaankaan hyvin sijoiteltuja mukitelineitä ja plyyshin pehmeyttä (=mukavuutta) vaan todennäköisesti kestävyyttä.


    Ai miten niin ei arvioida mukavuutta?




    No siksi kun tuo ei ole semmoinen vertailu.

      
  • NHB:

    http://www.forbes.com/2010/09/08/best-value-cars-lifestyle-autos.html?feed=rss_home

    On näköjään Taloussanomien toimittajalla termit sekaisin. Eli tuo lista on tosiaankin kertoo vain kuluista. Laatuahan tässä ei olla arvioitu.




    Kyllähän laadukas auto on sellainen, jota ei tarvitse korjailla. Se alentaa käyttökustannuksiakin.



      
  • ddr5:


    No siksi kun tuo ei ole semmoinen vertailu.




    Jos laatua arviodaan, niin mukavuus kuuluu mukaan.

      
  • ddr5:


    Kyllähän laadukas auto on sellainen, jota ei tarvitse korjailla. Se alentaa käyttökustannuksiakin.






    Laadukas auto on paljon muutakin. Se on mukava, taloudellinen, esteettisesti onnistunut, hyvä ajaa ja paljon muuta. Sitten kun jokainen määrittelee omat painotukset noille, niin puhutaan laadusta. Luotettavuus on yksi osa muiden joukossa.

      
  • AkiK



    Muut paitsi Lexus, Infiniti ja Lincoln ovat nipin napin suomalaisen keskiluokkaisen perheen ostettavissa uutena. Lähtökohtaisesti po. lista on kokonaan utopiaa esimerkiksi yksin asuvalle suomalaiselle eläkeläiselle.



    En myöskään ymmärrä po. listan kyseenalaistamista, onhan esimerkiksi Subaru Forester Suomessa myyntivaltti.

      
  • Derrick:

    AkiK
    En myöskään ymmärrä po. listan kyseenalaistamista, onhan esimerkiksi Subaru Forester Suomessa myyntivaltti.




    Se että siellä esiintyy RAV4, riittää kyseenalaistamaan koko listan. Varsinkaan bensakoneisella RAVilla ei ole mitään tekemistä hyvän hintalaatusuhteen kanssa.

      
  • NHB:



    Laadukas auto on paljon muutakin. Se on mukava, taloudellinen, esteettisesti onnistunut, hyvä ajaa ja paljon muuta. Sitten kun jokainen määrittelee omat painotukset noille, niin puhutaan laadusta. Luotettavuus on yksi osa muiden joukossa.





    Niin ja mistäs tuommoisen löytää? Tietääkseni sellaista autoa ei ole vielä tehtykään, josta löytyy nuo kaikki ominaisuudet.

      
  • AkiK, ei kait nuo nyt niin kauhean utopistisia ole hankkia?



    Alkaen hinnat suomessa:



    Toyota Yaris =12000€

    Scion xD =Urban Cruiser =19000€

    Honda Fit =Honda Jazz =15000€

    Chevrolet Aveo= 12000€

    Toyota Prius= 26000€

    Toyota RAV4 =30000€

    Subaru Forester =35000€

    Honda Element=ei saa suomesta

    Lincoln MKZ= ei saa suomesta

    Toyota 4Runner = periaattees Land Cruiser =60000€

    Lexus RX =70000€

    Infiniti M35= ei vielä suomesta



    Aika monelta eläkeläiseltä(ilmeisesti jo viisampia ihmisiä koska ikää ja eivät tarvitse munan jatketta) löytyy juuri näitä autoja.

      
  • Ryne:

    NHB:

    Laadukas auto on paljon muutakin. Se on mukava, taloudellinen, esteettisesti onnistunut, hyvä ajaa ja paljon muuta. Sitten kun jokainen määrittelee omat painotukset noille, niin puhutaan laadusta. Luotettavuus on yksi osa muiden joukossa.


    Niin ja mistäs tuommoisen löytää? Tietääkseni sellaista autoa ei ole vielä tehtykään, josta löytyy nuo kaikki ominaisuudet.




    Vastaan omalta kohdaltani: Löysin tuollaisen auton pienen etsinnän jälkeen, toki esteettinen onnistuminen on jokaisen oma mielipide.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit