Citroen DS9

18 kommenttia

Vielä ei Citroen hylkää hydractive-jousitusta autoissaan.



Ote maahantuojan tiedotteesta:

"Nelivetojärjestelmä ja hydraulinen aktiivijousitus takaavat tehokkaan pidon, jolloin Numéro 9:n suorituskyky saadaan käyttöön täysin turvallisesti."



https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/citroenin-uusi-lippulaiva-pekingissa



>> Lisää kuvia <<

  
  • Vielä ei ole kuin konsepti. Onko jossakin ilmoitettu, että DS9 tullaan tekemään? Raskalaisten isojen autojen menestys on ollut niin surkeaa, että ainakin itse miettisin PSA:n johdossa pitkään, ennen kuin hyväksyisin taas yhden floppaavan mallin tuotantoon. Tämä toki poikkeaisi aiemmista yrityksistä sen suhteen, että sitä yritetettäisiin saada menemään kaupaksi Kiinassa. Siellä on kyllä suuri markkina tuon luokan autoille.

      
  • Ei varmaan DS9 tulla tekemään juuri no:9:n mukaisena, mutta no: 9 on suuntaa antava kuten konseptiautot yleensäkin.



    Kommenttini koski hydractiv-jousitusta joka näyttää olevan yhä uusien autojen suunnittelussa mukana.



    "Konseptiauto toimii DS-linjan suunnannäyttäjänä ja antaa viitteitä linjan tulevien kolmen mallin, C-segmentin Premium-luokan sedan-mallin, katumaasturin sekä D-segmentin Executive-luokan sedan-mallin, tyylistä."



    Nämä autot ovat pistokehybridejä.

      
  • Ei ole tosiaan hääpöistä ranskisten edustusmallien menestys maailmalla ollut viime vuosina. Eli vaatii kyllä aikamoista rohkeutta satsata tuollaiseen. Hienoja autoja, mutta ei vaan oo niissä sittenkään ollut sitä jotain...

      
  • No ei oo VW Phaetonkaan mikään succé.

      
  • Mutta Phaeton on kuitenkin vain yhden merkin yksi malli. Ranskiksilla on ollut kaikilla käytännössä sama kohtalo. Ja Phaetonia kuitenkin vielä tehdään....

      
  • Phaeton nyt on muutenkin luokassa, johon Ranskasta ei tullut tuotetta todella pitkään aikaan. Viime aikoina on muuten näkynyt valoa tunnelin päässä Phaetonillekin. Kiinan kysyntä on nimittäin kasvanut kovaa tahtia.

      
  • Itse kyllä ehdottomasti lasken esim C6:sen Phaetonin kilpailijaksi! C5 on sitten esim E-mersun kokoluokkaa. Tai noin nuo kokoluokat menee mun silmissä ei mulla tähän mitään esim mittoihin perustuvaa faktaa ole.

      
  • NHB:

    Phaeton nyt on muutenkin luokassa, johon Ranskasta ei tullut tuotetta todella pitkään aikaan. Viime aikoina on muuten näkynyt valoa tunnelin päässä Phaetonillekin. Kiinan kysyntä on nimittäin kasvanut kovaa tahtia.




    Onko joitain lukuja, vai heitteletkö "hanurituntumalta"?



      
  • Nuori autoilija:

    Itse kyllä ehdottomasti lasken esim C6:sen Phaetonin kilpailijaksi! C5 on sitten esim E-mersun kokoluokkaa. Tai noin nuo kokoluokat menee mun silmissä ei mulla tähän mitään esim mittoihin perustuvaa faktaa ole.




    Ei C6 istu tuohon s-klasseen mitenkään. Phaeton siinä on ollut, heikolla menestyksellä tosin. Hintalappuakin kannattaa vilkaista. Jos pelkät ulkomitat ratkaisisivat, niin silloin Kannattaa muuten käydä joskus istumassa C6:n takapenkillä. Itselleni se oli yksi pahimpia pettymyksiä tilojen suhteen.

      
  • pjg:

    NHB:
    Phaeton nyt on muutenkin luokassa, johon Ranskasta ei tullut tuotetta todella pitkään aikaan. Viime aikoina on muuten näkynyt valoa tunnelin päässä Phaetonillekin. Kiinan kysyntä on nimittäin kasvanut kovaa tahtia.


    Onko joitain lukuja, vai heitteletkö "hanurituntumalta"?




    Nykypäivänä lukujen etsiminen ei saisi olla kenellekään kovin hankalaa.

    http://annualreport2009.volkswagenag.com/divisions/volkswagenpassengercars.html

    http://annualreport2011.volkswagenag.com/divisions/volkswagenpassengercars.html

      
  • NHB:

    Ei C6 istu tuohon s-klasseen mitenkään. Phaeton siinä on ollut, heikolla menestyksellä tosin. Hintalappuakin kannattaa vilkaista. Jos pelkät ulkomitat ratkaisisivat, niin silloin Kannattaa muuten käydä joskus istumassa C6:n takapenkillä. Itselleni se oli yksi pahimpia pettymyksiä tilojen suhteen.




    Omassa luokassaan, eli E-sarjan, Vitosen ja Aakuutosen kanssa C6:n takajalkatilat on kyllä jossei omaa luokkaansa niin vähintäänkin vertailukelposet, tiedä sitten mihin oot verrannut.



      
  • No sovitaanko että istuu tuohon väliin??? Kun ei se minustakaan aivan E-mersun luokkaan kuulu. Tilathan on melko hyvät, paitsi jälleen kerran sieltä pääntiloista. Ei sitä pitkään ässään toki voi verrata, mutta ei se ero lyhyeen s-meseen kyllä suuri ole... Joskaan ei kyllä ole suuri ero E-meseenkään...

      
  • Ihan mukavaahan se on, että Phaetonkin saa hieman menestystä! Teknisestihän auto on aina ollut täysin pätevä ja ajan tasalla, mutta imagosta on jäänyt kiinni!



    Kuinka kallis auto tuo Phaeton on ollut kehittää??? Ilmeisesti juuri sitä varten ei ainakaan mitään konettä ole suunniteltu? Entä pohjalevy??? Sitä lähinnä ajan takaa, että vaikka Phaeton on myynyt huonosti niin olisiko pitkä malli-ikä saanut aikaan sen, että malli olisi maksanut takaisin kehitystyönsä ja jopa tuottanut hieman voittoa??? Vai onko koko projekti edelleen rankasti tappiollinen? Eikös tuo myyntiluku nyt tuon hintaiseksi ole jo aika hyvä? Katettahan noista jää tehtaalle tosi mukavasti...

      
  • A.Antsa:

    Omassa luokassaan, eli E-sarjan, Vitosen ja Aakuutosen kanssa C6:n takajalkatilat on kyllä jossei omaa luokkaansa niin vähintäänkin vertailukelposet, tiedä sitten mihin oot verrannut.




    Mun mielestä C6 on yksi pahimpia esimerkkejä epäsuhtaisista takatiloista. Jalkatilaa kyllä riittää vaikka mihin, mutta pääntila loppuu pahasti kesken jo keskikokoisilla miehillä.

      
  • Nuori autoilija:

    No sovitaanko että istuu tuohon väliin??? Kun ei se minustakaan aivan E-mersun luokkaan kuulu. Tilathan on melko hyvät, paitsi jälleen kerran sieltä pääntiloista. Ei sitä pitkään ässään toki voi verrata, mutta ei se ero lyhyeen s-meseen kyllä suuri ole... Joskaan ei kyllä ole suuri ero E-meseenkään...




    Ei tuo C6 ainakaan hintansa, kokonsa tai tekniikkansa puolesta nouse E/5/A6 -luokan yläpuolelle.

      
  • Nuori autoilija:

    Ihan mukavaahan se on, että Phaetonkin saa hieman menestystä! Teknisestihän auto on aina ollut täysin pätevä ja ajan tasalla, mutta imagosta on jäänyt kiinni!

    Kuinka kallis auto tuo Phaeton on ollut kehittää??? Ilmeisesti juuri sitä varten ei ainakaan mitään konettä ole suunniteltu? Entä pohjalevy??? Sitä lähinnä ajan takaa, että vaikka Phaeton on myynyt huonosti niin olisiko pitkä malli-ikä saanut aikaan sen, että malli olisi maksanut takaisin kehitystyönsä ja jopa tuottanut hieman voittoa??? Vai onko koko projekti edelleen rankasti tappiollinen? Eikös tuo myyntiluku nyt tuon hintaiseksi ole jo aika hyvä? Katettahan noista jää tehtaalle tosi mukavasti...




    Phaetonin pohjalevyä on jaettu Bentleyn suuntaan, joka laskee jonkin verran kustannuksia. Tuollainen 10 000 auton myyntitahti ei vielä kuuhun vie. Saksalaiset kilpailijat myyvät useita kymmeniä tuhansia vuodessa. Seuraava Phaeton suunnitellaan huhujen mukaan kiinalaisille ja jekeille. Ehkä tuo onkin viisasta, koska Euroopassa menekki tuntuu nihkeää.

      
  • Tuota kuinkakohan paljon edes suunnilleen tuon hintaisen auton myynnin tulisi olla, jotta se olisi voitollinen esim 8 vuoden malli-iällä??? 50 000kpl/vuosi??? tai jotain sinnepäinkö? Eihän se kyllä hyvää lupaa jos auto floppaa ja myy 5000 kpl vuosi mikäli suunnitteluun olisi käytetty vaikka miljardi... tai siis enhän minä tiedä paljonko auton kehittelyyn menee rahaa, mutta aika paljon kaiketi...

      
  • NHB:

    A.Antsa:
    Omassa luokassaan, eli E-sarjan, Vitosen ja Aakuutosen kanssa C6:n takajalkatilat on kyllä jossei omaa luokkaansa niin vähintäänkin vertailukelposet, tiedä sitten mihin oot verrannut.



    Mun mielestä C6 on yksi pahimpia esimerkkejä epäsuhtaisista takatiloista. Jalkatilaa kyllä riittää vaikka mihin, mutta pääntila loppuu pahasti kesken jo keskikokoisilla miehillä.




    Njoo totta lienee, mä oonkin lyhyt. Matkustusmukavuudeltaan tossa luokassa aivan huippua, itte ajaessa tilanne sitten eri.



    :lol:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit