Missä Infiniti viipyy?

26 kommenttia

Miksi Infiniti ei vieläkään ole tullut Suomen markkinoille,vaikka muualla Euroopassa se on jo myynnissä.Eikös sen pitänyt tulla tämän vuoden alussa tännekin,mutta ei ole näkynyt. Mistä kiikastaa? Olisi varmaan kova vastus Lexukselle ja miksei muillekin premium-merkeille.

  
  • No Suomen osalta taitaa olla aika lailla sama onko vaiko eikö, sen edustaman segmentin autot kun ei ole kovin hyvin myyviä täällä muutenkaan. Aika harvoin uusia Lexuksiakaan vastaan tulee...



    Ja yksi mikä on jarruttanut euroopan myyntiä koko ajan, on tämän päivän mittapuun mukaan heikko moottorivalikoima, eli nimenomaan dieselin puute. Vasta nyt se taitaa olla korjaantumassa.



    Toki niitä kyselijöitä milloin millekin merkille eri palstoilla riittää, mutta onko ostajia, se on kokonaan toinen juttu.... :tongue:

      
  • Juuri näin, ostajia ei ole.



    Jos joku kyselee niin se ei vielä tarkoita että kysyntää olisi...

      
  • Virossahan noita jonkun verran näkee. Käykää ostamassa sieltä.

      
  • Kohta niitä saa Mersun koneilla, saavat mallistoon kunnon dieselitkin.

      
  • Ainakin Britanniassa dieselmallien toimitukset alkavat Heinäkuussa, jolloin saatavana on FX30d. Myöhemmin kesällä saman koneen saa pienempi EX. Ehkä Suomessa vähän tämän jälkeen?



    Mutta ihmetellä täytyy, kuka ostaa tuollaisen luxusauton dieselmoottorilla? Auto maksaa Britanniassa 45000 puntaa ja Suomessa hinta olisi ehkä noin 80000 euroa (?). Jos pystyy ostamaan asunnon hintaisen auton, luulisi, että pystyy ostamaan siihen vähän bensaakin?



    Lisäksi tuo Infinitin dieselkone on kyllä alavireinen luxusmaasturiin: tehoa 235 heppaa, joiden turvin FX-järkäle saadaan satasen vauhtiin laiskassa 8,3 sekunnissa, kun bensakasilla sama tapahtuu vähän päälle viidessä sekunnissa! Kevyempi EX tietysti kulkee paremmin samalla myllyllä, mutta eipä kehumista senkään kiihtyvyydessä.



    Taitaa olla Renun kone tuo Infinitin naku. Toivottavasti Mersun toimittamat dieselmoottorit pystyvät parempaan.. tosin ei siltikään pysty perustelemaan dieselmoottoria hienossa autossa - johonkin avolava-Daciaan se kylläkin sopisi maatöihin.



    Muuten kyllä toivotan Infinitin tervetulleeksi Suomeen. Autoja on ylistetty maailmalla. Lisäksi esimerkiksi FX on eräs kaikkien aikojen kauneimmista autoista! BMW:n sinänsä upea X6 näyttää sateessa lionneelta kenkälaatikolta siihen verrattuna.



    Luin muuten Brittilehdestä sisäpiiritietoa, jonka mukaan Infiniti on ainoa merkki, josta BMW on huolissaan. Tietenkään Infiniti ei heti syö suurta palaa BMW:n kakusta, mutta pidemmän päälle se voi olla jonkinlainen uhka, sillä BMW ja Infiniti ovat ominaisuuksien puolesta lähellä toisiaan ja puhuttelevat osittain samaa ostajakuntaa, joskin Infinitiltä puuttuvat halpamallit ja lisäksi Infiniti on muotokieleltään häpeämättömän pröystäilevä, minkä jotkut kokevat haitaksi, jotkut eduksi. Minä tietenkin eduksi, koska en pidä tylsyydestä.



      
  • Samanlaista perusteetonta hehkustusta kirjoitit jokin aika sitten Cubesta. Eipä siitäkään näytä mitään menestystarinaa tulevan. Jenkeissäkin Kia Soul myy kaksi kertaa Cuben myynnin verran...



    Muotoilusta voi olla aika montaa eri mieltä. Mun silmään Infiniti G näyttää geneeriseltä tossanilta. Mielipiteitähän riittää. Mutta yksi asia on varmaa: tylsä tekniikka on tuossa luokassa iso miinus. "...the steering feels numb, the gearshift is a little notchy, the clutch too heavy and abrupt, the brake feels vague and braking performance is no where as good as the lighter..."

      
  • Cube oli menestystarina jo silloin, kun siitä kirjoitin. Ja kulttiauto, siitä ei pääse mihinkään. Valitettavaa, että sitä ei myydä Suomessa. Ja jos Jenkeissä onkin Soulia myyty enemmän kuin Cubea, ei se todista mitään; enemmistö ei aina ole oikeassa - onhan enemmistöllä lihavat akatkin.



    Siitä olen samaa mieltä, että Infinitin G-sarja on aika epäonnistuneen näköinen. Noh, sentään se ei ole ruma, kuten kilpailijansa 3-sarjan BMW.



    Britit testasivat Infinitin FX vastaan BMW X5, Infiniti G vastaan BMW 3-sarja sekä Infiniti EX vastaan BMW X3. Lopputulos: FX ja X5 tasavahvoja, G hävisi Kolmoselle ja EX päihitti X3:n. Eli tasapeli. Ei hullumpi suoritus Nissan Sunnyn valmistajalta päästä tasapeliin erään maailman parhaan autonvalmistajan kanssa!



    Ja uusi Infiniti M on myös saanut kiittäviä arvioita. Todennäköisesti sen kanssa uusi 5-sarjalainen on hätää kärsimässä. Muuta ei voi tässä vaiheessa sanoa, kuin että ainakin muotoilullisesti M on paljon kiinnostavampi kuin Bemarin tossukka Viitonen.

      
  • Kannattaa lukea myös ne miinuksella alkavat rivit yhteenvedoista: "On the road, the standard setup is probably too civilized to the liking of keen drivers, while the sport setup results in harsh and noisy ride that we can hardly find in any other rivals. A medium setup would have been the best compromise.



    Noise insulation is its weakest link, no matter road noise on sport suspensions or wind noise at motorway speed. You may also get tired of its engine noise, which is said to be deliberately inducted to the cabin for your joy. If you wish, active noise control can be activated to produce an opposite-phase sound to cancel the noise. It works pretty well in steady state cruise, but if you prod the throttle or make gearchange, ANC will not be fast enough to react, so it is not a replacement of a well insulated cabin.



    Compare with Mercedes E-class, BMW 5-series and Jaguar XF, Infiniti M-series or Nissan Fuga is apparently a small scale investment. It lacks the sophistication and refinement to compete directly with those rivals, no wonder it opts for a sporty route. After all, an executive car derived from the platform of 370Z has no other alternatives. "

      
  • http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/249553/



    Infinitiltä tulossa seuraavan kolmen vuoden aikana kolme uutta mallia:



    - etuvetoinen Audi A3:n kilpailija, perustuu Mersun tulevan A-sarjan pohjalle



    - pieni kaupunkimaasturi



    - oma versio Nissanin Leaf-sähköautosta



    Näin se brändi vesittyy: aletaan tehdä etuvetoisia ja nelisylinterisiä autoja sekä dieseleitä. Mutta jollain on kai pakko lisätä volyymia eikä Euroopassa pelkillä bensakaseilla ja -kutosilla elo ole helppoa.

      
  • Anders-Simo:


    Näin se brändi vesittyy: aletaan tehdä etuvetoisia ja nelisylinterisiä autoja sekä dieseleitä. Mutta jollain on kai pakko lisätä volyymia eikä Euroopassa pelkillä bensakaseilla ja -kutosilla elo ole helppoa.




    Tuo näkemys on jo vanhentunut. Nykyisin pelkästään isoja vapaastihengittäviä bensakoneita tarjoava brändi mielletään kehityksen kelkasta pudonneeksi. Katso vaikka monia jekkien markkinoilla pystyyn kuolleita perinteikkäitä merkkejä. Vihreät arvot ovat aina vain tärkeämpi osa brändin arvostuksessa.

      
  • Noinhan se maailma taitaa mennä. Mutta vielä löytyy meitä jääriä, joiden mielestä autossa täytyy olla vähintään V6 ja mieluiten V8. Ja tietenkin bensalla! Sitä äänten sulolaulua! Siihen eivät sähköautot, dieselit, neloset sun muut vieteriautot pysty!

      
  • Anders-Simo:

    Noinhan se maailma taitaa mennä. Mutta vielä löytyy meitä jääriä, joiden mielestä autossa täytyy olla vähintään V6 ja mieluiten V8. Ja tietenkin bensalla! Sitä äänten sulolaulua! Siihen eivät sähköautot, dieselit, neloset sun muut vieteriautot pysty!




    Teitä varten nämä isot V8-bensakoneetkin on vielä valmistuksessa monella valmistajalla. Tosin hinta on nykyverotuksella sen kaltainen, että todelliset ostajat ovat aika vähissä. Ja voihan sitä oikeasti miettiä, mitä lisäarvoa esim Bemarilla V8 tuo nykyisiin varsin taloudellisiin suoriin kutosiin nähden. Tai Mersulla E350 (V6) vs E500 (V8), ei tuo 500 nyt todellakaan useiden kymppitonnien lisähintansa väärti ole minusta. Hienon bensakoneen riittävällä teholla saa jo tuosta 350:stä.

      
  • http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/249688/



    Infinitin syksyllä markkinoille tuleva M-sarja ( BMW 5-sarjan kilpailija ) käy läpi viimeistä hiontaa. Autocar'in toimittaja Steve Cropley pääsi ajelemaan autolla. Kehui, että luokkansa parhaimpia autoja. Tämä ilmeisesti tarkoittaa myös, että Infiniti on parempi kuin BMW:n uusi Viitonen, jonka lehti arvioi vain keskinkertaiseksi.



    "..the best feature of the M was its ride quality. Cropley found the body control to be admirable with the car remaining smooth and quiet throughout. It absorbed low-speed ruts with a suppleness and control worthy of Europe's class leaders.



    The test drive confirmed to Cropley that the development programme was "very successful" and Tim Crane, leader of Infiniti's European engineering team, had "accurately recognised the driving priorities of Europeans and translated them into a convincing prototype".



    Lisäksi Autocar on arvioinut ainakin kaksi muuta Infinitin mallia paremmaksi ostokseksi kuin BMW:n vastaava tarjonta. Ei hullummin....

      
  • http://www.autoblog.com/photos/first-drive-2011-infiniti-qx56/



    Ja tässä Infinitin uutuus QX56: maskuliinisen komea äijämaasturi, joka saa Range Roverin näyttämään Skoda Fabialta.



    Tuskin Suomeen tulossa. Näillä ajavat tähdet Jenkeissä.

      
  • Tässä mahtiäijänissan, joka saa kaikki muut autot näyttämään Skoda Fabialta:



    http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ladan-tehtaalla-aletaan-valmistaa-nissaneita

      
  • Vackraste on oikeassa. Jos tuolla kehtaa ajaa niin täytyy kyllä olla mahtiäijä! Ei se Nissanin logokaan nyt ihan kaikkea pelasta. No, parempi tuokin kuin että Nissanin tehtailla alettaisiin valmistaa Ladoja.

      
  • Kävin äsken Infinitin sivuilla ja kyllä ne ovat vaan niiiin kauniita autoja. Tulisivat jo Suomeen (muuten kuin venäläisten ajamana), jotta saku-priimiumit saisivat kunnon kilpailijan.

      
  • commodore:

    Kävin äsken Infinitin sivuilla ja kyllä ne ovat vaan niiiin kauniita autoja. Tulisivat jo Suomeen (muuten kuin venäläisten ajamana), jotta saku-priimiumit saisivat kunnon kilpailijan.




    Meinasitko ihan ostaa vai ? :wave: Taitaa kuitenkin olla yhä edelleen niin että moni toivoo sitä taikka tätä tuotavaksi, mutta ostajat on harvassa. Sellainen kauppa ei yleensä kannata....

      



  • Meinasitko ihan ostaa vai ? :wave: Taitaa kuitenkin olla yhä edelleen niin että moni toivoo sitä taikka tätä tuotavaksi, mutta ostajat on harvassa. Sellainen kauppa ei yleensä kannata....



    Uskoisin hintaluokan jäävän Lexuksen tasolle, koska kysehän on Nissanista. Ostoaikeita harkitaan sitten paremmin maahantuojan löydyttyä.

      
  • kyllähän nissan varmasti harkitsee pitkään tuontia suomeen kun heille on helppo verrata mitä lexus on saanut aikaan täällä...

      
  • Infinitiä vastaan minulla ei ole mitään eikä tarkoitus ole haukkua merkkiä, Mutta:



    http://fi.wikipedia.org/wiki/Infiniti_G20



    http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:1st-Infiniti-G20.jpg



    :lol:

      
  • Ihan hyvän näköinen perusauto. Nyt aloin itsekin kiinnostua tuosta merkistä. Saattaa tietysti olla, että varaosia ei tuohon motonetistä saa. Varmaan siihen Primeran osat kuitenkin käyvät?

      
  • Suomi on niin pieni markkina-alue, että mitään suuria panostuksia ei tänne kenenkään kannata tehdä. Lisäksi Suomen typerä verojärjestelmä pitää huolen siitä, että noita "parempia" autoja myydään täällä todella vähän. Nekin vähän jotain dieseleitä.



    Hienoja autojahan Infinitilläkin on, ei käy kiistäminen. Tuohon luokkaan eittämättä kuuluvat veekasit, eihän noissa mitään järkeä muuten olekaan. Ja kiitos järjettömän verotuksen, hinta nousee semmoiseksi, että hirvittää.

      
  • AkiK:

    Anders-Simo:
    Noinhan se maailma taitaa mennä. Mutta vielä löytyy meitä jääriä, joiden mielestä autossa täytyy olla vähintään V6 ja mieluiten V8. Ja tietenkin bensalla! Sitä äänten sulolaulua! Siihen eivät sähköautot, dieselit, neloset sun muut vieteriautot pysty!


    Teitä varten nämä isot V8-bensakoneetkin on vielä valmistuksessa monella valmistajalla. Tosin hinta on nykyverotuksella sen kaltainen, että todelliset ostajat ovat aika vähissä. Ja voihan sitä oikeasti miettiä, mitä lisäarvoa esim Bemarilla V8 tuo nykyisiin varsin taloudellisiin suoriin kutosiin nähden. Tai Mersulla E350 (V6) vs E500 (V8), ei tuo 500 nyt todellakaan useiden kymppitonnien lisähintansa väärti ole minusta. Hienon bensakoneen riittävällä teholla saa jo tuosta 350:stä.




    Mitä lisäarvoa tuo kasi vs. kutonen. Muunmuassa suorituskykyä ja mukavuutta, joita pienistä kutoskoneista, ahdetuista kammotuksista puhumattakaan, ei riittävästi kertakaikkiaan irtoa. Täysin oma lukunsa on tietenkin V8:n ääni, joka on täysin jäljittelemätön.



    Iso auto, pieni moottori, sen järjettömämpää yhdistelmää ei toista ole !



    Minulla on ollut kaksi syrjähyppyä pikkukoneisten autojen kanssa. Yksi oli työsuhdeauto 3,5 litraisella kutosella, ja toinen joku mielenhäiriö 3 litraisella kutosella. Molemmat suhteet olivat erehdyksiä, kelvoton luonne selvisi kovin nopeasti. Äijä kulkee 6,1 litraisen kasin voimin ja akalle kelvatkoon 4.2, vaikka vähän laiskaksi moittii.

      
  • pkj:

    AkiK:
    Anders-Simo:
    Noinhan se maailma taitaa mennä. Mutta vielä löytyy meitä jääriä, joiden mielestä autossa täytyy olla vähintään V6 ja mieluiten V8. Ja tietenkin bensalla! Sitä äänten sulolaulua! Siihen eivät sähköautot, dieselit, neloset sun muut vieteriautot pysty!


    Teitä varten nämä isot V8-bensakoneetkin on vielä valmistuksessa monella valmistajalla. Tosin hinta on nykyverotuksella sen kaltainen, että todelliset ostajat ovat aika vähissä. Ja voihan sitä oikeasti miettiä, mitä lisäarvoa esim Bemarilla V8 tuo nykyisiin varsin taloudellisiin suoriin kutosiin nähden. Tai Mersulla E350 (V6) vs E500 (V8), ei tuo 500 nyt todellakaan useiden kymppitonnien lisähintansa väärti ole minusta. Hienon bensakoneen riittävällä teholla saa jo tuosta 350:stä.


    Mitä lisäarvoa tuo kasi vs. kutonen. Muunmuassa suorituskykyä ja mukavuutta, joita pienistä kutoskoneista, ahdetuista kammotuksista puhumattakaan, ei riittävästi kertakaikkiaan irtoa. Täysin oma lukunsa on tietenkin V8:n ääni, joka on täysin jäljittelemätön.

    Iso auto, pieni moottori, sen järjettömämpää yhdistelmää ei toista ole !

    Minulla on ollut kaksi syrjähyppyä pikkukoneisten autojen kanssa. Yksi oli työsuhdeauto 3,5 litraisella kutosella, ja toinen joku mielenhäiriö 3 litraisella kutosella. Molemmat suhteet olivat erehdyksiä, kelvoton luonne selvisi kovin nopeasti. Äijä kulkee 6,1 litraisen kasin voimin ja akalle kelvatkoon 4.2, vaikka vähän laiskaksi moittii.




    Saipahan tänäkin päivänä kunnon naurut.....



    :lol:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit