Uusi Volvo S60

535 kommenttia
11213151718
  • NHB:

    A-utoilija:

    Miksi vertailet jotain ilmeisesti Norjan hintoja ja yrität sillä kierrellä tosiasiaa, että BMW on kalliimpi?

    Mistä sinä tiedät Volvon moottoreiden uusiutumisesta? Juuri viime syksynä Volvo esitteli uudistetut 5-sylinteriset dieselit 2,4D ja D5. Ei kulunut kuin vuosi ja 2,4D korvattiin D3:lla eli moottori muutettiin 2-litraiseksi iskun pituutta lyhentämällä. Päästöhysteria on mennyt nyt sellaisiin mittasuhteisiin, että moottoreita uusitaan melkoisella tahdilla ja vanhat arviot ei enää päde alkuunkaan nykytilanteessa.

    Itse en muutenkaan usko, että premium-luokan autoja ostetaan desilitrojen kulutuseroja vertailemalla.


    Puhun siksi Norjan hinnoista, koska tuo vertailu nyt sattuu olemaan käsissä. En myöskään tiedä tuolle mallille hintaa muilta markkinoilta.

    Mitään varmaa tietoa mulla ei ole Volvon moottoreiden kehitystahdista. Yritän vain päätellä asioita niiden tiedonjyvästen avulla mitä minulla on. Voit olla vapaasti eri mieltä. Jos uskot minun olevan väärässä, niin olen kyllä valmis panostamaan rahaa veikkaukseni puolesta. Voisin esimerkiksi väittää, että BMW esittelee seuraavan kolmen vuoden aikana useampia uusia moottoreita kuin Volvo. Kuinka ison vedon olet valmis lyömään tuota väitettä vastaan?




    bmw 320d 163hv ja volvo s60 d3 ovat lähtöhinnoiltaan aivan samat 392t nok,mutta sitten varustelusta on vaikea sanoa esim volvoon automaatti 21t ja bemuun 32t nok



    mikä lasketaan uudeksi moottoriksi ja mikä sen kehitelmäksi?

    on aivan varmaa ettei kumpikaan kehitä niitä montaa koska se on järkyttävän kallista touhua. eikös chrysler juuri kertonut että uuden v6 mootori maksoi miljardi dollaria kehittää...

      
  • Audi A4:n on syytä olla paljon parempi kuin omistamani VW Passat Highline Tiptronic 200 hp FSI vuosimalli 2005, jossa ei ollut muuta hyvää kuin kiihtyvyys, kun painoi kaasua kunnolla.

      
  • Derrick:

    Audi A4:n on syytä olla paljon parempi kuin omistamani VW Passat Highline Tiptronic 200 hp FSI vuosimalli 2005, jossa ei ollut muuta hyvää kuin kiihtyvyys, kun painoi kaasua kunnolla.




    Nämä nyt on näitä mielipiteitä, mutta itse taas pidän Passattia yhtenä luokkansa parhaista autoista yhdessä Mondeon ja Superbin kanssa.

      
  • Pari pientä havaintoa S60:stä kun kävin sitä lopulta istumassa:



    1. Kuljettajan tilat oli minusta muuten hyvät, mutta ovessa oleva kyynärnoja loppui takapäästä kesken, vaikka olen itse vain 180cm pitkä, enkä mielestäni pidä istuinta kovinkaan takana.



    2. Takaistuimella polvitila oli mun mittaiselle melko niukkaa kun etuistuin oli säädetty sopivaksi itseäni varten. 3-sarjan BMW on tilavampi takaa pituussuunnassa.

      
  • Style66:



    Tämän luokan paras sisusta on mielestäni a4:ssa ja tähän ei volvo yllä.

    Audissa on hyvä viimeistely mutta ei Volvokaan sille juuri häviä ja ergonomia on Volvossa minusta parempi jos perusmalleista puhutaan. Mitä tyyliin tulee, niin itseäni nuo Audin perusjakkarat ja kankaat harmaine / mustine väreineen eivät säväytä millään tavalla. Jotta Audin ohjaamosta saa oikeasti jonkin näköisen, se vaatii urheiluistuimet, lisävarustelistat, lisävarustenahat sekä yleensä muutamia muita yksityiskohtia. Sama koskee myös Mersua ja etenkin Bemaria jonka perusohjaamo ja etenkin penkit ovat kyllä todella karut.

    Kyllä Audi terranvärisillä nahkapenkeillä ja sopivilla listoilla on todella tyylikäs, mutta valitettavasti maksaakin kyllä. Bemariin joutuu laittamaan melkein kaiken valinnaislistalta, mutta sitten se muuttuukin tyylin suhteen ihan eri laitteeksi kuin perusversio.


      
  • http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-golf-syyskuun-eniten-myyty-mallisarja



    Volvo S60 myynnin lisäys 2575 prosenttia.



    "Autokaupan kasvuvauhdista kertoo hyvin se, että syyskuussa 30 suosituimman mallisarjan joukossa on useita suuria autoja: BMW:n 5-sarja, Mercwedeksen E-sarja ja C-sarja sekä Volvon S60 kuuluvat samaan joukkoon."



    Se on siis luokiteltu suureksi autoksi.





      
  • Minua ihmetyttää kun luin tänään Volvon mainosta että autoa kutsutaan Premium-autoksi. Kuitenkin Premium on Saksan autoteollisuuden 1990-luvun alussa yhdessä innovoima käsite ja markkinointi- ja tuotestrategia. Premium-autoja ovat Mercedes-Benz, BMW, Porsche ja Audi.



    Kts. Rosengarten- Stürmer: Premium Power: "Zu Beginn der neunziger Jahre ... entwickelten Mercedes-Benz, BMW, Porsche und Audi die innovative Premiummarken-Strategie und lösten damit eine neue Revolution in der Automobilindustrie aus". Kirjan ensimmäinen luku on Was is eine Premium-Automarke ja siinä selitetään tarkasti mistä on kyse.



    Samanlaisia konsepteja kuin Premium ovat samppanja, feta, sveitsinsuklaa ja puikulaperuna. Miten on mahdollista että joku muu ja etenkin ei-saksalainen yhtiö käyttää mainoksissaan tätä markkinointitermiä? Vai onko niin että jostain syystä saksalaiset eivät ole suojanneet tätä käsitettä?

      
  • Taasko tämä premium-merkeistä vääntö alkaa? Tuossa Tuulilasin selvitystä premium-merkeistä:



    http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/lexus-suoraan-suomen-tyytyvaisyysmittausten-ykkoseksi-v-2008



    "Lexus on poikkeuksellinen merkki. Se kuluu valiomerkkeihin. Autokaupan sisällä puhutaan premium-merkeistä. Samaan kategoriaan kuuluvat Alfa Romeo, Audi, BMW, Jaguar, Land Rover, Mercedes, Saab ja Volvo."

      
  • Nunchaku:

    Minua ihmetyttää kun luin tänään Volvon mainosta että autoa kutsutaan Premium-autoksi. Kuitenkin Premium on Saksan autoteollisuuden 1990-luvun alussa yhdessä innovoima käsite ja markkinointi- ja tuotestrategia. Premium-autoja ovat Mercedes-Benz, BMW, Porsche ja Audi.




    Premium on vain sana, joka kuvaa tuotteen olevan tavanomaista arvokkaampi. Se on käytössä lukemattomissa eri tuotteissa. Ei sitä voi mitenkään rajoittaa koskemaan autoissa vain yhden maan tuotteita.



      
  • Joo, kaupoissa on myytävänä Premium-oluita, jotka ovat niitä halvimpia. Koiran ruokaa myydään Premiumina ja ovat halvimmasta päästä.

      
  • Nunchaku:

    Kuitenkin Premium on Saksan autoteollisuuden 1990-luvun alussa yhdessä innovoima käsite ja markkinointi- ja tuotestrategia. Premium-autoja ovat Mercedes-Benz, BMW, Porsche ja Audi.




    Minä kun olen luullut että kyseessä on amerikkalaislähtöinen markkinointikäsite. :open_mouth:

      
  • Nunchaku:

    Samanlaisia konsepteja kuin Premium ovat samppanja, feta, sveitsinsuklaa ja puikulaperuna. Miten on mahdollista että joku muu ja etenkin ei-saksalainen yhtiö käyttää mainoksissaan tätä markkinointitermiä? Vai onko niin että jostain syystä saksalaiset eivät ole suojanneet tätä käsitettä?




    Tämä on kyllä hassuimmista hauskin veto keskustelussa, jonka aiheena on käsite premium. Oli sitten Isolla tai pIENELLÄ alkukirjaimella kirjoitettuna! :lol:

      
  • Ensimmäisenä autona pidetään saksalaisen Karl Benzin kehitelmää 1880-luvulta. Voiko muunmaalaisia autoja siten ylipäätään kutsua autoiksi?

      
  • Myös Volvon toimitusjohtaja suhtautuvan aika varauksella S-klassen kanssa kilpailevan Volvon mahdollisuuksiin. Tuo on sitä realismia, jonka vuoksi täällä monesti leimataan merkin vihaajaksi.



    http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle.aspx?AR=253735

      
  • NHB:

    Myös Volvon toimitusjohtaja suhtautuvan aika varauksella S-klassen kanssa kilpailevan Volvon mahdollisuuksiin. Tuo on sitä realismia, jonka vuoksi täällä monesti leimataan merkin vihaajaksi.




    Jutun perusteella kyse on enemmän siitä, että toimitusjohtajan mielestä kehityspanokset kannattaisi suunnata myyvempiin malleihin mikä kuulostaakin järkevältä. Noiden isojen edustusautojen myyntihän on aika olematonta ja luokkaan vaikea päästä oli tuote sitten hyvä tai huono.



      
  • Samaa mieltä, enkä näe syytä miksi tuohon luokkaan pitäisi päästä kilpailemaan.



    On kai selvää että edustusauton on oltava hyvä ja laadukas, mutta nämä autot valitaan jo aivan eri perustein kuin merkkifanittajien karvalakkimallit.

      
  • AkiK:


    Jutun perusteella kyse on enemmän siitä, että toimitusjohtajan mielestä kehityspanokset kannattaisi suunnata myyvempiin malleihin mikä kuulostaakin järkevältä. Noiden isojen edustusautojen myyntihän on aika olematonta ja luokkaan vaikea päästä oli tuote sitten hyvä tai huono.




    Kaikkihan on tietenkin suhteellista, mutta kyllä S-klasse ja 7 er menevät kaupaksi noin kaksinkertaisella tahdilla verrattuna Volvon mallien keskiarvoon.



      
  • Eiköhän suhteeellisuudessakin pitäisi pitää vellit ja puurot erillään, eli verrata vaikkapa 7 sarjan myyntiä 5 ja 3 sarjaan.

      
  • NHB:


    Kaikkihan on tietenkin suhteellista, mutta kyllä S-klasse ja 7 er menevät kaupaksi noin kaksinkertaisella tahdilla verrattuna Volvon mallien keskiarvoon.




    Ja pelkästään Saksassa myydään Bemarin 3-sarjaa ja Mersun C-sarjaa enemmän kuin maailmanlaajuisesti myydään S:n tasoisia ison luokan autoja.



    Suomessa S-sarjan tasoisten autojen myynti taitaa yhteensä olla siinä reilut 100 kpl vuodessa ja Volvo myy täällä muutaman tuhat vuodessa autoa, joten siitäkin voi asiaa vähän miettiä. Kaikissa pohjoismaissa tilanne liene aika sama.

      
  • Suomen myynti ei nyt ole ole merkittävä yhdellekkään valmistajalle. En vain ymmärrä, miten tuon luokan myynti voi olla liian pientä Volvolle. Jopa Porschen Panameraa myydään lukumääräisesti samaa tahtia keskimääräisen Volvon mallin kanssa. Kruunuissa mitattuna Panamera myy enemmän kuin yksikään Volvo.

      
  • NHB:

    Suomen myynti ei nyt ole ole merkittävä yhdellekkään valmistajalle. En vain ymmärrä, miten tuon luokan myynti voi olla liian pientä Volvolle.




    En tiedä myyntimääriä, mutta jos kuvitellaan suhteiden pysyvän samana eli esim. Volvo S80 / BMW 5-sarja ja tällä suhteella lasketaan Volvon kuvitteellisen huippumallin mahdollinen vuosimyynti verrattuna esim. 7-sarjalaiseen. Todennäköisesti jäisi tätäkin pienemmäksi, kun lähdetään kilpailemaan konkareiden kanssa?

      
  • NHB:

    Suomen myynti ei nyt ole ole merkittävä yhdellekkään valmistajalle. En vain ymmärrä, miten tuon luokan myynti voi olla liian pientä Volvolle. Jopa Porschen Panameraa myydään lukumääräisesti samaa tahtia keskimääräisen Volvon mallin kanssa. Kruunuissa mitattuna Panamera myy enemmän kuin yksikään Volvo.




    Suomen myynnillä ei sinänsä ole mitään suurta väliä, mutta Pohjois-Eurooppaa ja USA:n itärannikkoa kun katsoo, niin juuri millään markkinalla jossa Volvoa varsinaisesti myydään ei noilla isoilla luksussedaneilla ole suurta merkitystä. Ympäristötietoisuuden kasvaessa merkitys tulee todennäköisesti vielä tästäkin tippumaan. Volvon kannalta fiksumpaa saattaa näillä markkinoilla olla keskittyminen tekemään seuraajat nykyisille myyntimalleille ja ehkä jokin uusi cross-over, ja oletan että sitä toimitusjohtajakin jutussaan tarkoittaa.



    Voi olla että Volvo uudessa omistuksessaan silti tuollaisen auton tekee, sillä saattaa olla merkitystä Kiinan ja Venäjän markkinoilla. Sinnehän nuo S:t ja 7:tkin suurelta osin matkaavat eikä Volvon jalansija Venäjällä ihan huonokaan ole. Kiinaan voisi olettaa aika suurta vetoapua uudesta omistuksesta johtuen. Saksassa ja Euroopassa isojen autojen myynti on ollut vaikeuksissa jo pitkään, jos vertaa aiempaan myyntiin. Samoin 5-sarjan ja E:n kokoluokan "perinteisten" premiumautojen myynti Euroopassa ei ole mitenkään noususuuntaista.

      
  • AB Suomen parivertailussa S60 vs Passat CC todettiin koriosien sovituksessa Passatin olevan selvä voittaja. Ja lisäksi Volvon tavaratilan verhoiluiden kerrottiin olevan mahdottomia sopimaan paikoilleen.

    Oletettavasti osien sopivuus paranee uuden mallin kohdalla nopsaan kun taas Passatin kokoamista on jo ehditty harjoittelemaan pitkään.

    Itsellä ainakin odotusarvona on osien parempi sopivuus Volvossa.

      
  • jokaka:

    AB Suomen parivertailussa S60 vs Passat CC todettiin koriosien sovituksessa Passatin olevan selvä voittaja.




    Todettiin siinä myöskin se, että Volvo voitti tuon vertailun... :kiss:

      
  • AkiK:

    jokaka:
    AB Suomen parivertailussa S60 vs Passat CC todettiin koriosien sovituksessa Passatin olevan selvä voittaja.


    Todettiin siinä myöskin se, että Volvo voitti tuon vertailun... :kiss:




    Päivänselvästi 1/2 tähdellä.

      
  • Eka TV:n paritesti V60 vs A4 tosin meni niukasti Volvolle. Ei noissa mitään isoja eroja siis ole puoleen eikä toiseen.



    http://www.teknikensvarld.se/provkorningar/dueller/volvo-v60-d3-audi-a4-tdi/index.xml

      
  • jokaka:


    Päivänselvästi 1/2 tähdellä.




    Sai kuitenkin enemmän pisteitä. Eli ei kyseessä nyt mikään ihan huonokaan tuote voi olla.

      
  • Teknikens Världissä näkyi olleen A4, Avensis ja S60 testissä. Testissä oli parilitraiset dieselit manuaalilaatikolla. Yllättäen kaikkein tehokkain ja normikulutukseltaan heikoin Audi oli taloudellisin. Volvon suorituskyky oli lähempänä selvästi tehottomampaa Avensista kuin Audia. Se, mikä yllätti eniten, oli sitkeysmittaus. Volvo ei loistanut tässäkään, vaikka siinä pitäisi olla paljon vääntöä ala- ja keskialueella.

      
  • jokaka:

    . Ja lisäksi Volvon tavaratilan verhoiluiden kerrottiin olevan mahdottomia sopimaan paikoilleen.






    En ole ko. juttua lukenut, mutta onko sitten niin, että kun volvon ostaa, niin tavaratilan verhoilut tulee irtotavarana mukaan ? :lol:

      
  • Derrick:

    NHB

    Oletko lukutaidoton ? Bil-lehden testissä sanotiin norjaksi, että Volvon Bemaria suurempi kulutus johtuu huonosta automaattivaihteistosta, eli että automaatti ei välitä moottorin raakaa voimaa kunnolla.




    A-W automaatti antaa tasoitusta muille aika paljon.



    Sen siitä saa kun menee survomaan moottorin konepellin alle väärin päin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit