VAROITUS: Volvo syttyy tuleen!

39 kommenttia
2»
  • Maastovälitys:

    Ja sinua ei harmittaisi, että naapurin hieno Premium auto sattui syttymään palamaan, ja oma kiesi kärähti siinä samalla???

    Joo, minua ei harmittaisi kun se oli premium luokan tulipalo, on se nyt sentään eri juttu kun joku -84 Nissan Sunnyn aiheuttama tulipalo.. :lol:




    Saattaisihan tuo kismittää ,jos naapuri olisi autoni viereen parkkerannut,vaikka siinä monesti onkin toinen paikka vapaana ja luulisi hänen käyttävän omaa katostaan johon matkaa n. 30m...

    Autopalo on autopalo, vaikka mikä merkki siellä palaisi.

    Minulle tuo prenium käsite oikeasti on aivan sama ja se ei anna mitään lisä arvoa minulle,mutta tuntuu olevan sinulle kovakin pala purtavaksi.



    Ps. näin tänään aivan pakasta vedetyn näköisen -80 luvun sunnyn ja voisin helpostikkin kuvitella omistavani sellaisen, jos vain olisi tarpeeksi suuri halli käytettävissä autojen harrastus/keräily toimintaan...

      
  • finman:

    Maastovälitykseltä jälleen omalla tasollaan olevaa huttua tulee ulos.




    Se taitaa olla vetänyt pääsiäiskännit. Kello on kuitenkin jo yli kuusi, ja maastovälitys on ennenkin ollut uhmakas parin paukun jälkeen.



    Ja katsos vaan, hupsheijaa, eipä sitä toipottaakaan uskalla talliin laitta. Eikä Hondaa:



    http://www.autoguide.com/auto-news/2012/02/toyota-fire-hazard-investigation-opened-by-nhtsa-involving-830000-units.html



    The National Highway Traffic Safety Administration are investigating a possible fire hazard that affects 830,000 Toyota vehicles made in 2007. This investigation consists the 2007 Toyota Camry, Solara, and RAV4. According to reports, Toyota owners have complained of a fire originating from the driver’s door. In a particular report, an owner claimed that a burning odor came from the door, then ignited in flames and destroyed the vehicle. No injuries were reported. Investigators believe it is a malfunction of the master switch controlling power windows.



    Recently, Honda has also recalled a million CR-V and Fit models for defected power-window master switches that caused fires.




    Ja kun tuota Hondan hommaa googlettaa lisää, Etelä-Afrikassa on kuulemma joku kuolemantapauskin ollut, kun auto on syttynyt palamaan.



    http://wheels.blogs.nytimes.com/2012/02/10/n-h-t-s-a-to-investigate-830000-toyotas-for-possible-fire-hazard/



    Ole toki uskossasi vahva. Valhettahan nuo uutiset.



    Ja eipä se bemarinkaan takaisinkutsu ihan nappiin mennyt. Jenkeissä paukautettiin juuri uhkasakko useamman huonosti hoidetun takaisinkutsun takia.

      
  • Autopalo on autopalo, vaikka mikä merkki siellä palaisi.
    Minulle tuo prenium käsite oikeasti on aivan sama ja se ei anna mitään lisä arvoa minulle,mutta tuntuu olevan sinulle kovakin pala purtavaksi.


    Automyyjille jotka tätä premi hypeä jaksaa jankuttaa, on tämän brändin dissaaminen ja kyseenalaistaminen AINA vähän kuin potku nivusiin... Myydään huonoa/paskaa laatua hienolla leimalla paremmassa paketissa. Tämä on vaan tämä vanha keisarin uudet vaatteet siirrettynä 2000 luvulle.

    Minulle tuo prenium käsite oikeasti on aivan sama ja se ei anna mitään lisä arvoa minulle,mutta tuntuu olevan sinulle kovakin pala purtavaksi.


    Jos minulla olisi kiinalainen Volvo voimanpesä (-korjaa sitä koko kesä..), niin veisin aika pian sen pajotettavaksi(tarkastukseen..), ennen totaali katastrofia.

    Olen muuten nähnyt livenä erään kaupungin keskustassa kunnon autopalon, jossa sähköistä alkunsa saanut "Disaster" tapahtui. Kyseessä oli Saab 96 jostain 78-82 paikkeilta, mutta kuski oli ennen auton hylkäämistä jättänyt ykkösen päälle laatikosta. No kun johtosarjat meni oikariin palon edetessä, tämä auto ryntää kaupungin keskustassa edessä olevan auton perseeseen starttimoottorinsa turvin liekkien lyödessä jo matkustamossa ja lasien poksahtaessa.

    Kyllä autopalossa on oikeasti leikki kaukana, kun auton johtosarja sulaa ja auto torvet soiden soihtuna palaen ryntää valot vilkkuen sinne tänne.

    Palokunnalla on oikeasti autopaloissa vaikeuksia saada nopeasti rautakangella konepeitto auki, ja päästä voimapihdeillä vetämään akun kaapelit poikki. Armeijan autoissa ja veneissä on aina fiksusti päävirtakytkin, jonka avaamalla akku irrotetaan muusta järjestelmästä.

    Tosin nykyauto menee tietokoneineen sekaisin, jos jännite käy alhaalla.

    Premiumit monasti lähteekin tällöin monesti pakkasella hinurilla telakalle kuitattavaksi, kun akun jännitetasot on kyykänneet.

    Miksi muuten Suomen oloissa edes ostaa sellasta paskaa, joka ei kestä käyttöjännitteiden kyykkäämistä ilman korjaamokäyntiä??

      
  • Mitä olet mieltä Toyotan ja Hondan palovaarasta? Eikö niitä uskalla parkkeerata talliin? Parkkeeratko oman Toyotasi talliin? Kuinka uskallat?





    http://wheels.blogs.nytimes.com/2012/02/10/n-h-t-s-a-to-investigate-830000-toyotas-for-possible-fire-hazard/



    Vai onko niin, että kun kyse on lempimerkistäsi, ongelmaa ei ole?



    Parkkipaikoilla kannattaa varoa myös Nissan Jukea ja Tiidaa. Sekä Premium-Infinitiä:



    http://www.newsoxy.com/automotive/nissan-recall-56723.html



    Noissa jenkkijutuissa mainittujen mallien lisäksi Toyota on kutsunut mm. Avensiksia ja Lexus GS:iä takaisin pajalle palovaaran takia. Kannattaa siis niitäkin karttaa parkkipaikoilla.



    Ainiin, mutta kun ne ovat lempimerkkiäsi. Ja palaahan se japanilainen auto varmaan jotenkin turvallisemmin "europaska".

      
  • Tän videon perusteella talot kannattaa rakentaa kivestä, jos Toyota sattuu ryntäämään päin.



    https://www.youtube.com/watch?v=o86lAMe4sYI

      
  • Mastovälitys:

    Olen muuten nähnyt livenä erään kaupungin keskustassa kunnon autopalon, jossa sähköistä alkunsa saanut "Disaster" tapahtui. Kyseessä oli Saab 96 jostain 78-82 paikkeilta


    Harmi, jos tuo "puukenkä" oli 80-luvun valmistetta; siinä olisi mennyt todellinen keräilyharvinaisuus! :wink:

      
  • AAARGH!! Volvoni on autokatoksessa, heti siirtämään! Kerron samat terveiset naapurille jolla on tojo tallissa, vielä pahempi. Palaa talo! EI EI EI EI EI EI !!!!!

      
  • Maastovälitys:

    Katso toi video läpi vielä kerran! Mieti sitten toisen kerran, mitä tapahtuu puurakenteisessa katoksessa tai omakotitalon katoksessa, kun palokunta ei olekaan heti letkujensa kanssa valmiina paikalla niinkuin tuossa videossa??


    Hui kamalaa, nyt pelottaa kun talven viimeiselle hiihtoreissulle tullessa jai kotona 740 GLE talliin ja S80 katokseen.



    Melko varmasti on koko huusholli palanut maan tasalle ennen maanantaita?



    Kumpikaan ei ole paloaltista vuosikertaa, kummassakaan ei ole viallista puhallinta koskaan ollutkaan. Mutta koska keulassa on ruotsalaisen raudan tunnus ja nettikeskustelujen mukaan kaikki samaa logoa kantavat ajoneuvot ovat samanlaisia, niin varmasti kohta leimahtaa...

      
  • Maastovälitys:

    Jos minulla olisi kiinalainen Volvo voimanpesä (-korjaa sitä koko kesä..), niin veisin aika pian sen pajotettavaksi(tarkastukseen..), ennen totaali katastrofia.




    Miksi kummassa tekisit noin?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit