Teslan neliveto

70 kommenttia
2
  • ritsa:

    Ajattelija2013:
    Toimintasäde on Suomessa Teslan yksi suurimpia kompastuskiviä ja sen tosiasian kiistäminen on typerää.

    Minusta typerää on syyttää autoa siitä että valmistaja on tehnyt auton ennen latausasemien yleistymistä, eihän se auton vika ole. 500km on täysin riittävä toimintasäde, se ei ole minkäänlainen ongelma kun vain lataus saadaan riittävän nopeaksi, se mitä itse ihmettelen että kuka pystyy ja haluaa körötellä suomessa 500km putkeen en ainakaan minä, kyllä perse puutuu jo paljon sitä ennen tai ainakin uni tulee silmään jos ei jossain välissä pysähdy.




    Enhän minä siitä autoa syytä. Se on vain kylmä fakta ja todellinen ongelma monille. Se on este auton ostamiselle, vaikka asiaa yrittäisi kuinka kaunistella.



    Eihän sitä 500 kilsaa tarvitse yhteen putkeen ajaa. Lataaminen ei aina ole mahdollista ja jos on, niin se kestää mahdollisesti varsin kauan. Ja kuten todettua, talvella se 500 km muuttuu äkkiä noin 300 kilometriksi, joka tarkoittaa vain 150 km toimintasädettä. Tuollaisia autoja useimmiten ostetaan, jos ajetaan melko paljon maantiellä. Teslalla ei voi ajaa pitkiä pätkiä maantellä.

      
  • Ajattelija2013:

    ritsa:
    Ajattelija2013:
    Toimintasäde on Suomessa Teslan yksi suurimpia kompastuskiviä ja sen tosiasian kiistäminen on typerää.

    Minusta typerää on syyttää autoa siitä että valmistaja on tehnyt auton ennen latausasemien yleistymistä, eihän se auton vika ole. 500km on täysin riittävä toimintasäde, se ei ole minkäänlainen ongelma kun vain lataus saadaan riittävän nopeaksi, se mitä itse ihmettelen että kuka pystyy ja haluaa körötellä suomessa 500km putkeen en ainakaan minä, kyllä perse puutuu jo paljon sitä ennen tai ainakin uni tulee silmään jos ei jossain välissä pysähdy.


    Enhän minä siitä autoa syytä. Se on vain kylmä fakta ja todellinen ongelma monille. Se on este auton ostamiselle, vaikka asiaa yrittäisi kuinka kaunistella.


    Luulin jo hetken että se olisi auton vika, pahoittelut väärinkäsityksestä. Ne jotka jo nyt uskaltavat kyseisen auton ostaa ovat varmasti sellaisessa elämäntilanteessa että toimintasäde ei muodostu ongelmaksi, henkilökohtaisesti katselen latausaikojen lyhentymistä ja asemien yleistymistä sivusilmällä ja kun kaikki alkaa olla riittävän lähellä omia tarpeita niin kenties hierotaan kauppoja.

      
  • ritsa:

    500km on täysin riittävä toimintasäde, se ei ole minkäänlainen ongelma kun vain lataus saadaan riittävän nopeaksi, se mitä itse ihmettelen että kuka pystyy ja haluaa körötellä suomessa 500km putkeen en ainakaan minä, kyllä perse puutuu jo paljon sitä ennen tai ainakin uni tulee silmään jos ei jossain välissä pysähdy.


    Viimeksi viime kuussa tuli toistatuhatta maantiekilometriä päivässä mittariin. Ensimmäisen kaffepaussin pidin tosin jo reilun 300 km:n jälkeen, mutta sen pienen kupin aikana ei kovin paljon lisäkilometrejä olisi akkuun kerinnyt tankkaamaan. Ja siellä perilläkin auto oli (rata)käytössä vähän väliä. 520 km:n menomatkalla keskikulutus oli 4,7 litraa satasella n. 94 km/h:n keskinopeudella. Ilman rata-ajelua takaisin kotipihaan olisi päässyt helposti tankkaamattakin. Auto ja penkit valitaan tietysti niin, ettei istumalihakset pääse puutumaan, eikä rata-ajossakaan tarvi ottaa lisää sivutukea ratista tai ovenkahvasta. :sunglasses:

      
  • 740 GLE:

    Neliovinen 2+2 coupe on sietämättömän matala takapenkillä ja iso TV ruutu kojetaulussa olisi raivostuttavan hankala opetella käyttämään sormituntumalla katsetta tieltä siirtämättä. Talviajon kannalta kiinnostaa, millaiset kaukovalot Teslassa on?


    Juu, en tiedä kuka ajokortiton nörtti sai aivopierun yleensäkin sijoittaa ajettavaksi tarkoitettuun autoon kosketusnäytön. Halpa ratkaisu toki, mutta ajoergonomia ainakin on tuntematon käsite sellaisen kanssa.



    TM:n mittausten mukaan Tesla S:n ajovalojen näyttämä on ksenoneiksi harmittavan kapea-alainen ja kaukovalot kantaa hädin tuskin 130 metriin. Lampunpesimiäkään ei ole saatavana edes lisävarusteena noihin 25W:n säästövaloihin. Puhdas kaupunkiauto siis.

      
  • FARwd:


    Viimeksi viime kuussa tuli toistatuhatta maantiekilometriä päivässä mittariin. Ensimmäisen kaffepaussin pidin tosin jo reilun 300 km:n jälkeen, mutta sen pienen kupin aikana ei kovin paljon lisäkilometrejä olisi akkuun kerinnyt tankkaamaan. Ja siellä perilläkin auto oli (rata)käytössä vähän väliä. 520 km:n menomatkalla keskikulutus oli 4,7 litraa satasella n. 94 km/h:n keskinopeudella. Ilman rata-ajelua takaisin kotipihaan olisi päässyt helposti tankkaamattakin. Auto ja penkit valitaan tietysti niin, ettei istumalihakset pääse puutumaan, eikä rata-ajossakaan tarvi ottaa lisää sivutukea ratista tai ovenkahvasta. :sunglasses:


    Onneksi olkoon. Lisäonnittelut hyvästä keskinopeudesta suomen olosuhteissa.

      
  • ritsa:

    Ajattelija2013:
    ritsa:
    Ajattelija2013:
    Toimintasäde on Suomessa Teslan yksi suurimpia kompastuskiviä ja sen tosiasian kiistäminen on typerää.

    Minusta typerää on syyttää autoa siitä että valmistaja on tehnyt auton ennen latausasemien yleistymistä, eihän se auton vika ole. 500km on täysin riittävä toimintasäde, se ei ole minkäänlainen ongelma kun vain lataus saadaan riittävän nopeaksi, se mitä itse ihmettelen että kuka pystyy ja haluaa körötellä suomessa 500km putkeen en ainakaan minä, kyllä perse puutuu jo paljon sitä ennen tai ainakin uni tulee silmään jos ei jossain välissä pysähdy.


    Enhän minä siitä autoa syytä. Se on vain kylmä fakta ja todellinen ongelma monille. Se on este auton ostamiselle, vaikka asiaa yrittäisi kuinka kaunistella.

    Luulin jo hetken että se olisi auton vika, pahoittelut väärinkäsityksestä. Ne jotka jo nyt uskaltavat kyseisen auton ostaa ovat varmasti sellaisessa elämäntilanteessa että toimintasäde ei muodostu ongelmaksi, henkilökohtaisesti katselen latausaikojen lyhentymistä ja asemien yleistymistä sivusilmällä ja kun kaikki alkaa olla riittävän lähellä omia tarpeita niin kenties hierotaan kauppoja.




    Ei mitään. Kuten olen sanonut, auto sinänsähän on erittäin kiinnostava. Kunhan latauspisteitä on tarpeeksi, tai toimintasäde huomattavasti pidempi, niin autosta tulee varsin kiinnostava. Tosin itse vaadin autolta myös sitä nelivetoa ja nelivetoisen Teslan hinta taitaa karata oman kipukynnykseni ~80 k€ yläpuolelle.



    Catmirrin täysin kritiikitön Teslan hehkutus saa minut kirjoittamaan hieman negatiiviseen sävyyn, vaikka Tesla itseänikin kiinnostaa.

      
  • Yksi asia ihmetyttää, Teslan kiinnostavuus kaikkialla. Heti kun autosta puhutaan, alkaa valtava keskustelu, aiheesta ja ohi. Samoin kun auton pysäköi, ihmisiä tulee ihmettelemään ja kyselemään autosta. Nettipalstojen parhaita kommentoijia tuntuu olevan ne jotka ovat autosta pelkästään lukeneet. Asun autoverottomassa maassa jossa auto on erittäin kilpailukykyinen, etenkin kun yritys ei maksa siitä ALV:ta. Hinta luokkaa 85 kEUR - energiatuki 5 000 EUR, ajoneuvovero 30 EUR/vuosi, (MB E500 CLS 458 EUR/V).



    Kuten kerroin, olen erittäin tyytyväinen autooni eikä mitään samanlaista tyytyväisyyden tunnetta ole tullut mistään muusta omistamastani tai ajamastani autosta. Pari eri autoa voisi olla eri tarkoituksiin kivoja mutta käyttöautona Tesla on nyt omaa luokkaansa.



    Esim ne jotka valittavat Teslan ajattavuudesta, kokeilkaa tai lukekaa teitä kokeneempien autojournalistien koeajotuntumat. Tesla ei ole urheiluauto mutta ajettavuus on vähintään hyvä ja se tuntuu 500 kg kevyemmältä, voima ja sen käyttö on huikeaa. Samoin myös kosketusnäytön käyttö on intuitiivista eikä kuten monissa autoissa joissa toiminnat on nappulaviidakossa tai valikoiden takana.



    Tesla on nuori yhtiö ja paljon parannettavaa autossa on mm eri yksityiskohdissa mutta selkeästi kilpailijat seuraavat yhtiötä tarkasti ja yrittävät asettaa kapuloita rattaisiin esim kieltämällä myynnin eri osavaltioissa. Mitä Tesla on 5-10 vuoden kuluttua, se jää nähtäväksi. Mutta Tesla on tuonut autoalalle jotain aivan uutta joka on koko alalle hyväksi.



    Olen nyt ajanut autolla yli 25 000 km ilman ongelmia ja luulen tietäväni autosta jo jotain. Ja ihmettelen suuresti juttuja joita tälläkin palstalla totuuksina kerrotaan, mutta koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Tesla on minun valintani, voit toki kertoa itse millä ajat niin voin ryhtyä kertomaan siitä värkistä mielipiteitäni ja Esson baarissa kuultua. Ei muuten ole tarvinnut käydä huoltoasemalla yli puoleen vuoteen.....

      
  • catmirri:

    Yksi asia ihmetyttää, Teslan kiinnostavuus kaikkialla. Heti kun autosta puhutaan, alkaa valtava keskustelu, aiheesta ja ohi. Samoin kun auton pysäköi, ihmisiä tulee ihmettelemään ja kyselemään autosta.


    Minua tuo ei ihmetytä lainkaan, koska kyse on jännittävästä autosta. Siksi minäkin kävin katsomassa, vaikka ylittääkin budjettini moninkertaisesti. Suorituskykyinen ja hyvän näköinen auto mielenkiintoisella tekniikalla kiinnostaa ilman muuta.



    Toimintamatkasta puhutaan paljon, mutta kun range on saatu johonkin järjelliseen lukemaan, alkaa ainakin minua kiinnostaa sen ennustettavuus.



    Oma CDI menee polttoaineen varoituksen jälkeen aina varmasti yli 100 km. Niinpä polttoainevaroituksen kanssa uskaltaa hyvin ajaa suoraan mökille, vaikka viimeisen tankkauspisteen jälkeen matkaa onkin pimeässä pakkasyössä jäljellä 50 km. Ongelma ei minusta ole matka sinänsä, vaan ajotietokoneen suhteellisen varma tieto jäljellä olevasta matkasta.



    Käyttötarpeet vaihtelevat ja oma pitkän matkan mittani on Oulun ja Helsingin välinen 620 km yhdellä tauolla. Minulle riittää, jos tuo matka tulee yhdellä puolen tunnin paussilla, kunhan voin luottaa siihen, että varoitus tulee ajoissa, jos jostain syystä tarvitsen ylimääräisen "tankkauspysäkin".



    Jos tiedät, että perillä on varmasti latauspiste, kuinka tyhjäksi uskallat ajaa Teslan akut? Ja menisikö tuo Oulu - Helsinki yhdellä evästauolla?

      
  • Aika surkealta vielä näyttää Suomen julkisten sähköauton latauspisteiden määrä ja noistakin suurin osa on lataustavaltaan hidas tai normaali. Pikalatauspisteitä ei montaa ole.



    http://www.sahkoinenliikenne.fi/sites/sahkoinenliikenne_fi/files/attachments/20141001_suomen_latauspisteet.pdf



    Teslan omat supercharger -latauspisteet on vasta tuloillaan vuonna 2015, joilla luvataan puolen tunnin latauksella 170 km toimintamatka ja täysi lataus 75 minuutissa.



    http://plugit.fi/fi-fi/article/infrastruktuuri/teslan-huippunopeat-latauspisteet-tulossa-suomeen/120/



    Kai tuolla Teslalla voisi lähteä Suomea kiertelemään, mutta aina olisi hakemista että mistä sen seuraavan latauspisteen löytäisi, kun noita julkisia latauspisteitähän on vain isommissa kaupungeissa.



    En paljon ole näihin sähköautoihin perehtynyt, joten korjatkaa jos on parempi käsitys noiden soveltuvuudesta matkailuun ja pitempiin reissuihin. Työmatkat noilla tietenkin hoituisi helposti, kun aina kotona lataisi yön yli. Toisaalta monikohan työnantaja vielä tarjoaa sähköautoille latausmahdollisuuksia, arvelen että hyvin harva.



    Itse tuommoista Teslan tapaista voisin alkaa harkita ehkä joskus 10 vuoden päästä, jos akkuteknologia kehittyy muun tekniikan tasolle, latauspisteitä on joka huoltoasemalla, lataus hoituu noin 5 minuutissa ja auton hinnasta saadaan puolet pois ja muutenkin kaikki uutuuden lastentaudit korjattua. Kännyköissä sen huomaa päivittäin miten surkealla tasolla akut vielä on eli päivittäistä latausta vaaditaan, jos vähänkin kännykkäänsä käyttää.

      
  • catmirri:

    Yksi asia ihmetyttää, Teslan kiinnostavuus kaikkialla. Heti kun autosta puhutaan, alkaa valtava keskustelu, aiheesta ja ohi. Samoin kun auton pysäköi, ihmisiä tulee ihmettelemään ja kyselemään autosta. Nettipalstojen parhaita kommentoijia tuntuu olevan ne jotka ovat autosta pelkästään lukeneet. Asun autoverottomassa maassa jossa auto on erittäin kilpailukykyinen, etenkin kun yritys ei maksa siitä ALV:ta. Hinta luokkaa 85 kEUR - energiatuki 5 000 EUR, ajoneuvovero 30 EUR/vuosi, (MB E500 CLS 458 EUR/V).

    Kuten kerroin, olen erittäin tyytyväinen autooni eikä mitään samanlaista tyytyväisyyden tunnetta ole tullut mistään muusta omistamastani tai ajamastani autosta. Pari eri autoa voisi olla eri tarkoituksiin kivoja mutta käyttöautona Tesla on nyt omaa luokkaansa.

    Esim ne jotka valittavat Teslan ajattavuudesta, kokeilkaa tai lukekaa teitä kokeneempien autojournalistien koeajotuntumat. Tesla ei ole urheiluauto mutta ajettavuus on vähintään hyvä ja se tuntuu 500 kg kevyemmältä, voima ja sen käyttö on huikeaa. Samoin myös kosketusnäytön käyttö on intuitiivista eikä kuten monissa autoissa joissa toiminnat on nappulaviidakossa tai valikoiden takana.

    Tesla on nuori yhtiö ja paljon parannettavaa autossa on mm eri yksityiskohdissa mutta selkeästi kilpailijat seuraavat yhtiötä tarkasti ja yrittävät asettaa kapuloita rattaisiin esim kieltämällä myynnin eri osavaltioissa. Mitä Tesla on 5-10 vuoden kuluttua, se jää nähtäväksi. Mutta Tesla on tuonut autoalalle jotain aivan uutta joka on koko alalle hyväksi.

    Olen nyt ajanut autolla yli 25 000 km ilman ongelmia ja luulen tietäväni autosta jo jotain. Ja ihmettelen suuresti juttuja joita tälläkin palstalla totuuksina kerrotaan, mutta koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Tesla on minun valintani, voit toki kertoa itse millä ajat niin voin ryhtyä kertomaan siitä värkistä mielipiteitäni ja Esson baarissa kuultua. Ei muuten ole tarvinnut käydä huoltoasemalla yli puoleen vuoteen.....




    Tämä kirjoitus alkaa ollajo "normaalilla" tasolla ilman ylimääräistä hypetystä.



    On aivan normaalia, että erikoista uutuutta ihmetellään. Mitä tahansa yli 100 tuhannen euron uudehkoa autoa ihmetellään jonkin verran Suomessa.



    Ei täällä kauheasti Teslan ajettavuutta ole moitittu. Porsche se ei ole, mutta tuskin kukaan sellaista on kuvitellutkaan.



    Mitä omituisia epätosia juttuja täällä on kerrottu? Minä ainakin sanon suoraan, että en ole kyseistä autoa ajanut, mutta mainitsemani "ongelmat" eivät vaadi auton ajamista. Toimintasäde/pikalatausasemien puute on suuri ongelma, joka käytännössä estää koko auton hankinnan. Sinun tekstisi pienten käyttökustannusten hehkutus on taaseen varsin kyseenalaista monestakin syystä. Totuus todellisista kustannuksista tiedetään vasta muutamien vuosien kuluttua. Teslassa on monia suuria epävarmuuksia (etenkin Suomessa), joiden vuoksi sellaisen hankkiminen omalla rahalla vaatii jonkinasteista hurmoshenkeä, tai niin paksua lompakkoa, että hinnalla ei ole varsinaisesti merkitystä.



    Auto itsessään on toki erittäin kiinnostava ja kuten sanoin, jossain toisessa maassa se olisi itsellenikin varsin varteenotettava vaihtoehto.

      
  • Tuolla autowikissä on Teslan latauksesta lisätietoja. Kotitaloussähköllä saa tunnin latauksella 50 km toimintasäteen. Täysi lataus ilmeisesti saavutetaan kotitaloussähköllä vasta lähes kymmenessä tunnissa. Entä jos asuu taloyhtiössä, joka rajoittaa sähkötolpassa sähkön kahden tunnin ajastusjaksoihin? Kahdessa tunnissa ilmeisesti saisi 100 km toimintasäteen, siis plus keleillä, entäpä 20 asteen pakkasella, saako edes puolta tuosta?



    Pitäisikö tämmöisessä tapauksessa juosta kahden tunnin välein sähkötolpalla vai vetää monen kymmenen metrin jatkoroikka kotoa autopaikalle? Mitähän taloyhtiö tuumaisi, jos jatkoroikkia olisi sikin sokin pihaa, jos useammalla olisi sähköauto? Eivät varmasti olisi sallittuja ja taloyhtiö ne kieltäisi. Itselleni siis lisävaatimus tuommoisella autolle olisi, että pitäisi saada kotitaloussähkölläkin parissa tunnissa täysi lataus, ennen kuin hankintaa voisi edes harkita.



    http://www.autowiki.fi/index.php/Tesla_Model_S

      
  • A-utoilija:



    Teslan omat supercharger -latauspisteet on vasta tuloillaan vuonna 2015, joilla luvataan puolen tunnin latauksella 170 km toimintamatka


    Oletko nyt aivan varma?



    " A Supercharger can add up to 200 miles (320 km) of range in 30 minutes"



    http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

      
  • Tuosta supercharger -latauksesta on ristiriitaista tietoa. Valitsin tässä linkissä kerrotun:

    http://plugit.fi/fi-fi/article/infrastruktuuri/teslan-huippunopeat-latauspisteet-tulossa-suomeen/120/



    "Supercharger-latauspisteellä Teslan akkuihin saa ladattua sähköa puolessa tunnissa noin 170 kilometrin toimintamatkan edestä. 85 kW:n Teslan akut latautuvat 80 prosenttisesti täyteen noin 40 minuutissa. Täyteen asti akut latautuvat 75 minuutissa."



    Täällä taas sanotaan, että 270 km puolen tunnin latauksella.

    http://www.auto-outlet.fi/Tesla/

      
  • A-utoilija:

    Tuosta supercharger -latauksesta on ristiriitaista tietoa. Valitsin tässä linkissä kerrotun:
    http://plugit.fi/fi-fi/article/infrastruktuuri/teslan-huippunopeat-latauspisteet-tulossa-suomeen/120/

    "Supercharger-latauspisteellä Teslan akkuihin saa ladattua sähköa puolessa tunnissa noin 170 kilometrin toimintamatkan edestä. 85 kW:n Teslan akut latautuvat 80 prosenttisesti täyteen noin 40 minuutissa. Täyteen asti akut latautuvat 75 minuutissa."

    Täällä taas sanotaan, että 270 km puolen tunnin latauksella.
    http://www.auto-outlet.fi/Tesla/


    https://www.youtube.com/watch?v=3Lkjvnkqc80



    Tuossa Outletin mainoksessa ei mainita mistä akusta on kyse.



    Katso tuo niin ei tarvi arvailla. Parhaiten tietoa saa kun kyselee omistajilta, autot yleensä kuluttavat enemmän energiaa kun kaasupoljin käy usein lattiassa, kuten varmasti tiedät EU-kulutuksilla voi tosielämässä vaikka pyyhkiä jotain ruskeaa.

      
  • ritsa:



    Eipä aihe kiinnosta niin paljoa, että jaksaisin katsoa lähes 1,5 tunnin videon.



    Itse luulisin, että akun koolla ei ole väliä tuossa puolen tunnin supercharger-latauksessa. Akku ottaa siinä ajassa tietyn määrän virtaa ja jos ajetaan samaa vauhtia 60 tai 85 kWh akuilla, niin päästään kuitenkin sama matka. Ero tulee esiin vasta täyslatauksella eli suuremman kapasiteetin akkuihin mahtuu enemmän virtaa. Eikä tuo supercharger-latauksella päästävä matka ole muutenkaan Suomessa tällä hetkellä kovin oleellista, kun yhtään sellaista latausasemaa ei vielä ole.

      
  • Latausta Tesla ottaa SC asemilla alkuun vauhdilla 600+ km/h eli Teslan ilmoituksena 270 km/30 min, vauhti hidastuu lopussa. Ei siis 170km joka oli virheellisesti alkuperäisessä artikkelissa. Lisäksi nyt ollaan menossa PhaseII latausasemiin jolloin nopeus vielä paranee, sähköhän on ilmaista Teslan omistajille.

    Ongelma on yleisesti julkisten latauspisteiden hajanaisuus ja eri toimijat, mm. Hollannissa 3 eri toimijaa/korttia. Tesla on ratkaissut kauniisti omille autoille tuon ongelman. Nissanilla en lähtisi Eurooppaan matkailemaan, Teslalla ei ongelmaa. SC asemat ovat usein kauppakesksuten ja vastaavien kyljessä joten latauksen aikana voi käydä tekemässä ostokset tai ravintolassa.



    240V eli kotitaloussähkö antaa toimintasädettä vain n 20 km/h, 400 V eli ns voimavirta siitä punaisesta Mennekes pistokkeesta taas 55 tai 110 km/h, riippuen ampeereista.



    Google haku Tesla Motors Supercharger näyttää kartan nykyisistä ja tulevista asemista, eli erittäin hyvä kattavuus Euroopassa, Suomihan kuuluu periferiaan mutta asemia tulossa tännekin 5-6 kpl vuoden 2015 aikana.



    Mielipiteitä saa olla ja pitää olla mutta jotta keskustelu pysyy jossain määrin asiallisena muiden nimittely idiooteiksi ja harhaisiksi kertoo vain kirjoittajastaan. Jos ei pysty sanomaan samaa face-to-face kannattaa jättää kirjoittamatta.

      
  • catmirri:


    Mielipiteitä saa olla ja pitää olla mutta jotta keskustelu pysyy jossain määrin asiallisena muiden nimittely idiooteiksi ja harhaisiksi kertoo vain kirjoittajastaan. Jos ei pysty sanomaan samaa face-to-face kannattaa jättää kirjoittamatta.


    Samaa olen itsekin miettinyt, tiettyjä kommentteja lukiessa on käynyt mielessä että kirjoittajalla ei voi olla mopokorttia kummempaan taskussa, ei siinä sinänsä mitään, saa tänne lapsetkin kirjoittaa. Se mitä edelleen peräänkuulutan ainakin aikuisilta että vaikka olisi kuinka merkkifanaattinen hyvänsä pitää edes yrittää kirjoittaa asiallisesti ja asiaa eikä tahallaan mustamaalata jotain merkkiä josta ei pidä, tämä ei tietysti koske niitä osallistujia jotka automyynnin sivussa kirjoittelee nettiin kilpailevasta automerkistä pahaa, näinä aikoina on oltava luova kun autokauppa ei käy.

      
  • catmirri:


    Mielipiteitä saa olla ja pitää olla mutta jotta keskustelu pysyy jossain määrin asiallisena muiden nimittely idiooteiksi ja harhaisiksi kertoo vain kirjoittajastaan. Jos ei pysty sanomaan samaa face-to-face kannattaa jättää kirjoittamatta.




    No voi, pahoittiko satuja sepittävä catmirri mielensä?



    Oletko virkamies vai miksi puhut kyllä ihan mitä sattuu ilman mitään vastuuta siitä että puhumasi olisi totta, ja sitten kun perustellusti se tyrmätään niin et esitäkään vasta-argumentteja vaan tulee täysi radiohiljaisuus. Ja sitten valitat että muut ovat huonokäytöksisiä? En kyllä ihmettelisi vaikka Suomessa 'oikeanlainen' valehteleminen olisi nykyään sallittua käytöstä ja ylpeyden aihe, ja sen kyseenalaistaminen olisi törkeä loukkaus...



    Hehheh, tuo on koettu aiemminkin kun kysyin (täysin normaalisti ja kohteliaasti) virkamieheltä tekemästään virheestä ja pyysin korjaamaan. Hän oli ilmiselvästi häkeltynyt ja kauhistunut että hän joutui ihan henkilökohtaisesti 'kohtaamaan' puhelimitse jonkun joka pyysi häntä vastaamaan teoistaan, eli ihan normaalisti pyysi oikaisemaan laskuvirheensä (jonka perusteella hän olisi laskuttanut päätöksellään monikymmenkertaisesti sen mitä pitäisi)! Kuka päästikään todellisuuden häntä häiritsemään, kamalaa!!

      
  • ritsa:

    Putput:
    Niitä todella huonoja numeroja taas he eivät mainitse ollenkaan...

    No anna tulla.




    Niin, yhä odotellaan Tesla-intoilijoiden kertovan monipuolisesti sen auton suorituskyvystä. He kun ovat tuon auton asiantuntijoita ja väittävät tietävänsä kaiken tuosta autosta sekä sen mahdollisista kilpailijoista, niin takuulla osaavat tänne listata suorituskyvystä tietoja enemmänkin.



    Jostain ihmeen syystä tähän asti ovat kertoneet vain huippumallin 0-100km/h kiihdytysajan ja luonnehtineet epämääräisesti 'ohituskiihtyvyyttä' (jollain sopivalla nopeudella tietty). Ai niin, ja todistivat ilmeisesti aukottomasti ettei Saksassakaan koskaan kukaan voi haluta tai tarvita enempää huippunopeutta kuin tasan se mitä Tesla tarjoaa. Eikö olekin ihmeellinen sattuma?!

      
  • PutPut, kutsun sinut kahville, koska tahansa sen jälkeen kun olen saanut neliveto Teslani helmikuussa. Sitten voit esittää nuo kommenttisi naamasta naamaan minulle ja tuoda ihan vapaasti minkä tahansa omistamasi auton viivalle testaamaan Teslaa vastaan. Katsotaan sitten mikä kulkee ja missä on suorituskykyä ihan arkipäiväisessä tilanteessa.



    En ole pahoittanut mieltäni jutuistasi mutta ihmettelen vauhkoamistasi ja sanontojasi, se ei anna kovin korkeaa kuvaa sinusta. Itse en pyytäisi ketään istumaan akun navoilla ja nuolemaan + napaa idiottina, kuten sinä teet. Ilmeisesti olet kokeillut.



    Niin, millä muuten sinä ajat?

      
  • Ihmeellistä että nämä arvostelijat eivät ymmärrä että Tesla on ehdottomasti totaalisen huippua kaikin tavoin ja teknologiavarustelultaan omaa luokkaansa:





    https://www.youtube.com/watch?v=1kCG-WqpVnI



    https://www.youtube.com/watch?v=z87U8qVxNio



    https://www.youtube.com/watch?v=DkrdIwLL72M



    Lisäksi tässä nykyaikaisen teknologian tasosta tietämättömille:



    http://youtu.be/puLMKlKsN6s?t=41s



    http://youtu.be/sQZ0cTWjzy4?t=1m20s



    https://www.youtube.com/watch?v=8syEJXlm3IM



    https://www.youtube.com/watch?v=3XE6fSBs5YA



    https://www.youtube.com/watch?v=8Vj4xLCxwhw



    https://www.youtube.com/watch?v=-dvPZ3H1Vm4



    ...mutta Teslassahan on kaikki tämä ja vielä enemmän vai?

      
  • catmirri:

    PutPut, kutsun sinut kahville, koska tahansa sen jälkeen kun olen saanut neliveto Teslani helmikuussa. Sitten voit esittää nuo kommenttisi naamasta naamaan minulle ja tuoda ihan vapaasti minkä tahansa omistamasi auton viivalle testaamaan Teslaa vastaan. Katsotaan sitten mikä kulkee ja missä on suorituskykyä ihan arkipäiväisessä tilanteessa




    Eli sinulla siis edelleenkään ei ole mitään argumentteja esittää puolustaaksesi aiempia epätosiksi todettuja väitteitäsi?



    Ja nyt siis Suomeksi sanottuna haluat osoittaa vaurautesi ja erinomaisuutesi sekä ratkaista harkitsemattoman suunsoittosi sivuuttamalla kaiken sanomasi, sivuuttamalla puheenaiheen ja keskittyä fyysiseen uhkailuun ja väittämään että omistuksesi on nopeampi 0-100km/h kiihdytyksessä kuin minun omistukseni. Ymmärsinkö oikein?



    Luuletko olevasi ensimmäinen ihminen internetin historiassa joka uhoaa omistavansa ties mitä ja ostavansa ties mitä? Itseasiassa en usko että edes pienet lapsetkaan enää sitä kauheasti ovat tehneet viime vuosina kun kaikki ovat oppineet että selittely ja tuollainen lapsellinen 'päteminen' on naurettavaa. Keskustelupalstoilla on tarkoitus puhua aiheista eikä yrittää väittää kuinka paljon mitäkin omistaa.



    Teoriassakin, jos haluaisit tavata jossain Tesla D:si kanssa niin mitä ajattelit tehdä? Mitä ajattelit 'testata' ja miten? Miten ajattelit tarkistaa että auto jolla saavun on minun omistamani? Miksi sillä olisi mitään väliä? Mitä jos tulisin paikalle LaFerrarilla? Entä Dacia Sanderolla? Millä tavalla tällä 'tapaamisella' todistaisit Teslasta tekemiäsi väitteitä?



    Valehtelijoille sanon naamasta naamaan ihan saman kuin täälläkin jos sille on tarvetta. Yleensä ei ole sillä valehtelijat eivät minua kiinnosta eikä heitä saa ikinä millään tavalla muuttumaan. Yhden asian voi vääntää rautalangasta mutta hetken päästä on jo seuraava juttu menossa. Motiivina kun on täysin muu kuin kiinnostus tosiasioista ja pääasiana joku oman erinomaisuuden mainostaminen niin sellainen ihminen riehuu koko elämänsä ihan samalla tapaa joka tapauksessa.



    Enpä muista nähneeni kenenkään haastavan muita viivalle yhtään missään, edes typerimmillä keskustelupalstoilla. Mutta nyt arvostelit minua 'alhaiseksi' perustelematta millään tavalla ja todellakin siis haastoit viivalle. Tulevalla 'autollasi', ja haastamalla auton jota et edes tietä eli siis ilman oikeastaan mitään perustetta verrata mitään autoja. Aina voi näköjään yllättyä.



    Hehhe, ehkä pitäisikin hyväksyä haaste: tavataan vaikka Münchenissä ja maaliviiva on sitten Berliini. Ostan tuota varten jonkun ikivanhan suht pienikoneisen hatchbackin joka jättää Teslan sekä tien päällä että toimintasäteensä ansiosta... Sellaisen ostaminen ja kaikki käyttökulut yhteensä maksaisivat pienen murto-osan siitä mikä tulee olemaan pelkästään Teslan arvonalenema heti kun seuraava malli tai jonkin ison valmistajan sähköautomalli esitellään...



    Paljonkohan takavetoisten Teslojen (?) vaihtoarvot muuten romahtivat nyt kun neliveto esiteltiin? Kuinka monen vuoden bensasyöpön polttoainekulut luulisit lähteneen arvosta, kahden? Kolmen?



    En ole pahoittanut mieltäni jutuistasi mutta ihmettelen vauhkoamistasi ja sanontojasi, se ei anna kovin korkeaa kuvaa sinusta.




    Esimerkiksi mitä vauhkoamista? Oletko yllättynyt että valheellinen uhoava vuodatuksesi ei saa vain hymistelevää vastaanottoa? Oletko sinä ylpeä lapsellisesta vauhkoamisestasi?



    Jos muka ihmettelet 'vauhkoamistani' niin miksi et ole vastannut yhtään mitään? Missä vasta-argumentit? Missä asiassa olin väärässä?



    Itse en pyytäisi ketään istumaan akun navoilla ja nuolemaan + napaa idiottina, kuten sinä teet. Ilmeisesti olet kokeillut.


    Taas kerran soitat suuta todella paljon, mutta todella vähällä tietomäärällä. Vastaus oli todella huonotapaiselle häirikölle joka on loukannut keskustelijoita syyttelyillään ja trollaamisillaan pitkään.



    Kuvaavaa että sinun täytyy nyt yrittää hyökätä henkilöäni kohtaan muille ihmisille tekemieni vastausten perusteella. Samalla tietenkin sivuuttaen kyseisen henkilön viestin...



    Mitä jos vain yrittäisit pysyä aiheessa ja joko yrittäisit muodostaa järjellisen vastaväitteen tai vähentäisit hehkutuksesi fanaattisuutta, ehdottomuutta ja valheellisuutta aika reippaasti?



    Niin, millä muuten sinä ajat?




    Mitä se sinulle kuuluu?

      
  • Putput:


    Niin, millä muuten sinä ajat?


    Mitä se sinulle kuuluu?


    Mautolla.

      
  • PutPut, ihmettelen miten jollain on aikaa ja tahtoa jauhaa tuollaista sekä räjähtää silmille aivan asiallisessa keskustelussa. Todellakin sinun kanssa keskustelu on turhaa ja jos oletat olevasi keskustelupalstojen ylijumala jolle pitää olla heti vastaamassa niin olet pahasti väärässä. Joidenkin täytyy pitää huolta yritystoiminnastaan ja käyttää aikansa tuottavaan työhön. Olisi hienoa jos olisi aikaa kaivella kaikki maailman videot ja listailla niitä palstoille toisia dissaten, mutta kun ei ole. Sinulla on, jatka sillä tiellä, Suomi24 palsta aivan odottaa panostasi.



    Lue koko keskustelu alusta alkaen uudelleen, ymmärrä lukemasi ja mieti.



    Tee sitten yksilöity lista niistä asioista joissa olen valehdellut. Katson ehkä viikon päästä mitä olet saanut aikaiseksi.



    Olen aina myöntänyt että fanitan Teslaa todella paljon enkä häpeä sitä yhtään mutta sanonkin kaikille että vasta kunnolla kokeilemalla autoa ymmärtää miksi se on niin erilainen. Eilen muistaakseni jopa WSJ:n analyytikko arvioi Teslan tämän hetken tärkeimmäksi autovalmistajaksi. Se jos mikä on hypeä mutta Tesla on kyllä saanut aikaiseksi jotain mitä kukaan iso autonvalmistaja ei ole saanut tehtyä vaikka voimavaroja on aivan eri tavalla. Eikä siksi ole ihme että Teslasta puhutaan, suuntaan ja toiseen.

      
  • Putput:





    Itse en pyytäisi ketään istumaan akun navoilla ja nuolemaan + napaa idiottina, kuten sinä teet. Ilmeisesti olet kokeillut.

    Taas kerran soitat suuta todella paljon, mutta todella vähällä tietomäärällä. Vastaus oli todella huonotapaiselle häirikölle joka on loukannut keskustelijoita syyttelyillään ja trollaamisillaan pitkään.




    Haloo, oletko oikeasti lukenut juttujasi? Kaikilla ei ole aikaa tehdä listauksia eri keskusteluissa olleista kirjoittelijoista. Itse en alentuisi nimittelemään ketään tuolla tavoin, mutta meitä on moneen junaan. Ja lisäksi osa jää asemalle. Odottele siellä seuraavaa kertaa.



      
  • catmirri:

    PutPut, ihmettelen miten jollain on aikaa ja tahtoa jauhaa tuollaista sekä räjähtää silmille aivan asiallisessa keskustelussa. Todellakin sinun kanssa keskustelu on turhaa ja jos oletat olevasi keskustelupalstojen ylijumala jolle pitää olla heti vastaamassa niin olet pahasti väärässä. Joidenkin täytyy pitää huolta yritystoiminnastaan ja käyttää aikansa tuottavaan työhön. Olisi hienoa jos olisi aikaa kaivella kaikki maailman videot ja listailla niitä palstoille toisia dissaten, mutta kun ei ole. Sinulla on, jatka sillä tiellä, Suomi24 palsta aivan odottaa panostasi.

    Lue koko keskustelu alusta alkaen uudelleen, ymmärrä lukemasi ja mieti.

    Tee sitten yksilöity lista niistä asioista joissa olen valehdellut. Katson ehkä viikon päästä mitä olet saanut aikaiseksi.

    Olen aina myöntänyt että fanitan Teslaa todella paljon enkä häpeä sitä yhtään mutta sanonkin kaikille että vasta kunnolla kokeilemalla autoa ymmärtää miksi se on niin erilainen. Eilen muistaakseni jopa WSJ:n analyytikko arvioi Teslan tämän hetken tärkeimmäksi autovalmistajaksi. Se jos mikä on hypeä mutta Tesla on kyllä saanut aikaiseksi jotain mitä kukaan iso autonvalmistaja ei ole saanut tehtyä vaikka voimavaroja on aivan eri tavalla. Eikä siksi ole ihme että Teslasta puhutaan, suuntaan ja toiseen.




    Arvelinkin ettei sinulla ole perusteita tai mitään argumentteja.

      
  • catmirri:


    Haloo, oletko oikeasti lukenut juttujasi?




    Olen, ehkä sinunkin pitäisi ennenkuin jälleen teet epämääräisiä syytöksiä henkilöä kohti kääntääksesi huomion asiakysymyksistä joissa sinulle kävi nolosti.



    Kaikilla ei ole aikaa tehdä listauksia eri keskusteluissa olleista kirjoittelijoista. Itse en alentuisi nimittelemään ketään tuolla tavoin, mutta meitä on moneen junaan. Ja lisäksi osa jää asemalle. Odottele siellä seuraavaa kertaa.




    Niin, sinulla ei ole aikaa myöskään ottaa selvää aiheesta josta rupeat sepittämään juttuja, etkä sen jälkeen millään tavalla keskustelemaan aiheesta. Heität vain fanaattisen tarinan ja jos joku on vähänkin eri mieltä (perustellen) niin rupeat uhoamaan etteivät uskaltaisi naamasta naamaan väittää sinun legendoja vääriksi (eli uhkaat väkivallalla?) ja haastat viivalle!!!!!!



    Mutta et alentuisi sentään heittämään yhtä nasevaa lausetta ikuiselle epäasialliselle trollille totaalisen epäasiallisen viestin vastaukseksi joten oletkin juu todella hyväkäytöksinen ja suoraselkäinen herrasmies...



    Ihan vaan kertaukseksi ja jotta asia on mahdollisimman selvä: viestisi Teslasta olivat totaalisen täynnä valheita ja pyrit parhaasi mukaan saamaan aikaan väärää käsitystä sen ja muiden autojen ominaisuuksista valheellisesti. Kylläpä on korkealuokkaista.

      
  • catmirri:



    Haloo, oletko oikeasti lukenut juttujasi? Kaikilla ei ole aikaa tehdä listauksia eri keskusteluissa olleista kirjoittelijoista.




    Mitä listauksia tarvitset? Eikö riitä ihan hyvin kun vain lukee Derrickin viestin? Tyylilleen uskollisena se on jällee kerran pelkkää suunsoittoa vailla mitään yhteyttä keskustelun aiheeseen.

      
  • Putput:

    ritsa:
    Putput:
    Niitä todella huonoja numeroja taas he eivät mainitse ollenkaan...

    No anna tulla.


    Niin, yhä odotellaan Tesla-intoilijoiden kertovan monipuolisesti sen auton suorituskyvystä. He kun ovat tuon auton asiantuntijoita ja väittävät tietävänsä kaiken tuosta autosta sekä sen mahdollisista kilpailijoista, niin takuulla osaavat tänne listata suorituskyvystä tietoja enemmänkin.

    Jostain ihmeen syystä tähän asti ovat kertoneet vain huippumallin 0-100km/h kiihdytysajan ja luonnehtineet epämääräisesti 'ohituskiihtyvyyttä' (jollain sopivalla nopeudella tietty). Ai niin, ja todistivat ilmeisesti aukottomasti ettei Saksassakaan koskaan kukaan voi haluta tai tarvita enempää huippunopeutta kuin tasan se mitä Tesla tarjoaa. Eikö olekin ihmeellinen sattuma?!




    Kai nyt tyhmempikin tajuaa sen että jos käytössä on 1000 nM vääntöä koko ajan niin liikkeellelähtö ja ohitukset ovat helppoja kun käytössä on raakaa voimaa koko ajan. Teslaa tuskin tarvitsee lirutella liikkeelle samaan tapaan kuin normipremiumautoja. Voisi nyt kuvitella että jokainen automies tajuaa tämän käyttömukavuuteen liittyvän eron.

      
  • NHB:

    catmirri:


    Haloo, oletko oikeasti lukenut juttujasi? Kaikilla ei ole aikaa tehdä listauksia eri keskusteluissa olleista kirjoittelijoista.



    Mitä listauksia tarvitset? Eikö riitä ihan hyvin kun vain lukee Derrickin viestin? Tyylilleen uskollisena se on jällee kerran pelkkää suunsoittoa vailla mitään yhteyttä keskustelun aiheeseen.




    Otit esille (catmirrin kommentin johdosta) Porsche 911 Turbo S - mallin suorituskyvyn tässä keskustelussa Teslasta, kyseinen auto maksaa 330.000 euroa eli tällä hinnalla saa kaksi Teslaa. Tällainen vertaaminen on epäasianmukaista. Joku pienikokoinen Porsche lisäksi kait lähinnä on rikkaiden leikkikalu, ei sillä mitään Lapin reissuja tehdä.



    Oikea autovertailukohta olisi kait joku Audi A8, joka Teslan hintaisena kait on lähinnä lelu Teslaan verrattuna.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit