Uusi Volvo S60

535 kommenttia
1101113151618
  • Kuten kerroin. Suhtaudun Volvoon hyvin neutraalisti. Kokemusta uudesta S60:stä ei ole, joten en osaa sanoa. Yritän kääntää keskustelua, kun näyttää siltä, että nykyinen tilanne ei johda mihinkään. Tunnelma lienee samankaltainen kuin ensimmäisessä maailmansodassa.



    Jokinhan täytyy olla syynä, että maailmassa myydään muitakin merkkejä kuin takavetoisia saksalaisia ja tämä tuskin johtuu pelkästään hinnoittelusta.

      
  • simppa:

    Huvittava oli myös tämän palstan vääntö siitä, voiko CTS-V olla M5:ttä nopeampi. Kun CTS-V oli ajanut ringillä huippu ajan, alkoi bemarimiesten toimesta saman tien papatus siitä, kuinka M5 on "oikeasti" nopeampi auto, sitä ei kuulemma oltu ringillä vaan samalla tavalla testattu.




    Mikä ihme nyt riepoo? Sekö ettei Volvomiehet aloittaneet papatusta kun S80 ei ole yhtä nopea jossain?



    Öitä.

      
  • S80:stä ei ole ainoatakaan sporttista mallia tarjolla. Ei sitä autoa ole radalle suunnattu ollenkaan.

      
  • simppa:

    S80:stä ei ole ainoatakaan sporttista mallia tarjolla. Ei sitä autoa ole radalle suunnattu ollenkaan.




    No nii-in sarkasmianturit on sinulla ainakin ruosteessa.

      
  • KonstaKoo:



    Volvo lähti menemään väärille raiteille IMHO siinä vaiheessa kun tuli ne "...turvallisuutta kuten vain Volvo osaa..." -tyyppiset mainokset. Siitä eteenpäin ei oikein ole muistettu olla rehellisiä (mainokset tosin harvemmin on). Nyt sitten tämä tuorein mainos - suoraan Saabin performance team -touhuja.
    Volvon imago on minusta vähän sellainen holier-than-thou. Jos stereotypioita haetaan niin se on sitten sellainen espoolainen rivitalo ja tien päällä ylimielinen törkeilijä kun alla on kaikkia muita turvallisempi auto.

    En vaan tykkää sitten yhtään - voisin mieluummin olla vaikka BMW-kuski kuin Volvoilija :smile:




    Millä vuosikymmenellä nuo "...turvallisuutta kuten vain Volvo osaa..." -tyyppiset mainokset on olleet? En muista tuommoisia, enkä edes ole erityisemmin Volvon tai minkään muunkaan merkin mainoksia seurannut. Automainokset on yleensä hyvin tylsiä esim. esitellään jotain myyntilukema- tai vertailutaulukkoja varusteista. Jotkut hauskat mainokset jää mieleen, mutta ei niinkään se mitä merkkiä on mainostettu. Uuden S60:n rata-ajomainosta pidän hyvänä ja joukosta erottuvana automainoksena.



    Nythän Volvo voisi mainostaa vaikka enemmänkin noita uusia City Safety ja jalankulkijan havaitsemistoiminto -järjestelmiään. Eivät kuitenkaan noita ole erityisemmin mainostaneet. Miksiköhän, koska ne on kuitenkin jotain mitä saksalaisilla kilpailijoillakaan ei ole tarjolla tässä luokassa. Varmaan ovat Volvolla huomanneet, ettei turvallisuus myy, joten ovat tehneet noita autolla ajamisvideoita sen sijasta. Kaahailu ilmeisesti myy, kunhan se on tehty oikealla tavalla.

      
  • Vackraste:

    simppa:
    S80:stä ei ole ainoatakaan sporttista mallia tarjolla. Ei sitä autoa ole radalle suunnattu ollenkaan.


    No nii-in sarkasmianturit on sinulla ainakin ruosteessa.




    Niin. Autoja on eri tarkoituksiin.

      
  • Derrick:

    Mitähän erikoista siinä C-sarjan Mersussa on, kun esimerkiksi Ford S-Max Volvon turbokoneella oli yhtä nopea ratakierroksella kuin C-sarjan farmarimersu 170 hevosvoiman koneella.






    Joo, jotain erikoista siinä on kun jatkuvasti olet siitä niin kiinnostunut. Melkeimpä ainut merkki josta teet heittoja. No taitaapi tämä mesen huomattavast8 parempi imago olla tuskaa. Kuitenkin on niin että toisia arvostetaan ja toisia ei. Ja hyvä niin. Huvittaa tämä "ratavertailu" siis joku muka viitsii viedä farmari-autoa radalle, heh.

      
  • Vackraste:

    Opelixi:
    Kokeiltaisiinko välistä jatkaa keskustelua toisinpäin niin, että ne jotka ovat tähän asti löytäneet vain negatiivista Volvosta kertoisivat nyt kolme positiivista asiaa ja päinvastoin?


    Hyvä! Volvossa on hyvää: peruspenkit vs takavetopremiumien peruspenkit, imago(sopii työpaikoille/naapureille ilman kateudenpuuskia), melunhallinta.

    Kerro sinäkin omat kokemukset/tuntemukset opelixi.




    ikävä kyllä myös volvo aiheuttaa kateutta!

    mikä taas on aivan järjetöntä olla kateellinen jostain autosta.



    volvon miinuksia on tällä hetkellä hiukan hämärän peitossa oleva tulevaisuus,suuri kääntösäde ja vanhentunut automaatti(aisin )

      
  • MMS



    Kyseessä oli Autobildin suuri käsiteltävyysvertailu, jossa Ford S-Max Volvon koneella oli laitettu Mersun C-sarjan Avantgarde farmaria vastaan, Mersussa oli 170 hp tehoa, ja Fordissa vähän enemmän.



    Molemmat ajoivat suunnilleen saman ajan radalla, ja kun nimimerkki Vackraste niin hirveästi hehkutti kovakouraisen ajon merkitystä, niin tämä kai oli sitä kovakouraista ajoa.



    Ei mulla mitään Mersua vastaan ole, onhan siinä ihan hieno ohjaus ilmeisesti, ihmetyttää vaan eräiden nimimerkkien (Heinzman, individual, petos, Vackraste jne) outo übermensch-tyylinen Mersu-hehkutus, jos kerran iso ja huojuva Fordin tila-autokin kellottaa radalla saman ajan kuin Mersu ja on lisäksi yhtä hyvä käsiteltävyydessä.



    Myöskään Tuulilasin haluttavuus-verailussa Mersu saatikka sitten BMW ei ollut kärjessä, haluttavin oli Volkkari, ja sen jälkeen Volvo toiseksi haluttavin. Myös Toyota oli kiilannut kaikkien saksalaispremiumien edelle.



    Ei kait Volvo voi kovin huono olla, jos se on toiseksi haluttavin, onhan Suomessa sentään suhteellisen korkea autokulttuuri.



    http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-edelleen-suomen-haluttavin-automerkki

      
  • Vackraste:

    finman:
    millainen on kovakourainen koeajo?


    Sellainen 'saksassa' pieni kieppi, unohtamatta mutkateitä...

    Suomessa nopeuskatto on 120 km/h:ssa, muista sinäkin se.




    käytkö usein saksassa koeajolla(vai asutko siellä ) ja miten se palvelee suomessa tapahtuvaa normaalia liikennöintiä kyseisellä autolla?kyllähän suomessa löytyy myös mutkatietä joissa saa olla aika "keke roooosberi" että pystyy niitä ajamaan 80km/h omalla kaistalla...



    en asu suomessa ja meilläpä on nopeus katto 100km/h

      
  • Derrick:

    MMS

    Kyseessä oli Autobildin suuri käsiteltävyysvertailu, jossa Ford S-Max Volvon koneella oli laitettu Mersun C-sarjan Avantgarde farmaria vastaan, Mersussa oli 170 hp tehoa, ja Fordissa vähän enemmän.

    Molemmat ajoivat suunnilleen saman ajan radalla, ja kun nimimerkki Vackraste niin hirveästi hehkutti kovakouraisen ajon merkitystä, niin tämä kai oli sitä kovakouraista ajoa.

    Ei mulla mitään Mersua vastaan ole, onhan siinä ihan hieno ohjaus ilmeisesti, ihmetyttää vaan eräiden nimimerkkien (Heinzman, individual, petos, Vackraste jne) outo übermensch-tyylinen Mersu-hehkutus, jos kerran iso ja huojuva Fordin tila-autokin kellottaa radalla saman ajan kuin Mersu ja on lisäksi yhtä hyvä käsiteltävyydessä.




    Eihän mersua juuri rata-ajoon ole tarkoitettu. Myös teho-ero 30hp puhuu fordin puolesta luulisin. Muuten, ketä täällä oikeasti hehkuttaa, lähinnä volvoa. Sinä ja A-utoilija. Joka jo aloituksessa hehkutti volvon noususta. Sinulla taitaa ihan olla hätä, kun tietyt muut merkit ei saa kiinnostusta ja tarpeeksi arvostusta. Suomalainen autoilu-kulttuuri on pelkästään pakon sanelemia valintoja.

    Lähinnä useimmille.

      
  • MMS:


    Muuten, ketä täällä oikeasti hehkuttaa, lähinnä volvoa. Sinä ja A-utoilija. Joka jo aloituksessa hehkutti volvon noususta. Sinulla taitaa ihan olla hätä, kun tietyt muut merkit ei saa kiinnostusta ja tarpeeksi arvostusta. Suomalainen autoilu-kulttuuri on pelkästään pakon sanelemia valintoja.
    Lähinnä useimmille.




    Minusta tämä palsta on aika kummallinen. Volvosta saa kirjoittaa mitä tahansa negatiivista ja se on ihan hyväksyttävää ja toivottavaakin. Mutta jos kirjoittaa jotain positiivista tai jonkin vastineen noihin kuranheittoihin, niin se on "epätoivoista Volvon puolustelua" tai "Volvon hehkutusta".



    Jos taas täällä yrittää avata keskusteluja jostain uusista automalleista, niin ei ne kiinnosta oikein ketään. Vain Volvosta jaksetaan kirjoittaa ja varsinkin joku Volvon voitto Mersusta tai Bemarista saa palstan heti takajaloilleen ja puolustuskannalle ja loanheiton heräämään. Siitä kun laitoin tähän ketjuun Irish Times:in testin, jossa S60 pidettiin parempana kuin C-sarjaa, alkoi tämä nykyinen loanheitto, joka on taas mennyt siihen että Volvosta yritetään nyt kaivaa kaikki mahdollinen negatiivinen. Ja mitään puolustusta taas ei ole sallittua kirjoittaa vastapainoksi, kuten yllä jo totesin.

      
  • Derrick:


    http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-edelleen-suomen-haluttavin-automerkki




    Tuo Tuulilasin haluttavuus-vertailu kertoo sen mitä keskimääräinen suomalainen autokseen haluaa, kun pidetään realiteetit mielessä. Tuossa tutkimuksessahan pyrittiinkin pitämään jalat maassa eli kysymykset oli suunniteltu sillä tavoin, ettei kysytty mikä on unelmien autosi, vaan että minkä auton hankkisit käyttöautoksi omaan ja/tai perheen tarpeisiin tietyt realiteetit huomioiden. Nuo merkit, jotka on kärjessä omaa hinta/laatu/mallisto/mielikuva -suhteessa haluttavimmat automallit suomalaisten tarpeisiin.



    Jotainhan sekin kertoo, ettei esim. korealaiset tai ranskalaiset autot ole edes keskivaiheilla. Hyviä mallejahan nuokin tarjoaa, mutta mielikuvat laadusta, viattomuudesta ja haluttavuudesta ei vaan riitä korkeammalle.



    Jos realiteetit eli käytännöllisyys, Suomen talvi, auton hinta jne. unohdetaan ja listataan vain unelmien autot, niin joku Ferrari olisi aika korkealla, mutta nyt se ei mahtunut listalle ollenkaan.

      
  • finman:

    Vackraste:
    finman:
    millainen on kovakourainen koeajo?


    Sellainen 'saksassa' pieni kieppi, unohtamatta mutkateitä...

    Suomessa nopeuskatto on 120 km/h:ssa, muista sinäkin se.



    käytkö usein saksassa koeajolla(vai asutko siellä ) ja miten se palvelee suomessa tapahtuvaa normaalia liikennöintiä kyseisellä autolla?kyllähän suomessa löytyy myös mutkatietä joissa saa olla aika "keke roooosberi" että pystyy niitä ajamaan 80km/h omalla kaistalla...

    en asu suomessa ja meilläpä on nopeus katto 100km/h




    Huomasit kai että saksa oli heittomerkeissä.

      
  • A-utoilija:

    Derrick:

    http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-edelleen-suomen-haluttavin-automerkki


    Tuo Tuulilasin haluttavuus-vertailu kertoo sen mitä keskimääräinen suomalainen autokseen haluaa, kun pidetään realiteetit mielessä.




    Täysin turhaa infoa tuollainen, eikä kerro itse tuotteesta paljoakaan. Suomalaisen miehen naismaku on ylipainoinen yh-äiti, kun pidetään realiteetit mielessä.

      
  • Kyllä se mielestäni kertoo hyvinkin paljon, sillä kyselyyn osallistui varsin laaja joukko. Ainakin se kertoo sen, että Volkkari kelpaa melko suurelle joukolle suomalaisia tarpeet huomioon ottaen. Valinta sisältää varmaan monia erilaisia perusteita! Luin tänään 3 miljoonaa lotossa voittaneesta, joka ei nähnyt tarvetta hankkia isompaa asuntoa, eikä myöskään tarvetta hankkia uudempaa autoa.

      
  • A-utoilijalle, kirjoitan miten itse asian koen ja tuollaiset fiilikset autosta jäi. Minusta tuollainenkin koeajo antaa enemmän tälle palstalle, kun muut vertaa S60 keskustelussa M5:n ja Cadillacin sekä C-Mersun ja S-Maxin rata-aikoja. Mitä tämä antaa S60:stä kiinnostuneelle?



    Miksi autosta sitten jäi niinkin negatiivinen kuva? Osittain huonojen ominaisuuksien takia, mutta eniten sen takia, että autosta on yritetty tehdä jotain muuta kuin se on, eli dynaaminen, sporttinen, tarkka ajaa, urheilullinen. Minä en vaan löytänyt oikein mitään noista.



    Pistetään nyt tiivistelmänä plussani ja miinukseni, että huomaat minun löytäneeni Volvosta hyvääkin:



    + alusta hyvä kompromissi mukavuuden ja sporttisuuden välillä

    + valot

    + turvallisuusvarusteet

    +/- ajo-ominaisuudet "volvomaiset" eli ei dynaamiset, mutta hyvät matka-ajon ominaisuudet

    +/- Sisätilojen design minusta rumaa, mutta viimeistely tässä luokassa ok, värinäyttö ensimmäisen kerran järkevässä paikassa Volvossa, pienet nappulat

    - penkkien sivuttaistuet, pääntuet, ajo-asento, ei parannusta edes rahalla niinkuin kaikkiin kilpailijoihin

    - tehoonsa ja mittoihinsa nähden laiska ja kuluttaa paljon

    - Tavaratila vielä pienempi kuin pienissä kilpailijoissaan, muuten yhtä ahdasta kuin niissäkin



    Kokonaisuudessaan minusta A4 ja 3-sarjan Bemari ovat huomattavasti parempia autoja. Uutta C-sarjaa en ole ajanut.

      
  • individual:

    A-utoilijalle, kirjoitan miten itse asian koen ja tuollaiset fiilikset autosta jäi. Minusta tuollainenkin koeajo antaa enemmän tälle palstalle, kun muut vertaa S60 keskustelussa M5:n ja Cadillacin sekä C-Mersun ja S-Maxin rata-aikoja. Mitä tämä antaa S60:stä kiinnostuneelle?




    juuri näinhän se asian pitääkin olla.



    ei ole tärkeää pitääkö jostain autosta vai ei, vaan koeajon jälkeen pystyy kertomaan oman mielipiteen ja sen kautta herättää keskustelua.



    ainoa edellytys on että koeajolle on menty ns.avoimin mielin

      
  • HS ajoi V60-mallin.

    Ajettavuudesta kommenttia:

    "Laajan kääntösäteen vuoksi auto ei ole urheilullisen ketterä."



    "Jämäkkä jousitus ja kori luovat pohjan ajettavuudelle. Kokemuksen voisi typistää kahteen sanaan, ajajan auto."



    "Kuljettajalle välittyy tarkka tuntuma tiestä, joten renkaiden asentoa ei tarvitse arvailla."



    Hyvää: ajettavuus, moottorivalikoima



    Huonoa: ahtaus sisällä ja suuri kääntösäde



    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Coup%C3%A9mainen+Volvo+V60+vakuuttaa+kurveissa+muttei+sis%C3%A4tiloillaan/1135260396136

      
  • Ja taas :ashamed:



    Eikö nuo onnettomat voi varmistaa vielä vaikka toisen kerran. Huippuhyvä varuste joutuu naurunalaiseksi jonkun laiskottelun vuoksi.



    http://www.topgear.com/uk/car-news/volvo-aussie-fail

      
  • Ruotsin AMS piti Volvo V60-auton ajettavuudesta, vaikkei auto olekaan saksalainen. Lehtihän noudattaa saksalaista testaustraditiota ja saksalaisia mieltymyksiä. Volvosta on 80-sivuinen testi.



    http://www.automotorsport.se/news/21399/%C3%A4r-det-verkligen-en-volvo/



    "Jag rattar en bil som visserligen kränger en smula men som aldrig häver sig tungt över framhjulen på typiskt Volvo-manér. Den understyr inte ett dugg och ingen lastväxelreaktion i världen verkar kunna rubba bakvagnens perfekta spår. Jag måste nypa mig själv i armen. Är det verkligen en Volvo jag kör?



    Thomas Berggren körde många mil på de slingrande bergsvägarna, upp och ner för Dolomiternas sydliga utlöpor norr om Verona i Italien. Och han blev imponerad. Blir du?"



    Volvossa kai on se pulma joillekuille, ettei se ole saksalainen, mutta ehkä se tieto lohduttaa, että Ruotsilla maana on aika rankka arjalaisuus-historia, joten tietty liittymä saksalaisuuteen löytyy kylläkin.



    Aiemmin referoidussa irlantilaisessa testissä Volvon S60 sisustaa pidettiin huomattavasti tyylikkäämpänä kuin Mercedeksen sisustaa, jota pidettiin näköhavaintojen perusteella Volvon sisustusta muovisempana, tämä on luettavissa testistä. Volvo S60 oli parempi kaikilla osa-alueilla paitsi taloudellisuudessa. Kyseessä oli Volvo D3 ja Mercedeksellä tätä vastaava kone.

      
  • KonstaKoo:

    Ja taas :ashamed:

    Eikö nuo onnettomat voi varmistaa vielä vaikka toisen kerran. Huippuhyvä varuste joutuu naurunalaiseksi jonkun laiskottelun vuoksi.

    http://www.topgear.com/uk/car-news/volvo-aussie-fail




    Kannattaisiko lukea loppuun asti ja nauraa vasta sitten?



    "The reasons the test failed were explained to us - the dummy has no mass, so a reflector has to be used so the radar can see it, this reflector was incorrectly located and so it all went tits up - and the fact is, I have no doubt there's nothing wrong with the system at all."



      
  • Enhän minä varustetta moittinutkaan vaan sitä, ettei testausympäristöä oltu tupla- ja tripatsekattu. Menee lapsi pesuveden mukana vaan helposti - varsinkin kun ei ollut ensimmäinen testimoka.

      
  • Tässä vielä tuo irlantilainen testi. Verrattuna nimimerkin individual havaintoihin, niin koeajossa kehutaan sisustaa, penkkejä, ajo-asentoa ja lisäksi koeajossa todetaan että etupyörät välittävät tuntuman tiehen paremmin kuin tuossa Mercedes-autossa. Lehti toteaa myös sen, että saksalaiskilpailijat Mercedes, BMW ja Audi eivät välttämättä ole saaneet aikaan mitään parannuksia uusimmissa malleissaan verrattuna aikaisempiin malleihinsa. Hauskaa sinänsä se, miten nimimerkin individual kommentit penkeistä ja ajo-asennosta menevät ristiin irlantilaisen lehden kommenttien kanssa.



    The interior of the C-Class feels quite a let-down compared to what we have come to expect from their own standards and compared to this Volvo. The dash has too much black plastic and it doesn’t feel special enough. But, you know that it will probably work well 20 years from now.



    Side by side as they sit here, the Volvo has the better interior. It is brighter, feels better, is more comfortable and is more generously adorned coming with much better seats. Build wise, it feels well put together. It is not as tank-like as Volvos of old, but you know that the really sturdy stuff is going on where you can’t see it.



    We also cannot stress how good the seats are in the S60. They are supportive and promote a superb driving position. In terms of comfort, the S60 rides well and although it felt like it got unsettled a little easier than the Mercedes-Benz, you get much more information about what is going on through the front wheels.



    And it is really easy to get into an excellent driving position in the Volvo too.



    The Volvo is the better car here and a sign that there are some really good things coming from Volvo if their new owners carry the momentum that the firm has. The C-Class isn’t a bad car by any means but feels a little downgrade compared to the previous generation C-Class. However the same could be said of a reasonably priced Audi A4 or BMW 3-Series.



      
  • Derrick laita noin pitkät lainaukset linkkinä sivustolle eikä lainauksena, josssa et viitsi edes mainita lähdettä.



    Tuo on mautonta ja tekijänoikeuslakien vastaista. Toki huvittavaakin, miten tohkeissasi postaat yhtä kehuvaa vertailua eri threadeihin.

      
  • Tuota



    Otin vain testin kautta kantaa nimimerkin individual havaintoihin.



    Kai sen testin voi postata, kun kerran individual väitti, ettei Volvo ole tarkka ajaa, mutta Irish Times kuitenkin katsoi, että Volvon kohdalla kuljettajalle välittyy paremmin tieto siitä, mitä tiellä tapahtuu, verrattuna Mersuun. Toisin sanoen vaikuttaa siltä, että Volvoon on saatu hyvä Fordin ohjaus, monihan kiittää Fordia juuri tuosta ohjauksesta, joka minustakin on erinomainen. Toki testissä kehuttiin myös Mercedeksen hyviä ajettavuus-ominaisuuksia kokonaisuutena ja tuotiin lyhyesti esiin myös se, missä Mercedes oli parempi.



    Toinen asia mihin kiinnitin huomiota oli tuo ajo-asento, testissä sanottiin, että ajo-asento on erinomainen, ihmetyttää se miten individual onnistui saamaan huonon ajo-asennon. Penkkien osalta individual on varmaan oikeassa, jos ajetaan nopeata ajoa, mutta toisaalta saksalaisautoissa saa kyllä aina varautua takamuksen puutumiseen.



    Kolmas asia on sisustus, Volvon sisustusta pidettiin tyylikkäämpänä Mersuun verrattuna eikä ergonomiasta tullut mitään moitteita.



    Toin vain tämän testin esiin siksi, että Mercedestä pidetään jonkinsortin premium-standardina. Tai jotkut pitävät.



    Voi toki individual olla kommenteissaan oikeassakin, mutta saksalaiskuskeissa tuntuu olevan aika paljon fiilistelijöitä, joiden tunnetaso on virittäynyt erilaiseksi sen mukaan minkä maalaiseen autoon istuudutaan.



    Ja olihan tuossa testissä hyvänä kannanottona se, että kuka tällaisia pikkupremium-autoja ylipäätään edes ostaa, merkistä riippumatta.

      
  • Laitapa derrick taas jäitä hattuun. Tuollaiset lainaukset ovat ensinnäkin tekijänoikeuden vastaisia ja toisekseen huonotapaisia.

      
  • Muutenkin tämän testien linkittelyn voisi jättää tekemättä. Provoilijat puolesta ja vastaan kyllä löytävät sen testin missä oma merkki voitti ja halveksittu hävisi. Myös ristiriitaisuudet kuuluvat asiaan vaikkei testi olisi puolueellinen. Testit ovat pääasiassa MIELIPITEITÄ.



    Itse katson testeistä ajovalot, äänitason, ääritilannekäytöksen ja jarrutustestit. Muu (jopa äänitaso, dB ei kerro kaikkea) on testattava ihan itse jos auto niin paljon kiinnostaa. Se reagoiko automaatti nopeasti, melutaso, uraherkkyys, etenemiskyky liukkaalla, yleinen ajettavuus, sisätilan materiaalit tms, on aika subjektiivista ja mielipide on luotava itse sen mukaan mitä odottaa, mitkä omat tarpeet ovat ja mihin vertaa.

      
  • Samaa mieltä, ja jos ihminen on kunnon vanhan ajan automies, niin ajaminen takuulla onnistuu millä tahansa nelipyöräisellä, ilman että tarvitsee ottaa stressiä oikeastaan mistään.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit