Halpisautot

67 kommenttia
13»
  • kulkuepeli:

    Nämä VW-uskovaisten Toyota-mollaukset ovat aika huvittavaa/säälittävää luettavaa. VW:ssähän ei tietenkään ole koskaan mitään vaarallisia vikoja. Tässä kaksi v. 2009 seitsemästä VW:n takaisinkutsun syystä Jenkeissä:

    1. DSG saattaa yhtäkkiä heittää vaihteen itsestään vapaalle. Ei kovin turvallista esim. ohitustilanteessa.

    2. Etumatkustajan turvatyyny kytkeytyy itsestään pois päältä. Ei kuulosta tämäkään kovin hyvältä.

    Eli kyllä VW:lläkin on ollut lähinnä hyvää tuuria, jos kukaan ei ole vielä kuollut noiden takia.

    Toyotaa on vain joidenkin mielestä aina ilmeisesti kiva haukkua, vaikka sitten jonkun jenkkifirman suunnitteleman kaasupolkimen takia.




    ...ja Audi TT:n onnettomuuksia aiheuttanut katastrofaalinen aerodynamiikka sekä alustan/vetojärjestelmän tominta. Siinä esimerkkiä Audin 'urheiluautoista'...

      
  • Maastovälitys:

    Toyotalle muuten hatunnosto takaisinkutsusta!


    LaHood: Getting Toyota to recall took "enormous effort," calls automaker "a little safety deaf"

    http://www.autoblog.com/2010/02/02/lahood-getting-toyota-to-recall-took-enormous-effort-calls-a/



    Japanin liikenneministeriön mukaan Toyota on saanut Japanissa 14 jarruihin liittyvää valitusta valmistamastaan

    http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2010/02/03/toyotan-jarruskandaali-laajenee/20101645/12

      
  • Toyotalla menee nyt kyllä lujaa, mutta pysähtyminen voi olla aika vaarallista. Ensin uutuusmalli Urban Cruiser oli viime vuonna huippuvaarallinen törmäystestissä, sitten kaasupoljinongelma laajeni maailmalle ja lopuksi Toyotan jarrutkaan eivät toimi asiallisesti. Hoh hoijaa, sanon minä.

      
  • jappeli:

    Ensin uutuusmalli Urban Cruiser oli viime vuonna huippuvaarallinen törmäystestissä




    Heh, heh. Toivottavasti tuo oli vitsi tai muuten on luetunymmärtämisessä jotain pahasti vialla. Jos vähänkään on oikeasti perehtynyt noihin testituloksiin, niin jokainen normaalijärjellä varustettu on tajunnut, että UC:n kohdalla sallitut arvot ylittyivät niukasti yhden osa-alueen, eli pylvästestin, kohdalla. Jos tuo tekee autosta huippuvaarallisen, niin Suomen ja muunkin maailman tiet ovat täynnä huippuvaarallisia autoja. Kyllä nyt pelottaa lähteä ajelemaan, hui!



    Onhan näitä Toyota-mollauksia huvittavaa lueskella mutta jotain rajaa sentään noihinkin höpinöihin.

      
  • kulkuepeli:

    jappeli:
    Ensin uutuusmalli Urban Cruiser oli viime vuonna huippuvaarallinen törmäystestissä


    Heh, heh. Toivottavasti tuo oli vitsi tai muuten on luetunymmärtämisessä jotain pahasti vialla. Jos vähänkään on oikeasti perehtynyt noihin testituloksiin, niin jokainen normaalijärjellä varustettu on tajunnut, että UC:n kohdalla sallitut arvot ylittyivät niukasti yhden osa-alueen, eli pylvästestin, kohdalla. Jos tuo tekee autosta huippuvaarallisen, niin Suomen ja muunkin maailman tiet ovat täynnä huippuvaarallisia autoja. Kyllä nyt pelottaa lähteä ajelemaan, hui!

    Onhan näitä Toyota-mollauksia huvittavaa lueskella mutta jotain rajaa sentään noihinkin höpinöihin.




    jos saa tuossa pylväs testissä 0 pistettä niin onko se vain niukasti alittanut sallitut arvot???

    huom. vertaa avensis prius ja iq saivat 6,0-6,8 pistettä



    http://www.euroncap.com/results/toyota/urban_cruiser/2009/391.aspx

      
  • Nolla pistettä on nolla, siinä ei ole mitään normaalijärjellä ihmeteltävää. Pahinta asiassahan oli se, että Toyota kyseenalaisti tehdyn testauksen, eikä ryhtynyt muihin julkisiin toimenpiteisiin asian tiimoilta. Jos asian sanominen ääneen on mollausta, niin voi voi sentään. Eikö keisarilla ole vaatteita?

      
  • Tojo teki tosiaan ison virheen kun luotti länsimaiden alihankkijoiden "laatuun"! :ashamed:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit