Lotus Elise

132 kommenttia
1235»
  • Petokselle onnittelut todella hienon auton valinnasta. Toivon hyviä kokemuksia ässän ratissa. Ässä mersujen mallistossa suosikkini yhdessä vanhan W116 kanssa.



    Ja hienoa että bensa. Tuohon autoon diesel, ei kiitos. Dieselillä olen vajaan tuhannen kilometriä ajanut.

      
  • Kiitos vaan onnitteluista. Toivottavasti auto on luotettava.



    Subarukin oli erinomainen peli, mutta täytyy sanoa kuten kimi: vaihtamalla paranee :lol:

      
  • Pitääpä seurata petoksen kokemuksia. Itsellänikin käynyt käytetty ässä mielessä matka-autoksi. Noita kun rupeaa saamaan kohtuu kilsoilla todella lompakkoystävällisesti. W220 ei vaatisi kovin suurta satsausta. Kolmella kympillä rupeaisi saamaan jo W221:siä 100 tkm ajettuina. Neljällä kympillä saisi jo 100 tkm tai alle ajetun W221 S 500:sen.



    Kyllä itku tulee, jos (kun) suomeen palaa. Joutuu autokaluston vaihtamaan huomattavasti vaatimattomammaksi. Itku meinasi tulla jo urien kanssa.



    Ei se dieselkään huono ole. Itselläni kokemusta W221 320 CDI:stä. Äärimmäisen hyvä auto ajaa pitkää siivua.

      
  • Kyllähän se niin on, että matka-autot ja urheiluautot on erikseen. Ja hyvä matka-auto ei vaan ole hyvä urheiluauto ja päinvastoin. Kaikkea ei voi saada ja pitää miettiä mitä haluaa ja mihin autoa etupäässä käyttää tai sitten pitää ostaa useampia autoja eri tarpeisiin. Ja hyvään matka-autoon kuuluu myös ehdottomasti automaatti, kun taas sitten urheiluauto on perinteisesti se manuaali. Bensa vs diesel on sitten taas makukysymys, kun puhutaan hyvästä matka-autosta, mutta hyvää urheiluautoa ei taida dieselinä vielä saadakaan. Toki tehokas dieselkin on suorituskyvyltään urheilullinen, mutta urheiluautolle ominainen kierrosherkkyys puuttuu dieseleistä.



    Ei siinä mitään, minäkin arvostan S-sarjan Mersua, vaikka muutoin en erityisemmin ole mikään Mersu-fani ja varmasti se on hyvä vielä vanhemmissakin malleissa. Sehän on malli, jossa on perinteisesti esitelty uusimpia innovaatioita ja sehän on ns. edustusautojen ehdotonta aatelia. Itse toki pystyisin hankkimaan 4-5 vuotta vanhan ässänkin halutessani, mutta se olisi turhan suuri kooltaan ja ylläpitokustannuksiltaan ja turhan juhlavakin omaan auton tarpeeseeni ja herättäisi varmaan turhaa ihmetystäkin lähipiireissä miksi niin hieno ja kallis auto pitää olla. Oma ylärajani autoissa meneekin jossain E-sarjan, 5-sarjan, A6:n ja vastaavien tasolla varmaan jatkossakin.

      
  • Onnittelut Petokselle valinnasta. Nyt varmaan huomaa auton ja kulkineen eron. Itse aikoinaan ässää viikon ajelleena pidin siitä. Ainoastaan koko on liian suuri omiin tarpeisiini. Kannattaa lueskella mersufoorumia, sieltä saa hyviä vinkkejä ylläpitoon nähden. On mukava huomata, että Petoksella on "munaa" olla välittämättä näistä nykyisistä kulutus ja ekoajattelusta.

      
  • Mielestäni ns. sporttiautot eivät ole hyviä oikein missään. Arkiliikenteessä Ässä pesee ne 100-0. Rataleluinakin joku halpa ratakäyttöön rakennettu katiska on monessa suhteessa parempi. Ässä tai ratakiulu ei tosin ole poseeraajan valinta. Siihen käyttöön sporttiautot soveltuvat parhaiten.

      
  • MMS:




    Ainoastaan koko on liian suuri omiin tarpeisiini.


    -En minäkään suurta kokoa tarvitsemalla tarvitse, mutta ei siitä haittaakaan minulle ole. Mitä nyt pituus tekee hieman kyllä kiusaa, kun ajaa parkkihalliin -pitää kyllä käyttää joka sentti hyväksi että taittuu yhdellä kertaa omalle paikalle.


    Kannattaa lueskella mersufoorumia, sieltä saa hyviä vinkkejä ylläpitoon nähden.

    -ok, hieman olenkin jo selaillut.



    On mukava huomata, että Petoksella on "munaa" olla välittämättä näistä nykyisistä kulutus ja ekoajattelusta.


    -Terroristien vaatimuksiin ei voi suostua, silloin mennään perse edellä puuhun :grin:

    No, vakavasti puhuen kyllä minä välitän ekoajatteluista, mutta en niin paljon ettenkö sallisi tällaista kaaraa itselleni.

    Vähäinen ajomäärä kompensoikoon suurehkoa kulutusta.

    Ja bensalaskustahan suurin osa on veroa suomistoliiton kirstuun.
      
  • Jos puhdasta urheiluautoa tekee vielä joskus mieli, niin Corvettea voin kyllä suositella. Olen pitänyt kovasti. Teho tuosta ei äkkiä lopu. Ja jos vielä enemmän haluaa, niin nämä LS-sarjan myllyt ovat poikkeuksellisen helppoja virittää. Vaparinakin saa vaivatta yli 600 hv. Esimerkiksi Lingenfelter tarjoaa settiä, joka tarjoaisi 660 hv tehoa + kolmen vuoden takuun. Ja tämä vieläpä ilman ahdinta.



    Vaikka aikaisemmin olen vannonut pitäväni auton vakiona, niin nyt on käynyt mielessä pari mahdollista palikkaa. Jos tekisi tuollaisen popcorn-koneen?



    https://www.youtube.com/watch?v=m9yIxHATTwQ

      
  • Simpalle:



    Itse suosisin alkuperäistä.



    Miten kauan aiot pitää corvettea, kun väläytit tuota suomeen paluuta? Mikä luulet että on vaikutus jälleenmyyntiarvoon/haluttavuuteen jos noita palikoita laittaa?

      
  • Ei mulla ole mitään aikomusta vetteä vaihtaa, eikä suomeen paluuustakaan ole mitään tietoa. Mielessä on käynyt bemarin vaihtaminen vähän uudempaan ja tasokkaampaan kulkineeseen ja ajaa sitten sillä enemmän. Vette siirtyisi enemmän harrasteautoksi.



    Eipä noista palikoista ainakaan haittaa ole haluttavuuden kannalta jos ovat nimekkään pajan tuotoksia ja asennettu ammattitaidolla. Yleistähän tuo virittäminen on. Nettiautossa on kaksi Z06:sta myynnissä joissa kummassakin on remmiahdin ja itsekin on muutama aika hurja peli tullut nähtyä.



    Se on sitten eri asia, mitä eurooppalainen katsastusmies tykkää näistä virivehkeistä.

      
  • Tässä keskustelussa muistaakseni pohdittiin jossain kohtaa näitä tulevia Lotus malleja.

    No nyt on Pariisissa ollut esillä paljonkin uutta.

    http://carscoop.blogspot.com/2010/09/paris-show-lotus-unveils-new-esprit.html

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit