Citroen DS5

252 kommenttia
2456789
  • Saattaa olla että DS5 tulee 4-paikkaisena, eli takana on kaksi erillistä istuinta.



    image

      
  • Oletko saanut jo jostain kaivettua tietoa noin ajankohdasta, jolloin pääsisimme ihastelemaan DSviitosta ihan oikeasti.



    (Kuvassa on hieman "hajua" S-Maxista.) :sunglasses:

      
  • Böpi:

    Jos tuttavapiirissä on ollut 307 tai Scenic




    Minun tuttavapiirissä ei ole kovin montaa ranskalaista, mutta tuosta scenicistä on mielenkiintoinen kokemus. Työkaverilla on sellainen ja auto lakkasi starttaamasta viime talvena, starttasi välillä, monesti ei. Vika oli bilian mukaan starttimoottori. Itselläni on työpaikalla mainetta auton korjaamissta itse, joten kaveri toi rikkinäisen startin minulle tutkittavaksi, jotta saisi vähän varmuutta oliko osa oikeasti rikki. No olihan tuo. Siitä pari huomiota:

    - startti on kooltaan noin kolmannes verrattuna esim. toyota corollan starttiin. Siis lähes moposcootterin startin kokoluokkaa.

    - uusi startti hajosi taas kesällä, osan sai takuuseen, työt piti maksaa

    - scenic meni vaihtoon

      
  • mhj:

    Oletko saanut jo jostain kaivettua tietoa noin ajankohdasta, jolloin pääsisimme ihastelemaan DSviitosta ihan oikeasti.

    (Kuvassa on hieman "hajua" S-Maxista.) :sunglasses:




    Viimeistään Genevessä 1-13.3.2011.

    Geneven autonäyttelyssä se näytetään lähes tuotantovalmiina konseptiautona.

      
  • No pianhan tuo on sitten.

    Oliskohan tuon vuoro sitten XM:n jälkeen.

    C6 ja C5 ovat jääneet väliin.

    Nythän C5 on saanut ehostusta ja uutta myös moottoripuolelle.

    Se kiinnostaa ja taas ei. En ole ajanut, mutta hivuttautunut kuskin paikalle ja takapenkille. Jotenkin tuli ahdistava olo.

    Lie mallilla yritetty kosiskella sakemanneja.

    Heidän kommenttejaan olen lukenut ja ainakaan vannoutuneet sitikan omistajat eivät ole ulkomuodosta ilahtuneet.

    Aidon sitikan pitää olla vain omannäköisensä.

    Samat on minulla myös mietteet.

      
  • Jos tässä viimeisessä C5 -mallissa markkinoille tullessaan kaksi vuotta sitten olisi ollut saatavana THP -bensiinimoottori, 6-vaihteinen automaatti ja päivävalot, olisin vaihtanut siihen.



    Nyt meinasin odottaa vielä pari vuotta ja katsoa uuden DS5 HYbrid4 -version ja muut vastaavat markkinoilla silloin olevat hybridimallit.

      
  • Katso täältä:

    http://forum.andre-citroen-club.de/showthread.php?t=108384

    (en saa tuossa mainittua linkkiä auki, mutta tekstistä saa tärkeimmän tiedon)

    Meneekö sittenkin Cviitosen ostoon.

      
  • mhj:

    Katso täältä:
    http://forum.andre-citroen-club.de/showthread.php?t=108384
    (en saa tuossa mainittua linkkiä auki, mutta tekstistä saa tärkeimmän tiedon)
    Meneekö sittenkin Cviitosen ostoon.


    Taitaa olla niin että DS5:stä tulee paremminkin rinnakkaisversio Peugeotin 3008:sta kuin C5:stä. Jos pituuskin jää 4,5-4,6m:iin kuten noista salakuvistakin voi päätellä.



    Ei näy tässä taka-akselistossa palloja, eli ei taida tosiaankaan tulla hydractive jousitusta.

    image

      
  • Sellaiselta vaikuttaa DS5:n osalta.



      
  • Kyllä yhä PSA (Thomas Haussy, Citroenin tuotemarkkinointijohtaja) vakuuttaa että DS5 tulee olemaan kilpailija Audille, BMW:lle ja MB:lle.



    Aiemmin ovat maininneet että esikuvana on BMW:n X6 ja kokoluokkana Audi A6. Saapa nähdä miten onnistuvat.

      
  • No kai nuo ovat nyt aivan luonnollisia kilpailijoita. Varsinkin maqrkkinointijohtajan puheissa varmasti kannattaa mainita nuo merkit.

      
  • NHB:

    No kai nuo ovat nyt aivan luonnollisia kilpailijoita. Varsinkin markkinointijohtajan puheissa varmasti kannattaa mainita nuo merkit.




      
  • Lähinnä kommentini liittyi tuohon aiempaan epäilykseen tuleeko DS5:stä Peugeot 3008:n rinnakkaismalli, vain paremmin varusteltuna.

    On ollut puhetta että DS5 valmistetaan Peugeot 3008 pohjalle ja samassa tehtaassa. Peugeot 3008 ei koon puolesta kuitenkaan kilpaile Audi A6:n kanssa.

      
  • Penteles

    Ei näy tässä taka-akselistossa palloja, eli ei taida tosiaankaan tulla hydractive jousitusta.




    Eipä näy koko jousitustakaan. Vain alatukivarret kuvassa tai muuten ovat tehneet ennätysmatalan paketin.

      
  • Kylläpä läsähti mielenkiinto sitikkaan jos kerta esikuva on X6:den kaltainen mauton hirvitys.

      
  • simppa:

    Kylläpä läsähti mielenkiinto sitikkaan jos kerta esikuva on X6:den kaltainen mauton hirvitys.


    Eiköhän X6 esikuvana tarkoita lähinnä urheilullista 5-ovista katumaasturia. Eiköhän korin muodot ole Citroenin omaa muotoilua. Ei kannata luovuttaa ennen kuin on nähnyt auton. :smile:

      
  • Böpi:

    Penteles
    Ei näy tässä taka-akselistossa palloja, eli ei taida tosiaankaan tulla hydractive jousitusta.


    Eipä näy koko jousitustakaan. Vain alatukivarret kuvassa tai muuten ovat tehneet ennätysmatalan paketin.


    Kyllä se jousitus siellä on. Paketti on todellakin matala.

    Kuva on hybridimallista.

      
  • mhj:

    Oletko saanut jo jostain kaivettua tietoa noin ajankohdasta, jolloin pääsisimme ihastelemaan DSviitosta ihan oikeasti.


    Tarkennus vielä esittely ja valmistusaikatauluihin:



    Geneven Motor Show maaliskuussa 2011 konseptiautona.

    IAA Frankfurt syyskuussa 2011 tuotantovalmiina.

    Markkinointi alkaa lokakuussa 2011 bensiini ja diesel.

    Loppuvuodesta 2011 diesel hybridi.



    Suomeen siis alkuvuodesta 2012.

      
  • Eipä siinä muuta kuin odotellaan.



    Ja onkin niin tehtävä. Yhdentoista vuoden ikään ehtinyt vaati muutamia hinnakkaita huoltotoimenpiteitä, joten pahin autokuume on noin vuodeksi (vai liekö niin) laskenut. (Ei se hajonnut vaan töiden aika oli.)

    Autonvalmistajilla on nyt kova kilpailu käynnissä.

    En muista, että koskaan aiemmin olisi ollut niin paljon uutta tulossa kuin nyt. Ympäristöasia on osavauhdittaja.

    Auton ostaja toivoisi myös hintakilpailua.

    -

    Ihan mielenkiinnolla odottelen tuon Dsviitosen putkahtamista oikeassa kuosissaan näytille.

      
  • Penteles:


    Eiköhän X6 esikuvana tarkoita lähinnä urheilullista 5-ovista katumaasturia. Eiköhän korin muodot ole Citroenin omaa muotoilua. Ei kannata luovuttaa ennen kuin on nähnyt auton. :smile:




    Urheilullinen 5-ovinen (etuvetoinen?!) katumaasturi on myöskin kuvaus, joka kummasti syö auton kiinnostavuutta silmissäni. Harmi, sillä C5 on erinomainen tuote samoin kuin pikku DS eli DS3.



    Vaan ei vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa.

      
  • simppa:

    Penteles:

    Eiköhän X6 esikuvana tarkoita lähinnä urheilullista 5-ovista katumaasturia. Eiköhän korin muodot ole Citroenin omaa muotoilua. Ei kannata luovuttaa ennen kuin on nähnyt auton. :smile:


    Urheilullinen 5-ovinen (etuvetoinen?!) katumaasturi on myöskin kuvaus, joka kummasti syö auton kiinnostavuutta silmissäni. Harmi, sillä C5 on erinomainen tuote samoin kuin pikku DS eli DS3.

    Vaan ei vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa.


    Hybridi on nelivetoinen ja se kiinnostaa. Auton pituus on mitä ilmeisemmin 460cm.



    Edit: Todennäköisesti DS5 tehdään myös bensiini-hybridinä.



    image

      
  • DS5:sta testattu ilmeisesti Ruotsissa:

    http://www.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=10964&artikelen=Citro%EBn%20DS5%20laat%20zich%20zien



    DS5 on huhtikuussa esillä Shanghain autonäyttelyssä.

      
  • Volvo V60 pistokehybridi tulee olemaan hyvä kilpailija Citroen DS5 hybridille.



    Autot ovat saman kokoiset, ehkä ulkonäössäkin löytyy yhtäläisyyksiä.



    Volvon etu on aluksi (2012) siinä että se on pistokehybridi.



    Hinta tietenkin ratkaisee aika paljon myyntimenestyksen näiden kahden välillä.





    Lisäys:



    Volvo V60:

    - pituus 463cm

    - tavaratila 430l



    DS5:

    - pituus 460cm

    - tavaratila 450l



      
  • Mikäköhän on Volvon yhteisteho, kun D5 yksinäänkin puskee tuossa sovellutuksesa jo 158 kw? Siihen vielä 51 kw sähkömoottori, niin liikutaan jo aika reippaasti 200 hv paremmalla puolella.

      
  • Onko DS5:stä tulossa myös pistokehybridimalli?

    Vai miksi vasemman etupyörän yläpolella on aukko?



    image

      
  • Toivottavasti DS5 menestyy muotoilussaan yhtä hyvin kuin DS4, joka valittiin kauneimmaksi autoksi 2010. :flower:



      
  • Vielä ei ole nähty "oikeita" kuvia DS5:stä, mutta viimeistään kahden kuukauden kuluttua Shanghain näyttelyssä auto nähdään.



    Hyvin paljon samaa näköä taitaa olla Hyundain i40:ssa, joka tulee olemaan hyvä kilpailija DS5:lle. Varmaan siitä tulee myös hybridimalli markkinoille.



    https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/viralliset-kuvat-hyundai-i40sta

      
  • Ruotsin talvessa on ollut myös DS5 HYbrid4 testattavana.



    Jos kiinnostaa katso DS5 videon 1:05 minuutin kohdalta kun takapyörä pyörähtää tyhjää lumella.



    http://citroen.hzs.es/erlkonig-citroen-ds5/2983/

      
  • Saapa nähdä esitteleekö Citroen sittenkin DS5:n Genevessä. Vai onko se DS9?



    Ensi tiistaina iltapäivällä se selviää.

    Klo 13:15 Suomen aikaa Citroen paljastaa uuden konseptiauton.

      
  • Niinpä pyörähtää.

    Nelivetoinen sitten. :sunglasses:

    Kaksikin autoa ja kuvissa myös Peugeot.



    Tämän lehden listan mukaan Genevessä ei olisi esillä yhtään Citroëniä:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto-salon-genf-2011-die-highlights-des-genfer-autosalons-1342433.html



    Mutta odotamme mielenkinnolla mainitsemaasi ajankohtaa.



    ---

    Ehken käyt myös tällä foorumilla:

    http://forum.andre-citroen-club.de/showthread.php?112025-DS5-Hybrid-ohne-Traktionskontrolle-und-Stabilit%E4tskontrolle-der-angetriebenen-Hinterr%E4der

    (Myös sama video.)

    On jäänyt vähäksi aikaa seuraamatta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit