TL: Merkkien merkki

18 kommenttia

Enempää järjestystä kommentoimatta mielestäni tuo Lexuksen kaula seuraaviin on häkellyttävän suuri.



Osa-alueista voi olla montaa mieltä. Itse en anna mitään painoa esim. myyntipalveluille.



Edit, linkki:



http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/lexus-vankisti-otettaan-suomen-tyytyvaisimpien-merkkina

  
  • No onhan se kivaa kun asiakasta hemmotellaan. Toisaalta on vähän helpompi tarjota hyviä palveluja jokaiselle, kun autoja myydään vuodessa reilu sata kappaletta. Lähinnähän tuo tutkimus mittaa sitä, miten hyvin auto ja myynti/huoltopalvelut vastaa asiakkaan niille asettamiaan odotuksia. Toiset tyytyvät vähempään, kun taas toiset vetävät herneen nokkaan asiasta kuin asiasta. Eipähän ollut taaskaan mikään yllätys tuo VW-auton sijoitus. On siellä marmoritiskillä sen verran jähmeää toimintaa. Toisaalta yllätys ei ollut myöskään Toyotan hyvä menestys. Vaikka autot eivät minun mieleeni ihan olekaan, niin palvelu ja huolto todellakin toimii.

      
  • On hieman eri tulokset kuin AutoBildin vastaavassa!

      
  • Kai tuo myös kertoo vioista, sen takiahan Toyotalla on hyvä sijoitus ja tietyillä saksalaismerkeillä huono. Subaru sijoittuu myös hyvin, vaikka asiakaspalvelu on perseestä. Ja rapeat ranskalaiset ja italialaiset on hännillä vikojen ja huonon laadun takia.

      
  • mistä niin päättelit? jos katsot tyytyväisyyttä autoon eikai tuollaista johtopäätöstä voi tehdä? ja jos noin olisi tuskin esim Saksan tilastoissa voisi olla aivan päinvastaisia tuloksia.



    http://jdpower2009.alfaromeo.de/

      
  • Nasse:

    On hieman eri tulokset kuin AutoBildin vastaavassa!




    autobildissä oli "laatuvertailu", ei tyytyväisyysvertailu. ja lexukset jätetty tietty pois, jostain syystä...



    mutta onneksi kyseinen lehti ei vedä yhtään "kotiinpäin" missään, esimerkiksi muistan että erikseen mainittiin että navigaattori ei kuulu perusvarustukseen, ja lisävarustepolitiikka oli huono, kun melkein kaikki on vakiona, kun esim bemariin saa jopa automaatti-ilmastoinnin lisävarusteena... toki perushinta oli hieman isompi lexuksessa. hintaerolla sai mersuunkin automaatti-ilmastoinnin. huono auto, jäi vertailun viimeiseksi :-)



    fiiatti tuon vertailun yllättäjä, ei jäänyt viimeiseksi :grin:

      
  • surffari:

    Nasse:
    On hieman eri tulokset kuin AutoBildin vastaavassa!


    autobildissä oli "laatuvertailu", ei tyytyväisyysvertailu. ja lexukset jätetty tietty pois, jostain syystä...




    Mun muistaakseni poisjättämisiä on perusteltu sillä, että eräitä merkkejä myydään niin vähän, ettei riittävän laajaa otantaa saada.



      
  • surffari:


    autobildissä oli "laatuvertailu", ei tyytyväisyysvertailu. ja lexukset jätetty tietty pois, jostain syystä...

    mutta onneksi kyseinen lehti ei vedä yhtään "kotiinpäin" missään, esimerkiksi muistan että erikseen mainittiin että navigaattori ei kuulu perusvarustukseen, ja lisävarustepolitiikka oli huono, kun melkein kaikki on vakiona, kun esim bemariin saa jopa automaatti-ilmastoinnin lisävarusteena... toki perushinta oli hieman isompi lexuksessa. hintaerolla sai mersuunkin automaatti-ilmastoinnin. huono auto, jäi vertailun viimeiseksi :-)






    Aika ymmärrettävästi mun mielestä Lexus on jätetty pois Autobildin listoilta. Jos maassa ei ole sadan myydyimmän mallin listalla yhtään Lexusta, niin kyllä silloin puhutaan hyvin harvinaisesta tuotteesta. Hankala tuollaista on pistää Volkkarin ja Mersun kanssa samalle viivalle noilla mittareilla. Samalla tavalla sieltä on jätetty muutkin harvinaisuudet pois listoilta.



    Oletko muuten koskaan verrannut Lexuksen ja saksalaisten kilpailevien merkkien lisävarustelistoja? Jokaisen tuon vertailun tehneen pitäisi kyllä välittämästi tajuta, että Lexuksen lisävarustelista on paljon lyhyempi. Nykypäivänä tuo ilmastointointiautomatiikka ei ole ainoa markkinoilta löytyvä varuste.

      
  • Lexus myy Suomessa saman verran kuin Jaguar ja Alfa Romeo. Eli ei se nyt niiiin harvinainen merkki ole.

      
  • finjahi:

    Lexus myy Suomessa saman verran kuin Jaguar ja Alfa Romeo. Eli ei se nyt niiiin harvinainen merkki ole.




    Tuossa puhutaan saksalaisesta testistä. Kannattanee arvioida saksalaisten tekemiä rajauksia sikäläisten lukujen perusteella.



    Suomessa elokuussa myytiin 14 Lexusta. Sen saksalaisia kilpailijoita myytiin 300-400 kappaletta. Volkkaria ja Toyotaa myytiin noin 100 kappaletta.

      
  • Lexus pyörii merkkitilastossa TOP 30:ssä. Suomessa. Miksi pitää aina sekoittaa muun maalaiset testit? Mitä ihmeen väliä sillä on miten muissa maissa myydään jotakin autoa tai testataan?

      
  • NHB:

    Oletko muuten koskaan verrannut Lexuksen ja saksalaisten kilpailevien merkkien lisävarustelistoja? Jokaisen tuon vertailun tehneen pitäisi kyllä välittämästi tajuta, että Lexuksen lisävarustelista on paljon lyhyempi. Nykypäivänä tuo ilmastointointiautomatiikka ei ole ainoa markkinoilta löytyvä varuste.




    Ihan selventävä kysymys: Tarkoititko lisävarusteita (siis niitä optioita, joita ruksitaan listaan ja jotka lisäävät hintaa) vai kaikkiaan kaikkea tingeltangelia, jota autoon voi saada? Lisävarustelistahan on sitä lyhyempi, mitä enemmän autossa on vakiovarusteita.

      
  • finjahi:

    Lexus pyörii merkkitilastossa TOP 30:ssä. Suomessa. Miksi pitää aina sekoittaa muun maalaiset testit? Mitä ihmeen väliä sillä on miten muissa maissa myydään jotakin autoa tai testataan?




    Surffari puhuu Autobildin testistä ja ihmetelee miksi saksalaiset ovat jättäneet Lexuksen pois listoilta. Tietenkin tässä kysymyksessä pitää katsoa saksalaisia lukuja. Onko sinulla joku toinen mielipide asiaan?

      
  • Hiilipäästö:


    Ihan selventävä kysymys: Tarkoititko lisävarusteita (siis niitä optioita, joita ruksitaan listaan ja jotka lisäävät hintaa) vai kaikkiaan kaikkea tingeltangelia, jota autoon voi saada? Lisävarustelistahan on sitä lyhyempi, mitä enemmän autossa on vakiovarusteita.




    En ymmärrä mitä eroa noilla on? Lisävarusteet/tingenltangelit ruksitaan optiona listalta joka autoon. Vakiona perus-premiumeissa ei ole missään kovin pitkää varustelistaa. Optiona toisiin saa yhtä sun toista. Toyotan tapa tehdä autoja poikkeaa olennaisesti saksalaisista. Vertaa esimekiksi erilaisten penkkien, vanteiden ja värien määrä. Moottorivaihtoehdot liittyvät myös jossain määrin tähän. Sen jälkeen päästään vasta mielikuvituksellisempiin varusteisiin, kuten vaikka lämpökameraan ja iPadin pitimeen.

      
  • Ainakin itse olen huomannut että vaikka joidenkin merkkien varustelista on pitkä kuin nälkävuosi, asia on aika teennäinen. Loistaviin varusteisiin kuuluu mm. autoilmastointi, kaadettava takapenkki, mukinpidikkeitä, koristelistaa, ulko- tai sisävalopaketteja, vakionopeudensäädin, keskikyynärnojat jne.



    Aika peruskauraa useimmisssa autoissa, mutta pidentääpähän lisävarustelistaa. Se että joku Lexus tarjoaa saman vakiona tai edullisemmin isoina varustepaketteina, ei mielestäni ole mikään heikkous.

      
  • ainakin minun mielestä tuon testin merkkiin sitoutuminen on saanut aivan liian suuren osuuden lopputuloksesta (37% )

    se ei välttämättä kerro itse autosta saati merkistä mitään.



    Sitoutuminen



    "Sitoutumisen alueella parhaan tuloksen saavuttaa BMW. Merkkiin sitoutunut autoilija antaa anteeksi jopa puutteita palvelussa tai autossa. Hän on valmis ostamaan merkin uudelleen, ja saattaa aktiivisesti suositella sitä tuttavilleenkin. Hyvin tyytymätön autoilija ei voi olla sitounut, mutta autoonsa hyvin tyytyväinen ei välttämättä ole sitoutunut.



    Autojen myyjälle sekä palveluja tarjoavaille sitoutumisen aste on erittäin keskeinen menestystekijä. Se mahdollistaa korkeamman hinnan. Samalla uusintaostot säilyvät korkealla tasolla."

      
  • Bugracer:

    Ainakin itse olen huomannut että vaikka joidenkin merkkien varustelista on pitkä kuin nälkävuosi, asia on aika teennäinen. Loistaviin varusteisiin kuuluu mm. autoilmastointi, kaadettava takapenkki, mukinpidikkeitä, koristelistaa, ulko- tai sisävalopaketteja, vakionopeudensäädin, keskikyynärnojat jne.

    Aika peruskauraa useimmisssa autoissa, mutta pidentääpähän lisävarustelistaa. Se että joku Lexus tarjoaa saman vakiona tai edullisemmin isoina varustepaketteina, ei mielestäni ole mikään heikkous.


    Mitä luulet, onkohan nuo mukitelineet, ilmastoinnit, vakkarit ja valot niitä varusteita, jotka ratkaisevat pisteet lisävarustelusta? Mun mielestä esimerkiksi säätietoja kertova navi on varsin näppärä varuste lomareissulla.

      
  • En tiedä. Kerroin vain omakohtaisia kokemuksia "pitkistä varustelistoista" jotka ovat aika tuubaa joillakin merkeillä. Noita merkkikohtaisia varusteita nyt on kaikilla. Jokainen päättäköön niiden hyödyllisyyden ihan itse.



    Esim navihan on jokaisella suomalaisella kännykässä eikä maksa maltaita, ja säätiedon hakeminen 3G yhteydessä vie alle 10 sekuntia? Sen sijaan joku kaadettava takapenkki on mielestäni (voi olla eri mieltä ) on huomattavasti parempi "varuste".

      
  • Tuo AutoBildin testi oli tehty ihan Suomessa!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit