VW menettämässä markkinaosuuttaan Kiinassa

8 kommenttia

Volkkari menettämässä markkinaosuuttaan B-segmentin autoissa Kiinassa.



Myynti Kiinassa 2009-2010:



Malli : 2010 / 2009 / Muutos / 2,0l / 2,4l

kpl / kpl / % / % / %

Accord : 171728 / 175361 / -2,07 / 61 / 39

Camry : 161411 / 156229 / 3,32 / 53 / 47

Teana : 140842 / 108504 / 29,8 / 37 / 63

Lacrosse : 104377 / 43453 / 140,21 / 0 / 100

Regal : 79386 / 79982 / -0,75 / 60 / 40

Passat : 130971 / 111299 / 17,67 / 95 / 5

Superb : 37796 / 14624 / 158,45 / 89 / 11

Magotan : 78859 / 67018 / 16,67 / 84 / 16

CC : 17353 / 0 / 0 / 0 / 100

Yhteensä : 922723 / 756470 / 21,98

  
  • Noilla luvuilla Volkkarin markkinaosuus on kyllä kasvussa.

      
  • NHB:

    Noilla luvuilla Volkkarin markkinaosuus on kyllä kasvussa.




    Se on totta ettei noissa luvuissa ole näkyvissä vielä laskua, mutta kasvu on hiipumassa ja otsikko onkin epäilys tulevasta.

    Japanilaiset ovat vahvasti markkinoilla ja nyt ranskalaiset ja korealaiset autonvalmistajat tulevat voimakkaasti markkinoille Kiinassa.

      
  • Eli markkinaosuuden kasvuko on hidastunut? Ei tuo nyt kovin huonolta kuulosta siihen nähden, että Volkkari kärsi Kiinassa kapasiteettipulasta viime vuoden. Sitä korjataan rakentamalla kaksi uutta tehdasta ja investoimalla noin 10 miljardia 2015 mennessä.



    Kokonaisuutena Kiinan automyynti kasvoi 33, 2 prosenttia. Volkkarin myynti Kiinassa kasvoi 37 prosenttia, joka tarkoitti puolta miljoonaa autoa. Pelkkä vuosikasvu Kiinassa on enemmän kuin mitä esimerkiksi Volvo ja Saab möivät viime vuonna. Omasta mielestäni tuo on vahava suoritus kun huomioi kiristyneen kilpailun.



    http://www.reuters.com/article/2011/01/10/china-autos-idUSBGNACE77K20110110



    http://www.thetruthaboutcars.com/2011/01/volkswagen-sells-nearly-2-million-cars-in-china/

      
  • Näiden yhdeksän B-segmentin merkin myynnistä oli vuonna 2009 VW:n osuus 25,5% ja viime vuonna 28,7%, eli kasvua vielä oli mutta markkinaosuuden nousu on hidastunut.

    Volkkarin suurimman kappalemyynnin on tuonut Passat, mutta viime vuonna Nissanin Teana ohitti sen kirkkaasti.







      
  • Millainen tuon markkinaosuuden historia sitten on ollut? Voisin kuvitella, että Santanan aikoina se on voinut olla erittäin suuri. Missä Santana muuten on taulukostasi?



    Pointtini on se, että jos markkinaosuus on noin 30 prosenttian, niin ei tuollainen kolmen yksikön nousu voi olla kovin hidas kasvutahti. Tuollaisellakin vauhdilla noustaan kohisten ylöspäin.

      
  • Taustaa VW:n asemasta Kiinan markkinoilla.



    Otteita Marvin Zhu:n näkökannoista:



    It was Volkswagen that took the chance and drove into vast but undeveloped market.



    Today it remains an important player in what became the world's biggest car market. But it is no longer the dominant leader.



    Yet competition has become increasingly fierce and Volkswagen saw its share shrink to 12.7 percent in 2010 after losing 2 percent to its rivals over the previous three years.



    Facing that competition in the fast growing market, Volkswagen is now on the defensive, relying on aging models in a market that is increasingly mature and selective.



    Only 23 percent of its sales were new models, so it would seem to make sense for Volkswagen to keep their aging fleet on the market.



    Longer intervals between two generations do not help when its rivals are wasting no time narrowing the generation gap and offering the latest in automotive technology.



    GM has produced the new Buick Regal, Lacrosse, Excelle XT/GT and Chevrolet Cruze on the latest global platforms with state-of-the-art engines.



    Hyundai and Kia both introduced a number of contemporary models in China at the same time as it did in other markets.



    Even PSA Peugeot Citroen, often criticized for not bringing in new offers to China, added the latest C5 and 508 to its local product mix. No wonder they keep eating into Volkswagen's shares.



    However, it appears that VW is not going to change its strategy.



    Koko juttu löytyy täältä.

      
  • Kaikilla automerkeillä tulevaisuuden kasvu hidastuu. Isoissa kaupungeissa, jossa rahakkaat asuvat, ollaan rajoittamassa uusien autojen rekisteröintejä. Esim. Beijing antaa luvan rekisteröidä tänä vuonna "vain" 250 000 autoa, kun luku viime vuonna oli 750 000 kpl. Siellä on jo reilut 7 miljoonaa autoa.



    Autokauppa on käynyt senkin vuoksi vilkkaasti, että auton rekkariin perustuvia ajolupa/-kieltoja on otettu käyttöön. Eli parilliseen päättyvät kilvet ajaa eri päivänä kuin parittomaan päättyvät. Ongelmahan ratkeaa sillä, että ostetaan kaksi autoa.



    Viime viikolla huomasin ekaa kertaa, että motarilla oli ruuhkaa. Kyse on maksullisesta tiestä, jossa aiemmin sai ajella aika rauhassa. (en siis itse aja, vaan kuski). On tainnut ilmaiset tiet mennä niin tukkeeseen, että on ollut pakko siirtyä väljemmille väylille.

      
  • Penteles:

    Taustaa VW:n asemasta Kiinan markkinoilla.

    Otteita Marvin Zhu:n näkökannoista...




    Tuossahan kerrotaan, että Volkkarilla oli dominoiva markkina-asema, koska olivat liikkeellä ensimmäisenä. Vielä vuonna 2000 Volkkarilla oli yli 50 prosentin markkinaosuus, nyt ollaan jossain reilun kymmenen prosentin paikkeilla. Eli markkinaosuus on tippunut jyrkästi viimeisen kymmenen vuoden aika, viime vuonna osuus poikkeuksellisesti kasvoi. Nämä havainnot eivät oikein tue kirjoituksiasi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit