Kyllähän vähän ajavat ovat selvästi epävarmempia ja onnettomuusalttiimpia kuljettajia kuin paljon ajavat. Sanoisin, että mitä enemmän ajaa sitä pienempi kuolemanriski on.
Mielenkiintoinen keskustelunaihe. Todennäköisesti on niin että mitä enemmän ajaa, sen suurempi on riski kuolla auton rattiin. Mutta mitä vähemmän ajaa, sen suurempi on riski kuolla auton alle.
Jos ajaa vähemmän ja käyttää sen muun ajan sitten esim. heroiinin piikitykseen taikka rautatiekiskoilla makoiluun niin kuolemanriski saattaa olla jopa suurempi kuin auton ratissa. Ja eikös viina tapa ihmisiä enemmän vuodessa ihmisiä kuin autoilu? Kannattaisi siis laittaa korkki kiinni ja autoilla jos haluaa selvitä elämästä hengissä. Ikävä kyllä Katainen on tehnyt autoilusta liian kallista suhteessa juopotteluun. Nyt en kylläkään tarkoita sitä, että viinan hintaa pitäisi nostaa vaan autoilun hintaa pitäisi laskea järkevämmälle tasolle. Samoin tomaattien kilohinta tähän aikaan vuodesta on tolkuton. Se on omituista, sillä Katainen on tunnetusti Kreikkalaisen salaatin ystävä.
Katainen on ainakin nykyisin hallituksessa, kun autoilun kustannuksia on nostettu. Ei uskaltanut asettua enää ehdolle kotikonnuillaan Savossa, kun oli nostanut autoilun verotusta syrjäkylillä asuvien ihmisten harmiksi. Eli siis heidän, joille autoilu on pakollista ja joille ei ole olemassa toimivaa joukkoliikennettä. Sellaista ihmisistä Savon äänestäjien suurin joukko koostuu. Katainen ei aja tavallisten ihmisten asiaa vaan niin kuin muutkin kokoomuspoliitikot hän ajattelee yritysten etua.
No jos puhut kokonaisriskistä, niin ajamisella on aika pieni osuus siinä. Ajoi paljon tai vähän.
Siis jos ajaa vähän ja lujaa, on se turvattomampaa kuin ajaa paljon ja hiljaa ?
Toisaalta, samaan aikaan toisaalla:
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/12/17/kavely-on-vaarallisin-tapa-menna-toihin/201017592/139
Derrick:
Ei vaan autoilun osa kuolemanriskistä on aika pieni...ja sitäkin riskiä ennustaa enemmän ajotapa kuin ajomäärä.
AkiK:
Jep. Eiköhän riski kuolla ole aika tarkkaan 1:1.
Herbert:
Äläs ny, tilastojen mukaan syntyvyys ja kuolleisuus ovat vain harvoin tasoissa.
Voidaanko tästä tilastollisin menetelmin päätellä, että jotkut eivät kuole ollenkaan? Tai toisena vuonna sitten muutamat onnettomat kuolevat kahdesti?
740 GLE:
Ehkä näin joulun lähestyessä on tätäkin asiaa syytä pohtia.
Derrick:
Tuossa on paljon totta koska liikenteessä oloaika kasvattaa riskiä joutua onnettomuuteen?
Toisaalta kuolla muualla on suurempi riski?
Tupakoivista ja juopoista kuolee kymmeniä prosentteja pahojen tapojensa vuoksi kuten autokuskeistakin muutama prosentti liikenteessä!
Tupakoimattomista, raittiista ja autokortittomista ihmisistä kuolee 100% (=kaikki), siis mikä on suurin riski kuolla?
Kyllähän vähän ajavat ovat selvästi epävarmempia ja onnettomuusalttiimpia kuljettajia kuin paljon ajavat. Sanoisin, että mitä enemmän ajaa sitä pienempi kuolemanriski on.
Mielenkiintoinen keskustelunaihe. Todennäköisesti on niin että mitä enemmän ajaa, sen suurempi on riski kuolla auton rattiin. Mutta mitä vähemmän ajaa, sen suurempi on riski kuolla auton alle.
Jos ajaa vähemmän ja käyttää sen muun ajan sitten esim. heroiinin piikitykseen taikka rautatiekiskoilla makoiluun niin kuolemanriski saattaa olla jopa suurempi kuin auton ratissa. Ja eikös viina tapa ihmisiä enemmän vuodessa ihmisiä kuin autoilu? Kannattaisi siis laittaa korkki kiinni ja autoilla jos haluaa selvitä elämästä hengissä. Ikävä kyllä Katainen on tehnyt autoilusta liian kallista suhteessa juopotteluun. Nyt en kylläkään tarkoita sitä, että viinan hintaa pitäisi nostaa vaan autoilun hintaa pitäisi laskea järkevämmälle tasolle. Samoin tomaattien kilohinta tähän aikaan vuodesta on tolkuton. Se on omituista, sillä Katainen on tunnetusti Kreikkalaisen salaatin ystävä.
ddr5:
Katainen on tehnyt autoilusta liian kallista suhteessa juopotteluun.
Oliko Jyrki oppositiossa kun alkoholiveroa laskettiin?
Katainen on ainakin nykyisin hallituksessa, kun autoilun kustannuksia on nostettu. Ei uskaltanut asettua enää ehdolle kotikonnuillaan Savossa, kun oli nostanut autoilun verotusta syrjäkylillä asuvien ihmisten harmiksi. Eli siis heidän, joille autoilu on pakollista ja joille ei ole olemassa toimivaa joukkoliikennettä. Sellaista ihmisistä Savon äänestäjien suurin joukko koostuu. Katainen ei aja tavallisten ihmisten asiaa vaan niin kuin muutkin kokoomuspoliitikot hän ajattelee yritysten etua.