Anti-unelmien auto

41 kommenttia
«1

Siinä auto, joka sopisi viherpiipertäjille ja tarkan budjetin autoilijoille ja sopivan pysäköintipaikan löytämisessä tuskin on koskaan ongelmia. Pituus 1,3 metriä, leveys 66 senttiä ja korkeus 1 metri, 150-kuutioinen yksisylinterinen moottori ja huippunopeus 60 km/h.

Tosin törmäysturvallisuudesta ei ole tietoa, mutta huonosti voisi käydä kuskille, jos tuolla törmäilisi edes jalankulkijan päälle.



Tähän vaan kokoamaan muitakin anti-unelmien autoja tai muita kammotus-kulkineita, mutta tämä nyt aluksi.



http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Maailman+pienimm%C3%A4lle+autolle+l%C3%B6ytyy+aina+pys%C3%A4k%C3%B6intipaikka/1135261603397

  
  • Niitä on vain jotain 99% autoista. Mikä on kaikista huonoin, en tiedä. Valintoja helpottaisi luokkakohtainen jaottelu.



    Sanotaan alkuun tojota Avensis.

      
  • Audi A6 on toinen jota en voisi mitenkään ostaa ylivoimaisten kilpailijoiden takia.

      
  • Anti-unelmieni auto on sellainen, joka on ominaisuuksiltaan samanlainen tai huonompi kuin kilpaileva kalliimpi malli.



    Käytännössä asian tekee vaikeaksi määritellä ominaisuuksien hyvyys ja niiden painoarvot. Nehän vaihtelevat jos ei päivittäin, niin ainakin jonkinlaisten aikojen kuluessa tarpeiden ja arvostuksien muuttuessa. Puhumattakaan siitä, että pitäisi verrata kahta eri hintaista autoa. Kuinka verrata euroja ja ominaisuuksia eli määritellä hinta/laatu-suhde.

      
  • Auto joka käyttäytyy ajoltaan tavalla mitä en voi sietää.



    Onneksi on vielä parilla automerkillä laajasti lääke tähän roskaan.



      
  • Vackraste:

    Audi A6 on toinen jota en voisi mitenkään ostaa ylivoimaisten kilpailijoiden takia.




    Ja mitähän ne ylivoimaiset kilpailijat on ? Mesen E ja bemun femmako ?

    :lol:

      
  • Hyviä kuvia oli A-utoilija löytänyt! :grin:



    Pari ekologista mallia viherpiipertäjien iloksi:

    Hevosvoimaa löytyy:
    http://picture.funnycorner.net/funny-pictures/6097/funny-eco-cars-safe-petrolium.jpg

    Kovemmassa vauhdissa ja epäkurantilla polttoaineella päästöt saattavat tulla kuskin silmille. :open_mouth:



    Todella ekologinen malli:
    http://picture.funnycorner.net/funny-pictures/4150/380.jpg


    Huohotinputken ulostulon sijainti vaikuttaa vähän arveluttavalta. :snotty:

      
  • Anti-unelma-auto nro. 1: Hummerin siviiliversiot...

      
  • Joku halpa ja vikaisa saksalainen tai ranskalainen. Heitänpä nyt vaikka vanhan Meganen ja Passatin päänsärkynä tähän. Niille - ei kiitos.

      
  • BMW:t ovat melkoisia antikliimakseja.



    Ehkä jokin 1-sarjan coupe voisi olla poikkeus tai Z4:n kovakattoinen versio.

      
  • En ole koskaan ollut ranskalaisten taikka makaroonien ystävä.

      
  • -Käyttövoima:bensa



    -Vetotapa:etu- tai takaveto



    -Valmistaja:jokin eurooppalainen merkki,ostan kyllä kunhan oppivat tekemään muutakin kuin osiltaan alimitoitettuja autoja. Ei vaan ole vielä 20 vuoteen tullut sellaista vastaan.



    Ei siis sellaista autoa ikinä missä on edes jokin em.ominaisuus.

      
  • Korimalli: viistoperä tai farmari

    Käyttövoima: diesel

    Vetotapa: etuveto



    Tässä viikonloppuna taas valitettavasti noi kriteerit täyttävällä varmaan vajaa 800 km rullailtu, voihan sillä ajaa mutta kivaa se ei ole. Poika ihmetteli että miksi tämä sutii niin helposti lähdöissä vaikka ei kiihdy. Piti valistaa etu- ja takavedon eroista. :grin:

      
  • Ihmetteli varmaan myös miten isillä riittää rahaa yli sadan kilometrin ajeluun.



    Tällä yhdistelmällä se onnistuu:



    Korimalli: viistoperä tai farmari

    Käyttövoima: diesel

    Vetotapa: etuveto

      
  • Etuvetoinen premium. Mielestäni etuvetoinen ei voi koskaan olla premiumia.

      
  • Tuota:

    Etuvetoinen premium. Mielestäni etuvetoinen ei voi koskaan olla premiumia.




    Tuonhan luulisi aiheuttavan aikamoista ristivetoa merkkiuskollisten keskuudessa...

      
  • ddr5:

    Ihmetteli varmaan myös miten isillä riittää rahaa yli sadan kilometrin ajeluun.


    Melko mitätön kulutusero omaan bensa-autoon kuitenkin on (seka-ajossa 1-2 l/100km ja täkäsäisillä polttoaineen hinnoilla bensan ja dieselin litrahinnan erokin on aika pieni, noin 20 senttiä/l). Kulkupuoli ja moottorin yleinen joustavuus vaan puuttuu tästä dieselistä, ja äänet + tärinä on ärsyttävää. Eli ei hirveesti tämä säästö kyllä huvita, mutta minkäs teet.

      
  • Ei minunkaan rahat riittäisi autoon, joka vain sutii kiihtymättä. Onneksi etuvetoinen tavisautojen äitini viistoperäisellä kormallilla (bensakone sentään!) kiihtyy aivan riittävästi. Sutimatta.

      
  • -Premiumit joiden liikkeellelähtöön tarvitaan elektroniikkaa ja kärsivällisyyttä heti kun ensimmäiset liukkaat tulevat.

    -Manuaalivaihteinen

    -Sedan (käytännönsyyt)





      
  • Mikäs auto lähtee liikkeelle ilman elektroniikkaa?

    Ehkäpä mäkiauto. :wink:

      
  • Okei, tuossa osuu ja uppoaa, kaikissa käytetään elektroniikkaa. :ashamed: Eri vetotavoissa on kuitenkin eroja.



    Mäkiautokulttuuria muuten ei käytännössä ole enää, harmi. Muistan vuodet kun isäukon kanssa rakennettiin "ohjusta". Lieskat kylkeen, tottakai :grin:

      
  • FARwd:

    Mikäs auto lähtee liikkeelle ilman elektroniikkaa?
    Ehkäpä mäkiauto. :wink:


    Diesel. Jollei ole riuskaa miestä kammessa, niin sitten tuo alamäkikin auttaa.

    Ja sitten kun se on käynnissä, yhtään piuhaa, laturia, akkua tms. sähkövimpainta ei tosiaankaan tarvita.

      
  • mikahe:

    FARwd:
    Mikäs auto lähtee liikkeelle ilman elektroniikkaa?
    Ehkäpä mäkiauto. :wink:

    Diesel. Jollei ole riuskaa miestä kammessa, niin sitten tuo alamäkikin auttaa.
    Ja sitten kun se on käynnissä, yhtään piuhaa, laturia, akkua tms. sähkövimpainta ei tosiaankaan tarvita.




    Joo, jokin W123 eli mannelavettinakin tunnettu Mersu oli vielä niitä sähköttömiä autoja.



    Meilläkin oli reinikaismallin Transit dieselkoneella eli siankärsänä. Se piti sammuttaa erillisestä vivusta vetämällä. Virtojen kääntäminen nolla-asentoo ei vaikuttanut Perkinsin lauluun millään tavalla.



    Nykyaikainen diesel sammuu jo ennen kuin akku on edes tyhjä. Riittää kun akku alkaa oirehtimaan ja tarjoaa huonolaatuista virtaa.

      
  • Uusista autoista MB A-sarjalainen. Onneksi ei moisella tarvitse ajaa.

      
  • BMW & Audi. Ei sillä että niissä autoina olisi mitään vikaa, mutta keskimääräisen audi&bmw kuljettajan arvomaailma on havaintojeni mukaan niin kaukana omastani että ei kiitos. En halua joutua segmentoiduksi samaan porukkaan.

      
  • jjvi:

    BMW & Audi. Ei sillä että niissä autoina olisi mitään vikaa, mutta keskimääräisen audi&bmw kuljettajan arvomaailma on havaintojeni mukaan niin kaukana omastani että ei kiitos. En halua joutua segmentoiduksi samaan porukkaan.


    En tiedä päteekö tämä yleisemmin, mutta minusta ainakin tuntuu, että mitä vanhemmaksi tässä tulee sitä vähemmän toisten ihmisten minusta tekemä segmentointi jaksaa kiinnostaa. Mutta on varmasti totta että auton valintaan vaikuttaa joskus paljonkin ympäristön käsitys automerkillä ajavista ihmisistä. Parhaiten tästä pääsis yli sillä että ois varaa ostaa edes 2-3 erilaista autoa eri käyttötarkoituksiin. Valitettavasti ei ole.

      
  • Minulla on selvästi toleranssi korkealla, koska A-Mersua lukuunottamatta voisin kohtuudella ajaa suurimmalla osalla tässä jo hylätyistä autoista.



    Se on eri asia ostaisinko kaikkia niistä, koska tällöin tuleekin inhokin sijasta valintaan mukaan myös value for money.



    Oman epätoiveautolistani kärkipaikan jakavat

    Fiat 127 ja Datsun 100A



    Molemmat samasta syystä, teoriassa kohtuullinen ajettavuus, mutta mikään hallintalaite noissa rakkineissa ei toimi normaalisti ja mukavuus on ala-arvoinen. Jos jonkun pykälän saa Fiatin tahmeasta laatikosta tai Datsunin holtittomasti huojuvalla vaihdekepillä vahingossa valituksi, alkaa hillitön ohjauksen vetely vaikkei voimaa hillittömästi olekaan.



    AAAAARGH! :open_mouth:

      
  • Kaikki korkeat tila-autot!

    Jos vain olisikin olemassa matala, linjakas, sopivan hintainen ja -laatuinen auto kuudelle, niin heti ostaisin. Nyt ajelen tila-autolla ja haaveilen tyylikkäästä limusiinista tai urheiluautosta kuudelle :tongue:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit