Yksi turhake lisää...

46 kommenttia
«1

Eli uusi Volvo S60. Pieni, kallis ja kohta kiinalainen.

Testeistä sijoitus saksalaisten takana, ennen ranskalaisia ja korean vehkeitä...

http://www.autobild.de/artikel/diesel-limousinen-im-vergleich-1246991.html?bild=40&now=52#mmg

  
  • Nuo kaikki on ihan superhyperpremiumvehkeitä! Kysy vaikka joltain etuvetomieheltä, heh heh. Oikein ihmetyttää miten noin hienoja autoja on onnistuttu edes valmistamaan :open_mouth:



    Etuveto+dieselmoottori on jotain :lol:



    Sori vaan mutta provoiluun on syytä vastata samalla mitalla.

      
  • Tyylikkäin noista on ehdottomasti Volvo, sehän näyttää takaviistosta katsottuna ja muutenkin ihan joltakin urheiluautolta. Seuraavaksi tyylikkäin on Opel, josta Audi jää vain vähän. Audi näyttää Volvon rinnalla ihan joltakin pappamallilta. Kuva kertoo tässä tapauksessa enemmän kuin tuhat sanaa, Volvo S60 on ehdottomasti upeimmin muotoiltu auto tällä hetkellä. Ford on ehdottomasti parantanut Volvon ajettavuutta, vielä kun saisivat siihen sen Powershiftin.



    Saksalaisia testejä ei nyt pahemmin kannata lukea, kun niissä harvoin muu kuin sakemanni-auto voittaa.



    Lisäksi Volvossa on vakiona huippuluokan turva-varusteet.



    Täytyy vielä kerran todeta, että kyllä Volvo on muotoilullisesti täysosuma vanhakantaisiin automerkkeihin verrattuna !

      
  • Niin Volvoon saa kyllä TODELLA jotain mitä muut ei tarjoa:

    https://www.youtube.com/watch?v=QJ6z3IArINI



    Muotoilu on kuin tuunattu S40 - ei sen kummempaa.

    Autobildin vertailussa väärä kokoluokka. S60 on enempi sellaista Jetta kaliiberiä ja hinnoittelu taas A6 luokkaa...

      
  • Best or nothing anderz, best or nothing :lol:

      
  • Tuunaus kieltämättä heikentää alkuperäistä ulkonäköä, mutta vain vähän.



    http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/automerkit/artikkelit/volvo-s60-t6-black-sapphire-330-hv-erikoiserae.html

      
  • Onpa hieno.

    Tuollaisia amis-lisälirvuja teki ennen vanhaan Kamei, joita sitten liimailiin Volkkariini joskus -80 luvulla... :smile:

    Kivasti aina rusahtelivan rotvallin reunoihin...

      
  • Varmaankin tämä tuunausfirman tuunaama BMW M3 vuosimalli 2010 saa jonkin muotoilupalkinnon .....



    http://newcarsports.com/2010-bmw-m3-e92-by-onyx-cars/

      
  • Suomennapa -Z- tuo testi, kun kerran tuommoiselle linjalle lähdit. Minä kun en linkistäsi edes löydä mitään korealaista autoa, niin kerro mikä korealainen on testissä ja kuka voitti ja kenet ja missä asioissa.



    Sen mitä tuosta ymmärrän, niin AutoBild on testannut A4:n, Insignia, C5:n ja S60:n. Itse testi ei ole ilmaiseksi luettavissa, vaan on maksullinen.



    Mitä taas noihin neljään autoon tulee, niin laitan ne kiinnostavuuden ja tyylikkyys suhteen järjestykseen: S60, Insignia, A4, C5. Käypä -Z- itse katsastamassa se Volvon takapenkki, siellä taitaa olla tilaa lähes saman verran kuin siinä Insigniassasi. Insigniahan on kooltaan iso ja sisätiloiltaan pieni. S60 ei ole pers'aukisille tehty, mutta on se sitten laadukkaan oloinenkin, minkä myös huomaa kun sinne matkustamoon kömpii asian katsastamaan.

      
  • Ilmeisen epäonnistunut tämä -Z- autovalinnassaan, kun pitää itselleen jatkuvasti todistella haukkumalla muita merkkejä. Joskus kohteena on Volvo, toisinaan taas volkkari tai ihan mikä vaan muun merkkinen auto kuin Opel.



    Toivotaan, että ensi kerralla sinuakin onnistaa autovalinnassasi.

      
  • Volovo on yleensä aina ollut hyvä kulkine jos se on ollut Ruottissa tehty? :warning:

    Tosin hinta on ollut usein "liian hyvä"! :snotty:

      
  • Väliaikatietona simpalle; ekat 50tkm takana insillä, eikä sitten mitään vikaa. Keskikulutus koko aikan 5.8. Kaverilla Volvo V70 samanikäinen - ja enemmän on taitanut ajella sijaisautollaan kuin omalla :lol:

    Että semmosta.



    Mielestäni tuo S60 on vain hintaisekseen rimpulan oloinen. Sillä siisti. Ei kova hinta tee siitä mitenkään haluttavampaa.

    Täytyypä lukaista tuo AutoZeitung 19/2010 läpi, missä sitä verrataan bensakoneisena Opeliin, Mersuun, Bemariin, Audiin ja Fordiin..

    Mutta ai niin, sehän on saksalainen autolehti, ei siihen voi luottaa. Totuus on vain Tekniikan Maailmassa...

      
  • Onhan se toki hienoa, että sinä avaat uusia topicceja joissa haukut muita merkkejä ja siinä sivussa kehut Opelia. Minusta tuollainen kertoo juuri siitä, että oman auton valinta ei ole mennyt ihan nappiin.

      
  • Saksalaisiin autolehtiin ei voi luottaa, koska saksalainen auto voittaa testin joka ikinen kerta, ja tämä on sula mahdottomuus.

      
  • Olen aina ollut siinä uskosssa että eniten negatiivisia tuntoja herättävä automerkki on BMW, johon liitetään amispojat, karvanoppa sekä holtittomat ylinopeudet. Tällähän ei oikeasti ole uusien bimmereiden kanssa mitään tekemistä mutta on aina kelvannut provoilijoille.



    Samaa amiskamaa tulee nyt Volvon suuntaan parilta omaan automerkkiinsä pettyneeltä provoilijalta, mutta ihmetyttää että miksi? Onko Volvo nyt sitten oikeasti onnistunut luomaan jotain XC60', js S60'n kanssa että jotain harmittaa?



    Harmi että palstan taso lähentelee Suomi24'ää.

      
  • Kyllä moniin saksalaisiin lehtiin voi luottaa. Autobild kuitenkin on täyttä kuraa, ja sillä ei saksalaisuuden kanssa ole mitään tekoa.

      
  • Ottamati itse asiaan kantaa Autobildin testi on kyllä kenen tahansa ja ilman mitään rekisteröitymistä ilmaiseksi luettavissa toisin kuin E- eikun Au-tuilija väittää. Naksuttelemalla kuvia tulee autot pistejärjestyksessä huonoin ensin ja testi selostetaan tarkasti kuvien vieressä.

    Saksankielen jos sitä ei osaa pystyy riittävästi suomentamaan Google Translatorilla. Eihän teksti ole kieliopillisesti aina oikein mutta kyllä siitä selvän saa.

    Kaikki autolehdet vetää kotiinpäin mutta saksalaiset autolehdet on kyllä tasokkaampia kuin brittiläiset tai amerikkalaiset.

    Suomalaisille autolehdille nämä ilmaiseksi luettavat kv. testit (ja kielitaidottomille Googlen Translator) on melkoinen haaste. Itse olen lukenut mm. japanin- ja kiinankielistä tekstiä Googlen kautta osaamatta japania ja kiinaa ja hyvin se asia selviää. Googlen missio onkin informaation demokratisointi.

      
  • Tuossa Volvo S60 sisätilat.



    Pääntila edessä 973 mm



    Pääntila takana 951 mm



    Hartiatila edessä 1447 mm, Audissa vain 1410 mm



    Hartiatila takana 1401 mm, Audissa vain 1380 mm



    Jalkatila edessä 1064 mm



    Jalkatila takana 852 mm



    Lantiotila edessä 1395 mm



    Lantiotila takana 1359 mm





    Joten jo noiden lukemien perusteella voidaan kyseenalaistaa se että auto olisi pieni jotenkin.

      
  • Derrick:

    Saksalaisiin autolehtiin ei voi luottaa, koska saksalainen auto voittaa testin joka ikinen kerta, ja tämä on sula mahdottomuus.




    Niin Suomessakin ja syynä lukuisat mainokset? :wave:

    Laskin huvikseni yhden lehden "nimeltä mainitsemattoman kansanauton" mainokset, löyty 10kpl, mutta jostain kumman syystä kyseinen valmistaja oli voittanut tärkeimmän testin, mutta mistä kumman syystä? :tongue:

      
  • -Z-:

    S60 on enempi sellaista Jetta kaliiberiä ja hinnoittelu taas A6 luokkaa...




    Oletkohan lukenut Volvon hinnastoa ihan oikeasta kohtaa tai tiedätkö mitä A6 oikeasti maksaa?



    Ja mitä tiloihin tulee, niin kyllähän tuo on tiloiltaan vähintää vertailukelpoinen sen kilpailijoihin. Mitään tilaihmettä ei ole ilmeisesti ollut tarkoituskaan tehdä, Volvohan ilmoittaa itsekin että tilaa etsivät voivat suuntautua V70:een ja S80:een.

      
  • AkiK:

    -Z-:
    S60 on enempi sellaista Jetta kaliiberiä ja hinnoittelu taas A6 luokkaa...


    Oletkohan lukenut Volvon hinnastoa ihan oikeasta kohtaa tai tiedätkö mitä A6 oikeasti maksaa?

    Ja mitä tiloihin tulee, niin kyllähän tuo on tiloiltaan vähintää vertailukelpoinen sen kilpailijoihin. Mitään tilaihmettä ei ole ilmeisesti ollut tarkoituskaan tehdä, Volvohan ilmoittaa itsekin että tilaa etsivät voivat suuntautua V70:een ja S80:een.




    -Z- ei ilmeisesti ole tehnyt vertailuja hinnastoista ja kommentit on muutenkin mutu-luokkaa. Mielikuva A6:n hinnoista juontaa ilmeisesti A6:n business-mallistosta, joka on vielä ihan siedettävissä hinnoisssa ja mukaan tulee hyvät varusteetkin. Mutta kun siirrytään pois business-malleista kuutos-koneisiin, niin hinta pompsahtaa huomattavasti ja lisävarusteet on erikseen ostettuna todella kalliita.



    S60 on kasvanut selvästi ulkomitoiltaan. Minulla oli hyvä vertailu, kun oma S80 oli parkkipaikalla uuden S60:n vieressä. Kokoero oli yllättävän pieni, leveys on autoilla sama, kun niillä on sama raideleveys (itse asiassa S60 on muutaman millin jopa leveämpi ilman peilejä ) ja ei korkeudessakaan ole suurta eroa, vain pituudessa on selvempi ero. Näin kirjoittaa AutoBild S60:stä:

    "Ollaan samalla tasolla kilpailijoiden, A4:n, BMW 3-sarjan ja MB C-sarjan kanssa. Muuten auto kuitenkin tuntuu näitä hieman kookkaammalta, lähinnä muutamia senttejä suuremman leveytensä ansiosta. Autossa on ison auton tuntumaa. Kooltaan yllättävän iso S60 on dynaamisempi vaihtoehto myös S80-mallille."

      
  • KOKO:

    4-ovinen Astra, pituus 4587mm tavaratila 590litraa. Uusi Volvo S60, pituus 4638mm, tavaratila 350litraa (vanhassakin oli sentään 424 litraa).





    HINTA:

    Oikeasti suurehko saksalainen laatuauto, eli Audi A6 100kW pienipäästöisellä diesel koneella noin 43000 EUR. Volvo S60 painavalla ja alitehoisella "penta-tekniikalla" vastaavin varustein vähintään 45000 EUR.



    LOPPUTULOS:

    Ajattele millä ajat...

      
  • Z



    Siteeraamassani testissä MB C 200 CDI vastaan Volvo S60 D3 SE Lux meni hinnat näin:



    "Our Volvo is €42,673 and the Mercedes is €47,653."



    Eli jos puhutaan turhakkeiden hinnoista, niin suolaisimmat hinnat on nahkahousujen maan autoissa. Irlannissa on samantyyppinen autovero kuin Suomessa.

      
  • -Z-:

    KOKO:
    4-ovinen Astra, pituus 4587mm tavaratila 590litraa. Uusi Volvo S60, pituus 4638mm, tavaratila 350litraa (vanhassakin oli sentään 424 litraa).


    HINTA:
    Oikeasti suurehko saksalainen laatuauto, eli Audi A6 100kW pienipäästöisellä diesel koneella noin 43000 EUR. Volvo S60 painavalla ja alitehoisella "penta-tekniikalla" vastaavin varustein vähintään 45000 EUR.

    LOPPUTULOS:
    Ajattele millä ajat...




    Alitehoisella? Enemmän siinä kaksilitraisessa D3:ssa on potkua kuin tuossa Audissa. Alitehoinen ei kuitenkaan ole kumpikaan.



    Vieläkin jaksaa sinun motiivisi ihmetyttää. Jospa seuraavaksi vääntäisit pystyyn vaihteeksi (taas) vaikkapa Passatia mollaavan ketjun? Tai ehkä otat kohteeksesi Mondeon taikka Superbin?



    Ja tähän pieni provonpoikanen:



    Toki ajattelisin perheluokan autoissakin millä ajaisin. Eikä se todellakaan olisi Insignia. Painava möhkö ja valtava möhkö täynnä vanhaan tekniikkaa. Varsinkin konepuolella on monia aika nätisti sanottuna kehnohkoja esityksiä.

      
  • Volvo S60:stä tehtiin ainakin jo etukäteen iso numero.

    Omalta osaltaan siihen vaikutti myöskin Volvon ongelma ja rahakkaiden kiinalaisten tulo "pelastajaksi".

    Lie ollut ruotsalaisille kova pala.

    Minun ostohalukkuuta kiinalaisuus ei ainakaan lisää.

    Muutamaa viikkoa ennen auton virallista esittelyä näin tuon paikallisessa liikkeessä käydessäni. Ei kiinnostanut sen vertaa, että olisi viitsinyt ovea edes avata. Muutaman päivän jälkeen auto oli ulkona. Ohikulkiessa pystyi hyvin päättelemään takatilojen ahtauden.

    Viimeisen TM:n (16/10) kannessa auto on takaapäin kuvattu.

    Harmaat pohjan "suojakoristeet" kertovat heti sen mitä "viltteri valjami" tuossa edellä linkin kautta kertoo.



    Tuo em. aiheuttaa tietenkin täällä närää, se on ihan luonnollista ja normaalia. Joku tykkää toisesta ja toinen toisesta. Valinta on vapaa.

    Ja tämä on vain minun mielipiteeni.

    :sunglasses:

      
  • mhj:


    Muutamaa viikkoa ennen auton virallista esittelyä näin tuon paikallisessa liikkeessä käydessäni. Ei kiinnostanut sen vertaa, että olisi viitsinyt ovea edes avata. Muutaman päivän jälkeen auto oli ulkona. Ohikulkiessa pystyi hyvin päättelemään takatilojen ahtauden.
    Viimeisen TM:n (16/10) kannessa auto on takaapäin kuvattu.
    Harmaat pohjan "suojakoristeet" kertovat heti sen mitä "viltteri valjami" tuossa edellä linkin kautta kertoo.
    :sunglasses:




    Kannattaisi nyt kuitenkin käydä siellä auton sisällä ja kommentoida sitten niitä sisätiloja tai sitten jättää kokonaan kommentoimatta. S60 sisätilat on ihan samaa luokkaa mitä kilpailijoilla ja 190 cm mahtuu takapenkille istumaan vielä vaikka etupenkki on säädetty saman mittaiselle.



    Volvoissa on erinomainen ruostesuojaus ja on ollut aina. Parhaiten ruostesuojatut automerkit on monissa tutkimuksissa olleet Audi ja Volvo, joten Volvon ruostesuojauksesta on turha yrittää kehittää provoja. Ne S60:ssä takana, edessä ja sivuilla olevat alumiinipintaiset levyt on lisävarusteisia ulkoisia koristeita. Ne on vaan auton kyljissä kiinni koristeina ja minusta ne sopii S60:een hienosti. Niitä ei ole siis kenenkään pakko ottaa autoonsa, jos pelkää jonkin ruuvin niiden takia ruostuvan alustassa.

      
  • Kannattaisi tarkentaa,että mistä lähtien Volvon ruostesuojaus on erinomainen? Ainakaan 80-luvun loppupuolen autoissa se ei vakuuttanut. Kyllä ne kukki siinä missä muutkin, ainakin vanhemman puolen kuskit sen muistaa. Tietenkin jos oli potkuhousuiässä silloin, niin näkemys voi olla kapea. Itsellä ihan omakohtaisia kokemuksia,että silleeen.

      
  • Kannattaisi nyt kuitenkin käydä siellä auton sisällä ja kommentoida sitten niitä sisätiloja tai sitten jättää kokonaan kommentoimatta. S60 sisätilat on ihan samaa luokkaa mitä kilpailijoilla ja 190 cm mahtuu takapenkille istumaan vielä vaikka etupenkki on säädetty saman mittaiselle.




    Uusi S60 on ihan vauhdikkaan näköinen ja objektiivisesti arvioituna monella tapaa oikeinkin hyvä auto. Ei se nyt kuitenkaan noin tilava ole. Itse asettelin 185-senttisen varteni kuskin paikalle ja sitten sovittelin takapenkkiä. Polvet olivat reilusti kiinni etupenkin selkänojassa ja pää kiinni (ei vaan hiponut) katossa. Istuma-asento oli lisäksi aika kenkku kun penkki oli tosi matalalla.

      
  • KonstaKoo:



    Uusi S60 on ihan vauhdikkaan näköinen ja objektiivisesti arvioituna monella tapaa oikeinkin hyvä auto. Ei se nyt kuitenkaan noin tilava ole. Itse asettelin 185-senttisen varteni kuskin paikalle ja sitten sovittelin takapenkkiä. Polvet olivat reilusti kiinni etupenkin selkänojassa ja pää kiinni (ei vaan hiponut) katossa. Istuma-asento oli lisäksi aika kenkku kun penkki oli tosi matalalla.




    Ei se tilava olekaan, vaan samaa luokkaa kilpailijoiden kanssa. Kuitenkin esim. Mersun C-sarjaa näkee paljon takseina ja se ei ole S60 isompi sisätiloiltaan. Takapenkki on kuitenkin tilavampi mitä odottaisi ja siellä pystyy matkustamaan aikuinenkin. Pää minullakin otti kattoon takana 190 senttisenä, mutta se ottaa lähes joka autossa ja ottaa reilusti kattoon myös uudessa Saab 9-5:ssä. Eli, kun täällä nyt kovasti provoillaan S60:stä edes vaivautumatta käymään auton sisällä, niin semmoista en oikein ymmärrä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit