Uusi Mondeo 2013

16 kommenttia

Onpa hieno tuo uusi Mondeo, joka tulee myyntiin ensi vuonna. Keulasta tulee vahvasti mieleen Aston Martin. Myös sisusta astuu merkittävän askeleen eteenpäin. Pitkästä aikaa Ford, joka on tyylikäs. Nykyinen Mondeohan ei ole oikein muotoilullisesti mistään kotoisin, joten parannus on merkittävä ja muutenkin Eurooppalaisten mallien muotoilu on ollut aika hukassa viime aikoina. Mutta tuota uutta Mondeota voisi jopa harkita.



http://www.motoringspy.co.uk/2618/2013-ford-mondeo-the-new-corporate-chariot/



Isompi kuva ulkoa:

http://www.km77.com/fotos/Ford/Mondeo_2013/Ford-Mondeo_2013-Gama_Mondeo-Gama_Mondeo-Turismo-Exterior-Frontal-Lateral-5_puertas-201201090001.html?modelId=2144&photoType=1&order=2&division=tipo&galleryLimit=12&galleryBackLimit=8

  
  • Minusta tuo näyttää valtavan samanlaiselta nykyisen mallin kanssa. Muutostahan on vain keulassa ja yksityiskohdissa.

    Ettei vain olisi perinpohjainen facelift.

      
  • Aivan jumalattoman onnistunut. On Fordilla Fiesta ihan tyylikäs mielestäni, mutta esim vanha Mondeo oli aika kamala lotja. Tuossa on jotain virtaviivaista ja tyylikästä ja agressiivista. Tykkään todella. Tulee myymään tuolla ulkonäöllä ja ecomoottoreilla ja pistokehybridinäkin todella paljon.

      
  • Pauli Petteri:

    Minusta tuo näyttää valtavan samanlaiselta nykyisen mallin kanssa. Muutostahan on vain keulassa ja yksityiskohdissa.
    Ettei vain olisi perinpohjainen facelift.




    Minusta erot on aika selviä eli valot, koko keulan muoto ja etusäleikön profiili, lokasuojien pullistukset, peilit ja sivuprofiilissakin on eroja. Takaa valot ei ole enää sellaiset halvat teini-tuningit ja pakoputket on korin sisässä neliömäisinä aukkoina. En nyt sitten tiedä kuinka merkittävästä muutoksesta muutoin on kyse ominaisuuksien puolesta, mutta kun sisustakin uudistuu reippaasti, niin perinpohjainen facelift joka tapauksessa on kyseessä.



    Vanha edestä:

    http://www.km77.com/fotos/Ford/Mondeo_2011/Ford-Mondeo_2011-Gama_Mondeo-Gama_Mondeo-Turismo-Lunar_Sky-Exterior-Lateral-Frontal-4_puertas-201008260012.html?modelId=1803&numDoors=4&colorId=999&photoType=1&order=2&division=color&galleryLimit=12&galleryBackLimit=8



    Uusi edestä:

    http://www.km77.com/fotos/Ford/Mondeo_2013/Ford-Mondeo_2013-Gama_Mondeo-Gama_Mondeo-Turismo-Exterior-Frontal-Lateral-5_puertas-201201090001.html?modelId=2144&photoType=1&order=2&division=tipo&galleryLimit=12&galleryBackLimit=8



    Vanha takaa:

    http://www.km77.com/fotos/Ford/Mondeo_2011/Ford-Mondeo_2011-Gama_Mondeo-Gama_Mondeo-Turismo-Lunar_Sky-Exterior-Lateral-Posterior-4_puertas-201008260011.html?modelId=1803&numDoors=4&colorId=999&photoType=1&order=2&division=color&galleryLimit=12&galleryBackLimit=8



    Uusi takaa:

    http://www.km77.com/fotos/Ford/Mondeo_2013/Ford-Mondeo_2013-Gama_Mondeo-Gama_Mondeo-Turismo-Exterior-Lateral-Posterior-5_puertas-201201090002.html?modelId=2144&photoType=1&order=2&division=tipo&galleryLimit=12&galleryBackLimit=8

      
  • A-utoilija:

    Onpa hieno tuo uusi Mondeo, joka tulee myyntiin ensi vuonna. Keulasta tulee vahvasti mieleen Aston Martin. Myös sisusta astuu merkittävän askeleen eteenpäin. Pitkästä aikaa Ford, joka on tyylikäs. Nykyinen Mondeohan ei ole oikein muotoilullisesti mistään kotoisin, joten parannus on merkittävä ja muutenkin Eurooppalaisten mallien muotoilu on ollut aika hukassa viime aikoina. Mutta tuota uutta Mondeota voisi jopa harkita.

    http://www.motoringspy.co.uk/2618/2013-ford-mondeo-the-new-corporate-chariot/

    Isompi kuva ulkoa:
    http://www.km77.com/fotos/Ford/Mondeo_2013/Ford-Mondeo_2013-Gama_Mondeo-Gama_Mondeo-Turismo-Exterior-Frontal-Lateral-5_puertas-201201090001.html?modelId=2144&photoType=1&order=2&division=tipo&galleryLimit=12&galleryBackLimit=8


    >Tämä< perspektiivin vääristämä otos näyttää kyllä huomattavasti paremmalta (perän osalta) kuin uusi malli oikeasti on. Ei siis mitään ihmeellistä tulossa Fordilta.

      
  • mikahe:


    >Tämä< perspektiivin vääristämä otos näyttää kyllä huomattavasti paremmalta (perän osalta) kuin uusi malli oikeasti on. Ei siis mitään ihmeellistä tulossa Fordilta.




    Tuo linkin auto taitaa ollakin taiteilijan näkemys, ei se virallisesti esitelty Mondeo. Omasta mielestä kyllä erittäin tuoreen ja tyylikkään näköinen kulkine, yritystäkin ollut toisin kuin vaikka VW:llä.

      
  • A.Antsa:

    mikahe:

    >Tämä< perspektiivin vääristämä otos näyttää kyllä huomattavasti paremmalta (perän osalta) kuin uusi malli oikeasti on. Ei siis mitään ihmeellistä tulossa Fordilta.


    Tuo linkin auto taitaa ollakin taiteilijan näkemys, ei se virallisesti esitelty Mondeo. Omasta mielestä kyllä erittäin tuoreen ja tyylikkään näköinen kulkine, yritystäkin ollut toisin kuin vaikka VW:llä.


    Enpä tiedä, ainoa todellinen ero näyttää olevan ulkopeileissä. Muuten AMS:n kuvassa uusi Modeo näyttää olevan kuvattu ainoasta mahdollisesta kulmasta jossa se näyttää hyvältä.



    Tulee mieleen Opel Insignia, joka ennakkokuvissa näytti hyvältä ja myöhemmin sekä elävässä elämässä ihan toisenlaiselta tuubalta.



    EDIT: No on tuossa kylkilinjassa(kin) takana sekä edessä huomattava ero kuvissa.

      
  • Aika hankala suhtautua suoraan kopioituihin keulan osiin. Astonissakin on kierrätetty samaa ideaa jo aivan tarpeeksi. Muutoin Mondeo on helposti pureskeltava linjoiltaan, mutta onko se myös samalla tylsä ja nopeasti vanheneva?

      
  • Uusi Mondeo = jenkeissä Fusion. Fusion hybridin tekniset tiedot on jo julkistettu. Toivottavasti saataisiin Eurooppaankin!:



    http://www.ford.com/cars/fusion/2013/



    Fusionia tulee saamaan myös nelivetona. Sekin kuulostaa Mondeota ajatellen hyvältä.

      
  • simppa:

    Uusi Mondeo = jenkeissä Fusion. Fusion hybridin tekniset tiedot on jo julkistettu. Toivottavasti saataisiin Eurooppaankin!:

    http://www.ford.com/cars/fusion/2013/

    Fusionia tulee saamaan myös nelivetona. Sekin kuulostaa Mondeota ajatellen hyvältä.




    Olisi erittäin mielenkiintoinen auto, Jenkeissä näemmä myynnissä kesällä, Härmässä varmaan syksyllä 2013. Hyvältä näyttää kyllä joka kulmasta.

      
  • C-Max tulee jenkkeihin myyntiin vain hybridinä tänä vuonna. Myös plug-in mallina:



    http://www.ford.com/cars/cmax/2013/



    Fordin lupaukset ovat kovia. Pitäisi olla parempi taloudellisuus kuin Priuksella (siis ihan perus-Prius, ei se tila-auto). Melkoisia puheita.



    Nyt kun vaan saataisiin eurooppaan näitä. Toyota on ollut liian pitkään ilman kilpailua.

      
  • http://www.caradvice.com.au/154033/2012-ford-mondeo-revealed-official-pictures-and-details/



    Tuolla lisätietoja uudesta Ford Fusion/Mondeo -mallista. Äänieristystä lupaavat parantaa ja nykyistä laadukkampia materiaaleja matkustamoon ja luokkansa parasta polttoainetaloutta ja auton kori on vahvistunut 10 % edeltäjästä. Bensamoottoreina edelleen ainakin 1.6 l turbo 180 hv ja 2,0 l turbo 240 hv. Nuohan on jo nytkin sekä Fordin että Volvon moottorivalikoimissa, paitsi että Volvo ei tarjoa tuota 2,0 l turboa S60/V60 -malleja isompiin malleihin, mikä on kummallista.



    Nykyinen Mondeohan maksaa tuolla 2,0 l turbolla vähän yli 40 tuhatta ja saa nähdä paljonko hinta tulee nousemaan uudella mallilla, mutta joka tapauksessa eroa ns. premiumluokan vastaaviin malleihin on varmaan reilut parikymmentä tonnia. Pidän kyllä tuosta uuden Mondeon muotoilusta ja se on iso askel eteenpäin nykyiseen malliin verrattuna.



      
  • Suuri harppaus eteenpäin nykyisestä Mondeosta, joka lähinnä muistutti valtamerilaivaa. Todella onnistunut muotoilu ja mielestäni agressiivisuutta uhkuva, ainakin noissa kuvissa. Varmasti kova kilpailija luokassaan ja vie ostajia kalliimmiltakin merkeiltä. Jos äänieristystä on parannettu ja laatuvaikutelma on ns. premium-tasoa, niin kovan luun Ford heittää. Ajettavuushan on varmasti kiitettävällä tasolla, ainakin uskoisin niin.



    Aika hankala suhtautua suoraan kopioituihin keulan osiin. Astonissakin on kierrätetty samaa ideaa jo aivan tarpeeksi. Muutoin Mondeo on helposti pureskeltava linjoiltaan, mutta onko se myös samalla tylsä ja nopeasti vanheneva?

    Tylsä? Verrattuna mihin?
      
  • Eihän tuo uusikaan Mondeo nyt ns. premiumia tarjoa, mutta kyse onkin siitä minkä verran se jää niistä jälkeen, kun kaikki ominaisuudet summataan.



    Jos vertailujoukoksi otetaan vaikka A6, 5-sarja, E-sarja ja S80, niin tiloissa ollaan samalla tasolla, ajettavuus voi olla jopa ihan kärkitasoa, moottoripaletti kattaa 240 hv bensaturboon ja 200 hv turbodieseliin asti ja vain kuutoskoneet puuttuu. Tuo moottoripaletti on tosin nykymallin valikoima ja uudesta ei ole vielä paljon tietoa. Ulkonäössä tuo uusi Mondeo on tuon joukon urheilullisimman ja agressiivisimman näköinen, toki vain kuvista vertailtuna toistaiseksi. Sisätiloista tulee Mondeolle eniten tappiota, mutta ehkä sopivilla väreillä ero ei ole liian suuri ja on hyväksyttävissä. Hiljaisuudessa ja kaikin puolisessa laatuvaikutelmassa ja jämäkkyydessä jäädään varmasti myös jälkeen ja imago ei tietenkään ole premiumtasoa. Mondeoonkin saa yllättävän paljon lisävarusteita, mm. monenlaisia turvallisuusvarusteita ja varoittimia ja kosketusnäytöllisen navigaattorin ja audiojärjestelmän, joten sillä sarallakaan ero ei ole niin suuri kuin etukäteen luulisi.



    Sitten kun suhteutetaan ominaisuudet ja se että Mondeon saa yli 20 tonnia halvemmalla, niin kukin voi miettiä onko se ero tuon arvoinen. Itse voisin ainakin ottaa tuon uuden Mondeon 240 hv bensaturbolla vertailuun mukaan esim. A6:n ja 5-sarjan 2,0 l, 180 hv bensaturboja business-malleja vastaan. Sittenhän sen todellisen eron noihin näkisi. Uskon ainakin, että tuo uusi Mondeo tulee olemaan menestys nykyiseen aika tylsään malliin verrattuna.

      
  • Onhan Mondeossa enemmän särmikkyyttä kuin Vuoden Auto Suomessa.



    image

    Ford Mondeo

    image

    Peugeot 508

      
  • Penteles:

    Onhan Mondeossa enemmän särmikkyyttä kuin Vuoden Auto Suomessa.




    Mitä se särmikkyys oikeastaan merkitsee?



    508 on myös hieno auto ja tuota uutta Mondeota ei taida vielä kaupasta saada joten siinä mielessä vertaaminen on turhaa.

    508ia kun tuli kaupassa koeistuttua niin sellainen jäi mieleen että polkimien ja ratin väli on todella pieni. Paljon pienempi kuin 3008ssa. 508 on siis etutiloiltaan pikkuautoluokkaa ja selvästi heikompi kuin esimerkiksi Skoda Fabiassa joka on kauppakassiluokkaa.

    Tämä kyseinen asia on tyypillinen Ranskalaisten autojen ongelma ja jossain määrin Japanilaisten myös.

    Nykyinen Mondeo on oikein hyvä etumitoiltaan vaikkei pärjääkään tässä suhteessa pienemmän kokoiselle Volvolle tai Mersulle.

    Tämä taisi kyllä mennä ohi otsikon :confused:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit