Volvo tulee muodostamaan korkeimman premium-luokan yksin

90 kommenttia
13»
  • VeeAaaGee:


    Kuten huomaat alkuperäisestä kirjoituksestani en puhu "tällä hetkellä" vaan luonnollisesti saman viestin linkin ajan kohdasta eli viimeisestä täydestä vuodesta 2012 sinä puhut tästä hetkestä




    Miksi puhua historiallisista arvoista kun ymmärtääkseni keskustelemme nykyisestä tilanteesta?

      
  • NHB:

    VeeAaaGee:

    Kuten huomaat alkuperäisestä kirjoituksestani en puhu "tällä hetkellä" vaan luonnollisesti saman viestin linkin ajan kohdasta eli viimeisestä täydestä vuodesta 2012 sinä puhut tästä hetkestä


    Miksi puhua historiallisista arvoista kun ymmärtääkseni keskustelemme nykyisestä tilanteesta?




    Oletko edelleen tästä hetkestä tätä mieltä "tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU:n"



    Voimme jatkaa vaikka siitä keskustelua jos sopii on se niin posketon väite.

      
  • Saa nähdä kelpaako näille Saksan-vouhottajille Brilliancen valmistama BMW ?



    http://www.chinadaily.com.cn/business/motoring/2013-08/31/content_16934572.htm

      
  • Vaikka "Saksan-vouhottajille" kelpaisikin BMW AG suurimmaksi osaksi omistaman BMW Brilliance Automotive Ltd. kasaama auto niin valitettavasti niitä myydään Kiinassa.

      
  • VeeAaaGee:



    Oletko edelleen tästä hetkestä tätä mieltä "tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU:n"

    Voimme jatkaa vaikka siitä keskustelua jos sopii on se niin posketon väite.




    Kerrotko vielä tarkkaan, että mitä et ymmätänyt seuraavasta: Myönnän kirjoittaaneeni harhaanjohtavasti.



    Ja vastaus kysymykseen: en ole tuota mieltä.



    Pystytkö sinä vastaamaan kysymyksiini?



      
  • Hienosti kelpaa ja toimii syvän etelän asukkien kasaamat Bemaritkin, miksipä ei keltaisi myös kiinalaisten kasaamat. Tehtaan linjalla seisovat duunarit eivät suunnittele tuotetta tai prosessia.

      
  • NHB:

    VeeAaaGee:


    Oletko edelleen tästä hetkestä tätä mieltä "tällä hetkellä Kiinan BKT on selvästi suurempi kuin EU:n"

    Voimme jatkaa vaikka siitä keskustelua jos sopii on se niin posketon väite.


    Kerrotko vielä tarkkaan, että mitä et ymmätänyt seuraavasta: Myönnän kirjoittaaneeni harhaanjohtavasti.

    Ja vastaus kysymykseen: en ole tuota mieltä.

    Pystytkö sinä vastaamaan kysymyksiini?




    Pystyn toki kysymyksesihän oli "Miksi puhua historiallisista arvoista kun ymmärtääkseni keskustelemme nykyisestä tilanteesta?"



    Ihan siksi että tämä vousi on vielä kesken ja siitä ei ole vielä koko vuoden BKT lukuja. eli en voinut linkittää tuorempaa kuin 2012 lukuja.

      
  • NHB:

    Hienosti kelpaa ja toimii syvän etelän asukkien kasaamat Bemaritkin, miksipä ei keltaisi myös kiinalaisten kasaamat. Tehtaan linjalla seisovat duunarit eivät suunnittele tuotetta tai prosessia.




    Elä nyt tuommoisia lupaa joku voi jo innostua ja sitten pettyä kun ei voikkaan ostaa Kiinassa kasattua Bemaria. Amerikassa tehtyjä kyllä saa meillä Suomessakin.

      
  • Joo ei kait tolla muuten niin väliä, mutta mieluummin suosisin täällä kasattuja kamppeita ihan taloustilanteen takia.

      
  • Ajattelija2013:
    VAG voisi myös vastata siihen, kumpi meistä oli alun perin oikeassa. Minä totesin, että Kiina on ohittanut Euroopan valtiot heittämällä. Puhutaan sitten taloudesta yleisesti, tai sitten autoilusta ja siihen liittyvistä markkinoista.

    VAG kiisti tämän väittämän. Yllätys yllätys, kommentteja ei ole tullut sen jälkeen kun olin luvut pöytään.


    VAG:
    Säähän puhut täyttä palturi minähän laitoin ne BKT luvut heti sen jälkeen kun ihmettelin väitettäsi "Kiina on ohittanut Euroopan valtiot heittämällä" eli minä olin ehdottomasti oikeassa johon luvut sen todistavat kiistatta.




    Niin, siis sinä vertasit koko EUn BKT lukua Kiinan BKT:een. Tämä koko vertailu oli sinun keksimääsi. Kiinan BKT on moninkertainen verrattuna suurimman EU maan, eli Saksan BKT lukuun. Eikö Kiina siis ole ohittanut Euroopan valtioita heittämällä?



    Toisaalta tässä kai on nyt tarkoitus keskustella autoista. Miten kommentoit niitä lukuja, joita esitin sekä autojen valmistuksesta, että autojen myynnistä?

      
  • Ajattelija2013:

    Ajattelija2013:
    VAG voisi myös vastata siihen, kumpi meistä oli alun perin oikeassa. Minä totesin, että Kiina on ohittanut Euroopan valtiot heittämällä. Puhutaan sitten taloudesta yleisesti, tai sitten autoilusta ja siihen liittyvistä markkinoista.

    VAG kiisti tämän väittämän. Yllätys yllätys, kommentteja ei ole tullut sen jälkeen kun olin luvut pöytään.


    VAG:
    Säähän puhut täyttä palturi minähän laitoin ne BKT luvut heti sen jälkeen kun ihmettelin väitettäsi "Kiina on ohittanut Euroopan valtiot heittämällä" eli minä olin ehdottomasti oikeassa johon luvut sen todistavat kiistatta.


    Niin, siis sinä vertasit koko EUn BKT lukua Kiinan BKT:een. Tämä koko vertailu oli sinun keksimääsi. Kiinan BKT on moninkertainen verrattuna suurimman EU maan, eli Saksan BKT lukuun. Eikö Kiina siis ole ohittanut Euroopan valtioita heittämällä?

    Toisaalta tässä kai on nyt tarkoitus keskustella autoista. Miten kommentoit niitä lukuja, joita esitin sekä autojen valmistuksesta, että autojen myynnistä?




    Tottakai vertasin sehän on ihan loogista kun sinä kirjoitit ensin näin "totuus nyt kuitenkin on se, että Kiina on mennyt Euroopan ohi niin että heilahtaa" Sen kopion suoraan kirjoituksestasi myöhemmin olet sitten muokannut ja muuttanut kirjoitustasi. Minä vertasin vain EU BKT joka on pienempi kuin koko Euroopan BKT.

      
  • Joku kirjoitti täällä Kiinan kopioromusta. Mitä mieltä Julle on BMW:n tavasta vakoilla ja kopioida kilpailijan tekniikkaa? Jäivät kiinni "housut kintuissa".



    http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmw+kiistaa+kilpailijan+vakoilun/201309510369

      
  • Ajattelija2013:

    Z, mikäs logiikka tuossa nyt on? Suomalaisen kannalta ikävää, jos työ siirtyy Kiinaan, mutta ei kai sillä perusteella voi heidän tietotaitoaan mollata. Päinvastoin, suomalaiset ovat ulosmitanneet tietotaitonsa liian suurilla palkoilla. Ja toisaalta, oikeastihan se on vain oikeus ja kohtuus, että länsimaat eivät enää vain riistä kehittyviä maita, vaikka toki sen seurauksena oma elintasomme laskee.

    Totuus nyt kuitenkin on se, että Kiina on mennyt Euroopan ohi niin että heilahtaa. Ei se hyssyttelemällä muuksi muutu. On siis aika absurdia, että täällä takahikiällä jotkut juntit hihittelevät kiinavolvosta.




    Tässä puhutaan vain Euroopasta huomaatko

      
  • Toki tiedän, että Euroopan yhteenlaskettu BKT on suurempi kuin Kiinan, mutta sitä en kyllä tarkoittanut. Yleensäkään en edes puhunut BKT:sta, mutta onhan sekin toki hyvä mittari osoittamaan, että Kiina pesee minkä tahansa Euroopan valtion moninkertaisesti.



    Keskustelun aiheena ovat kuitenkin autot. Miten kommentoit lukuja, joita esitin autojen valmistuksesta ja autojen myynnistä. Siinä Kiina pesee koko EU:n.

      
  • Mitä mieltä quattroholic on Volkswagenin suurista vaikeuksista MQB-moduulialusta kanssa. Samalla tieto vaikeuksista on saanut yhtiön osakkeen rajuun syöksyyn?



    http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/vaitteet+vaikeuksista+painavat+volkswagenia/201309511041



      
  • Quattroholicista en osaa sanoa. Mutta itseäni ei kyllä kiinnosta pätkääkään, koska en kyseisen firman osakkeita omista. Miksi VW:n kannattavuus minua liikuttaisi? En luultavasti tule koskaan ostamaan kyseistä alustaa käyttävää tuotettakaan, mutta asiakkaan kannalta oleellista varmaankin on, että kyseisellä alustalla varustetut autot ovat lähes poikkeuksetta voittaneet kaikki testit, joihin ne ovat osallistuneet. Harvaa suomalaista firman kannattavuus kiinnostaa.



    Mutta entäs BMW:n kopiotuotteet, mitä Julle niistä sanoo? Muistaakseni joku on myös väittänyt, että Audi on teknisesti Bemaria jäljessä. Ei Audi ainakaan minun tietääkseni ole laittomasta yritysvakoilusta jäänyt kiinni.

      
  • Jullesta en osaa sanoa. Mutta itseäni ei kyllä kiinnosta pätkääkään jos BMW testaa toisen yrityksen laitteen yhteen sopivuutta omaansa. Kopionnistahan tässä ei ymmärtääkseni ollut kyse koska BMW on jo esittely omaan valmiin järjestelmänsä.



    "BMW myöntää tilanteen, mutta korostaa, että miehet olivat vain testaamassa järjestelmiä varmistaakseen, että ne sopivat yhteen i3:n latausjärjestelmien kanssa. Yhtiö haluaa varmistaa, että kaikkien valmistajien järjestelmät keskustelevat vaivatta keskenään."

      
  • Eli BMW on ilman kyseisen firman lupaa tunkemassa mittauslaitteistoa firman laitteisiin. Kuulostaa todella uskottavalta tuo selitys. Ja todella yllättävää, että mitään ei myönnetä. Juttu on kuitenkin syyttäjällä ja kyseiset henkilöt poliisin hallussa.



    Julle hei, älä viitsi.

      
  • Ai niin Julle, unohdit kommentoida niitä lukuja, jotka esitin autojen myynnistä ja valmistuksesta.

      
  • Ajattelija2013:

    Ai niin Julle, unohdit kommentoida niitä lukuja, jotka esitin autojen myynnistä ja valmistuksesta.




    Jullesta en osaa sanoa. Mutta minä en ole koskaan muuta väittänytkään kuin että EU BKT on isompi kuin Kiinan.



      
  • Enkä minä ole sitä kiistänyt.



    Mutta Julle, kuten olen sanonut, niin kauan kuin kirjoitustaitosi on heikohkoa alakoulutaosa, niin ei kannata käyttää useita nimimerkkejä.

      
  • Jullesta en tiedä. Mutta minähän käytän vain yhtä nimimerkkiä yhtä varmasti kuin sinäkin quattroholic.

      
  • Mistä olet saanut päähäsi, että kaikki kirjoittajat ovat Quattroholicceja. Se että sinä käytät noin 20 eri nimimerkkiä, ei tarkoita sitä, että muut olisivat yhtä sekaisin. Jokainen luku- ja kirjoitustaitoinen kyllä ymmärtää pointtini.



    Eli opettele kirjoittamaan edes välttävästi, jos haluat, että tuo useiden nimimerkkien käyttäminen hämäisi lukijoita.



    Hyvää viikonloppua Julle.

      
  • Kiitos samoin quattroholic

      
  • Kun palstalla hyvin usein epäillään useamman nimimerkin käyttöä, niin ei luulisi olevan ylläpitäjälle vaikeaa selvittää asiaa ja vaikka heittää ylimääräiset nimmarit roskiin.



    Että pistäkää palautetta, niin voi selvitä sekin enigma.

      
  • Alkuperäiseen viestiin vastaus. Mielestäni mauton tekele, joka laittaa miettimään pyörivätkö vanteet vielä auton pysähdyttyä.



    Bling, bling. Toivottavasti jää kiinalaista makua kosivaksi harjoitukseksi.

      
  • OT, onhan tuo Kiina monella tapaa kehitysmaa jolle suomikin antaa kehitysapua(en kyllä ymmärrä miksi), mutta toisaalta ei voi kukaan voi kiistää sen olevan myös talouden supervalta.



    Tuo tuleva XC90 kertoo paljon volvon tulevaisuuden mahdollisuuksista.

      
  • Volvon vuodenvaihteessa 60-sarjan autoihin tulevat uudet moottorit ja vaihteistot vaikuttavat hyvinkin kilpailukykyisiltä ja mielenkiintoisilta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit