BMW 6 sarja

20 kommenttia

Mitäs mieltä olette uudesta BMW 6 sarjalaisesta?

https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/bmwn-uudesta-6-sarjasta-tulee-hieno



Ainakin itse voisin helposti yhtyä teknarin kommentteihin auton ulkonäöstä. Vaikka BMW'ltäkin on tullut joitakin oiketa "muotoilun kukkasia" kuten X6 tai 1-sarja, kyllä bimmeri on edelleen muotoilupuolella kilpailijoitaan edellä. Todistivat tämän myös X1'n esittelyssä joka on "maasturi" mutta silti hyvin siron näköinen.

  
  • Tuolla on autosta tietoa ja kuvia enemmänkin:

    http://www.bmwblog.com/2010/09/19/official-press-release-bmw-6-series-coupe-concept/



    Hieno ja tasapainoisen näköinen autohan tuo on. Poikkeuksellisen hieno Bemariksi sisätiloitaankin.

    http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/2012-bmw-6-series-coupe-photos-3.jpg



    Jotain ihan muutahan tuo on kuin kamala 5 GT. Tuo on tosin vasta konsepti eli tuotantomallia varmaan hiotaan vielä hieman tavanomaisempaan ja tylsempään suuntaan. Edelleen BMW:n mallistoon jää Audi A7:n ja MB CLS:n mentävä aukko eli neliovinen coupemainen malli.

      
  • Ensivaikutelma on hyvin mieto. Tuo näyttää siltä, että se voisi olla minkä tahansa valmistajan uusi coupe. Ainoastaan maski kertoo merkin. Koko ajan yritän miettiä, että minkä näköinen auto tuo oikein on? Miten tuon muodon voisi kuvata yhdellä sanalla?



    Onhan tuo tietenkin hiotun oloinen, johdonmukainen puskurista puskuriin ja paljon muutakin, mutta mitään uskaltavaa tai oivaltavaa siinä ei ole. Varman päälle pelaamalla ei koskaan saada aikaiseksi taidetta.

      
  • Edelleen BMW:n mallistoon jää Audi A7:n ja MB CLS:n mentävä aukko eli neliovinen coupemainen malli.


    Eiköhän sellainenkin vielä ole tulossa:

    http://www.motorward.com/2010/04/bmw-gran-coupe-concept-unveiled-in-beijing/

      
  • A-utoilija:


    Tuo on tosin vasta konsepti eli tuotantomallia varmaan hiotaan vielä hieman tavanomaisempaan ja tylsempään suuntaan. Edelleen BMW:n mallistoon jää Audi A7:n ja MB CLS:n mentävä aukko eli neliovinen coupemainen malli.




    Tuo on jo täysin valmis malli. Ei siitä enää muuteta mitään olennaista. Auto on suunniteltu ja nyt enää säädetään koneet tekemään noita ja markkinoitikoneisto yrittää parhaansa liittää mielikuvia tuohonkin turhakkeeseen. Tilanne on aivan sama kuin 5 GT:n "conceptin" kanssa oli pari vuotta sitten. Eräälle tämänkin palstan aktiiveista otti voimasanat avuksi kun äly loppui vastaavassa tilanteessa: http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/uudet-autot/bmw-5-gran-turismo#comment-101589

      
  • FARwd:

    Edelleen BMW:n mallistoon jää Audi A7:n ja MB CLS:n mentävä aukko eli neliovinen coupemainen malli.

    Eiköhän sellainenkin vielä ole tulossa:
    http://www.motorward.com/2010/04/bmw-gran-coupe-concept-unveiled-in-beijing/




    No tuohan näyttää hienolta ja tekstin mukaan tilojakin lupaillaan enemmän kuin CLS:ssä. Jos rahaa olisi, niin tuommoinen Bemari kyllä kelpaisi. A7 taitaa kuitenkin olla tilojen ja käytännöllisyyden suhteen edelleen ykkönen.

      
  • Tuo on jo oikeasti hyvännäköinen. Aikaisempi kuutossarja oli aivan käsittämättömän ruma - melkein yhtä ruma kuin seiska :smile:



    Bemarilla on jotenkin hassu tilanne - osa uusista malleista on todella hienoja, osa tylsiä ja sitten muutama käsittämättömän ruma. Esimerkkejä noista ovat vaikkapa Z4 (hieno), 5-sarja (tyls&#228:wink: ja 1-sarja sekä 5GT (susiruma). X1 on keulaa lukuunottamatta fiksun näköinen, 3-sarja parani selvästi faceliftillä ja nykyinen X5 on parhaan näköinen noista möhköistä.



    Nuohan ovat sitten totaalisen objektiivisia arviota, joista pitää palkokasveja niistää :wink:

      
  • KonstaKoo:

    Tuo on jo oikeasti hyvännäköinen.


    Ei tuo keula ole minusta ollenkaan hyvän näköinen näin ekalla silmäyksellä. Muilta osin ihan OK, mutta ei minusta erityisen hieno kuitenkaan. Luonnossa nähtynä mittasuhteet voi antaa erilaisen vaikutelman tietysti.



    KonstaKoo:

    Aikaisempi kuutossarja oli aivan käsittämättömän ruma - melkein yhtä ruma kuin seiska :smile:


    Tästäkin hiukan erimieltä. M6-puskureilla E63/64 on minusta ihan OK ja pienellä tuunauksella hienokin. Toki tähän taas vaikuttaa se, että noita ei kuitenkaan ole liian usein nähnyt.



    KonstaKoo:

    Bemarilla on jotenkin hassu tilanne - osa uusista malleista on todella hienoja, osa tylsiä ja sitten muutama käsittämättömän ruma.


    Ja siltä osin vieläkin hassumpi, että monet uudet muuten hyvät mallit on pilattu juuri keulan muotoilulla. Kai siihenkin joku syy on olemassa, että hyvän näköistä keulaa ei saa enää monet kilpailijatkaan tehtyä vaan useimmat autot näyttää seinään ajetuilta.

      
  • 235+255:



    Kai siihenkin joku syy on olemassa, että hyvän näköistä keulaa ei saa enää monet kilpailijatkaan tehtyä vaan useimmat autot näyttää seinään ajetuilta.




    On siihen hyvä syy: jalankulkijaturvallisuus. Keulan pitää olla nykyään pyöreä ja teräviä osia ei saa olla. Eihän tuo jalankulkijaturvallisuus muuten valmistajia kiinnostaisi, mutta kun sen perusteellakin jaellaan nykyään törmäystähtiä.

      
  • A-utoilija:

    235+255:

    Kai siihenkin joku syy on olemassa, että hyvän näköistä keulaa ei saa enää monet kilpailijatkaan tehtyä vaan useimmat autot näyttää seinään ajetuilta.


    On siihen hyvä syy: jalankulkijaturvallisuus. Keulan pitää olla nykyään pyöreä ja teräviä osia ei saa olla.


    Mitä linjakkaampi auto sitä huonommin siihen tuollainen nykykeula istuu.

      
  • Bugracer:

    Vaikka BMW'ltäkin on tullut joitakin oiketa "muotoilun kukkasia" kuten X6 tai 1-sarja, kyllä bimmeri on edelleen muotoilupuolella kilpailijoitaan edellä. Todistivat tämän myös X1'n esittelyssä joka on "maasturi" mutta silti hyvin siron näköinen.




    keula on aika "kukkasen" näköinen , perän muotoilu ihan jees

      
  • Erilevyiset renkaat:

    Tästäkin hiukan erimieltä. M6-puskureilla E63/64 on minusta ihan OK ja pienellä tuunauksella hienokin. Toki tähän taas vaikuttaa se, että noita ei kuitenkaan ole liian usein nähnyt.




    Minusta nykyisen kuutosen "ongelma" on ne surullisen näköiset etuvalot ja erityisesti se kammotus takaluukun paikalla. Aivan käsittämättömän ruma. Veikkaan ettei edes Hra Bangle pysty itkemättä tuota katsomaan :smile:



    Jalankulkijaturvallisuus on tosiaan tehnyt autoista melko panssarivaunuja - onneksi on kuitenkin vaikkapa X1:stä onnistuneempiakin ratkaisuja nähty. Minusta esim. Q5:n tai GLK:n keula on ihan onnistunut.

      
  • Joo, kieltämättä uusi malli on tyylikäs verrattuna nykyiseen kaskelotti-kuutossarjalaiseen.

      
  • Niitä paremman näköisiä Bemareita sitten vuosikausiin, monivärisyys ei istu kojetauluun. :neutral:

      
  • Aivan ensimmäiseksi keulasta tulee mieleen Jaguaari ja persuksista Pösö.

      
  • Näyttää ihan Pösön tekemältä coupelta (tämä ei ole mikään loukkaus, Pösö tekee komeita coupeja)

      
  • On kyllä surkean kokoinen auto tuo 6-sarja, kun näin sellaisen uuden E-sarjan rinnalla.

      
  • On siihen hyvä syy: jalankulkijaturvallisuus. Keulan pitää olla nykyään pyöreä ja teräviä osia ei saa olla.




    Onko joitain muitakin juttuja olemassa tähän liittyen, jos halutaan auton keulasta mahdollisimman jalankulkija "turvallinen"? Minkälaisia vaatimuksia on tai milliaisia testejä nukeille tehdään, kun suunnitellaan autoon hyvää keulaa jalankulkijan kannalta törmäystilanteessa?

    Onko Pakettiauton korkeampi nokka tässä mielessä parempi kuin henkilöauton?

    Absurdia sinänsä ajatella ajavansa autoa, että tällä kun minä vedän mummon päälle, niin kaikki menee ihan hyvin..?

    Jos joku vaikka täällä voisi asiallisen ja tietopitoisen vastauksen heittää??

      
  • Derric:

    On kyllä surkean kokoinen auto tuo 6-sarja, kun näin sellaisen uuden E-sarjan rinnalla.


    Pariisissako näit uuden (F13) 6-sarjalaisen?

      
  • Sen outoperäisen nykyisen 6-sarjan näin Hesassa, kuten myös nykyisen Audi TT:n. :smile:

      
  • Maastovälitys:

    On siihen hyvä syy: jalankulkijaturvallisuus. Keulan pitää olla nykyään pyöreä ja teräviä osia ei saa olla.


    Onko joitain muitakin juttuja olemassa tähän liittyen, jos halutaan auton keulasta mahdollisimman jalankulkija "turvallinen"? Minkälaisia vaatimuksia on tai milliaisia testejä nukeille tehdään, kun suunnitellaan autoon hyvää keulaa jalankulkijan kannalta törmäystilanteessa?
    Onko Pakettiauton korkeampi nokka tässä mielessä parempi kuin henkilöauton?
    Absurdia sinänsä ajatella ajavansa autoa, että tällä kun minä vedän mummon päälle, niin kaikki menee ihan hyvin..?
    Jos joku vaikka täällä voisi asiallisen ja tietopitoisen vastauksen heittää??




    Jaa-a. Varmaan pyritään vaikuttamaan siihen millä tavalla se keula vetää jalat alta (pyöreät muodot, sopivan korkuinen), ja ainakin jossain autoissa konepelti pomppaa takaosastaan ylös pehmentäen osumaa. Pakettiauton keula ei nyt ensihätään tunnu kovinkaan turvalliselta. Se kun lähinnä työntää uhrinsa eteenpäin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit