Alfa romeo giulietta

24 kommenttia

tulipa käytyä ottamassa kylmät tyypit giulietasta ,kun on vain 1 kpl autoja rekisterissä koko maassa ja se tulee lainalle kys liikkeeseen to-ti ajaksi.( 120hv 1.4l )



nähtävillä oli distinctive varustetason auto, myyjä kuitenkin sanoi että suurin myynti tulee olemaan sport varustetasolla

-auto on nätti ulkoa,kuten lähes kaikki alfat

-sisällä taas on hiukan ahtaampaa kuin pitäisi,jotenkin ei edes kuskin paikalla ole tilan tuntua

-tavaratila pienehkö,taas eihän kukaan alfan edes oleta olevan tilava...

-ajoasennossa lähes päästy pois tuosta isa-normista jäi hiukan ratti kauas ja vasemman jalan tuki on hyvä mutta jalkaa ei voi suoraan siirtää kytkimelle kun ottaa kiinni koelaudan alaosaan

-koelauta ei aivan pääse parempien tasolle laatutunnelmassa ja hiukan "mini" tyyliset keinukytkimet eivät herätä luottamusta keskikonsolissa



kovat on paineet myydä kun alfan valmismäärä pitäisi saada nousemaan nykyisestä n100t kpl tuonne 500t kpl reilussa 4 vuodessa ja myyjäkin piti tuota lähes mahdottomana suotituksena...

  
  • finman:

    tulipa käytyä ottamassa kylmät tyypit giulietasta ,kun on vain 1 kpl autoja rekisterissä koko maassa ja se tulee lainalle kys liikkeeseen to-ti ajaksi.( 120hv 1.4l )

    nähtävillä oli distinctive varustetason auto, myyjä kuitenkin sanoi että suurin myynti tulee olemaan sport varustetasolla
    -auto on nätti ulkoa,kuten lähes kaikki alfat
    -sisällä taas on hiukan ahtaampaa kuin pitäisi,jotenkin ei edes kuskin paikalla ole tilan tuntua
    -tavaratila pienehkö,taas eihän kukaan alfan edes oleta olevan tilava...
    -ajoasennossa lähes päästy pois tuosta isa-normista jäi hiukan ratti kauas ja vasemman jalan tuki on hyvä mutta jalkaa ei voi suoraan siirtää kytkimelle kun ottaa kiinni koelaudan alaosaan
    -koelauta ei aivan pääse parempien tasolle laatutunnelmassa ja hiukan "mini" tyyliset keinukytkimet eivät herätä luottamusta keskikonsolissa

    kovat on paineet myydä kun alfan valmismäärä pitäisi saada nousemaan nykyisestä n100t kpl tuonne 500t kpl reilussa 4 vuodessa ja myyjäkin piti tuota lähes mahdottomana suotituksena...




    Noitako ei voi edes koeajaa vielä? Olis mielenkiintoista kuulla myös koeajokokemuksia. Kiitos silti tästäkin, kyllä Suomen maahantuoja voisi vähän panostaa markkinointiinkin....



      
  • missä se on näytillä? kai se maahantuoja panostaisi jos saisi autoja suomeen?, virallinen myynti alkaa kai vasta tammikuussa?

      
  • varoitus alkuun: kirjoitus on hiukan sekava eli omalla vastuulla



    nytten on koeajettu tuollainen alfa 1,4 turbo 120hv sport.



    moottori on aivan riittävä kyseiseen autoon,voisi olla hiukan hiljaisempi koneen ääni vaikka se ei juuri pystykkään ylittämään rengasmelua jota on todella paljon ainakin norjalaisella asfaltilla.(rengastus 225/45-17 )myyjän mukaan moni muukin on valittanut rengas melusta.



    autossa on jonkin tason norm/dynamic/talvi säätö mahdollisuus joka vaikuttaa moottoriin ,ohjaukseen,alustaan...



    -moottori:en juuri huomannut eroa noiden asetusten välillä toiminnassa vaikka pitäisi tulla overboost mukaan dynamicissa. asiallinen veto kokoajan ja ihmeellinen kolahdus kuului joka kerta kun kaasun nosti nopeasti ei kuulunut silloin kun nosti todella hitaasti.jos varusteeksi otetaan tehdas navi niin kun vaihdat noita asetuksia tulee esille mihin ne vaikuttavat ja kun dynamic päällä kokoajan näytössä ahtopaine ja kuinka monta % tehosta käytössä näytöt.



    -ohjaus: ratti on hikan kapeahko ja normaaliohjaus vaste tuntui aivan hyvältä eikä tuo dynamic asento tuntunut kuin jäykemmältä saattaa olla että radalla toiminta tulisi paremmin esille.



    -alusta:mukavuudesta ei voi puhua missään vaiheessa vaan alusta on jäykkä taikka vielä jäykempi.jos olisi laittanut lyijykynän poikittan tielle niin sitä ei olisi voinnut olla huomaamatta.



    -dynamic asennossa tulee päälle myös tasauspyörästön lukko mutta siitä ei juuri voi sanoa mitään kun koeajo suoritettu normiliikenteen seassa...



    minulle ainakin esteeksi ostolle nousee surkea ajoasento ja se jää puutteelliseksi kaikella tavoin. esim penkin erillinen etu/takareunan säätö voisi auttaa paljonkin ja hiukan lisää säätö varaa rattiin. esim alfa 159 saan huomattavasti paremman asennon.

    erikoista oli se että koelaudan alaosa oli erilainen perusmallissa ja tuossa sportissa jossa ei vasemmanjalan tuelta siirto kytkimelle ole vaikeaa kuin perusmallissa.tuota ihmetteli myyjäkin kun polvillaan konttasi katsomassa oliko kiinni kunnolla toisessa...



    hintavertailu esim tuollaisen hinnat alkaen bensa alfan hinnalla saisi vw golf 1,4 tsi 160hv highline/audi a3 5-ov 125hv 3t euroa edullisempi/bmw 118i 5-ov 1k e edullisempi ja verrattuna noihin niin tuntuu kuin alfa olisi hiukan liian kalliiksi hinnoiteltu (norjassa )

      
  • Ovatpa italilaiset saaneet painettua Giuliettan päästöt älyttömän alas. Giulietta 1.4 TB Multiair TCT-automaatti syö vain 5,2l/100 km (kaupunki 6,7l, maant. 4,3l yhd. 5,2l) ja hiilidioksipäästöt ovat 121g/km. Huikean hyvä suoritus.



    Vertalun vuoksi pihinä pidetty Golf Bluemotion 1.2 TSI syö kaikkine ekohuononnuksineenkin saman verran kuin tuo Alfa. Koneet ovat kuitenkin täysin eri kalibeeria.



    Ilmeisesti Fiatin puheet Multiair-tekniikan hyödyllisyydestä eivät olleet aivan tuulesta temmattuja.

      
  • Päästöt voivat olla alhaiset silloin kun kone toimii (ensimmäiset kuusi kuukautta). Kun otetaan lisäksi huomioon Fiatin ja Alfan paalausikä (n. kuusi vuotta)niin ei liene oikein puhua ekologisesta autosta.

      
  • Kylläpä tojomiestä harmittaa. Auris vapaastihengittävällä 1,33l starttimoottorillakin syö enemmän kuin tuo Alfa. Hyvä Toyota! Samaten 1.4 D4-D dieselmoottori kera 90 hirnuvan(?) japaninkaakin kera päästää enemmän hiilidioksidia kuin tuo 170 hv Alfa.



    Ole uskossasi vahva. Älä vaan koita mitään muuta autoa kuin Toyotaa.

      
  • pitäisköhän tänne foorumille olla joku ikäraja?

      
  • simppa:


    Ilmeisesti Fiatin puheet Multiair-tekniikan hyödyllisyydestä eivät olleet aivan tuulesta temmattuja.




    Tuulilasi:



    "Giuliettan kulutuslukemat ovat tehoihin nähden siedettävällä tasolla. Multiair-tekniikan etuja on vaikea kommentoida, sillä valmistajan lupaamat lukemat jäivät kaukaisiksi haaveiksi."

      
  • pitäisköhän tänne foorumille olla joku ikäraja?



    Kyllä, muuten keskustelu menee ad hominem linjalle. Vielä, jos lauseet aloitetaan isolla kirjaimella on palsta todella petrannut.

      
  • Opelixi:

    simppa:

    Ilmeisesti Fiatin puheet Multiair-tekniikan hyödyllisyydestä eivät olleet aivan tuulesta temmattuja.


    Tuulilasi:

    "Giuliettan kulutuslukemat ovat tehoihin nähden siedettävällä tasolla. Multiair-tekniikan etuja on vaikea kommentoida, sillä valmistajan lupaamat lukemat jäivät kaukaisiksi haaveiksi."




    en tiedä missä lämmöissä noi EU kulutukset on mitattu, mutta ei varmaan -20 asteen pakkasessa.

      
  • Tuota:

    pitäisköhän tänne foorumille olla joku ikäraja?

    Kyllä, muuten keskustelu menee ad hominem linjalle. Vielä, jos lauseet aloitetaan isolla kirjaimella on palsta todella petrannut.




    Jos vielä kirjoitettaisiin suomen kielellä niin olisi vielä parempi. Ei ..ti eikai tämä mikään miten kirjoitetaan oikein palsta ole. Kannattaisi varmaan vaihtaa foorumia

      
  • GTamv:

    en tiedä missä lämmöissä noi EU kulutukset on mitattu, mutta ei varmaan -20 asteen pakkasessa.




    Varmaankin simulaattori on huoneenlämmössä. Itse en lähtisi selittämään kulutuslisää pakkasella. Ainakaan maantieajon osalta enkä tasaisen nopeuden mittauksia, kun mittaukset tehdään kuitenkin moottorin ollessa normaali lämmöissä.

      
  • simppa:

    Kylläpä tojomiestä harmittaa. Auris vapaastihengittävällä 1,33l starttimoottorillakin syö enemmän kuin tuo Alfa. Hyvä Toyota! Samaten 1.4 D4-D dieselmoottori kera 90 hirnuvan(?) japaninkaakin kera päästää enemmän hiilidioksidia kuin tuo 170 hv Alfa.

    Ole uskossasi vahva. Älä vaan koita mitään muuta autoa kuin Toyotaa.




    Bensaa ja dieseliä saa huoltoasemilta. Kun siellä tien poskessa värjöttää peukku pystyssä pakkasessa siinä Alfan vieressä niin siitä pienestä kulutuksesta ei ole kovinkaan paljon iloa. Omituista, että sinä alat aina puhumaan "tojotasta" kun minä kommentoin ihan mihin hyvänsä viestiin mitä hyvänsä. Pitäisitpä yhtä hyvää huolta omasta pääkopastasi kuin siitä Asconasi venttiilinkopasta.



      
  • Yrittäkää nyt hieman rauhoittua ja keskustellaan järkevästi tästä kiinnostavasta autosta! Tekniikka vaikuttaa mielenkiintoiselta ja suorituskyky on hyvä myös todelliseen kulutukseen verrattuna. Yhtään autoa en ole nähnyt, joka pääsisi lähellekään ilmoitettuja kulutuksia joten en tätä laske Alfalle kovin suureksi miinukseksi. Muotoilu on ihan mukavaa katsottavaa niin sisältä kuin päältäkin ja tilat kelvolliset, joskin ei luokan parasta tasoa. Kuitenkin mielestäni riittävät eikä auto tuon takia monelta ostamatta jää. Ei tämän luokan autot nyt mitään tilaihmeitä ole merkistä riippumatta. Ajettavuus odotetusti kelpo tasolla, pienenä yllätyksenä kohtuullinen ajomelu. Maineensa vuoksi tuo jää monelta ostamatta mikä on sääli sillä se maine on monelta osin kaukaisessa historiassa eli kymmenen vuoden takaa. Itse olen omistanut neljä Alfaa ja YHDELLÄKÄÄN en ole tien poskeen jäänyt. Toki vikojakin on ollut, mutta ne ovat olleet kiireettömiä ja yleensä olenkin tehnyt ne vasta ennen katsastusta. Hyvä puoli tässäkin asiassa on se, ettei autosta ainakaan tule ihan tusinatuote kun ennaluuloiset eivät edes mene kokeilemaan autoa.

      
  • Nuori autoilija:

    Yhtään autoa en ole nähnyt, joka pääsisi lähellekään ilmoitettuja kulutuksia joten en tätä laske Alfalle kovin suureksi miinukseksi.




    Vähän niitä tuntuu olevan. Alfan kohdalla on vain ikävää, jos monimutkaiselta vaikuttava Multiair-tekniikka ei tarjoa kuin potentiaalisen vikapaikan.

      
  • Opelixi:


    Vähän niitä tuntuu olevan. Alfan kohdalla on vain ikävää, jos monimutkaiselta vaikuttava Multiair-tekniikka ei tarjoa kuin potentiaalisen vikapaikan.




    En ymmärrä moista ennakko-olettamusta. Tuo 5,2l 100 km ja 121 g/km ovat ainakin toistaiseksi niin valtavan erinomaiset luvut, että Alfa voi syödä käytännön ajossa reippaastikin enemmän kuin norminmukainen kulutus ja silti olla taloudellisempi kuin kilpailijansa. Vastaavan tehoisissa dieseleissäkin tahtoo hiilidioksidipäästöt olla järjestään jopa selvästi korkeammat



    Ehkä kuvaavin on tuo Auris-esimerkki. Sen hiilidioksidipäästöt 1,4l 90 hv pikkudieselillä ovat enemmän kuin tuon Alfan 170 hv bensakoneella.



    Onko Tuulilasi tosiaan ajanut tuon kone/vaihteistoyhdistelmän? Mitä sanoivat laatikon toiminnasta?

      
  • Onhan toi aika kivanoloinen auto. Ihan kiva ajaa, nätti sisältä ja ulkoa. DNA systeemi vaikuttaa paljon auton käytökseen. Mutta rengasmelua on kyllä ihan liikaa. Lisäksi hintaan pitää lisätä ruostesuojauksen hinta jos aikoo pitää autoa pidempään. Jos olisi ollut hiljaisempi niin olisin varmaan mennyt hieromaan kauppoja.

      
  • Opelixi:



    Vähän niitä tuntuu olevan. Alfan kohdalla on vain ikävää, jos monimutkaiselta vaikuttava Multiair-tekniikka ei tarjoa kuin potentiaalisen vikapaikan.




    se vaikuttaa moneen muuhunkin asiaan kuin kulutus.. kannattaisko tutustua moottoriin hiukan paremmin...vaikka koeajolla. Tuo moottori on kyllä aivan huippua nykyautoissa Volkkarin ohella parhaita mitä rahalla saa.

      
  • d_a_mage:

    Onhan toi aika kivanoloinen auto. Ihan kiva ajaa, nätti sisältä ja ulkoa. DNA systeemi vaikuttaa paljon auton käytökseen. Mutta rengasmelua on kyllä ihan liikaa. Lisäksi hintaan pitää lisätä ruostesuojauksen hinta jos aikoo pitää autoa pidempään. Jos olisi ollut hiljaisempi niin olisin varmaan mennyt hieromaan kauppoja.




    sehän todettii hiljaiseksi,,,kaikkiin autoihin voi lisätä sen ruostesuojauksen hinnan jos meinaa pitää autoa kauemmin, ei Alfa siitä mitenkään eroa.

      
  • GTamv:


    sehän todettii hiljaiseksi,,,kaikkiin autoihin voi lisätä sen ruostesuojauksen hinnan jos meinaa pitää autoa kauemmin, ei Alfa siitä mitenkään eroa.




    Jo 80-luvulla tehtiin autoja, joiden päätymiseen paaliksi ei ruoste ole vaikuttanut millään tavalla. Tämä toteutuu siis tehdassuojauksilla.

      
  • samoin 30 luvulla

      
  • simppa:


    En ymmärrä moista ennakko-olettamusta. Tuo 5,2l 100 km ja 121 g/km ovat ainakin toistaiseksi niin valtavan erinomaiset luvut, että Alfa voi syödä käytännön ajossa reippaastikin enemmän kuin norminmukainen kulutus ja silti olla taloudellisempi kuin kilpailijansa.




    Aika paljon reippaamminhan tuo veikin. EU-maantiekulutus 4,6 ja mitattu 6,8. EU-kaupunki 7,8 ja mitattu 10,1. EU-yhdistetty 5,8 ja testikulutus 8,4. Tasaisen nopeuden kulutuksetkin menivät reippaasti yli: 80km/h 5,8, 100km/h 7,1 ja 120km/h 9,0.



    simppa:


    Onko Tuulilasi tosiaan ajanut tuon kone/vaihteistoyhdistelmän? Mitä sanoivat laatikon toiminnasta?




    Testissä oli manuaaliaski ja testipäivän lämpötila oli +1.5 C GTamv:lle tiedoksi...

      
  • yritin kaivella muita mittaustuloksia mutten nyt löytänyt tähän hätään kuin tämän, noi tuulilasin tulokset kyllä vaikuttaa aika erikoisille.



    Impressively, thanks to the clever Multiair technology, that combines with a CO2 output of just 134gm/km and official fuel consumption of 48mpg (5.9 L). We managed closer to 43mpg (6.6L) during test runs, four-up, loaded with baggage, but that’s still an impressive real-world figure for a car with this much performance.



    http://www.whatcar.com/car-news/alfa-romeo-giulietta-multiair-driven/252568



    tuplakytkinvaihteisto on vasta tuloillaan tähän malliin

      
  • Itse en yhden Tuulilasin testin perusteella vetäisi vielä kovin suuria johtopäätöksiä tuon moottorin taloudellisuudesta. Varsinkin, kun muut mediat ovat saaneet sen menemään huomattavasti lähemmäs normia. Kannattaa myös muistaa, että tuo 5,2l/121g on nimenomaan automaattimallin kulutus.



    En tiedä, onko tuota 1.4 Multiairia vielä toimitettu kuluttajille, mutta ainakin se on hinnoiteltu kautta euroopan. Suomessakin hinnat löytyy:



    Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT -automaatti Bensiini 30 489,13€.

    Toukokuun tuotannosta kuulemma tulisi auto Suomessa.



    En minäkään usko, että tuota ihan normin mukaan saisi menemään. Tuo 5,2l on kuitenkin aika hurja "haamu"lukema. Litratolkulla vähemmän kuin monella samankokoisella.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit