Merkkien merkki 2011

5 kommenttia

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/lexus-merkkien-merkki-vuonna-2011



Lexus jälleen ylivoimainen.



Kärki:



Lexus 908

Porsche 876

Toyota 831

BMW 805

Subaru 801



Ja pohjalla:



Renault 737

Peugeot 733

Chrysler 727

Fiat 696

Chevrolet 694

  
  • Ja kohta joku kääntää tuonkin, että ranskalaiset ovat ylivoimaisia :lol:



      
  • Lexuksen tai Porschen tai BMW:n tai muun kalliin laatuauton ostajalle tietäisi kasvojen menetystä, jos hän tunnustaisi olevansa tyytymätön autoonsa. Toyotan ostajat taas - he taitavat olla automerkkiinsä urautuneita taviksia, jotka ovat kaikkeen tyytyväisiä. Lienevätkö he muuta automerkkiä kokeilleetkaan. Ruoste kuuluu asiaan - on Toyotan omistajan iskulause.



    Jälkimmäisen ryhmän (Peugeot, Fiat etc.) autolijat taas ovat individualisteja, jotka uskaltavat olla tyyytymättömiä valintoihinsa ja kokeilla välillä jotain uutta ja erilaista.



      
  • Pakko puuttua tuohon Tojotan ruostumiseen, tässä tutkimuksessa oli kyse uudehkoista, max 6 vuotiaista autoista ja ainakin jo E120 korimallin Corollassa ruostesuojaus on ensiluokkaista. Vanhat Tojot erikseen ja tietenkin muunmerkkiset japsit kuten surullisen kuuluisa Mazda murenee käsiin.

      
  • SO2001:

    Lexuksen tai Porschen tai BMW:n tai muun kalliin laatuauton ostajalle tietäisi kasvojen menetystä, jos hän tunnustaisi olevansa tyytymätön autoonsa. Toyotan ostajat taas - he taitavat olla automerkkiinsä urautuneita taviksia, jotka ovat kaikkeen tyytyväisiä. Lienevätkö he muuta automerkkiä kokeilleetkaan. Ruoste kuuluu asiaan - on Toyotan omistajan iskulause.

    Jälkimmäisen ryhmän (Peugeot, Fiat etc.) autolijat taas ovat individualisteja, jotka uskaltavat olla tyyytymättömiä valintoihinsa ja kokeilla välillä jotain uutta ja erilaista.




    Hoh hoijaa...

      
  • Toyota Carina E:ssä on sinkkikori vm.92 - ja nykyisin alkaa jo hiukan ruostuneita näkyä liikenteessä mutta jos markkinoita seuraa, niin kyllä tuon ikäsillä on keskimäärin sellaiset 400-500tkm jo ajeltukin. Ei siis paha ruosteelle. Myös 100-sarjan Corolla vm.92- on varsin hyvin kestänyt ruostetta. Huonoin malli "viime vuosilta" oli vm.87-92 välillä, joka sekään ei kantavista rakenteista hurjan huono ollut. Tämän edeltäjä oli parempi, koska ne suojattiin maahantuojan toimesta Suomessa.

    70-luvulla pikku-Corolla oli paksua peltiä, mutta ns. iso-Corolla lienee kaikista huonoin malli kun öljykriisin jälkeen pelti oli ohutta japskeissa. Mutta jos oikeasti ruostuvaa Toyotaa haetaan, niin mennään 70-luvulle tai esim. 80-luvun alun Camryyn.



    Toisaalta 70-luvun ranskikset ja 80-luvun sakut oli kyllä ihan yhtä rapeita keskimäärin. Myös japskien välillä tosin on suuria eroja. 80-luvulla Mazda oli hyvä, kun taas Subaru, Nissan ja Honda heikkoja. Uudemmista vain Mazdalla ja Nissanilla on ollut ongelmia korin kanssa. Mazda lienee ainut tässä asiassa taantunut japanilainen merkki - johtuikohan sekin samassa asiassa taantuneesta Fordista?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit