Mercedes-Benz C-klass facelift

28 kommenttia
  • Heh, NHB:n mukaan peltiset konepellit on ihan samanpainoisia kuin alumiinisetkin. Jo valmiiksi älytön väite sai lisää vastatuulta, tuohon kun on jostain syystä vaihdettu konepelti nimenomaan peltisestä paljon kalliimpaan alumiiniseen varmaan huvikseen?



    Mitä tulee C-sarjaan niin olen aina pitänyt sen ulkonäöstä, sisustasta paljon vähemmän. Toivottavasti on livenä yhtä paljon kehittynyt kuin kuvien perusteella näyttäisi käyneen. Mutta tuskin ovat ohjausta saaneet kelvolliseksi, se kun ei varmasti taidosta riipu vaan Mersulla on se tietty filosofia siitä minkälaiseksi sen haluavat tehdä. Viimeksi kun taas kokeilin C:tä niin en voinut uskoa kuinka kamala se ohjaus on ja sitä yleistä tunnottomuutta. Tuntui joltain SUV:lta jossa on tyyliin 10% positiivista camberiä...

      
  • Oikein Hyvää Joulua; ja ei anneta näiden kamalien ohjauksien ja onnettoman suunnassa pysymisen pilata MB:llä ja BMW:llä ajavien joulumatkaa ; )

      
  • Lisätään vielä selvyydeksi että tuo ohjaus oli suuri pettymys siksi että muutoin pidän niin paljon tuosta autosta! Oikeastaan ihan samaa sanoisin uudesta E:stä, paljon on kehittynyt ja nyt voi jo sanoa että oikein hyvä alustaltaan mutta ohjaus jostain käsittämättömästä syystä tehty taas kamalaksi. Myöskin tuo pre-faceliftin eli nykyisen C:n sisustus on samoin kuin E:n vähän pettymys, ei mitenkään kamala muttei hirveän positiivinenkaan.



    TODELLA hyvän näköisiä autoja molemmat mielestäni.

      
  • Meillä Mersumiehillä ei ole ikinä ollut valittamista Mersujen ohjauksen suhteen,päinvastoin kun muihin merkkeihin vertaa. :smile:

      
  • Samanlainen kojelaudan muotoilu kuin BMW:ssä ?

      
  • Tai uudessa E-sarjassa. Putputia lainaan sen verran ettei osaa sanoa ennen kuin livenä näkee. Ulkonäköön olen tottunut, ja pitänyt ihan nyt jo hyvänä, mutta sisustus on toivottavasti saanut ISON parannuksen. MB:n muotoilua monesti arvostellaan, mutta kun aikaa kuluu huomaa että kaikella on ollut tarkoitus. Monesta muusta merkistä ei voi sanoa samaa.

      
  • Harmi kun koelauta mennyt huonompaan päin (lue= bmw tyyliseksi).



    Toivottavasti ohjaus ei ole kopioitu ko.merkistä, onko ajamisen iloa se kun auto ei mene suoraan metriäkään?



    No onneksi ainakin e-mallissa (w211) oli vielä koelauta ja ohjaus kunnossa.

      
  • Mielestäni mersun muotoilu ei kyllä aikaa kestä kilpailijoita paremmin. Esimerkiksi väyrysmersu on vanhentunut todella rumasti. E39 5-sarjalainen on kestänyt aikaa paljon paremmin

      
  • Putput:

    Heh, NHB:n mukaan peltiset konepellit on ihan samanpainoisia kuin alumiinisetkin. Jo valmiiksi älytön väite sai lisää vastatuulta, tuohon kun on jostain syystä vaihdettu konepelti nimenomaan peltisestä paljon kalliimpaan alumiiniseen varmaan huvikseen?




    Nyt olet ymmärtänyt jotain todella pahasti väärin.

      
  • simppa:

    Mielestäni mersun muotoilu ei kyllä aikaa kestä kilpailijoita paremmin. Esimerkiksi väyrysmersu on vanhentunut todella rumasti. E39 5-sarjalainen on kestänyt aikaa paljon paremmin




    Omasta mielestäni tuo riippuu paljon malleista. Esimerkiksi W126 on varsin ajaton malli.

      
  • Mersulla varmasti on yksittäisiä epäonnistuneita malleja myös muotoilupuolella vaikkapa tuo väyrynen ja jättimäinen 90-luvun ässä. Ainahan aiheesta voi vääntää ja jos pitää hetken muodista ja tingeltangelista ei ehkä mersun muotoilu todellakaan sytytä.



    Sen vähän mitä muotoilusta olen lukenut, ei MB kovin viimeisillä sijoilla ole kun autoilun muotoilu historiaa tutkitaan.



    Mutta nyt maaseudulle lohen savustamiseen ja kunnon saunan lämmitykseen : ) Ja saattaa pukki tuoda tilkan kunnon konjakkiakin...: )



    OIKEIN HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE.



















      
  • Näin ne maut eroavat. 90-luvun alun W140 "panssariässä" on ainakin minun mielestäni omalla tavallaan todella komea ilmestys.



    Sen sijaan kun mietin valtaosaa 90-luvulla esitellyistä mersuista, niin eipä siellä kovin montaa ansiokkaasti vanhentunutta mallia ole. Esimerkiksi W202 C-sarjalainen (90-luvun alun) mitenkään erityisen näköinen nyt myöhemminkään ole, ja edeltävästä E46 3-sarjalaisesta pidän enemmän kuin W203:sta. Samaten joku 90-luvun SLK rupeaa olemaan aika väsyneen näköinen jostain samanikäisestä ML:stä puhumattakaan.



    Ennen toki tekivät paljon paremmin aikaa kestäviä autoja, mutta mielestäni ne ajat ovat menneet kun noita 90-luvun luomuksia katsoo.



    En katso pitäväni mitenkään erityisesti tingeltangelista.



    Hyvää joulua sinnekin.

      
  • Putput:

    Heh, NHB:n mukaan peltiset konepellit on ihan samanpainoisia kuin alumiinisetkin. Jo valmiiksi älytön väite sai lisää vastatuulta, tuohon kun on jostain syystä vaihdettu konepelti nimenomaan peltisestä paljon kalliimpaan alumiiniseen varmaan huvikseen?


    Ei huvikseen, mutta MB:n insinöörit eivät keksineet muuta tapaa tehdä ruostumatonta konepeltiä. Vielä kun keksisivät tehdä koko autosta ruostumattoman, niin saattaisi sen vian puolesta olla kaupankäyntiedellytyksiä.

      
  • Mistähän se johtuu ettei nelivetoa saa bensiinimoottorimalleihin?



    C-farmari nelivetodiesel maksaa enemmän kuin samalla moottorilla ja automaattivaihteistolla oleva maasturi GLK.



    C 250 CDI BE T 4Matic A: € 58 521,35



    GLK 250 CDI BE 4Matic: € 57 284,98

      
  • " Mutta tuskin ovat ohjausta saaneet kelvolliseksi, se kun ei varmasti taidosta riipu vaan Mersulla on se tietty filosofia siitä minkälaiseksi sen haluavat tehdä".



    Minulla on nyt 2,5 vuoden ja 58 tkm:n kokemus W204:stä. Rengaskoko on 205/50*16 sekä kesä- että talvirenkailla. Tehtaalta tuli Michelineillä. Mielestäni ohjaus oli hyvä. Sen sijaan talvirenkailla (Hakkapeliitta) ohjaus tahmaantui.



    Viime kesänä uusin kesärenkaat. Ostin tehdasasennusta vastaavat Michelinit, mutta ei kuitenkaan MBO. Eivät olleet ensiasenusrenkaiden veroiset.



    Kokemukseni mukaan renkailla on melkoinen rooli auton ohjautuvudessa/ohjattavuudessa.

    Mitä tulee noihin mersumaisuuksiin, niin tuo monitoimiviiksi voisi jo mennä tai ainakin rinnakaisvarusteeksi tavanomainen pesu-pyyhi-viiksi oikelle puolelle ohjauspyörää.

      
  • simppa:

    Näin ne maut eroavat. 90-luvun alun W140 "panssariässä" on ainakin minun mielestäni omalla tavallaan todella komea ilmestys.

    Aikoinaan oli itselläni W140 dieselinä ja sitä ennen W124 myöskin dieselinä, lähes samanlaisilla moottoreilla. Pidin paljon noista autoista. Tuo panssari kuvastaa hyvin tuota S mallia. Kerran sattui sellainen tilanne että tyttöni limppari oli hukassa ja hän sanoi että se on auton jääkaapissa:wink: Minä mietin että mitä tarkoittaa, mutta oli leikkinyt että etupenkkien välissä sen nostettavan kannen ja sitten vedettävän alimmaisen kannen alla on jääkaappi:wink:

      
  • Samaa mieltä Simpan kanssa, w140 oli "omalla tavallan" todella komea ilmestys, ja on sitä edelleen. Mittasuhteet on vähän niin ja näin, eikä se mihinkään muotoilusaavutusten kirjaan pääse, mutta hitto mikä karisma sillä on. Kun ottaa huomioon mihin aikaan se syntyi, 90-luvun alku lamoineen, oli se suorastaan röyhkeä. W140:ssa oli myös joitain vanhan hyvän ajan luksusjuttuja ajalta ennenkuin kaikki meni elektroniseksi. Mieleen tulee ainakin tuplalasit ilmatiloineen ja moottoroidut peruutusavut takakulmissa. A class act!

      
  • Ylisuurella ässällä oli toki karismaa, ja luonnehdinta aikoinaan kaikkien autojen äidistä piti paikkaansa. Mutta itse puhuin puhtaasti aikaa kestävästä tyylikkäästä muotoilusta.



    Jos otan vaikka Volvon myös esimerkiksi autosta joka ei todellakaan muotoilullaan hurraa huutoja ansaitse. Siitä huolimatta Amazon ja varhaisimmat 140-sarjan autot oli nyt pitkänkin ajan kuluttua ihan onnistuneita tekeleitä joskaan ei nekään muotoilun riemuvoittoja.



    Nämä jutut on hankalia, kun pitäisi pelkkä auton muotoilu irroittaa tunnesiteistään ja sehän ei onnistu jos on valmiiksi asenne jotain merkkiä kohtaan. Lisäksi joistain autoista vain pitää vaikka ymmärtää että ne ei kauniita olekkaan...



    Mercedeksellä auttaa myös asiaa että se on koko ajan pitänyt huolta (suurella rahalla) myös mobilisti ikäisistä ajokeistaan. Monet merkit ovat tähän heränneet vasta viimeisinä vuosina.































      
  • Katson suhtautuvani varsin neutraalisti mersuun. Nykyisin omistan Mersun käyttiksenä (ostos, johon olen helvetin tyytyväinen), mutta toisaalta muistelen kauhunväristyksillä 90-luvulla omistamaani väyrystä. Jonkinlainen tasapaino siis. :smile:



    Silti olen sitä mieltä, että kun noita 90-luvun alun jälkeen esiteltyjä mersuja katsoo, niin ei sieltä mitään erityisesti aikaa kestäviä klassikoita löydy. Itseasiassa moni vastaavan ikäinen bemari on mielestäni kestänyt aikaa paremmin.



    Olen ihan oikeasti sitä mieltä, että W140 on komea auto. Monethan pitävät tuota viimeisenä "oikeana" ässänä.



    Vaikea on näistä uusimmistakaan mitään tulevaisuuden klassikoita povata ainakaan vielä.



    Makuasioitahan nämä loppujenlopuksi ovat.



      
  • simppa:

    Näin ne maut eroavat. 90-luvun alun W140 "panssariässä" on ainakin minun mielestäni omalla tavallaan todella komea ilmestys.




    Oli se sen verran komea, että sen pohjalta on kannattanut muotoilla lukuisia edustusautoja sen jälkeenkin. Esim nykyinen iso Lexus on minusta ilmetty saman koulukunnan edustaja.

      
  • Tuo on tosiaan kumma juttu tuo E:n tuulilasihomma. Perhetutullamme on aina ollut mersuja: Pystäri, 123, 124, W210, W211 ja hän on ihmetellyt samaa asiaa, koska tätä ongelmaa ei ole ikinä ilmennyt yhdessäkään hänen omistamassaan autossa, päinvastoin hyviksi ja lämpimiksi talviautoiksi niitä kehui. Mitä luulette saadaankohan tuo vika korjatuksi vai onko se vika jonka kanssa vain täytyy oppia elämään?

      
  • Ei tunnu E-sarjan huurtumisongelma paljoa ainakaan maahantuojaa kiinnostavan. Eivät edes suostu arviomaan onko tuohon tulossa korjausta tai minkälaisella aikataululla mahdollinen korjaus olisi tulossa.



    Alkaa vähitellen mennä E-mersun maine vaikka varsin hyvä kesäauto onkin. Talveksi pitäisi vain toinen kulkupeli olla jos meinaa pitää jalat lämpöisenä ja nähdä autosta eteenpäin yhtäaikaa.



    Vaatisi varmaan sen, että joku suurempi pohjoismainen/pohjois-amerikkalainen (tai jopa venäläinen) autolehti nostaisi huurtumisongelman näyttävästi lööppeihin, voisi herättää tehtaankin kiinnostusta asiaan.



    5-sarjan bemari alkaa vaikuttaa vähitellen aika houkuttelevalta vaihtoehdolta E-mersulle kun vain BMW saa nelivetoiset nelisylinteriset diesel-mallit myyntiin.

      
  • Matala profiili:

    5-sarjan bemari alkaa vaikuttaa vähitellen aika houkuttelevalta vaihtoehdolta E-mersulle kun vain BMW saa nelivetoiset nelisylinteriset diesel-mallit myyntiin.


    Uudemmissa meseissä on kuitenkin jatkuva neliveto, bemuissa vieläkin kytkeytyvä. Kiireisille audi on paras.

      
  • mikahe:


    Uudemmissa meseissä on kuitenkin jatkuva neliveto, bemuissa vieläkin kytkeytyvä. Kiireisille audi on paras.




    Mitä haittaa ko. ratkaisusta on? Xdrive on pärjännyt tasapäisesti quatrron 4maticin kanssa. Testin lopputulos on ratkennut muiden seikkojen perusteella kuin itse nelivetotekniikka.



    Ja näyttääpä xdrive pärjäävän hienosti quattroa vastaan meille niin arkisessa liikennetilanteessa:smile:

    https://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM

      
  • Style66:

    mikahe:

    Uudemmissa meseissä on kuitenkin jatkuva neliveto, bemuissa vieläkin kytkeytyvä. Kiireisille audi on paras.


    Mitä haittaa ko. ratkaisusta on? Xdrive on pärjännyt tasapäisesti quatrron 4maticin kanssa. Testin lopputulos on ratkennut muiden seikkojen perusteella kuin itse nelivetotekniikka.

    Ja näyttääpä xdrive pärjäävän hienosti quattroa vastaan meille niin arkisessa liikennetilanteessa:smile:
    https://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM




    On varmaan kiireisille audi paras, kasvattaa kärsivällisyyttä. Viisas veto audilta, hitaasti hyvää tulee. Ota rauhallisesti, kyllä sitä ehtii:wink: Opettaa hoksaan elämän tärkeyden.

      
  • Va arkinen tilanne? Ajatko itse usein rullilla? Torsen kun toimii nollamomentilla ilman elektroniikan apua juuri noin. Saa olla aika helvetin liukasta, että torsen toimii noin, ei todellakaan arkinen tilanne.



    Hyviä systeemeitä noista on kaikki.

      
  • simppa:

    Va arkinen tilanne? Ajatko itse usein rullilla? Torsen kun toimii nollamomentilla ilman elektroniikan apua juuri noin. Saa olla aika helvetin liukasta, että torsen toimii noin, ei todellakaan arkinen tilanne.

    Hyviä systeemeitä noista on kaikki.




    Simppa; Huumoria näin vuoden alkuun:wink: Otetaan rennosti.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit