Hyundai i30 voitti VW Golfin puolueettomassa testissä

10 kommenttia

http://www.vibilagare.se/test/biltester/nybil/biltest-hyundai-i30-honda-civic-volkswagen-golf-2012-38845



Hyundain osalta todettiin, että se on kokonaisuutena arvioiden paras perhe-auto kolmikosta VW Golf - Hyundai i30 - Honda Civic.



Testin suoritti Vi Bilägare Ruotsista.



Mutta mikä olisi ollut lopputulos Suomessa ?

  
  • Mutta mikä olisi ollut lopputulos Suomessa ?




    Jaa-a. Eikös TM:n nimi ruotsiksi ole "Vi VW Säljare"?

      
  • Jutussa sanotaan mm.:

    Hyundai: "Den som vill åka kul och ändå ha en snål och säker bil väljer inte Hyundai."



    Golf: "Mer praktisk och ändamålsenlig bil får man leta efter."

    "... har VW bästa reglaget för farthållare"



    "Frågar man tre personer i vilken av tre bilar man sitter bäst bakom ratten blir det oftast tre olika svar."



    Jutussa mainitaan, että i30 on edullinen auto ja että siinä on pitkä takuu, mutta vasta Style varustetaso on hyvin varusteltu ja se maksaa ksenonein 26 000 euroa ja automaatilla 29 000 euroa. Ja ovatko käyttökustannukset edulliset Hyundailla?



    Kulutusta kehutaan, mutta automaatti lisää i30:ssa kaupunkikulutusta 2,4-2,7 litraa (bensa) tai 3,1-3,2 litraa (diesel), joten i30:a ei automaattia haluava valitsisi.

      
  • "Kulutusta kehutaan, mutta automaatti lisää i30:ssa kaupunkikulutusta 2,4-2,7 litraa (bensa) tai 3,1-3,2 litraa (diesel), joten i30:a ei automaattia haluava valitsisi."



    Toisaalta, ongelmat tuntien kalliimmaksi taitaisi tulla VW Golf DSG-automaatilla...

      
  • Saas nähdä mikä tilanne muutaman kuukauden kuluttua, kun golf on uudistunut?

      
  • Meillä on ollut Octavia 1,4 TSI DSG:llä jo yli 3 vuotta, ja hyvin on pelannut. Keskikulutus on ollut 5,74 litraa.



    i30:lla tuskin pääsisi tuollaisiin lukuihin edes diesel-automaatilla.

      
  • Autobildissäkin Focus sai ominaisuuksista jo paremmat pisteet kuin Golf. Harmi vain, että tähän meni näin kauan. Seuraava Golf on jo tulossa ja puhtaalle paperille suunniteltuna mallina se tulee nostamaan rimaa tuntuvasti.

      
  • Derrick:

    ...puolueettomassa testissä...


    Hmmmmm, onkohan jossakin olemassa puolueetonta listaa jossa listataan ne tahot jotka julkaisevat noita puolueettomia testejä :wink:

      
  • Testin tulos on mikä on, pitääkö jälkikäteen ruveta keksimään miten jompikumpi auto näyttäisi jotenkin huonommalta testissä? egon pönkitystäkö :kiss:

    Jos ihan totta puhutaan, niin minun luotto Huyndain tekniikkaan on tällä hetkellä paaaljon korkeammalla kuin VW:n vastaava.



    Puolueettomuushan on taas vähän niin ja näin, aina siellä on asioita joita ei pysty mittamaan tai ilmoittamaan numeroilla ja juuri nuo ovat ne harmaat alueet mikä menee testeissä useasti puihin, kun toimittaja tykkää jostain ihan muusta...

    Toinen on taas ne numerot joita kytätään liiankin kovaa, päälimmäisenä se yhdistelmä jossa on C ja O.

    Toimittaja tykkää kun on nuhapumppu isossa autossa, sitten kummastellaan kun on ihmeen mukava "ainakin kaupunkipyörityksessä", minä taas tuskailisin tuollaisen auton kanssa, etenkin jos ajo sisältäisi paljon matkoja taajaman ulkopuolella jossa käytännön suorituskyky ihan oikeasti tulee esiin esimerkiksi ohitustilanteissa.

    Niin kuin sanoin, mitä toimittaja tahtoo ja mitä minä tahdon... :wink:

      
  • DaViega:

    mitä toimittaja tahtoo ja mitä minä tahdon... :wink:


    Tätä haen itsekin. Testin voitolla ei ole merkitystä, kunhan mittaustietojen lisäksi on asiantuntijalausunnot siitä, miten mikäkin asia toimii.



    Osaan kyllä itsekin arvottaa sen, mikä on minulle tärkeää, kunhan joku asiantuntija jaksaa kaivaa faktat ja tuntemukset esiin.

      
  • Ketjun aloittajalle testin puolueettomuuden ratkaisee ainoastaan testin voittaneen auton merkki.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit