Porsche Cajun

21 kommenttia

http://www.automotorsport.se/news/21491/porsches-baby-cayenne-kan-f%C3%A5-heta-cajun/



Kiva nimi, Cajun, ainakin se on parempi kuin suunniteltu "Porsche Roxster".

  
  • Kamala malli. Eikö se Cayenne riittänyt.

      
  • Ei oikein iske. Toivottavasti VW/Audi-malleista ei aleta brändäämään Porscheja suuremmassa mittakaavassa.

      
  • simppa:

    Kamala malli. Eikö se Cayenne riittänyt.




    Cayanne on varmastikin yksi tuottoisimmista Porchen malleista. Ehkä jopa se kaikkein parhaiten tuottanut. Tällä hetkellä muoti näyttää siirtyneen pykälää tai paria pienempiin

    malleihin. Voit olla varma siitä, että Porsche tekee näitä niin kauan kuin ylimäräisessä rahassa kylpevät tyypit haluavat niitä ostaa. Onneksi muoti-ilmiöillä on tapana mennä ohi. Voihan käydä kyllä niinkin, että seuraavaksi muodissa on jotain vielä typerämpää.

      
  • Olisi pitänyt tehdä jo paljon aiemmin. Pienet katumaasturit ovat huudossa, mutta mitä uutta tuo niihin enää tuo?

      
  • Jos pitää saada katumaasturi ja on paljon ylimääräistä rahaa, niin miksei sitten ostaisi tuommoista Porschea. Imagoa saa kuitenkin enemmän kuin "tavallisissa" saksalais-premiumeissa. Muotoilu nyt ei mitään silmiä hivelevää ole, mutta ei se ole sitä muissakaan katumaastureissa. Porcshe vaan seuraa aikaansa, joten mitäpä pahaa siinä on ja ei minusta tuon kokoluokan katumaastureissa ole mitään typerää, ovat pikemminkin ihan järkeviä kulkupelejä.

      
  • Ehkä olen vanhanaikainen, mutta mielestäni Porschen imagolle parasta olisi pysyä urheiluautovalmistajana. Panamera tuohon mallipalettiin vielä mahtuu, mutta nämä "maasturit" eivät tee mitään muuta kuin hallaa. Jotain diesel-Cayennea on mielestäni äärimmäisen vaikea mieltää oikeaksi Porscheksi. Samaa mieltä tuntuvat Boxster ja 911 kuskit olevan.



    Herranjumala onneksi ei Ferrari lähtenyt pelleilemään noilla leikkimaastureilla, vaikka pari vuotta sitten sitkeä huhu kiersikin.

      
  • simppa:

    Ehkä olen vanhanaikainen, mutta mielestäni Porschen imagolle parasta olisi pysyä urheiluautovalmistajana. Panamera tuohon mallipalettiin vielä mahtuu, mutta nämä "maasturit" eivät tee mitään muuta kuin hallaa. Jotain diesel-Cayennea on mielestäni äärimmäisen vaikea mieltää oikeaksi Porscheksi. Samaa mieltä tuntuvat Boxster ja 911 kuskit olevan.

    Herranjumala onneksi ei Ferrari lähtenyt pelleilemään noilla leikkimaastureilla, vaikka pari vuotta sitten sitkeä huhu kiersikin.




    Samaa mieltä.

    Lambohan ehti jo ennenaikaisesti 80-luvulla:

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Lambo_LM_002_1.jpg



    :smile:

      
  • Ihan miehekäs kulutus kuulemma tuossa LM-lambossa. Polttoainetankillakin vaatimattomasti kokoa melkein 300 litraa.

      
  • simppa:

    onneksi ei Ferrari lähtenyt pelleilemään noilla leikkimaastureilla, vaikka pari vuotta sitten sitkeä huhu kiersikin


    Eikä ole kai tuotantoon tullut (onneksi) Alfan Kamaliakaan, vaikka seittemän vuotta on pähkäilty:

    http://www.customcarpictures.net/car-pictures/25195

      
  • Ei tullut ei. Onneksi. Kamalista oli kyllä netissä aivan järkyttäviä photoshop-viritelmiä. Nimi olisi ollut autolle oikein osuva.



    Mutta tuo Ferrari olisi kyllä ollut todellinen pyhäinhäväistys. Mitä ilmeisimmin projekti oli kuitenkin oikeasti olemassa samoin kuin Kamal(a). Jos tuo pilipali-Ferrari olisi tullut markkinoille asti, olisi Enzo vainaa kääntynyt haudassaan.



    Alfa on muutenkin ollut vähän tuuliajolla. 159 GTA testimuulejakin spotattiin, mutta mikä lienee kyseisen projektin lopullisesti tappanut? 159 Ferrari/Maseratin koneella kai olikin liian hyvää ollakseen totta. Samoin MiTo GTA:sta oli jo mainokset ja kaikki tehty, kun Fiat viimeisellä mahdollisella hetkellä hylkäsi koko projektin. Tuollainen sähäkkä päälle 200 hv pikkusportti olisi ollut juuri sitä, mitä Alfa kaipaa. Toiminta 169:n kanssa on myös ollut tavattoman surullista katsottavaa.



    Lambon LM002 oli kuitenkin ihan oikea maasturi. Cayenne ei ole oikein mitään.

      
  • simppa:


    Lambon LM002 oli kuitenkin ihan oikea maasturi. Cayenne ei ole oikein mitään.






    Kyllä, sotilaskäyttöön alunperin suunniteltu, eikä Floridan mummoille, kuten Cayenne. :innocent:

      
  • Cayanne on varmastikin yksi tuottoisimmista Porchen malleista. Ehkä jopa se kaikkein parhaiten tuottanut. Tällä hetkellä muoti näyttää siirtyneen pykälää tai paria pienempiin




    Tuota ei tarvitse epäillä.



    Reseptihän oli yksinkertainen (halpa). Otetaan Volkkarin möhkömaasturi, joka badge engineerataan Porscheksi ja keulalle ruuvataan iso V8. Halvalla mahdollisemman paljon tehoa ja miehekäs kulutus. Seuraavalla kierroksella saatiin vielä loputkin rahat kerättyä pois, kun moottoria ruuvattiin hieman kireämmäksi.



    Asiakkaita oli jonoksi asti ja valtaosa luultavasti vielä uusia Porschen omistajia.



    Samalla reseptillä on synnytetty esim. Cadillac Escalade. Otettu punaniska-pick uppi ja lätkäisty Caddyn merkki keulalle.

      
  • Uusi Cayenne on kuitenkin erittäin nopea jopa radalla, vaikka koko antaa muuta olettaa. Kärjistettynä Corvettekin on vain muovinen Lokari -auto isolla kasilla :sunglasses: Sori, Simppa :grin:

      
  • commodore:

    Uusi Cayenne on kuitenkin erittäin nopea jopa radalla, vaikka koko antaa muuta olettaa. Kärjistettynä Corvettekin on vain muovinen Lokari -auto isolla kasilla :sunglasses: Sori, Simppa :grin:






    Moni muukin on nopea radalla (mm. WRX STi), mutta ei se tee niistä vielä urheiluautoklassikoita.

      
  • simppa:

    Ei tullut ei. Onneksi. Kamalista oli kyllä netissä aivan järkyttäviä photoshop-viritelmiä. Nimi olisi ollut autolle oikein osuva.

    Mutta tuo Ferrari olisi kyllä ollut todellinen pyhäinhäväistys. Mitä ilmeisimmin projekti oli kuitenkin oikeasti olemassa samoin kuin Kamal(a). Jos tuo pilipali-Ferrari olisi tullut markkinoille asti, olisi Enzo vainaa kääntynyt haudassaan.




    Jotenkin hassua tuollainen tuotemerkkien "puhtauden" palvonta. Mitä ihmeen väliä sillä on, saako tuomerkin omistajat rahansa tekemällä "urheiluautoja" vai "maastoautoja"? Olipa auto sitten maasturin näköinen tai avoauto, niin ihan samalla tavalla se kuvastaa omistajansa taloudellista tilannetta, kunhan vain hintaa on tarpeeksi ja tuotemerkki on riittävän seksikäs.



    Jos olisi esimerkiksi venäläinen uusrikas ja haluaisin myös esitelä rahojani, niin olisin pirun tyytyväinen Cayennen kaltaisista autoista. Sillä pystyisin edes ajamaan venäläisillä teillä. Kun Pietarissa katselee paremman väen suosimien paikkojen parkkipaikkoja, niin Cayanne on siellä varsin yleinen näky. Auton vakiovarustukseen näyttää kuuluvan myös auton omistajaa puolta nuorempi mallityyppinen nainen. "Urheiluautolla" homma jäisi pelkäksi poseeraamiseksi tai sitten saisi koko ajan korjailla helmoja ja puskureita.

      
  • NHB:

    simppa:
    Ei tullut ei. Onneksi. Kamalista oli kyllä netissä aivan järkyttäviä photoshop-viritelmiä. Nimi olisi ollut autolle oikein osuva.

    Mutta tuo Ferrari olisi kyllä ollut todellinen pyhäinhäväistys. Mitä ilmeisimmin projekti oli kuitenkin oikeasti olemassa samoin kuin Kamal(a). Jos tuo pilipali-Ferrari olisi tullut markkinoille asti, olisi Enzo vainaa kääntynyt haudassaan.


    Jotenkin hassua tuollainen tuotemerkkien "puhtauden" palvonta. Mitä ihmeen väliä sillä on, saako tuomerkin omistajat rahansa tekemällä "urheiluautoja" vai "maastoautoja"? Olipa auto sitten maasturin näköinen tai avoauto, niin ihan samalla tavalla se kuvastaa omistajansa taloudellista tilannetta, kunhan vain hintaa on tarpeeksi ja tuotemerkki on riittävän seksikäs.

    Jos olisi esimerkiksi venäläinen uusrikas ja haluaisin myös esitelä rahojani, niin olisin pirun tyytyväinen Cayennen kaltaisista autoista. Sillä pystyisin edes ajamaan venäläisillä teillä. Kun Pietarissa katselee paremman väen suosimien paikkojen parkkipaikkoja, niin Cayanne on siellä varsin yleinen näky. Auton vakiovarustukseen näyttää kuuluvan myös auton omistajaa puolta nuorempi mallityyppinen nainen. "Urheiluautolla" homma jäisi pelkäksi poseeraamiseksi tai sitten saisi koko ajan korjailla helmoja ja puskureita.






    Saisi se statussymboli sitten edes olla jotenkin nätin ja tyylikkään näköinen (siis se auto), mutta sellaista katumaasturia ei toistaiseksi ole esitelty (eikä varmaankaan tullakaan). Ei ne Venäjän päätiet nyt Suomen tiestöä juuri kummempia ole.

      
  • TC05:


    Saisi se statussymboli sitten edes olla jotenkin nätin ja tyylikkään näköinen (siis se auto), mutta sellaista katumaasturia ei toistaisekis ole esitelty (eikä varmaankaan tullakaan). Ei ne Venähän päätiet nyt Suomen tiestöä juuri kummempia ole.




    Kun katsoo Cayennen myyntilukuja, niin aika toimivalta sen muotoilu vaikuttaa. Menneeseen tuijottavat puristit harvemmin osaavat arvioida sitä, mikä näyttää tänään tai tulevaisuudessa hyvältä. Se on valmistajan ja auton ostajien kannalta paljon mielenkiintoisempaa kuin vanhojen romutusikäisten autojen ylistäminen.



    Onhan Venäjällä isojen kaupunkien lähellä hyviäkin teitä. Mutta löytyy sieltä kyllä paljon sellaistakin, mihin ei suomessa törmää. Esimerkiksi suomalaisille tuttu E18 on Pietarin vaikutuksesta huolimatta aika heikossa kunnossa Viipurin. Ja se on sentään Eurooppatie Venäjän toiseksi tärkeimpään kaupunkiin.

      
  • Aikoinaan kun BMW X6 tuli markkinoille, ajattelin että onpa ruma ja ettei "silmä" tottuisi siihen koskaan. Toisin kuitenkin kävi ja mielestäni se on nykyään erittäin tyylikäs, etenkin M-versiona. Nämä täytyy nähdä aina luonnossa, koska jostain syystä lähes poikkeuksetta autojen kuvaaminen onnistutaan ryssimään täydellisesti.

      
  • NHB:

    Kun katsoo Cayennen myyntilukuja, niin aika toimivalta sen muotoilu vaikuttaa. Menneeseen tuijottavat puristit harvemmin osaavat arvioida sitä, mikä näyttää tänään tai tulevaisuudessa hyvältä. Se on valmistajan ja auton ostajien kannalta paljon mielenkiintoisempaa kuin vanhojen romutusikäisten autojen ylistäminen.




    Katumaasturien kohdalla on kyse pelkästään erittäin onnistuneesta markkinoinnista, jolla ruma on saatu näyttämään kansan silmissä kauniilta ja haluttavalta. Mielikuvissa ne ovat myös paljon kokoaan isompia ja tilavampia.



    Suosituimmat katumaasturit ovat taatusti loistavia katteenmaksimointituotteita valmistajilleen. VW myy Golf Plussaa menestyksekkäästi Tiguanina kymppitonnia korkeammalla hinnalla ja niin möisin minäkin. En vain ostaisi.

      
  • nimim Erkki:


    Katumaasturien kohdalla on kyse pelkästään erittäin onnistuneesta markkinoinnista, jolla ruma on saatu näyttämään kansan silmissä kauniilta ja haluttavalta.




    Mitä on sitten "oikea" kauneus autoista puhuttaessa? Entä mitä merkitystä tällä on? jos auto näyttää kansan silmissä kauniilta, niin eikö tämä ole kaikkein tärkein mittari? Ei autoja tehdä design-palkintoja keräämään tai nauttimaan toisitaiteilijoidan arvostusta. Kun asiakas pitää auton muotoilusta, niin sitä syvällisempää ei kai voi kierrätykseen päätyvältä peltikasalta vaatiakaan.

      
  • simppa:


    Jos tuo pilipali-Ferrari olisi tullut markkinoille asti, olisi Enzo vainaa kääntynyt haudassaan.




    tokkopa sentään, kun enzolle autonmyynti oli tapa rahoittaa f1 puoli ja taisivat just saada santanderin sinne kreivin aikaan.....

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit