Volvo tulee muodostamaan korkeimman premium-luokan yksin

90 kommenttia
2
  • Täysin samaa mieltä Haihattelijan viimeisen viestin kanssa!

      
  • http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/09/18/kiinassa-yritettiin-kaupata-hyundaita-lamborghinina/201313060/304



    Ei kannata väheksyä kiinalaisten osaamista. Muuntavat hetkessä vaikka tavallisen Hyundainkin Lamborghiniksi.

      
  • Z, mikäs logiikka tuossa nyt on? Suomalaisen kannalta ikävää, jos työ siirtyy Kiinaan, mutta ei kai sillä perusteella voi heidän tietotaitoaan mollata. Päinvastoin, suomalaiset ovat ulosmitanneet tietotaitonsa liian suurilla palkoilla. Ja toisaalta, oikeastihan se on vain oikeus ja kohtuus, että länsimaat eivät enää vain riistä kehittyviä maita, vaikka toki sen seurauksena oma elintasomme laskee.



    Totuus nyt kuitenkin on se, että Kiina on mennyt Euroopan ohi niin että heilahtaa. Ei se hyssyttelemällä muuksi muutu. On siis aika absurdia, että täällä takahikiällä jotkut juntit hihittelevät kiinavolvosta.

      
  • -Z-:

    Kehukaa nyt sitten Kiinan tieto taitoa jos niin tykkäätte. Kehutteko sittenkin kun oma työpaikka katoaa Kiinaan? Whatever....




    Oma työpaikka tuskin katoaa Kiinaan. Omalla alallani ne työpaikat katoaa tällä hetkellä Intiaan. Joten Intiaa saat minun puolestani haukkua niin paljon kuin sielu sietää. Kiinasta en näe itselleni uhkakuvia.



      
  • Ajattelija: vetäisit taas mutkat suoriksi. Tottakai täältä kuten muualtakin menee tietotaitoa sinne missä työvoimakustannukset ovat edullisimmat tehtaita perustetaan Kiinaan ja Aasiaan yleensäkin siellä on jatkuvasti kasvavat markkinat. Täytyy toisaalta sanoa että Kiinasta on tullut ja tulee täysin laadutonta kopiopa**** ja kulttuuri on kaikkea muuta kuin mihin ollaan totuttu länsimaissa. Kannattaa ottaa asioista selvää aina ennen kuin alkaa rivakan huutelun, tietoa saa kyllä jos haluaa.

      
  • Kuka täällä on väittänyt, ettei Kiinassa tehtäisi kopiokrääsää. Miten Se muuttaa mainitsemiani tosiasioita? Nimenomaan, ota tracktest asioista selvää, äläkä huutele typeryyksiä.

      
  • "Totuus nyt kuitenkin on se, että Kiina on mennyt Euroopan ohi niin että heilahtaa"



    Hyvä suoritus Kiinalta jonka bruttokansantuotte on puolet pienempi kuin Euroopan unionilla. Ehkä Ajattelija tarkoittaa asukaslukua en vaan ymmärtänyt. Onhan hän ottanut asiosta selvää eikä huutele typeryyksiä.

      
  • Kyllä sitä Suomessakin paskaa nykyään tehdään; ostin Suomessa tehdyn helkama jää-kylmäkaapin, ja laadusta ei kannata tuon tuotteen kohdalla puhua. muovihyllyt ei kestä, ja termostaatitkin kulutustavaraa.

      
  • Oliko tällä ketjulla nyt jotain tekemistä itse teknologian kanssa? Vai vihataanko täällä eri maanosia sen mukaan mihin kenenkin työpaikat on katoamassa? :lol: Sekä hyvä- että huonolaatuista tavaraa tehdään varmaan ihan missä tahansa. Se, että mistä löytää halvinta työvoimaa on asia erikseen.

      
  • VAG, jospa nyt itse ottaisit asioista selvää. Kiinan BKT on selvästi yli puolet koko EU:n BKT:stä. Se on samaa suuruusluokkaa, kuin kolmen suurimman EU-maan, eli Saksan, Ranskan ja Brittien yhteenlaskettu BKT.



    Kiinassa myydään maailman eniten uusia autoja. Kiinassa myydään noin kuusi kertaa niin paljon uusia autoja kuin Saksassa.



    Kiinassa valmistetaan enemmän autoja kuin koko EU:ssa yhteensä.



    Niin, eli kannattaako suomipojan täällä paljon naureskella Kiinalle?

      
  • Ajattelija2013:

    VAG, jospa nyt itse ottaisit asioista selvää. Kiinan BKT on selvästi yli puolet koko EU:n BKT:stä. Se on samaa suuruusluokkaa, kuin kolmen suurimman EU-maan, eli Saksan, Ranskan ja Brittien yhteenlaskettu BKT.

    Kiinassa myydään maailman eniten uusia autoja. Kiinassa myydään noin kuusi kertaa niin paljon uusia autoja kuin Saksassa.

    Kiinassa valmistetaan enemmän autoja kuin koko EU:ssa yhteensä.

    Niin, eli kannattaako suomipojan täällä paljon naureskella Kiinalle?




    Kiinan BKT on kyllä selvästi alle puolen EU BKT. Vaikkakin Kiina on mennyt Euroopan ohi niin että heilahtaa kuten sanooit.



    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29#cite_note-7

      
  • Selvä, itse olen jostain lukenut toisin. Mutta joka tapauksessa, aika tarkkaan puolet koko EU:n BKT:stä. Paljon suurempi, kuin yhdenkään yksittäisen EU maan bkt ja suunnilleen yhtä suuri, kuin Saksan, Ranskan ja Britannian BKT yhteensä. Kiinan talous myös kasvaa jatkuvasti huomattavasti nopeammin, kuin EU:n talous. Ja loput kohdat edellisestä viestistä pitävät edelleen paikkansa.



    Missä kohtaa siis olen väärässä, sanoessani, että Kiina on mennyt Euroopan ohi niin että heilahtaa? Itsehän en BKT:stä alunperin edes puhunut.



    Otetaanpa uudelleen:



    Kiinassa myydään kuusi kertaa niin paljon autoja kuin Saksassa.



    Kiinassa valmistetaan enemmän autoja kuin koko EU:ssa yhteensä.

      
  • VeeAaaGee:



    Kiinan BKT on kyllä selvästi alle puolen EU BKT. Vaikkakin Kiina on mennyt Euroopan ohi niin että heilahtaa kuten sanooit.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29#cite_note-7




    Siis Kiinan BKT oli viime vuonna joidenkin lähteiden mukaan hieman pienempi kuin EU:n, mutta tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU:n. Siinä missä EU juuri ja juuri pääsee plussan puolelle tänä vuonna, Kiinan BKT kasvaa yhä kunnioitettavat 7,5 prosenttia. EU:n kannalta surullista mutta totta.

      
  • NHB:

    VeeAaaGee:


    Kiinan BKT on kyllä selvästi alle puolen EU BKT. Vaikkakin Kiina on mennyt Euroopan ohi niin että heilahtaa kuten sanooit.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29#cite_note-7


    Siis Kiinan BKT oli viime vuonna joidenkin lähteiden mukaan hieman pienempi kuin EU:n, mutta tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU:n. Siinä missä EU juuri ja juuri pääsee plussan puolelle tänä vuonna, Kiinan BKT kasvaa yhä kunnioitettavat 7,5 prosenttia. EU:n kannalta surullista mutta totta.




    Sulla taitaa olla ihan omat lähteet vuodelta 2012 kun ne on niin erinlaiset kuin Kansainvälisen valuuttarahaston ja Maailmanpankkin.

      
  • VAG, oli BKT mitä tahansa, niin kuten jo sanoin, ei täällä kuitenkaan kukaan BKT:sta alunperin puhunut. Eikä ainakaan koko EU:n BKT:sta Kiinaa vastaan. Kiinan BKT on moninkertainen yhteenkään EU maahan verrattuna. Lähinnä sitä minä alunperin tarkoitin, että Kiina on paljon suurempi talousmahti, kuin mikään yksittäinen Euroopan valtio. On siis aika naurettavaa, että me täällä pikkuruisessa Suomessa mussutamme kiinalaisesta autosta. Kiina on ja tulee yhä enenevissä määrin olemaan taloudellinen supervalta, joka tulee määrään mitä maailmassa tapahtuu. Kiinasta lainatuilla rahoilla tämä länsimainen talous aika pitkälti pyörii. Kiinalaisten markkinoiden mukaan myös autot suunnitellaan, halusitte sitä tai ette.



    Ja mitä niihin autoihin tulee, niin sen voit lukea ylempäätä. Siinä Kiina pesee EU:n kirkkaasti, vaikka pelkkää Kiinaa verrattaisiin koko EU alueeseen.

      
  • Ajattelija ei kai kommunistinen Kiina nyt kumminkaan "tule määrään mitä maailmassa tapahtuu" Siihen tarvitaan vähintäntään uskottava armeijaa joka Kiinassa on lähinnä huono vitsi. Alan vahvemmin epäilee oletko tosiaan niitä vasemistonuoria sen verran paljon tunnut ihailevan entisiä ja nykyisiä kommunisti maita. Taidatte liikkua Arhinmäen kanssa saman merkkisellä autoillakin.

      
  • Sanonpahan vaan että saisivat olla Vollet kulmikkaampia, eikä samannäköisiä pullukoita kuten kaikki muutkin. Reemiumius taas ei itselle merkitse mitään.



    Siitä tulikin mieleen eräs Megane jonka takana luki mallitekstin alla hienosti kaunolla Premium. Oli vielä sellaisessa kullahtavalla laatalla se teksti. Niin että kait se Rellukin oli sitä reemiummia.



    Saiskohan noita laattoja ostettua jostain...

      
  • -Z-:

    Volvo kiinalaistuu. Muutama vuosi, niin ne on niin täynnä kauko-itä kamaa, ettei niitä täällä kukaan enää osta. Markkinat määrää missä mennään. Skandinaavinen niukkuus on mennyttä aikaa. China Rules!!!




    Ainakin tähän asti on käynyt täysin päinvastoin. Kiinalaiset autot ovat ruotsalaistuneet, ei toisinpäin. Katso vaikka kolaritestien tuloksia.



    Kaikki autot tulevat pidemmän päälle aasialaistumaan. Niin on pakko käydä, koska siellä ne markkinat ovat ja siellä niitä autoja on myytävä jos firmat aikovat hengissä pysyä. En tiedä onko se nyt niin kovin paha asia sinänsä , hyvin on suomalaisetkin aasialaisilla autoilla ajelleet viimeiset vuosikymmenet.

      
  • VeeAaaGee:

    Ajattelija ei kai kommunistinen Kiina nyt kumminkaan "tule määrään mitä maailmassa tapahtuu" Siihen tarvitaan vähintäntään uskottava armeijaa joka Kiinassa on lähinnä huono vitsi. Alan vahvemmin epäilee oletko tosiaan niitä vasemistonuoria sen verran paljon tunnut ihailevan entisiä ja nykyisiä kommunisti maita. Taidatte liikkua Arhinmäen kanssa saman merkkisellä autoillakin.




    Ihannoiminen ja totuuden myöntäminen ovat kaksi eri asiaa. Taloudellisesti Kiina on jo supervalta. Sotilaallisesti hyvin voimakas suurvalta. Tämä on totta, pitää siitä tai ei.



    PS. Montako kertaa Julle pitää neuvoa, että niin kauan kuin et osaa kirjoittaa edes välttävää Suomea, niin pitäydy yhdessä nimimerkissä.

      
  • Ajattelija2013:



    Ihannoiminen ja totuuden myöntäminen ovat kaksi eri asiaa. Taloudellisesti Kiina on jo supervalta. Sotilaallisesti hyvin voimakas suurvalta. Tämä on totta, pitää siitä tai ei.

    .




    Riippuu nyt ihan siitä mitä talouden sektoria katsoo. Aika moni Kiinan talouden osa-alue on vasta kehittymässä.



    Ja sotilasasioissa ei ole kuin yksi valtio, joka kykenee halutessaan toimimaan globaalisti.

      
  • VeeAaaGee:

    NHB:


    Siis Kiinan BKT oli viime vuonna joidenkin lähteiden mukaan hieman pienempi kuin EU:n, mutta tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU:n. Siinä missä EU juuri ja juuri pääsee plussan puolelle tänä vuonna, Kiinan BKT kasvaa yhä kunnioitettavat 7,5 prosenttia. EU:n kannalta surullista mutta totta.


    Sulla taitaa olla ihan omat lähteet vuodelta 2012 kun ne on niin erinlaiset kuin Kansainvälisen valuuttarahaston ja Maailmanpankkin.




    Molemmat noista lähteistä kertovat aivan samaa kuin minäkin. Viime vuonna noidenkin mukaan Kiina on vähän EU:n perässä, mutta tänä vuonna järjestys on toinen ja ero suurempi. Sinä taasen voisit kertoa lähteesi, jonka mukaan Kiina on tällä hetkellä selvästi EU:n alapuolella. Jos sitä lähdettä ei löydy, niin keksi uusi puheenaihe.



      
  • NHB:

    VeeAaaGee:
    NHB:


    Siis Kiinan BKT oli viime vuonna joidenkin lähteiden mukaan hieman pienempi kuin EU:n, mutta tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU:n. Siinä missä EU juuri ja juuri pääsee plussan puolelle tänä vuonna, Kiinan BKT kasvaa yhä kunnioitettavat 7,5 prosenttia. EU:n kannalta surullista mutta totta.


    Sulla taitaa olla ihan omat lähteet vuodelta 2012 kun ne on niin erinlaiset kuin Kansainvälisen valuuttarahaston ja Maailmanpankkin.


    Molemmat noista lähteistä kertovat aivan samaa kuin minäkin. Viime vuonna noidenkin mukaan Kiina on vähän EU:n perässä, mutta tänä vuonna järjestys on toinen ja ero suurempi. Sinä taasen voisit kertoa lähteesi, jonka mukaan Kiina on tällä hetkellä selvästi EU:n alapuolella. Jos sitä lähdettä ei löydy, niin keksi uusi puheenaihe.




    Onko mielestäsi tosiaan Kiina vain VÄHÄN perässä kun juuri Kansainvälinen valuuttarahasto ja Maailmanpankki listalla Kiinan BKT on alle puolet EU vastaavasta vuonna 2012?



    Käykää ihmeessä muutkin katsomassa mikä on NHB mielstä vähän.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29#cite_note-7



    Näytä sinä joku lähde eläkä huutele valheita vai ottaako noin koville myöntää taas olleen väärässä?

      
  • Muista nyt, mikä on alkuperäinen väitteesi:



    VeeAaaGee:



    Kiinan BKT on kyllä selvästi alle puolen EU BKT.




    Tällä hetkellä Kiina ei ole yhdenkään lähteen mukaan selvästi alle puolet EU:n lukemasta, vaan selvästi yli puolet EU:n lukemasta. Jos olet eri mieltä, niin näytä lähteesi. Tuossa linkissäsi on viime vuoden lukemat.

      
  • NHB:

    Muista nyt, mikä on alkuperäinen väitteesi:

    VeeAaaGee:


    Kiinan BKT on kyllä selvästi alle puolen EU BKT.


    Tällä hetkellä Kiina ei ole yhdenkään lähteen mukaan selvästi alle puolet EU:n lukemasta, vaan selvästi yli puolet EU:n lukemasta. Jos olet eri mieltä, niin näytä lähteesi. Tuossa linkissäsi on viime vuoden lukemat.




    Kumman väite on mielestäsi lähempänä totuutta sinun alkuperäinen väitteesi oli "Kiina on vähän EU:n perässä" vai minun joka oli "Kiinan BKT on kyllä selvästi alle puolen EU BKT" jossa viittasin vuoden 2012 tietoihin joista myös laitoin linkin?



    Suurpankkien kuten Goldman Sachsin ja HSBC:n arvioissa Kiinan kasvun vuonna 2013 uskotaan yltävän kuitenkin vain 7,4 prosenttiin, mikä olisi heikoin kasvutahti sitten vuoden 1990.



    http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2013/07/15/kiinan-kasvun-hidastumisesta-uusia-lukuja/20139782/12



    Samaan aikaan EU:ssa BKT laskenut 0,8 prosenttia edellisvuodesta tosin tällä hetkellä BKT on jo kasvussa EU alueella. eli näilläkin lukemilla ero on tällä hetkellä kaikkea muuta kuin VÄHÄN ja lähempänä minun väitettäni kuin sinun.



    http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2013/08/14/euroalue-nousi-ylos-taantumasta/201311264/12



    Eli minun ainut kysymykseni sinulle kuuluu kumman alkuperäinen väite on mielestäsi enemmän totta. Itse tiedän vastauksen haluan vain tietää onko se jo sinulle selvinnyt?

      
  • Myönnän kirjoittaaneeni harhaanjohtavasti, mutta kai nyt sinullekin pitäisi olla korjauksen jälkeen selvää, että tuota puoliväliä olen tarkoittanut koko ajan. Eli kysymykseni on edelleenkin vailla vastausta: minkä lähteen mukaan Kiinan BKT on tällä hetkellä selvästi alle puolet EU:n BKT:stä?

      
  • VAG voisi myös vastata siihen, kumpi meistä oli alun perin oikeassa. Minä totesin, että Kiina on ohittanut Euroopan valtiot heittämällä. Puhutaan sitten taloudesta yleisesti, tai sitten autoilusta ja siihen liittyvistä markkinoista.



    VAG kiisti tämän väittämän. Yllätys yllätys, kommentteja ei ole tullut sen jälkeen kun olin luvut pöytään.

      
  • NHB myönnän kirjoittaaneeni harhaanjohtavasti, mutta kai nyt sinullekin pitäisi olla korjauksen jälkeen selvää, että tuota 2012 listaa johon viittaan olen tarkoittanut koko ajan. Vuosi 2013 on vielä kesken joten siitä en voi vielä valitettavasti linkiä laittaa. Ehkä sinä mahdollisesti voit laittaa linkkiä vuorostasi missä käy ilmi että Kiinan BKT on tällä hetkellä selvästi yli puolet EU:n BKT:stä?



    Kuten huomaat alkuperäisestä kirjoituksestani en puhu "tällä hetkellä" vaan luonnollisesti saman viestin linkin ajankohdasta eli viimeisestä täydestä vuodesta 2012 sinä puhut tästä hetkestä



    siihen viestiin vastasit näin "Siis Kiinan BKT oli viime vuonna joidenkin lähteiden mukaan hieman pienempi kuin EU:n, mutta tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi "



    Luulen että aika moni käsittää sen samoin kuin minä. Et puhu mitään puolesta BKT vaan olet varma että tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU. Jota se ei todellakaan ole.



    Kannattaa lukea myös mitä on itse aikaisemmin kirjoittanut



    Vai oletko edelleen sitä mieltä että tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU?

      
  • Ajattelija2013:

    VAG voisi myös vastata siihen, kumpi meistä oli alun perin oikeassa. Minä totesin, että Kiina on ohittanut Euroopan valtiot heittämällä. Puhutaan sitten taloudesta yleisesti, tai sitten autoilusta ja siihen liittyvistä markkinoista.

    VAG kiisti tämän väittämän. Yllätys yllätys, kommentteja ei ole tullut sen jälkeen kun olin luvut pöytään.




    Säähän puhut täyttä palturi minähän laitoin ne BKT luvut heti sen jälkeen kun ihmettelin väitettäsi "Kiina on ohittanut Euroopan valtiot heittämällä" eli minä olin ehdottomasti oikeassa johon luvut sen todistavat kiistatta.

      
  • NHB:

    VeeAaaGee:


    Kiinan BKT on kyllä selvästi alle puolen EU BKT. Vaikkakin Kiina on mennyt Euroopan ohi niin että heilahtaa kuten sanooit.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29#cite_note-7


    Siis Kiinan BKT oli viime vuonna joidenkin lähteiden mukaan hieman pienempi kuin EU:n, mutta tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU:n. Siinä missä EU juuri ja juuri pääsee plussan puolelle tänä vuonna, Kiinan BKT kasvaa yhä kunnioitettavat 7,5 prosenttia. EU:n kannalta surullista mutta totta.




    Kaikee se leipä elättääkin jotkut väittää täällä ihan vakavissaan että tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU:n mihinkän satu kirjaan tuo tieto perustuu.



      
  • Posliinisauberi:

    NHB:
    VeeAaaGee:


    Kiinan BKT on kyllä selvästi alle puolen EU BKT. Vaikkakin Kiina on mennyt Euroopan ohi niin että heilahtaa kuten sanooit.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29#cite_note-7


    Siis Kiinan BKT oli viime vuonna joidenkin lähteiden mukaan hieman pienempi kuin EU:n, mutta tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU:n. Siinä missä EU juuri ja juuri pääsee plussan puolelle tänä vuonna, Kiinan BKT kasvaa yhä kunnioitettavat 7,5 prosenttia. EU:n kannalta surullista mutta totta.


    Kaikee se leipä elättääkin jotkut väittää täällä ihan vakavissaan että tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU:n mihinkän satu kirjaan tuo tieto perustuu.




    Tais taas kerran NHB kompastu omaan näppäryyteensä no ei ollut ensinmäinen eikä varmasti viimeinen kerta :lol:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit