Mikä on tylsin automerkki ?

133 kommenttia
«1345

Mikä on tylsin automerkki ?

  
  • Audi? merkissä on vain neljä rengasta, ei yhtään terävää kohtaa.

      
  • Odotatko kovinkin hedelmällistä keskustelua tästä?

      
  • Audi ja Nissan. Molemmat ovat sellaisia teräviä kulmia pelkäävien lippahattumiesten valintoja.



    Mitä naapurinikin tästä ajattelee? :no_mouth:

      
  • Kyllä toi Nissanin nykyinen mallisto on kaikkea muuta kuin tylsä. Volkkari on ehdottomasti se tylsin.

      
  • "Odotatko kovinkin hedelmällistä keskustelua tästä?"



    Odotan, koska esimerkiksi Nissanin johtaja on sanonut ettei Nissan enää tee tylsiä autoja, vaikkakin ilmeisesti pidät Nissania tylsänä ?

      
  • Ja hyvänä kakkosena Renault. Kriteerinä on montako mallia merkillä on tuontiohjelmassa ja olisiko niistä yksikään seuraava auto. Nollakerhossa on minulle muitakin merkkejä, mutta näillä kahdella on selvästi eniten ei-kiinnostavia malleja tarjolla.

      
  • Mersu. Mihin muuhun automerkkiin liittyy yhtä paljon mielikuvamarkkinointia ja mielikuvia kuin siihen? Ja millä muulla mallivalikoiman laajuudesta saa yhtä pahan ähkyn.

      
  • Folkkari

      
  • VW. Korostettakoon tässä vielä, että itse en pidä tylsyyttä autossa huonona piirteenä. On tullut muutaman kerran värikkäällä ranskalaisella hinausautoa tien poskessa pakkasella odoteltua.

      
  • Tylsyys tosiaan voidaan käsittää niin hyvässä kuin pahassa. Omat autoni ovat tylsiä, mutta soveltuvat arkeen hyvin. Auton rooli ei minun elämässäni ole elämysten tuottaminen.

      
  • mikahe:

    Ja hyvänä kakkosena Renault. Kriteerinä on montako mallia merkillä on tuontiohjelmassa ja olisiko niistä yksikään seuraava auto. Nollakerhossa on minulle muitakin merkkejä, mutta näillä kahdella on selvästi eniten ei-kiinnostavia malleja tarjolla.




    Ai että Renault on tylsä? Euroopan nykyaikaisin automerkki, eniten 5-tähden törmäystestiautoja ja aina kaikki modernit varusteet ensimmäisenä markkinoilla, kuten; Handsfree-avain, automaattinen seisontajarru, isot lasikatot, rengaspainetunnnistimet jne.. joita nyt muut innolla kopioivat:-) ja nyt 4 vuoden takuulla, joten esim. Laguna III on kestävämpi kuin Avensis, kertoo uudet ADAC tutkimustulokset.



    Renault Megane III Coupe:

    http://www.evworld.com/news.cfm?newsid=21256

    - mm. VW Scirocco on aika kökkö tuohon verrattuna!

    - kohta myynnissä 250 hv koneella.



    Renault Megane III Sport Tourer (farmari):

    http://www.caranddriver.es/Fotos/Galerias/Renault/Renault-Megane-Sport-Tourer-31066/

    - muotoilua kannattaa verrata ennen kaikkea Golfiin.

    - Meganeen saa muualla Euroopassa mm. 180 hv bensa- ja dieselmoottorit.



    VW Golf Variant

    http://www.autospectator.com/cars/photos/2008-volkswagen-golf-variant/2008-volkswagen-golf-variant-5

    - lapsikin piirtää kauniimman farmariauton!



    Renault Laguna III Coupe:

    http://www.telegraph.co.uk/motoring/new-cars-on-sale/4030259/Renault-Laguna-Coupe-on-sale-now.html

    - ihana Coupe, Tukholmassa olen noita nähnyt liikenteessä, siellä on muutoinkin Renoolla hyvä markkinaosuus.



    Lagunan kojelauta:

    http://westernlhd.com/vehicules-recherche/details.php?id=4608&marque=RENAULT&modele=LAGUNA&photo=3



    VW Passatin kojelauta:

    http://www.kalogeropoulos.gr/LH2Uploads/ItemsContent/7330/Resize-of-8-VW-Passat.-Car-Cinema-Navigation-Pioneer-Avic-HD1BT.jpg



    Renault Grand Scenic III - Renault toi v. 1996 markkinoille keskikokoiset tila-autot ja on edelleen niiden ykkönen:

    http://www.coches20.com/nuevo-renault-scenic-fotos/



    VW Touran (Scenicin kilpailija), mikä pakettiauto!

    https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volkswagen-touran-paivitysvuorossa

    - ja entäpä kojelauta...tylsyyden huippu, ei tuollaista "kakkonelos" kojelautaa viitsi katsoa koeajoreissua pidempään



    Renault Espace/Grand Espace - tila-autojen kuningas (vaikka uusi Sharan tulikin):

    http://yakmee.com/renault-espace-24794

    - autosta näkee ulos, koska nerokas tuulilasiratkaisu verrattuna VW Sharaniin.

    - moottorivalikoima on aina 180 hv dieseliin ja 245 hv V6 bensakoneeseen saakka.

    - varustetaso on ollut jo vuodesta 2002 markkinoiden laajin (silloin jo bi-xenon valot, hansfree-avaimet, 3-alueilmastoinnit, mega-suuri lasikatto...)

    - on turvallisin henkilöauto yhdessä Ford Galaxyn kanssa.

    - tavaratila 2 hengellä maksimissaan 3,0 kuutiota, Sharanissa 2,3!



    No, uusi VW Sharan vielä tähän loppuun:

    http://www.inautonews.com/v/Cars/Volkswagen/2011VWSharan/2011-VW-Sharan--00.jpg.html



    Miksipä Renault on Euroopan II. myydyin henkilöautomerkki?

    Se on mm. Ranskassa, Portugalissa, Belgiassa, Tsekeissä myydyin ja Espanjassa, Hollannissa, Englannissa, useimmiten toisella sijalla. ja Saksan myydyin "tuontiautomerkki"!









      
  • Tuo Lagunan koetauluhan on ihan suora kopio uudenpien Pemareiden koetauluista, mutta laatuvaikutelma jää valovuoden jälkeen. Rellun muoviosien laatu on huonompaa kun Ladassa, aina on pelko persiissä kun esim. Meganen OBD-luukkua avaa että se helähtää tuhannen p##lun päreiksi, niin ohutta ja kovaa muovia se on. Ja tosiaan rellu oli ensimmäisiä johon tuli sähkötoiminen seisontajarru, mutta se osottautui aika sudeksi, kun ei toimi pakkasessa. Useimmissa Suomeen tuotavissa Lagunoissa on ihan perinteinen viritys. Volokkarin jarru sen sijaan toimii moitteita.

      
  • Mitsubishin mallisto on aika haukotuttava. Pajeron kanssa nyt voisi elää, jos sen kaltaista autoa tarvitsisi. Ja sitten korealaiset krooh-pyyh-zzz...



    Rellua en pidä tylsänä merkkinä, mutta en minä niitä silti kenellekään suosittelisi, sellaista roskaa sieltä on ihan tällä vuosisadalla tullut, Laguna 2 etunenässä.

      
  • Autotohtori-71:



    Ai että Renault on tylsä? Euroopan nykyaikaisin automerkki, eniten 5-tähden törmäystestiautoja ja aina kaikki modernit varusteet ensimmäisenä markkinoilla, kuten; Handsfree-avain, automaattinen seisontajarru, isot lasikatot, rengaspainetunnnistimet jne.. joita nyt muut innolla kopioivat:-) ja nyt 4 vuoden takuulla, joten esim. Laguna III on kestävämpi kuin Avensis, kertoo uudet ADAC tutkimustulokset.




    GM toi markkinoille ovien lukkoja käyttävän Remote keyless entryn vuonna 1993. Mersu yhdisti tuohon virtalukon vuonna 1999 omalla Smart Keyllään. Millon Rellun avain tuli?



    Rengaspaineenmittauksen sai Porscheen jo vuonna 1986.



      

  • Mitä tarkoittaa tylsä automerkki?



    Onko kyse ulkokuoren muotoilusta, sisutan näyttävyydestä vai jostai muusta?

      
  • Autotohtori-71:

    mikahe:
    Ja hyvänä kakkosena Renault. Kriteerinä on montako mallia merkillä on tuontiohjelmassa ja olisiko niistä yksikään seuraava auto. Nollakerhossa on minulle muitakin merkkejä, mutta näillä kahdella on selvästi eniten ei-kiinnostavia malleja tarjolla.


    Ai että Renault on tylsä?


    Olin ehkä liian tyly Fiatille, sillä listalleni pukkasi myös pari tavara-taksia. Renu on siis oikea "voittaja". Jos se sinua yhtään lämmittää, niin VW:n mallistossa minua ainoana etäisesti kiinnostava tuote on lisävarusteltu uusi Touareg. Vokkeri ei siis ole nollakerholainen.

      
  • Derrick:



    ilmeisesti pidät Nissania tylsänä ?






    Mistä olet tuollaista keksinyt? Olenko muka vihjannut jossain että pidän Nissania tylsänä?





      
  • Nämä netin keskustelupalstoille kommennetut myyntimiehet/tuputtajat on kyllä hauskimpia. Tälläkin palstalla esiintyy muutamilla merkeillä.

      
  • Derrick GT

      
  • Lefa:

    Mitsubishin mallisto on aika haukotuttava. Pajeron kanssa nyt voisi elää, jos sen kaltaista autoa tarvitsisi.




    Tuota minäkin aluksi pohdin, mutta sitten pälkähti mieleen Evot! Ei niitä voi ainakaan tylsinä pitää.

      
  • sjvirt:



    Tuota minäkin aluksi pohdin, mutta sitten pälkähti mieleen Evot! Ei niitä voi ainakaan tylsinä pitää.




    Totta, kyllä Hyundai ja Kia vetävät tylsyydessä Mitsua pidemmän korren. Ja miksi ihmeessä saman konsernin pitää valmistaa kahta merkkiä, joiden tuotteet eivät eroa toisistaan juuri mitenkään? Oliko se niin että Kian piti olla se urheilullisempi brändi, ja Hyundain ylellisempi, Vai oliko se toisinpäin. Tuotteista tätä eroa ei ainakaan huomaa.

      
  • Brittiläinen The Observer -lehti teki vastaavanlaisen lukijakyselyn silloin kun 740 GLE oli uusi.



    Sen kyselyn tuloksena tylsyyden huipentumaksi nähtiin perhe, jossa on kaksi Volvoa.



    Aika pian sen jälkeen meille hankittiin kolmas :lol:

      
  • Loistaa keskustelussa poissaolollaan, eli ehdottomasti toy ota (jos et muuta/muuten saa).

      
  • vvv-e-li:

    Loistaa keskustelussa poissaolollaan, eli ehdottomasti toy ota (jos et muuta/muuten saa).




    Tsot tsot, hybridit ja maasturit. Siinä syyt, joiden vuoksi Tojota ei tässä kilvassa menesty.



    Aikaisemmin olisi pitänyt vielä mainita sporttimallit eli Supra, Celica ja MR2. Menivät sitten suuressa viisaudessaan lopettamaan niiden tuotannon..

      
  • sjvirt:



    Tsot tsot, hybridit ja maasturit. Siinä syyt, joiden vuoksi Tojota ei tässä kilvassa menesty.

    Aikaisemmin olisi pitänyt vielä mainita sporttimallit eli Supra, Celica ja MR2. Menivät sitten suuressa viisaudessaan lopettamaan niiden tuotannon..


    Eikai sillä ole väliä mitä siellä konepellin alla on. Ihan samoin voidaan sitten kohtalaisen tylsä VW jättää pois kun on tupla-ahdinta, DSG:tä, downsizingia, maasturia, edustusmallia, avoautoa jne.

    Toyota se ehdottomasti kuuluu kärkeen tässä tylsyydessä. Mauttomampaa merkkiä ja mallistoa ei muilta löydy. Harmaa tai vihreä 1.6 korolla..vau

    :lol:

      
  • Repikää siitä1

      
  • Roge:

    Repikää siitä1


    Nykyinen kulttiauto, joka revittiin käsistä jo tuotantoaikanaan?! Kyl maar repijöitä riittää...

      
  • Naapurin/työkaverin/johtajan ym auto, oli se mikä hyvänsä. :lol:

      
  • Autotohtori-71:n näkemystä puoltaa puolueeton tutkimus, jonka mukaan Renault ei ole valmistanut vielä yhtään kaunista autoa. Ei siis liene tylsästä autosta kysymys. Vai oliko jollakin heittää linkki nätistä Renusta? Taikka luotettavasta?

      
  • Tylsyys on puhtaasti makuasia. Siitä ei kannata kiistellä, koska minä olen oikeassa.



    Alla jo aiemmin jossain toisessa yhteydessä linkittämäni video, jossa esiintyvään Renaultiin ainakaan minä en millään tavalla osaa yhdistää tylsyyttä. Ihan varma en ole siitä, onko auto kaunis. Upea se kuitenkin on. Luotettavuutta en lähde arvioimaan. Tuossa vaivaa vain se, etten sillä ole koskaan pääsyt ajamaan. Harmi, ettei niitä enää ole liikenteessäkään (jos koskaan on merkittäviä määriä ollut). S-mallikin kelpaisi kyllä tällaiselle köyhälle korvikkeeksi. Niitä sentään muistan näkyneen jo katukuvassakin vielä 80-luvulla.



    https://www.youtube.com/watch?v=XF0OxfXevEs

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit