UUSI ASTRA 2010

83 kommenttia
«13

Virallisia kuvia on julkaistu ja näyttää ainakin farmari tai anteeksi, sports tourer :grin: ihan hyvältä!

Malli kasvaa reilusti kun farkkuun luvataan lisää mittaa 20cm ja viistoperään 15cm.

Sisäkuvia ei ole, mutta muutamissa spyfotoissa on näkynyt varsin Insignian oloinen mittaristo.



http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ensimmaiset-viralliset-kuvat-astrasta



http://www.auto-motor-und-sport.de/news/oper-astra-opel-zafira-opel-meriva-die-opel-zukunft-heisst-astra-zafira-und-meriva-1112946.html

  
  • Edestäpäin ihan OK, sivuprofiili ei 5-ovisessa ole mitenkään ihmeellinen. Farkku ihan OK.

      
  • Nice.



    Ainakin minua Opelin uusi muotoilukieli puhuttaa, autot ovat linjakkaita, ja mitään yliärsyttävää ei ole. Totuuden nimissä tämä uusi linja on ainakin Insignian kohdalla tullut osittain tilojen kustannuksella.



    Loppupäätelmän voinee tehdä vasta kun näkee auton luonnossa.

      
  • Petro Pauli:

    Muotoilu menettelee, mutta Opel tekee kummasti ikkunoista pieniä, ja pysty perä haittaa takanäkyvyyttä. Positiivistä että sisätilat kasvavat joka suhteessa. Maavara saisi Pohjolassa olla korkea. Opelin Astran valmistus Trollhättanissa taitaa olla toiveajattelua.

    Onhan tuossa auto-motor-und-sportin linkissäkin sisäkuva, kun napsauttaa kuvan (Bild) nro 18/30.




    No niimpäs löytyikin sisäkuva.

    Valmistuksessa hyödynnetään varmaankin tässä tilanteessa ensin Saksan tehtaiden kapasiteetti.

    Missäs nykyistä Astraa enimmäkseen tehdään?

      
  • Petro Pauli:

    Maavara saisi Pohjolassa olla korkea.


    Ei se käy näinä niukkoina aikoina koska kulutus kasvaa.

      
  • jokaka:

    Virallisia kuvia on julkaistu ja näyttää ainakin farmari tai anteeksi, sports tourer :grin: ihan hyvältä!
    Malli kasvaa reilusti kun farkkuun luvataan lisää mittaa 20cm ja viistoperään 15cm.
    Sisäkuvia ei ole, mutta muutamissa spyfotoissa on näkynyt varsin Insignian oloinen mittaristo.

    http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ensimmaiset-viralliset-kuvat-astrasta

    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/oper-astra-opel-zafira-opel-meriva-die-opel-zukunft-heisst-astra-zafira-und-meriva-1112946.html




    Tuohon mallin kasvamiseen vielä palatakseni.

    Vectra B caravanin pituus oli 4490mm ja nykyisen Astra wagonin on 4515mm. Uudesta Astra farkusta tulee siis n. 4715mm 20cm lisämitalla!

    Golf variant on 4556mm.

      
  • 235+255:

    Petro Pauli:
    Maavara saisi Pohjolassa olla korkea.

    Ei se käy näinä niukkoina aikoina koska kulutus kasvaa.




    Siksi sitikka C5 hydraulisella jousituksella on kätevä. Kun vauhti kasvaa maavara pienenee automaattisesti ja kun siirtyy kuoppaiselle mökkitielle maavara suurenee taas automaattisesti, jos eteen tulee pahoja paikkoja, kuten talvella lumiesteitä, voi maavaraa vielä nostaa manuaalisesti.

      
  • Tuo gallerian sisäkuva on kylläkin Insigniasta.

      
  • Joo on ihan tyylikäs kyllä, mutta ei kovin persoonallinen, keula on ihan saman näköinen kun nykyisessä 4 ovisessa Honda Civicissä (olin jopa aika hämmästynyt, niten on niin sama muotoilu) ja perä taas muistuttaa uusia Seateja, Kiaa ym. Lisäksi mä en tykkää kun kaikissa HB malleissa on nuo Anglian takasivuikkunat. Eli ihan tyylikäs on mutta ihmeen paljon saman näköinen kun luokan muut autot.

    Sisätilat muuten ihan jees, mut tuo ohjauspyörä on yhtä hirvee kun ingsiniassa ja esim. Skoda Suberbissa.

      
  • Jossain saksalaisessa lehdessä oli jo ensimmäinen vertailu Golfin kanssa ja kyllä täytyy todeta, että Astra sai Golfin näyttämään vanhanaikaiselta ja tylsältä. Sehän ei kerro vielä sitä, kuinka hyvä Opelin uutukainen on mutta kuten toimittaja totesi, Opel on onnistunut tekemään selvaästi haluttavamman näköisen auton - pitkästä aikaa.

      
  • Toisia haluttaa ja toisia ei! Ns. yleistä trendiä matkivaa mielestäni (japsit, Renault, Ford)! Tuskin paljon Golfia hätyyttelee! Golf on omanlaisensa, eikä pyri mihinkään trendiin ja on aina myynyt hyvin!

      
  • Nasse:

    Toisia haluttaa ja toisia ei! Ns. yleistä trendiä matkivaa mielestäni (japsit, Renault, Ford)! Tuskin paljon Golfia hätyyttelee! Golf on omanlaisensa, eikä pyri mihinkään trendiin ja on aina myynyt hyvin!




    Samaa mieltä. Golf lienee näistä saksalaisista se täydellisin "allest ist in Ordnung"-auto. Käsite sinänsä, jossa kaikki on kunnossa. Toki parempiakin autoja luokassa voi olla, mutta Golf on kuitenkin tietynlainen mittapuu muille.

      
  • Onpahan sen näköinen uutuus, että tuota voisi myydä monella eri merkillä ilman ongelmia. Saavutus olisi hyvä jollekin Protonille, mutta isolta vanhalta valmistajalta odottaisi muutakin. Varomalla ärsyttämästä ketään ja riskejä välttelemällä ei kovin pitkälle päästä näissä hommissa. Uskoakseni tuo ei tule kestämään ajan hammasta kovin hyvin.



    En myöskään ole kovin innoissani ulkomittojen kasvamisesta. Puhutaan kuitenkin kompaktiluokan autosta. Toivottavasti sitten saadaan edes tilaa lisää saman verran mitä ulkomitat kasvavat. Insignia ei tässä suhteessa kuitenkaan hyvää lupaa.

      
  • NHB:

    Saavutus olisi hyvä jollekin Protonille, mutta isolta vanhalta valmistajalta odottaisi muutakin. Varomalla ärsyttämästä ketään ja riskejä välttelemällä ei kovin pitkälle päästä näissä hommissa.




    Eikös Golf ole luokkansa suosituin juuri tuolla reseptillä??

      
  • Golfin menestyksen syy ei ole koskaan ollut muotoilussa. Se on auto, joka loi koko luokan. Golf voi ylpeästi olla itsensä näköinen. Itse pidän uskaliaampana tehdä vahvan sukunäön omaavaa autoa mallista toiseen verrattuna yleisen muodin mukana juoksemiseen niin vahvasti, ettei muotoilussa ole mitään tunnistettavaa tai persoonallista. Monet merkit tekevät muutaman vuoden välein täyskäännöksen muotoilussa. Datsun vaihtoi jopa nimensä.

      
  • NHB:

    Golfin menestyksen syy ei ole koskaan ollut muotoilussa. Se on auto, joka loi koko luokan. Golf voi ylpeästi olla itsensä näköinen. Itse pidän uskaliaampana tehdä vahvan sukunäön omaavaa autoa mallista toiseen verrattuna yleisen muodin mukana juoksemiseen niin vahvasti, ettei muotoilussa ole mitään tunnistettavaa tai persoonallista. Monet merkit tekevät muutaman vuoden välein täyskäännöksen muotoilussa. Datsun vaihtoi jopa nimensä.




    En henkilökohtaisesti nostaisi Golffia ihan noin korkealle jalustalle, vaikka monessa asiassa suuntaa onkin näyttänyt.



    Opelin muotoilussa kelkan täytyi kääntyä, koska Vectra C ja nykyinen Astra olivat minun mielestäni epäonnistuneita tekeleitä varsinkin sisältä.

      
  • NHB:

    Monet merkit tekevät muutaman vuoden välein täyskäännöksen muotoilussa. Datsun vaihtoi jopa nimensä.

    Muotoilussakin sitä yrittävät. Esimerkeiksi kelpaa vaikka Primera ja Almeran seuraajat. Henkilökohtaisesti en pidä uusienkaan Nissanien muotokielestä.

      
  • Golfin menestyksen syy ei ole koskaan ollut muotoilussa. Se on auto, joka loi koko luokan. Golf voi ylpeästi olla itsensä näköinen. Itse pidän uskaliaampana tehdä vahvan sukunäön omaavaa autoa mallista toiseen verrattuna yleisen muodin mukana juoksemiseen niin vahvasti, ettei muotoilussa ole mitään tunnistettavaa tai persoonallista. Monet merkit tekevät muutaman vuoden välein täyskäännöksen muotoilussa. Datsun vaihtoi jopa nimensä.



    Tässä olen kyllä samaa mieltä NHB:n kanssa! Persoonattomaksi haukuttu Golf onkin todellisuudessa persoonallinen omalla linjallaan! Jatkuvat muutokset ns. yleisen muotoilulinjan nimellä sekoittavat monen merkin omintakeisuutta! Vaikuttaa kohta siltä, että ko.kokoluokan autoista ei tunne muuta kuin Golfin!

      
  • on harvassa ne auto merkit jotka eivät muotoile päämyyntimalliansa varman päälle.

    aika hyvä esimerkki on banglen aikakauden bmw 3-sarja kun sitä verrataan muihin saman merkin malleihin,todella varman päälle vetoa...

      
  • Jep. Golf on se tuttu ja turvallinen kulkupeli joka uusien mallien vyörytyksestä huolimatta on ja pysyy. Onhan tuossa Golffin muotoilussa ja evoluutiossa tiettyä levollisuutta, jos vertaa vaikkapa Corollaan jonka muotoilussa on venkoiltu viiden vuoden välein aina sen hetkisen trendin suuntaan.






    Mielestäni Golf ja Corolla on samaa tylsää vuodesta toiseen.

    Lippari päähän ja ostoksille.

    Hankkija lippiksella voit saada jopa alennusta.



    Niin pakko mainita vielä Avensis hui hitto kun on ruma auto.

      
  • Oliko tämä suunniteltu juttu että Astra kasvatetaan Vectran mittoihin? Suunnitellaanko ja tehdäänkö Astrat samalla laatutasolla kuin Vectrat?



    Astra Liftback jää taas uupumaan, tämä puolifarmari oli kätevä. Toinen vaihtoehto olisi feikkisedan, jonka takaikkuna myös nousee luukun mukana.

      
  • RdfdDsl:

    Oliko tämä suunniteltu juttu että Astra kasvatetaan Vectran mittoihin? Suunnitellaanko ja tehdäänkö Astrat samalla laatutasolla kuin Vectrat?

    Astra Liftback jää taas uupumaan, tämä puolifarmari oli kätevä. Toinen vaihtoehto olisi feikkisedan, jonka takaikkuna myös nousee luukun mukana.




    Laatutason säilyessä nykyisen Astran tasolla on asiat melko hyvin sen suhteen. Ainahan tietenkin täytyy pyrkiä parempaan.

    Liftbackia ajatellen peräylitystä olisi pitänyt ehkä kasvattaa ja kattolinjaa laskea aikaisemmin. Insignian kohdalla näistä takapenkin pääntiloista on porua riittänyt tarpeeksi, joten tämä Hatchback ollee hyvä vaihtoehto.

    Tavaratilan käyttökelpoisuutta ei ole vielä päässyt arvioimaan, mutta jos lastenvaunuvaihe on perheessä ohi, 2 lapsisellekin perheelle luulisi olevan tiloja jo mukavasti normaalikäytössä.

      
  • Ensimmäiset maistiaiset on jo tarjoiltu!

    Vaikuttaa hyvältä!

    http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/Autot/ajettua-opel-astra

      
  • Metsähaka:

    Vitsi? :sunglasses:




    Miksi olisi?

    Luitko edes?

      
  • Ketjun alkuosassa on veikkailtu Astran pärjäämistä Golfiin nähden, mutta mielenkiintoisempaa on nähdä, miten se suhtautuu Insigniaan.



    Insignia sai salama-alun, Vuoden auto ja sitä rataa. Kuitenkin tällä hetkellä auto on Suomessa sijalla 19., vajaan sata auto C-Mercedestä jäljessä. Jo vanha Mondeo, joka on hyvä mittapuu, on sijalla 15. Avensis ja Passat ovat tietysti omilla luvuillaan 2. ja 6.



    Insignian kohdalla mentiin täysin muotoilu edellä ja siinä mielessä lopputulos varmaan miellyttää useimpia. Samalla sedanista häipyi pääntila takaa ja farmari on luokkansa pienimpiä tavaratilan osalta.



    Moottorit ovat hiukan vanhahtavia, eikä ilmeisesti ajettavuuskaan ole huipun tasolla, jos lehtiä on uskominen. Tätä sanahelinää voisi tietysti jatkaa loputtomiin, mutta nuo myyntiluvut ovat aika karua kertomaa Insignian kohdalla.



    Toisaalta JOS Astran paketti on kuoren allakin kunnossa, aineksia on vaikka mihin.



    Tietääkö kukaan, onko uusia moottoreita tulossa Astran myötä?

      
  • 2010 Astraan tulevat seuraavanlaiset moottorit, lähde media.opel.com :



    1.3 CDTI ecoFLEX (kevät 2010) 95 hp 4.2 l/100km 109 co2

    1.7 CDTI 110 hp 4.7 124

    1.7 CDTI 125 hp 4.7 124

    2.0 CDTI 160 hp 4.9 129



    1.4 100 hp 5.5 129

    1.6 115 hp 6.3 147

    1.4Turbo 140 hp 5.9 139

    1.6Turbo 180 hp 6.8 159



    1.4 Turbo on kokonaan uusi moottori ja se korvaa nykyisen 1.8 vapaasti hengittävän moottorin. Vääntöä luvataan olevan 200 Nm 1850-4900 kierrosvälille ja eiköhän tämä uutuusmoottori tule pikaisesti Insigniaankin.

      
  • Vihdoinkin tuo hutunkeitto loppui ja asia saatiin päätökseen. SInällään varsin mielenkiintoista seurattavaa: Miten GM oikoo ongelmansa ilman Euroopan lonkeroita ja miten sopimusvalmistaja alkaa pelata volyymimerkin kanssa.

      
  • GM:lle jää 35% omistus opelista ja taitaa edelleen olla omallalailla suurin omistaja kun ei tiedetä miten magnan ostama osuus on jaettu magnan ja rahoittavan sperpankin kanssa...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit