Volvo V70 voittaja-ainesta yhä!

265 kommenttia
2456789
  • Kun noista ksenoneista nyt jauhetaan, niin tuhat euroa ei mielestäni ole paha hinta HYVILLE ksenoneille (Huom! Audin hinta 2100€). Esimerkiksi A6:den ksenonit ovat totaalisen onnettomat verrattuna bemarin, Volvon ym. valoihin. Taitaapa S80 (ja V70)-mallin halogeenitkin olla Audin huippukalliita ksenoneita paremmat.

    S80 mallin Summum versiossa ksenonit ovat vielä kääntyvää mallia ilman lisähintaa.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 31.07.2007 klo 17:04]
      
  • Lainaus:
    30.07.2007 klo 22:18 petos kirjoitti

    legacyn huippumalleihin käsittääkseni saa kyllä viisivaihteisen elektroonisesti ohjatun steptronikin ( ''sportshift'') , kun nyt noihin automaatteihin takerruttiin. vaikkei ollut tarkoitus, kyllä minun ajamissani volvoissa automaatti on vaihtanut ihan nätisti.



    Tuo on nimenomaan se vaihteisto, joka 3.0 Legacyn keulalla sohlaa melkein 1,5s pois 0-100km/h ajasta. Eipä voi nykyaikaiseksi kutsua millään. Tosin onhan siinä yksi vaihde enemmän kuin nelisylinterisissä malleissa.

    Foresterinkin automaatit vaikuttavat todella onnettomilta sohlaimilta myös huippumalleissa, eikä Tribecankaan automaatti mitenkään erityisen hyvältä vaikuta, kun katselee kyseisen pelin kulkupuolta.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 31.07.2007 klo 17:44]
      
  • Lainaus:
    31.07.2007 klo 17:38 Simppa- kirjoitti

    Tuo on nimenomaan se vaihteisto, joka 3.0 Legacyn keulalla sohlaa melkein 1,5s pois 0-100km/h ajasta. Eipä voi nykyaikaiseksi kutsua millään. Tosin onhan siinä yksi vaihde enemmän kuin nelisylinterisissä malleissa.

    Foresterinkin automaatit vaikuttavat todella onnettomilta sohlaimilta myös huippumalleissa, eikä Tribecankaan automaatti mitenkään erityisen hyvältä vaikuta, kun katselee kyseisen pelin kulkupuolta.



    ok. en ole automaattina uusimpia subaruja ajanutkaan joten en ala kommentoimaan.

    Jokatapauksessa minä en noita volvon automaattien toiminnan valituksia ole keksinyt, kuten jo sanoinkin, volvoissa joita olen ajanut en ole huomannut minua häiritsevää toimintaa, kuten tuo paljon puhuttu ''huono tomaatin ja moottorin yhteispeli''

    edit:
    niin muuten, varmaan olet noita haukkumiasi subaruja ajanut automaattina, etkä vain vedä päätelmiä jostain ilmoitetuista suorituskykyarvoista :wink: ?

    [petos muokkasi tätä viestiä 31.07.2007 klo 18:36]
      
  • Lainaus:
    30.07.2007 klo 08:56 AkiK kirjoitti
    Tuossa uuden V70:n testissä mainittiin, että Volvo on janoinen, mutta "hybriditekniikka" on jo kehitteillä (tulikohan tästä lisäpisteitä?). Milloinkohan sellaista on lupa odottaa - 2020 vai jo pari vuotta aiemmin? :wink:


    Tuleva 2.0T (200hv) ja DSG-vaihteisto ratkaissee tuon ongelman. Itse tosin ajelisin mielummin 5-sylinterisellä ihan fiillissyistä. Dieselithän ovat taloudellisuudessa jo kilpailijoiden tasolla.

      
  • Ja kuinka ollakaan valitsisin silti Volvoa ennen Mercedeksen ja Jaguarin. :grin:

      
  • Lainaus:
    04.08.2007 klo 20:17 911 kirjoitti
    Ja kuinka ollakaan valitsisin silti Volvoa ennen Mercedeksen ja Jaguarin. :grin:


    Jaggehan (S-Type vs. S80) taitaa irrota Volvoa halvemmalla kaikilla mahdollisilla koneilla, joten taloudellisesti et ottaisi takkiin. :wink: Itseasiassa Jagge V8 koneella on ihan tolkuttomasti Volvoa halvempi.

    http://www.jaguar.fi/uudetautot_info.asp?tid=62148&valittu=&vakio=1&lisa=0&malli=s-type&tulosta=&tcompany=

    http://www.jaguar.fi/uudetautot_info.asp?tid=62147&valittu=&vakio=1&lisa=0&malli=s-type&tulosta=&tcompany=

    http://www.jaguar.fi/uudetautot_info.asp?tid=46244&valittu=&vakio=1&lisa=0&malli=s-type&tulosta=&tcompany=

    V8 Jagge voisi kyllä olla ihan oikeasti pirun hyvä valinta, vaikka malli onkin jo aika vanha.



    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 04.08.2007 klo 23:34]
      
  • Volvo S40 T5 vaihtui Alfa 159:iin.

    Alfa puhuttelee jostain syystä enemmän jopa pienemmillä tehoilla, ja hämmentävää on se että pajalla ei ole joutunut käymään vielä kertaakaan, uuden Volvon kanssa käytiin aiemmin kuukausittain kiristämässä jotain mutteria tai päivittämässä softaa.

    Volvoa suosittelen kuitenkin varauksetta, en ehkä sitä uusinta uutta kuitenkaan - "classic" on varmasti yllätyksetön ja varma optio. :sunglasses:

      
  • Tähän keskusteluketjuun voisi myös liittää linkin Ruotsin automotorsportin paritestistä Volvo V70 D5 vs BMW 525d.

    http://www.automotorsport.se/biltester/2007/0711/071102.pdf

    Tästä testistähän on jo avattu keskusteluketju ja tuolta voi lukea testin ilman tämän palstan Volvoa mollaavia väritettyjä kommentteja. Volvosta moititaan matkustamotiloja takana, jotka ei ole paljon kasvaneet edeltäjästä ja kulutusta. Kuitenkin aika suureksi on saatu ero pisteytyksissä, kun BMW:lle annettiin 6,6 l/100 km kulutuksesta 4 tähteä ja Volvolle 7,4 l/100 km kulutuksesta 1 tähti. Ei tuon eron luulisi tuolla kulutuserolla noin dramaattinen olevan pisteissä. Yhteenvetona BMW:lle 4,5 tähteä ja Volvolle 3,5 tähteä ja loppukommenttina Volvokin olisi saanut manuaalina 4,5 tähteä.

    Mihinkähän taas perustui tuosta testistä vedetty johtopäätös, että Volvon eväät ei riitä BMW:n tasolle, vaan Volvo on korkeintaan Mondeon tasoa? :smile:

      
  • Auto ja varsinkin sen osto näyttää olevan hyvinkin tunneperäinen juttu! Pidetään kuitenkin tunteet ja faktat eri rooleissa.

    Esimerkiksi ohjaus: oma mielipiteeni on se, että hyvin toteutetussa ohjauksessa rattia tarvitsee kääntää vain silloin, kun haluaa muuttaa auton kulkusuuntaa esim. mutkan kohdalla. Tämän V70 täyttää paremmin kuin vaikkapa BMW 530d, jota pitää ohjastaa suorallakin tiellä, jos siinä sattuu olemaan uria tai kallistuksia. En väitä, että kummankaan ohjaus olisi parempi tai huonompi mutta minun tarpeisiini Volvo sopii paremmin. Auto ei siis ole egoni jatke, vaan pelkkä kulkuväline, jolla haluan päästä luotettavasti ja turvallisesti paikasta A paikkaan B. Kilpa-ajaja on varmasti tasan toista mieltä tästäkin asiasta.

    Tai istuin: Audi A6:n sport-istuimen pituudeltaan säädettävä istuinosa ei tue reiden ulkoreunaa lähellä polvitaivetta yhtä hyvin kuin V70:n sport-istuin. Lisäksi Audissa istuimen etureuna on kovempi kuin Volvon. Volvon istuin miellyttää enemmän esim. 500 km matkalla. En silti väitä Audia huonommaksi, minun kropppani vain sattuu pitämään Volvosta enemmän tältä osin.

    Käytännön fakta on myös se, että Volvo antaa erikseen pyytämättä huollon ajaksi sijaisauton veloituksetta (siis sisältyy huollon hintaan, koska kukaan muu sitä tuskin maksaa) ainakin Päijät-Hämeessä. Eikä huoltohinnat siltikään ole muita korkeammat. Arvostan tätä palvelua todella paljon.

    KOROSTAN sanaa arvostus. Autolehtien testeissä pyritään etsimään faktat ja painotuksilla sitten otetaan kantaa eri arvostuksiin.

      
  • Joopa joo, kyllähän autoja ja mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Itse olen ohjastellut viimeaikoina mesen amg c55 mallia, ja kyllä voi kokemuksesta sanoa, että kyllä volvolla on vielä paljon matkaa samaan. Volvo varmaan täyttää perustarpeet liikkumiseen siinä missä joku corollakin. Mutta jos arvostaa autoilussa jotain erikoisempaa (parempaa) niin siitä voidaan vääntää kättä loputtomiin.

      
  • Lainaus:
    09.08.2007 klo 12:20 MMS kirjoitti
    Joopa joo, kyllähän autoja ja mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Itse olen ohjastellut viimeaikoina mesen amg c55 mallia, ja kyllä voi kokemuksesta sanoa, että kyllä volvolla on vielä paljon matkaa samaan. Volvo varmaan täyttää perustarpeet liikkumiseen siinä missä joku corollakin. Mutta jos arvostaa autoilussa jotain erikoisempaa (parempaa) niin siitä voidaan vääntää kättä loputtomiin.



    Heh, mun mielestä perus S80 tarjoaa aivan samat asiat kuin perus E-mese. Mitä ihmeellistä ne perusmersut sitten tarjoavat Volvoon verrattuna? Eivät yhtään mitään. Tosin kyllähän varmaan mersufanit saisivat kicksejä, jos niille myytäisiin Ladaa, jossa on tähti keulalla mersuna.

    Ja ei, enää en omista minkäänsortin Volvoa. Mersu on kokeiltu ja huonoksi todettu. Kyllä tuli Alfaa ikävä sillä eemelillä sompaillessa. Tämä uusin C oli myös karvas pettymys. Mielummin ostaa 10 000€ halvemmalla bemarin (tai 15 000€ halvemmalla Alfan), joka tuntuu paremmalta autolta muutenkin.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 09.08.2007 klo 13:25]
      
  • Lainaus:
    09.08.2007 klo 11:24 Tavallinen autoilija kirjoitti

    Esimerkiksi ohjaus: oma mielipiteeni on se, että hyvin toteutetussa ohjauksessa rattia tarvitsee kääntää vain silloin, kun haluaa muuttaa auton kulkusuuntaa esim. mutkan kohdalla. Tämän V70 täyttää paremmin kuin vaikkapa BMW 530d, jota pitää ohjastaa suorallakin tiellä, jos siinä sattuu olemaan uria tai kallistuksia.


    minun mielipiteeni on että hyvässä ohjauksessa ei ole "klappia", se on nopea (ei3-4 ratin pyöritystä) ja tarkka ja siitä tuntee tien pinnan ja renkaiden tuntuman tiehen......BMWn ohjastaminen ei varmaankaan johdu ohjauksesta vaan alustasta...

      
  • Lainaus:
    09.08.2007 klo 14:02 GTAm kirjoitti
    Lainaus:
    09.08.2007 klo 11:24 Tavallinen autoilija kirjoitti

    Esimerkiksi ohjaus: oma mielipiteeni on se, että hyvin toteutetussa ohjauksessa rattia tarvitsee kääntää vain silloin, kun haluaa muuttaa auton kulkusuuntaa esim. mutkan kohdalla. Tämän V70 täyttää paremmin kuin vaikkapa BMW 530d, jota pitää ohjastaa suorallakin tiellä, jos siinä sattuu olemaan uria tai kallistuksia.


    minun mielipiteeni on että hyvässä ohjauksessa ei ole "klappia", se on nopea (ei3-4 ratin pyöritystä) ja tarkka ja siitä tuntee tien pinnan ja renkaiden tuntuman tiehen......BMWn ohjastaminen ei varmaankaan johdu ohjauksesta vaan alustasta...


    Uuden Volvo S80:n ohjaus on minusta hyvä kompromissi maantiellä ajamista ajatellen. Tarkkuutta ja tunnokkuutta on juuri sopivasti eli ei liikaa Suomen uraisille teille, kun ihan kaikkia tien uria ja kallistuksia ei tunne heti ratissa. Myöskään klappia ei S80:n ohjauksessa ole. V70 Classic -mallia en ole koeajanut ja sen tunnetusti puutteellisesta ohjauksestahan monet vetää johtopäätelmiä koko Volvo-mallistoon, vaikka uusia malleja paremmalla ajettavuudella on tullut Volvolta viime aikoina jatkuvasti. Volvoista itse olen koeajanut myös S60-mallin, eikä siinäkään mitään valittamista ollut, mutta ei se ollut S80 veroinen.

    Äärimmilleen viety ohjauksen tarkkuus ja tunnokkuus tarkoittaa Suomen teillä käytännössä sitä, että auton rattiin tuntee kaikki tien epätasaisuudet ja en halua sellaista autoa itselleni. Omistin Mazda6:n tätä ennen ja sain jo siinä tarpeekseni liian herkästä ja tarkasta ohjauksesta, kun autoa piti jatkuvasti paimentaa. Volvon ratissa on oikein nautinto ajaa pitkääkin matkaa ja sen ohjaus on enemmän minun makuuni. Audi A6 ei myöskään tehnyt sen kummempaa vaikutusta ohjauksensa suhteen eli samaa tasoa se on uuden S80:n kanssa.

      
  • Lainaus:
    09.08.2007 klo 13:18 Simppa- kirjoitti
    Heh, mun mielestä perus S80 tarjoaa aivan samat asiat kuin perus E-mese. Mitä ihmeellistä ne perusmersut sitten tarjoavat Volvoon verrattuna? Eivät yhtään mitään. Tosin kyllähän varmaan mersufanit saisivat kicksejä, jos niille myytäisiin Ladaa, jossa on tähti keulalla mersuna.

    Ja ei, enää en omista minkäänsortin Volvoa. Mersu on kokeiltu ja huonoksi todettu. Kyllä tuli Alfaa ikävä sillä eemelillä sompaillessa. Tämä uusin C oli myös karvas pettymys. Mielummin ostaa 10 000€ halvemmalla bemarin (tai 15 000€ halvemmalla Alfan), joka tuntuu paremmalta autolta muutenkin.

    Heh heh. Tottakai sinun mielestä perus S80 tarjoaa AIVAN saman kuin MIKÄ TAHANSA muu, mutta mitä väliä sillä on? FAKTA on se että kukaan järkevä ei vertaa suoraan E-Mersua S80:een koska Volvo ei ole ollenkaan samalla tasolla. Ei E-Mersu ole kovin hyvä auto sinänsä mutta alusta asti paremmin tehty kuin Volvo. Kuka tahansa jolla on edes hieman suhteellisuudentajua osaa erottaa nuo kaksi autoa HYVIN selvästi toisistaan eri luokan vehkeiksi. Vaikka tomivuudessa ei olisikaan eroa niin SILTI Mersu on korkealuokkaisempi sillä se on arvokkaampi vehje kaikin puolin eikä kuorrutettu keskinkertaisuus.

    Ja vielä Alfaa ikävä Mersua ajaessa... Uusi C:kään ei mikään kovin huono ole vaikkei Bemun tasolle yllä. Alfa ei ole millään tapaa tuohon joukkoon kuuluva, se on ylipainoinen kompromissi neljällä pyörällä joka toimii myös autona. Näiden alapuolella jos katsotaan niin Alfa on ok halvan hintansa vuoksi mutta autona se ei ole kovin kummoinen.

      
  • Lainaus:
    09.08.2007 klo 18:03 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    09.08.2007 klo 13:18 Simppa- kirjoitti
    Heh, mun mielestä perus S80 tarjoaa aivan samat asiat kuin perus E-mese. Mitä ihmeellistä ne perusmersut sitten tarjoavat Volvoon verrattuna? Eivät yhtään mitään. Tosin kyllähän varmaan mersufanit saisivat kicksejä, jos niille myytäisiin Ladaa, jossa on tähti keulalla mersuna.

    Ja ei, enää en omista minkäänsortin Volvoa. Mersu on kokeiltu ja huonoksi todettu. Kyllä tuli Alfaa ikävä sillä eemelillä sompaillessa. Tämä uusin C oli myös karvas pettymys. Mielummin ostaa 10 000€ halvemmalla bemarin (tai 15 000€ halvemmalla Alfan), joka tuntuu paremmalta autolta muutenkin.

    Heh heh. Tottakai sinun mielestä perus S80 tarjoaa AIVAN saman kuin MIKÄ TAHANSA muu, mutta mitä väliä sillä on? FAKTA on se että kukaan järkevä ei vertaa suoraan E-Mersua S80:een koska Volvo ei ole ollenkaan samalla tasolla. Ei E-Mersu ole kovin hyvä auto sinänsä mutta alusta asti paremmin tehty kuin Volvo. Kuka tahansa jolla on edes hieman suhteellisuudentajua osaa erottaa nuo kaksi autoa HYVIN selvästi toisistaan eri luokan vehkeiksi. Vaikka tomivuudessa ei olisikaan eroa niin SILTI Mersu on korkealuokkaisempi sillä se on arvokkaampi vehje kaikin puolin eikä kuorrutettu keskinkertaisuus.

    Ja vielä Alfaa ikävä Mersua ajaessa... Uusi C:kään ei mikään kovin huono ole vaikkei Bemun tasolle yllä. Alfa ei ole millään tapaa tuohon joukkoon kuuluva, se on ylipainoinen kompromissi neljällä pyörällä joka toimii myös autona. Näiden alapuolella jos katsotaan niin Alfa on ok halvan hintansa vuoksi mutta autona se ei ole kovin kummoinen.



    Tuon täytyy olla totta, koska Putput kertoi niin.

      
  • Lainaus:
    09.08.2007 klo 19:29 mikkot kirjoitti

    Tuon täytyy olla totta, koska Putput kertoi niin.


    Älä provosoi sitä enempää! Muuten tästä ei tule koskaan loppua. Sanotaan vaan, että Volvo on paska ja bemari paras, niin se rauhoittuu.

      
  • Lainaus:
    09.08.2007 klo 19:29 mikkot kirjoitti

    Tuon täytyy olla totta, koska Putput kertoi niin.

    Jep, se on totta koska sen sanoi joku jolla on jotain sanojensa takana. Ihan vaan tiedoksi: on yleisesti tunnettua että Volvot ovat tylsääkin tylsempiä, suht laaduttomia ja ennenkaikkea kamalia ajaa ja niitä ei osta kuin perheenpäät joita ei ajaminen kiinnosta yhtään.

    Tai ehkä Volvo on sittenkin kaikkia autoja parempi koska on 'ihan yhtä hyvä' kuin sekä Ferrari että Rolls Royce, mutta on vain 'sopivampi Suomen teille' ja halvempi eli siis oikeastaan maailman paras auto! Eihän tuota vastaan voi mitään sanoa koska jos väittää että jokin auto on Volvoa parempi niin aina löytyy syy miksi 'sitä ominaisuutta ei tarvita' tai että 'se huonompi ominaisuus onkin Volvon tapauksessa jotenkin parempi'...

      
  • Lainaus:
    09.08.2007 klo 22:22 Putput kirjoitti
    Lainaus:
    09.08.2007 klo 19:29 mikkot kirjoitti

    Tuon täytyy olla totta, koska Putput kertoi niin.

    Jep, se on totta koska sen sanoi joku jolla on jotain sanojensa takana. Ihan vaan tiedoksi: on yleisesti tunnettua että Volvot ovat tylsääkin tylsempiä, suht laaduttomia ja ennenkaikkea kamalia ajaa ja niitä ei osta kuin perheenpäät joita ei ajaminen kiinnosta yhtään.

    Tai ehkä Volvo on sittenkin kaikkia autoja parempi koska on 'ihan yhtä hyvä' kuin sekä Ferrari että Rolls Royce, mutta on vain 'sopivampi Suomen teille' ja halvempi eli siis oikeastaan maailman paras auto! Eihän tuota vastaan voi mitään sanoa koska jos väittää että jokin auto on Volvoa parempi niin aina löytyy syy miksi 'sitä ominaisuutta ei tarvita' tai että 'se huonompi ominaisuus onkin Volvon tapauksessa jotenkin parempi'...



    Kyllä olet paskanpuhuja n:open_mouth: 1

      

  • Miksi yksi typerä hätiköity testin osa olisi paha paikka?

    https://www.youtube.com/watch?v=vY-OSB8XCgg

      
  • Lainaus:
    09.08.2007 klo 22:35 mikkot kirjoitti
    Kyllä olet paskanpuhuja n:open_mouth: 1


    Ite oot kakkahousu.

      
  • Lainaus:
    09.08.2007 klo 13:18 Simppa- kirjoitti
    Heh, mun mielestä perus S80 tarjoaa aivan samat asiat kuin perus E-mese. Mitä ihmeellistä ne perusmersut sitten tarjoavat Volvoon verrattuna? Eivät yhtään mitään.


    Eiköhän S80 ole kuitenkin lähempänä Mondeota kuin E-Meseä? Vetotapa, yhteiset osat alustassa ja voimansiirrossa jne. Eli oleellisempaa olisi kysyä, että mitä ihmeellistä S80 tarjoaa Mondeoon verrattuna?

      
  • MMS:
    Itse olen ohjastellut viimeaikoina mesen amg c55 mallia, ja kyllä voi kokemuksesta sanoa, että kyllä volvolla on vielä paljon matkaa samaan.

    En tiennytkään, että Volvolla on joku viritystalli AMG:n tapaan?!?

    Sitten pitäisi ottaa sellainen Volvon malli rinnalle tähän vertailuusi, eikö vain? Tai vaihtoehtoisesti voisi tietysti pyytää AMG:tä virittämään joku Volvo. Muutenhan heitit ihan huuhaa-vertailun peliin.

    Mutta....niinno....pääsitpähän taas elvistelemään.... :sleepy:

      
  • Lainaus:
    09.08.2007 klo 23:08 Putput kirjoitti

    Miksi yksi typerä hätiköity testin osa olisi paha paikka?

    https://www.youtube.com/watch?v=vY-OSB8XCgg



    Onhan se tietenkin hätiköity, kun lopputulos ei ole sinulle mieleinen. Autojournalin testikin lieni hätiköity, kun 159 1.9 JTD voitti 320d:n.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 10.08.2007 klo 12:25]
      
  • Lainaus:
    09.08.2007 klo 22:22 Putput kirjoitti

    Ihan vaan tiedoksi: on yleisesti tunnettua että Volvot ovat tylsääkin tylsempiä, suht laaduttomia ja ennenkaikkea kamalia ajaa ja niitä ei osta kuin perheenpäät joita ei ajaminen kiinnosta yhtään.


    Heh, vai oikein yleisesti tunnettua?? Kuinkas laaja otanta sinulla on? :smile: Itse en ole kenenkään kuullut sanovan Volvon olevan KAMALA ajaa. Se ettei Volvon ohjaustunto ole markkinoiden paras, ei tarkoita että se olisi KAMALA ajaa, vai? Aika moni tässäkin ketjussa sanonut Volvon olevan hyvä tai edes ok ajaa, joten vaikea uskoa, että yleinen mielipide olisi aivan eri.

    Offtopic:
    Netttikeskusteluja lukemalla saa sen kuvan että tylsä = tasaisen hyvä auto, jossa ei ole korostettu mitään ominaisuutta ylitse muiden. Mutta jopas alkaa jännittään mikäli sattuu olemaan pirteä moottori ja hyvä ohjattavuus :grin: Olkoonkin hirveä sisämelu ja kova alusta...

    [Carinae muokkasi tätä viestiä 10.08.2007 klo 12:24]
      
  • Lainaus:
    10.08.2007 klo 08:12 Tuota kirjoitti
    Lainaus:
    09.08.2007 klo 13:18 Simppa- kirjoitti
    Heh, mun mielestä perus S80 tarjoaa aivan samat asiat kuin perus E-mese. Mitä ihmeellistä ne perusmersut sitten tarjoavat Volvoon verrattuna? Eivät yhtään mitään.



    Eiköhän S80 ole kuitenkin lähempänä Mondeota kuin E-Meseä? Vetotapa, yhteiset osat alustassa ja voimansiirrossa jne. Eli oleellisempaa olisi kysyä, että mitä ihmeellistä S80 tarjoaa Mondeoon verrattuna?



    No laitapa mulle ne osa-alueet, joilla S80 häviää olennaisesti
    eemelille.

    Ajettavuus? Ei
    Äänieristys? Ei (S80 jopa parempi)
    Mukavuus? Ei
    Tilat? Hieman
    Ergonomia? Ei, Volvossa parempi
    Laatuvaikutelma? Ei
    Automaati toiminta? Kyllä (DSG tulee alle vuoden päästä, joten tämäkin korjaantuu!)

    Olen sitä mieltä, että esimerkiksi Lincoln LS on varsin kaukana Jaguarin S-Typestä kaikilta ominaisuuksiltaan (vuokralle sattunut jenkeissä!). Tuota lullaa ei kertakaikkiaan voi verrata jaggeen, vaikka se pohjalevyn sen kanssa jakaakin. Tosin olihan se puolet jaggea halvempikin aikanaan. Jaguar muuten tullee myös käyttämään tätä pohjalevyä, joka Volvossa on.

    Kun tuon pohjalevyn nyt viitsit ottaa käsittelyyn, niin vastaisitko, onko esimerkiksi Chevrolet Corvette Z06 lähempänä ikivanhaa Buickin lullaa kuin vaikkapa Porschea?

    http://www.tqhq.ee/img/compact_61buick.jpg

    Corveten pohjalevy tulee noinkin kaukaa. Mutta tottakai se on lähempänä Buickia, olkoonkin, että se on esimerkiksi F430 Ferrariakin nopeampi niin radalla kuin suorallakin. Minulla on sinulle muutama muukin hassu esimerkki pohjalevyn jakamisesta kahden totaalisen erilaisen auton kanssa, jos niin haluat.

    S80 tarjoaa Mondeoon verrattaessa huikeasti paremman laatuvaikutelman, selvästi paremman äänieristyksen, paremman mukavuuden jne...

    Kertoisitko muuten vielä, mitä S80 jakaa Mondeon kanssa voimansiirrossa paitsi yhden koneen? Esimerkiksi S-Type jakaa kaikki bensakoneet vanhan Mondeon kanssa ollen silti varsin paljon hienompi auto.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 10.08.2007 klo 20:22]
      
  • Lainaus:
    10.08.2007 klo 12:24 Simppa- kirjoitti

    No laitapa mulle ne osa-alueet, joilla S80 häviää olennaisesti
    eemelille.

    Ajettavuus? Ei
    Äänieristys? Ei (S80 jopa parempi)
    Mukavuus? Ei
    Tilat? Hieman
    Ergonomia? Ei, Volvossa parempi
    Laatuvaikutelma? Ei
    Automaati toiminta? Kyllä (DSG tulee alle vuoden päästä, joten tämäkin korjaantuu!)

    S80 tarjoaa Mondeoon verrattaessa huikeasti paremman laatuvaikutelman, selvästi paremman äänieristyksen, paremman mukavuuden jne...


    Mersuhan on auto, joka ostetaan usein tekemättä mitään vertailuja, koska joidenkin vaan on se Mersu saatava sen imagon takia hinnalla millä hyvänsä. Mersu-kuskeja tuskin paljon kiinnostaakaan testivertailut autolehdissä. Uusi S80 2,5T oli MB E 200K vastaan Ruotsin Teknikens Världin testissä ja Volvo voitti pistein 69 vs 66. Tuo on vaan yksi testi perusmalleista, mutta osoittaa kuitenkin, että ihan saman tason autoja ovat perusmalleillaan OMINAISUUKSILTAAN. Imagot ja ennakkokäsitykset autoista on sitten asia erikseen ja tietenkin myös mallistojen huippumallit on sitten asia erikseen.

    Uudesta Mondeosta puheen ollen, niin on se minusta hieman rimpula muotoilultaan ja laatuvaikutelmaltaan eli mm. liikaa koristelua ja kikkailua kiiltävillä osilla. Kun itse kävin Mondeota liikkeessä vilkaisemassa, niin pihassa oli Mondeon vieressä myös uusi S80 ja minun silmiini S80 oli huomattavasti arvokkaamman ja tyylikkäämmän näköinen, kun taas Mondeo on sellainen suunnilleen Mazda6 -laatuvaikutelman antava auto sekä ulkoa että sisältä. Kun edellinen auto oli Mazda6, niin ei tuo Mondeo oikein enää sytyttänyt. Hyvä autohan se on luokassaan ja erittäin tilava ja ajettavuushan on Mondeossa aina ollut hyvä jo aiemmissa malleissa. Mondeon rengasmelusta on ainakin TM:ssa aika selväsanaista arvostelua eli ei se ole vielä hiljaisuudessa ja mukavuudessa premium-autojen tasolla.

      

  • A-utoilja: "Mersuhan on auto, joka ostetaan usein tekemättä mitään vertailuja, koska joidenkin vaan on se Mersu saatava sen imagon takia hinnalla millä hyvänsä."
    Voisiko sinulla ja Simpalla olla tälläinen imago ja ennakkokäsitys valloillaan Volvon ja Mondeon suhteen, samoin kuin Mersumiehillä Volvon suhteen: Eihän sitä Mondeolla kehtaa ajaa kun Volvoonkiin on mahdollisuus, samoin Mersun jälkeen ei kehtaa alentua Volvon tasolle. Kummassakin tapauksessa taidetaan pelata sillä kuuluisalla laatuvaikutelmalla. Sinulle Mondeo on aina rimpula ja Mersumiehelle Volvo.

    A-utoilja: "Mondeon rengasmelusta on ainakin TM:ssa aika selväsanaista arvostelua eli ei se ole vielä hiljaisuudessa ja mukavuudessa premium-autojen tasolla."
    Taisi olla leveät renkaat muistaakseni, joka tuntuu vaikuttavan myös S80:ssa Ajovalo.netin mukaan "Rengasmeluun leveämmillä renkailla oli hieman vaikutusta", samoin siellä mainittiin, että "Melutasoltaan S80 kuuluu luokkansa hiljaisimpiin BMW:n ja Mercedeksen jälkeen", eli tämän perusteella tuntuisi Mersun ja BMW:n hiljaisuuteen vielä matkaa.

    Onko näin, että ei se S80 täydellinen auto ole, siitä puuttuu heikkouret.

      
  • Lainaus:
    10.08.2007 klo 12:24 Simppa- kirjoitti

    Ajettavuus? Ei
    Äänieristys? Ei (S80 jopa parempi)
    Mukavuus? Ei
    Tilat? Hieman
    Ergonomia? Ei, Volvossa parempi
    Laatuvaikutelma? Ei
    Automaati toiminta? Kyllä (DSG tulee alle vuoden päästä, joten tämäkin korjaantuu!)


    Mielestäni Eemeli on edellä ajettavuudessa, mukavuudessa ja laatuvaikutelmassa. Toisaalta S80 ei mielestäni hakkaa Mondeota esim. ajettavuudessa tai tiloissa. Makuasioita.

    Lincoln lienee markkinoita silmällä pitäen tarkoituksella viritetty lullaksi.

      
  • Lainaus:
    10.08.2007 klo 09:48 Kumppani kirjoitti


    Mutta....niinno....pääsitpähän taas elvistelemään.... :sleepy:




    toiset saavat tyydytystä netissä elvistelystä. sen sijaan että keskusteltaisiin valveutuneesti autoista ja tekniikasta.

    :tongue:

    [petos muokkasi tätä viestiä 10.08.2007 klo 20:29]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit