Uusi pikku-Lexus uhkaa perinteisiä merkkejä

75 kommenttia
«13

http://www.autoblog.com/gallery/lexus-lf-ch-concept/



Autosta ei juuri olla annettu tietoja, mutta konseptista päätellen luvassa on ainakin luokkansa tyylikkäin auto, mikäli tuotantomalli vähääkään näyttää tuolta: persoonallinen, elegantti, voimaa uhkuva ja nuorekas. Saa kilpailijansa, kuten Audi A3:n, Volvo C30:n, BMW 1-sarjan, Alfa-Romeo Miton ja Mercedeksen CLC Sportcoupen näyttämään lähinnä kompostisäiliöiltä.



Ja kun auto on Lexus, täytyy sen olla erinomainen. Vielä kun hinta saadaan kohdalleen niin eiköhän noita ala näkyä tien päälläkin ensi vuonna.. ei siitä varmaan massa-autoa tule Volkswagenin, Audin tai Volvon tapaan, mutta sehän on vain etu.

  
  • niin olisi hieno tuollaisena mutta paljon muuttuu ulkonäkö jo siinä että ajattelet autoon normaalin maavaran/vanne/rengaskoon



    mikä tekee sen että jos on lexus että on heti erinomainen???

    ja harvinaisuus on taattu jo sillä että myyntiverkosto on olematon...

      
  • Anders-Simo:

    Autosta ei juuri olla annettu tietoja, mutta konseptista päätellen luvassa on ainakin luokkansa tyylikkäin auto, mikäli tuotantomalli vähääkään näyttää tuolta: persoonallinen, elegantti, voimaa uhkuva ja nuorekas.




    Tuohan näyttää ihan uudelta Mazda3:lta! :sunglasses:



    http://mazda3.luovia.fi/galleria.php





      
  • Ja täytyy muistaa, että KONSEPTI ei ole sama kuin TUOTANTOVALMIS.



    Eli kyllähän niitä hyvinkin lentoon lähdössä olevia konsepteja on nähty monellakin valmistajalla, ja sitten se kaupasta ostettava auto onkin jotain aivan muuta.



    Ja täytyy muistaa, että ei lexukset tähänkään asti ole mitään erikoisia muotoilultaan olleet, siis verrattuna vaikka italialaisiin, johtuen varmaan siitä että se taustapiru on kuitenkin toyota..... :tongue:

      
  • Tämänkaltaiset kommentit jaksavat aina huvittaa:



    "Vielä kun hinta saadaan kohdalleen niin eiköhän noita ala näkyä tien päälläkin ensi vuonna".



    Saadaan kohdalleen, ja se on varmasti sellainen, ettei corollamiehen oikeaksi vaihtoehdoksi muodostu Lexus.



    Luxusbrandi hinnoitellaan aina siten, ettei siitä tule massatuotetta.

      
  • Ja taitaa tuo lexuksen myyntiorganisaatiokin olla sen verran rajallinen, ettei pääse ihan koko Suomeen leviämään, vaikka nyt tietysti auton voi ostaa mistä päin tahansa, jos oikein haluaa...

      
  • kirka:

    Saadaan kohdalleen, ja se on varmasti sellainen, ettei corollamiehen oikeaksi vaihtoehdoksi muodostu Lexus. Luxusbrandi hinnoitellaan aina siten, ettei siitä tule massatuotetta.




    Estääkö se autoa näkymästä tien päällä?

      
  • LF-Ch:n konsepti näyttää erinomaiselta ja toimivalta, mutta kyllä Toyota syö vielä tämänkin mallin kohdalla sanansa. Tuotantomallista tulee varmasti samannäköinen kuin konseptissa, mutta auton teknologiaan ei varmasti satsata niin paljon kuin Toyota antaa ymmärtää. Toyota haluaa kuitenkin pitää hybriditekniikan päämerkin alla. Muotoilusta ei pahaa sanottavaa, mutta todettakoon, että auto ei menesty konservatiivisessa Suomessa, jonka premiumautokanta koostuu lähinnä Audi A3:sista ja BMW 1:sista tässä kokoluokassa.

      
  • Etuvaloista mieleeni tulee Audi ja sivuprofiili muistuttaa Seat Leonia... VAG-ryhmä on mennyt 2000-luvulla muotoilullisesti eteenpäin isoin askelin. Ehkä auto muistuttaa myös Mazda kolmosta, kuten edellä on todettu. Japanilaiset ovat aina olleet taitavia poimimaan muiden parhaat ideat.



    Koko Lexuksen idea on erikoinen; luodaan premium merkki ns. tyhjästä. Perinteisesti sellaisen rakentamiseen kuluu vuosikymmeniä ja siihen vaaditaan menestystä esim autourheilusta. USA:ssa Lexus on käsittääkseni noussut imagoltaan jo Mersun, BMW:n ja Jaggen tasolla. Konservatiivisessa Euroopassa ja etenkin Suomessa menee tosin vielä vuosia ennen kuin Lexus noteerataan samaan ryhmään. Lexuksen laatu tosin lienee korkealla tasolla; ehkäpä paremmalla kuin monien ns. premium merkkien.

      
  • Pakko letkauttaa : ei oo lexus näköjään pirssimiehen auto sen enempää kuin toyotakaan : takuu vain 100 tkm, eli vuoden jälkeen oltaisiin ns. oman taskun takuulla. :lol:

      
  • Arn de Gothia:


    Koko Lexuksen idea on erikoinen; luodaan premium merkki ns. tyhjästä. Perinteisesti sellaisen rakentamiseen kuluu vuosikymmeniä ja siihen vaaditaan menestystä esim autourheilusta. USA:ssa Lexus on käsittääkseni noussut imagoltaan jo Mersun, BMW:n ja Jaggen tasolla. Konservatiivisessa Euroopassa ja etenkin Suomessa menee tosin vielä vuosia ennen kuin Lexus noteerataan samaan ryhmään. Lexuksen laatu tosin lienee korkealla tasolla; ehkäpä paremmalla kuin monien ns. premium merkkien.




    Eihän Lexus ole ollut kuin vasta viimeiset yhdeksän vuotta putkeen Amerikan myydyin luksusautomerkki ja Amerikassa Lexus ohitti myynnissä eurooppalaiset kilpailijansa jo kolmantena vuotena ensiesittelyn jälkeen eli jo 18 vuotta sitten vuonna 1991 Lexuksia myytiin enemmän USAssa kuin Mersuja tai Bemareita eikä niistä ole ollut sen koommin kilpailijaksi Lexukselle myyntimäärissä. Suomi ja muutma muu Euroopan maa taitaa olla niitä harvoja maita, jossa Lexus noteerataan mersujen ja bemarien alapuolelle. Minusta aika hatunnostonarvoinen suoritus noin pystymetsästä tehdä luksusauto, joka pesee myyntiluvuissa merkit, joilla samaan tasoon pääsemiseen on mennyt vuosikymmenet.

      
  • Ei se Lexus (=Toyota) kyllä ihan pystymetsästä tullut, koska onhan Toyotalla aika pitkä kokemus erilaisten ja eri mallisten autojen valmistuksesta. Heillä on valtavat resurssit tuotekehitykseen ja tutkimukseen. Toki Toyota otti asian hyvin tosissaan, teki hartiavoimin töitä, tutki kuluttajien käyttäytymistä, tutki kilpailijoita ja markkinoi tuotteen hyvin.



    Kyllä minusta kuitenkin monissa eurooppalaisissa maissa on paljon konservatiivisia asenteita premium-autoja kohtaan (esim. Saksa, Iso-Britannia, Ranska, Italia ja Espanja). Osin tämä johtuu autojen ominaisuuksista, osin mielikuvista, osin omaasta autoteollisuudesta tai vaikkapa autojen arvojen säilymisestä. Kyllä premium-auton ostaja esim Suomessa päätyy usein saksalaiseen autoon, koska kokee sen turvallisemmaksi "sijoitukseksi" kuin Lexuksen. Venäjällä ja vaikkapa Virossa tilanne on taas toinen, koska kyseisillä markkinoilla länsiautot ja japsit ovat olleet myynnissä vasta 90-luvulta lähtien.

      
  • Mitä tuollaisiin sijoituksiin tulee, Lexus näyttäisi pitävän arvonsa lähes käsittämättömän hyvin. Iso LS menettää arvoaan ihan nopeasti kuin vaikkapa S-Mese, mutta malliston pienin IS tuntuu suorastaan kalliilta kilpailijoihin verrattuna.

      
  • Auton ulkonäön perusteella voi sanoa että Mazda on jo keksitty.





    Konservatiivisiin asenteisiin en kovin paljon usko. Lexus on sitäpaitsi autona minusta hybridijärjestelmää lukuunottamatta aika vanhoillinen. Lexuksella ei myöskään ole mallistoa joka myisi monissa Euroopan maissa kovin hyvin. Puuttuu paljon olennaista Euroopan suosituimmista autoluokista:

    - farmarimalli, niiden merkitys on suuri niin pienissä kuin isoissakin premium-autoissa

    - pieni katumaasturi

    - diesel + automaatti

    - neliveto useista malleista

    - moottorivalikoima on kovin kapea, eivätkä kaikki koneet ole kilpailukykyisiä euro-vastineisiin verrattuna, esim. vaikkapa 2,5 litran kutoskone IS250:ssä.

      
  • AkiK:n kanssa samaa mieltä. Mielestäni suurin este Lexuksen yleistymiselle on se, että mallisto on aivan liian niukka ja tarjolla olevat moottorit ovat täysin vääriä näin Euroopan markkinoita ajatellen. Dieselit puuttuvat ja bensat ovat kovin janoisia verrattuna kilpailijoihin. Hybridit ovat taasen asia erikseen, mutta niidenkin hinnat taitavat alkaa 80ke paikkeilta, joten tämä pitää nekin harvinaisina. Itse autoja pidän kyllä ihan edistyksellisinä ja laatu puhuttaa. Hyvinkin voisin ostaa jonkun hybridi Lexuksen, mutta muu mallisto ei mielestäni ole kovinkaan kilpailukykyinen muitten merkkien kanssa.

      
  • Kyllähän Lexus on varmaan todellinen premium! Mallisto vaan ei ole Euroopan mittapuun mukainen! Farmarimallit puuttuvat! Tai sitten se on niin premium, ettei harrastelijoiden varat riitä! Esim. Hybridimaasturi (cittari kuten muutkin) saattaisi kiinnostaa, mutta hintaluokka on kova!

      
  • Juuri Lexuksen hybriditekniikka ja -mallisto kertoo varsin selkeää tarinaa: omalla tiellä kuljetaan. Minä en ymmärrä teitä, jotka kaipaatte Lexuksen mallistoon tismalleen samanlaisia autoja, joita muut merkit jo tarjoavat, eri kuorissa vain. Kyllä Lexuksella varmasti tiedetään minkälainen mallisto myisi esim. Euroopassa kuin häkä, mutta jos sitä ei ole tähänkään päivään mennessä tullut, ei sitä ehkä tulekaan.



    Mielestäni Lexus tarjoaa premiumia parhaimmillaan: bensiinimallistossa alkaen-tasokin yli 200 hv. Mikä on vaikkapa Audin vastaava? Ei ole mitään halpis-perusmalleja. Lähtötaso on jo valmiiksi niin korkea, että ihan jokaisella ei ole varaa. Tämä nyt alkaa jo kuulostamaan varsinaiselta markkinoinnilta, mutta Lexus tarjoaa yksilöllisyyttä. Toisaalta myös laaja mallisto tarjoaisi yksilöyttä. Sitten jos pyrittäisiin nostamaan markkinaosuuksia tosissaan, yksilöllisyys karisisi välittömästi. Toistaiseksi merkki erottuu liikenteessä edukseen.



    Ja vielä tuosta muotoilusta.. Koska premium-markkinoita on perinteisesti hallinneet saksalaismerkit, on varmasti vaikea hyväksyä joukkoon autoa, jossa ei olekaan rinkuloita, munuaisia tai sitä tähteä keulalla. Minä henkilökohtaisesti tykkään Lexuksen henkilöautojen muotoilusta, mutta maasturipuolella olisi vielä petrattavaa.



    ps. Itse kaipaisin Lexun mallistoon ehkä lisää hevosvoimia tavallisen ja urheilumallin väliin (IS350)

      
  • Paiste näkee asian kuten minä itsekkin! Kyllähän Lexus on mielestäni merkki joka kääntää pään! Jos naapurilla on Lexus, niin ainakin itse se herättää enemmän huomiota kuin normaalit Audi, BMW, MB ja volVolvo tavikset! Mutta mielestäni on harmi, että merkki ei satsaa tositeolla Euroopan markkinoille!

      
  • Olisikohan aika hieman ajatella? Lexus kilpailee saksalaisen premiumin kanssa jenkkilän markkinoista. Siellä pikkuautot ovat toistaiseksi aika pieni tekijä. Euroopassa taasen Lexus ei uhkaa yhtään mitään. Pienet premiumit myydään euroopassa. Aika erikoista olisi, jos tämä Lexus veisi merkittävän siivun euroopan markkinoista.

      
  • slowgear:


    Eihän Lexus ole ollut kuin vasta viimeiset yhdeksän vuotta putkeen Amerikan myydyin luksusautomerkki ja Amerikassa Lexus ohitti myynnissä eurooppalaiset kilpailijansa jo kolmantena vuotena ensiesittelyn jälkeen eli jo 18 vuotta sitten vuonna 1991 Lexuksia myytiin enemmän USAssa kuin Mersuja tai Bemareita eikä niistä ole ollut sen koommin kilpailijaksi Lexukselle myyntimäärissä.




    Miten se Lexus on ollut vain yhdeksän vuotta myydyin luxury, jos se nousi huopulle 18 vuotta sitten ja muista ei ole sen jälkeen ollut kilpailijaksi?



    Näyttää muuten siltä, että ei Lexuksen ykköspaikka ole aivan noin vankkumaton kuin annnat ymmärtää:

    http://reviews.carreview.com/blog/bmw-takes-over-lead-from-lexus-in-marquee-market/

      
  • Paiste:

    Mielestäni Lexus tarjoaa premiumia parhaimmillaan: bensiinimallistossa alkaen-tasokin yli 200 hv. Mikä on vaikkapa Audin vastaava? Ei ole mitään halpis-perusmalleja. Lähtötaso on jo valmiiksi niin korkea, että ihan jokaisella ei ole varaa. Tämä nyt alkaa jo kuulostamaan varsinaiselta markkinoinnilta, mutta Lexus tarjoaa yksilöllisyyttä. Toisaalta myös laaja mallisto tarjoaisi yksilöyttä. Sitten jos pyrittäisiin nostamaan markkinaosuuksia tosissaan, yksilöllisyys karisisi välittömästi. Toistaiseksi merkki erottuu liikenteessä edukseen.




    Itse näen asian niin, että varsin rajatut varuste- ja tekniikkavaihtoehdot eivät ole premiumia. Mitä yksilöllistä siinä on, että autoa ei saa kuin parilla koneella ilman vaihtoehtoja vaihteiston tai vetotavan suhteen? Mitä yksillöstä siinä on, että autosi varusteet valitaan valmistajan toimesta? Mitä hienoa on siinä, että autoa tajotaan vain suhteellisen isoilla moottoreilla? Nuo isohkot moottorit ovat vieläpä teknisesti kehittymättömämpiä kuin monet saksalaisten pienimmät koneet.



    En myöskään ymmärrä mitä yksilöllistä auton kaltaisessa massatuotetussa peltikasassa ylipäätänsä on? Robotit paukuttavat lijalla samanlaisia peltikasoja satoja tuhansia vuosittain. Jos haluaa jotain yksilöllistä, kannattaa sitä etsiä täysin toisesta suunnasta.

      
  • Nasse:

    Paiste näkee asian kuten minä itsekkin! Kyllähän Lexus on mielestäni merkki joka kääntää pään! Jos naapurilla on Lexus, niin ainakin itse se herättää enemmän huomiota kuin normaalit Audi, BMW, MB ja volVolvo tavikset! Mutta mielestäni on harmi, että merkki ei satsaa tositeolla Euroopan markkinoille!




    Miksi hankit auton herättääksesi huomiota ja kääntääksesi naapureiden päät? Onko tämä sukua kehittyvien maiden ihmisten taipumukselle osoittaa elintasoaan hankkimalla kiiltävällä metallilla pinnoitettuja koruja ruumiinosiensa ympärille? Vaikka kultaketjuun menisi huomattava osuus rahoista niin pitäähän se saada. Huomioita ja yksilöllisyyttä saa myös maalaamalla kirkkoveneen konepeltiin ja potkimalla pellit lommoille. Tuokaan ei vaan tee autosta parempaa kulkuvälinettä.

      
  • Lexus voi olla laadukas, suht tyylikäs, hyvä ajaa ja hienosti viimeistelty, mutta jotenkin persoonaton se minusta kuitenkin on. Jos haluaa miellyttävän, laadukkaan, tilavan, teknisesti modernin, suht mukavasti muotoillun ja kohtuullisen ajattevan, voihan sitä ostaa vaikka Avensiksen hyvillä varusteilla. Ihan hyvä auto sekin on ja täyttää varmasti lähes kaikkien perus liikkumis- ja kuljetustarpeet! Nyt varmasti Lexuksen kannattajan alkavat repiä pelihousujaan...



    Käytännössä kaikkiin premium-merkkeihin liittyy selkeitä mielikuvia, halua erotua massasta, merkin viestimää asennetta ja elämäntapaa sekä historian havinaa. Mersu on selkeä johtotähti, BMW:n hieno ajattavuus on käsite, Audi on varustettu teknologisilla innovaatioilla, Range on herrasmiehen maasturi, Jaguar henkii brittiläistä menneiden aikojen charmia, Volvo on hillity ja turvallinen ruotsalainen laatuauto, Alfa:n perinteet moottoriurheilussa ovat kaikille tuttuja etc. Mitä Lexus puolestaan edustaa? Ei kunniakasta historiaa, ei voittoja autokilpailuista tai minkäänlaista profiloitumista juuri mihinkään...



    Olemme kaikki jonkin premium-merkin ostaneet varmasti enemmän tai vähemmän markkinoinnin ja mainnonnan "uhreja", mutta minusta brändi ja historia liittyvät premium-luokan autoon. Siitä hyvin moni on valmis maksamaan; osin tietämättä ja osin täysin tietoisesti. Ajatelkaapa vaikka Jaguaria muutama vuosikymmen sitten. Aristokraattisen merkin piti elossa lähinnä hieno tuotemerkki ja komea historia. Auton laadulla tai teknisillä innovaatioilla ei olisi kauppaa tullut. Juuri tästä syystä intian pojat Jaggen ostivat. Olisi aika kova puristus rakentaa alkutekijöistä intialainen premium-auto.





      
  • slowgear:

    Eihän Lexus ole ollut kuin vasta viimeiset yhdeksän vuotta putkeen Amerikan myydyin luksusautomerkki ja Amerikassa Lexus ohitti myynnissä eurooppalaiset kilpailijansa jo kolmantena vuotena ensiesittelyn jälkeen eli jo 18 vuotta sitten vuonna 1991 Lexuksia myytiin enemmän USAssa kuin Mersuja tai Bemareita eikä niistä ole ollut sen koommin kilpailijaksi Lexukselle myyntimäärissä. Suomi ja muutma muu Euroopan maa taitaa olla niitä harvoja maita, jossa Lexus noteerataan mersujen ja bemarien alapuolelle. Minusta aika hatunnostonarvoinen suoritus noin pystymetsästä tehdä luksusauto, joka pesee myyntiluvuissa merkit, joilla samaan tasoon pääsemiseen on mennyt vuosikymmenet.




    Myyntimääriin olikin jo kommentti.



    On hyvä muistaa, että Lexuksen syömähammas tuolla päämarkkina-alueellaan on kautta merkin historian ollut hinnat alkaen -malli ES, joka on käytännössä Toyota Camry nahkasisustuksella. Ainakin itselläni on hyvällä syyllä vaikeuksia noteerata sitä ja hybridi Avensista (HS) kilpailevien merkkien tuotteiden tasolle. Takavetomalliston tasoa en epäile, vaikka itselleni paremmin sopivan tuotteen mitä luultavimmin löydänkin muilta merkeiltä.



    Aivan pystymetsästähän Merkkiä ei luotu. Toyota on aina tehnyt edustavampia malleja kotimarkkinoille. Lexus on suurelta osin myyntikanava niille malleille, joiden markkinointiin Toyota-brandi ei ole venynyt.

      
  • ["Paiste"]Juuri Lexuksen hybriditekniikka ja -mallisto kertoo varsin selkeää tarinaa: omalla tiellä kuljetaan. Minä en ymmärrä teitä, jotka kaipaatte Lexuksen mallistoon tismalleen samanlaisia autoja, joita muut merkit jo tarjoavat, eri kuorissa vain. Kyllä Lexuksella varmasti tiedetään minkälainen mallisto myisi esim. Euroopassa kuin häkä, mutta jos sitä ei ole tähänkään päivään mennessä tullut, ei sitä ehkä tulekaan.



    Hybriditekniikka on toistaiseksi enemmän mielikuvamainontaa kuin mitään muuta. Muutama hyvin hinnakas hybridimalli. Esim. Bemari on kokonaisuutena paljon ekologisempi automerkki kuin Lexus, päästöjä vähentävät ominaisuudet ovat vakiona kaikissa Bemareissa. Sillä on oikeasti iso vaikutus päästöihin.



    Mielestäni Lexus tarjoaa premiumia parhaimmillaan: bensiinimallistossa alkaen-tasokin yli 200 hv.



    Minusta premiumia mitataan aika paljon muilla ominaisuuksilla kuin pelkillä hevosilla. Ei sillä etteikö Lexus olisi premiumia, mutta minusta premiumiin sisältyy paljon yksilöllisyyttä ja valinnan mahdollisuuksia, ja sitä Lexus tarjoaa rajoitetusti. Se ei ole niinkään yksilöllisyyttä että joku auto tulee harvoin tiellä vastaan, minun arvostamaani yksilöllisyyttä on se että auto on juuri sellainen kuin sen haluan olevan.



    Mikä on vaikkapa Audin vastaava?



    No jaa, kyllä Audin uudemmat kutoskoneet on aika edistyksellisiä verrattuna Lexuksen bensapatoihin. Tarjolla on myös tehokkaita ja taloudellisia neloskoneita niille jotka eivät halua / tarvitse kutoskonetta. Sitä kutsutaan asiakastarpeiden kuunteluksi.





    Koska premium-markkinoita on perinteisesti hallinneet saksalaismerkit, on varmasti vaikea hyväksyä joukkoon autoa, jossa ei olekaan rinkuloita, munuaisia tai sitä tähteä keulalla.



    Tuskin se siitä kiinni on. Enemmän kyse on siitä miltä mikäkin auto näyttää ja tuntuu.



    Ja ei kait eurooppalaisessa maussa mitään hävettävää ole.



    Minusta eurooppalaisissa premiumeissa on parasta se, että niissä yhdistyy muihin ominaisuuksiin ainakin jonkin verrran käytännöllisyys. Lexuksella ei ole kuin yksi käytännöllinen malli: RX, ja se ei minua kiinnosta.

      
  • NHB:



    En myöskään ymmärrä mitä yksilöllistä auton kaltaisessa massatuotetussa peltikasassa ylipäätänsä on? Robotit paukuttavat lijalla samanlaisia peltikasoja satoja tuhansia vuosittain. Jos haluaa jotain yksilöllistä, kannattaa sitä etsiä täysin toisesta suunnasta.




    Tästä olen tismalleen samaa mieltä.



      
  • NHB:


    Miten se Lexus on ollut vain yhdeksän vuotta myydyin luxury, jos se nousi huopulle 18 vuotta sitten ja muista ei ole sen jälkeen ollut kilpailijaksi?




    Katsopas, amerikkalaiset laskevat jostain käsittämättömästä syystä myös jotkun amerikkalaiset autot luksusautoiksi ja Lexukselta meni tosiaan 11 vuotta ohittaa myös amerikkalaiset luksusautot myyntitilastoissa.






    Näyttää muuten siltä, että ei Lexuksen ykköspaikka ole aivan noin vankkumaton kuin annnat ymmärtää:
    http://reviews.carreview.com/blog/bmw-takes-over-lead-from-lexus-in-marquee-market/




    Joo, kuten osakemarkkinoillakin tavataan sanoa, mennyt kurssikehitys ei ole tae tulevasta, eli tosiaan BMW on vihdoin ja viimein saamassa Lexuksen etumatkaa kiinni.



      
  • NHB:



    Miksi hankit auton herättääksesi huomiota ja kääntääksesi naapureiden päät? Onko tämä sukua kehittyvien maiden ihmisten taipumukselle osoittaa elintasoaan hankkimalla kiiltävällä metallilla pinnoitettuja koruja ruumiinosiensa ympärille? Vaikka kultaketjuun menisi huomattava osuus rahoista niin pitäähän se saada. Huomioita ja yksilöllisyyttä saa myös maalaamalla kirkkoveneen konepeltiin ja potkimalla pellit lommoille. Tuokaan ei vaan tee autosta parempaa kulkuvälinettä.








    -Mitä ihmettä? täällä on taas mr. authorityllä kuukauden raivokohtaus.

    Tällä kertaa kanavana toimii Lexus.



    Ketjussa ''vanhan liiton mersumiehet'' näistä osittain samoista asioista jauhettiin, ( premiumit, autot status/nautintoesineinä, autoilla varallisuuden näyttäminen yms, yksilön tarpeet ) ja kun jäit yksinäsi älyttömien mielipiteidesi kanssa, lopetit keskustelun, ja jätit vastaamatta kysymyksiin. Nyt palaat taas katutappeluhengessä premiumystävien kimppuun täällä toisessa ketjussa?



    Aivan samallalailla käyt näköjään väliajoin autourheilupuolella haukkumassa formulat, ja heittämässä sammakot ja kun sinulle pannaan sielläkin epäilyttäville väittelle jauhot suuhun, lähden lätkimään.



    Sitten jankataan vähän kilowateista ja renkaista, yhteistä tuntuu olevan että siellä missä on NHB, siellä kinastellaan.



    Aivan sama minulle, mutta olisit vaan uskottavampi, jos omaisit kyvyn lopettaa keskustelun hyvässä hengessä ja siten että asia tulee ratkotuksi. Vai onko perimmäinne tarkoitus saada vain tappelua aikaiseksi, ja jättää siksi aina kiistat sopimatta. Lähdet varmaan kahvipöytäkeskustelustakin ovet paukkuen, jos kaikki muut eivät vie kättä lippaan sinulle, ja allekirjoita sinun elämänohjeita, katsomusta, ja tapaa millä tallata täällä pallolla?



    Jonkunlainen kyky arvostaa erilaisten ihmisten erilaisia tarpeita ja toivomuksia autoille olisi hyvä kehittää.

      
  • Mitä Lexus puolestaan edustaa? Ei kunniakasta historiaa, ei voittoja autokilpailuista tai minkäänlaista profiloitumista juuri mihinkään...



    Laatua!

      
  • petos:



    -Mitä ihmettä? täällä on taas mr. authorityllä kuukauden raivokohtaus.
    Tällä kertaa kanavana toimii Lexus.


    Aika jännä veto sinulta, joka vastaat ruotimalla pelkkiä henkilökohtaisuuksia. Pystytkö keskustelemaan asiata? Itse keskustelen kuintenkin täällä etupäässä autoista ja tekniikasta. Jos lukisit viestini niin voisit huomata, etten missään vaiheessa en ole "hyökännyt" Lexusta vastaan. Se on oikein hyvä tuote siihen markkinarakoon, mihin se on tehty. Eri mieltä olen tiettyjen keskustelussa esiin tulleiden perusteluiden kanssa.



    Jos arvioit tuota omaa kirjoitustasi samalla tavalla kuin kävit läpi koko "tuotani", niin kuinka rakentava viesti tuo sulta oli?

      
  • AkiK:

    NHB:


    En myöskään ymmärrä mitä yksilöllistä auton kaltaisessa massatuotetussa peltikasassa ylipäätänsä on? Robotit paukuttavat lijalla samanlaisia peltikasoja satoja tuhansia vuosittain. Jos haluaa jotain yksilöllistä, kannattaa sitä etsiä täysin toisesta suunnasta.


    Tästä olen tismalleen samaa mieltä.






    Ei autoista välttämättä mitään yksilöllistä ja mahtavan uniikkia etsitäkkään, mistä te olette sellaista saaneet päähän?



    Kaikki vaan eivät halua omistaa ja ajaa autoa joka on tavattoman yleinen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit