Teslan neliveto

70 kommenttia
13»
  • Derrick:



    Otit esille (catmirrin kommentin johdosta) Porsche 911 Turbo S - mallin suorituskyvyn tässä keskustelussa Teslasta, kyseinen auto maksaa 330.000 euroa eli tällä hinnalla saa kaksi Teslaa. Tällainen vertaaminen on epäasianmukaista. Joku pienikokoinen Porsche lisäksi kait lähinnä on rikkaiden leikkikalu, ei sillä mitään Lapin reissuja tehdä.

    Oikea autovertailukohta olisi kait joku Audi A8, joka Teslan hintaisena kait on lähinnä lelu Teslaan verrattuna.




    Vertauksen teki Catmirri ja minä korjasin vain hänen virheellisen väittämän. Sinä koit asiaksesi alkaa soittamaan suuta tuon vuoksi, vaikka kukaan ei ollut antanut mitään aihetta siihen. Jos tuo vertailu laukaisi sinussa kyseisen reaktion, niin olisit sitten purkanut pahaa oloasi vertailun tekijälle.

      
  • Otetaanpa oikeat verrokit kehiin. Eiköhän paras verrokki Porchen mallistossa ole Panamera S E Hybrid. Vertailun vuoksi:



    Panamera Hybrid: 416 hv, 5,5 sek 0-100 km/h, huippunopeus 270 km/h, max vääntö 590 Nm 1250 - 4000 rpm, hinta 123562 €, toimintasäde pelkällä sähköllä 36 km ja max nopeus sähköllä 135 km/h



    Tesla Model S Performance: 421 hc, 4,4 sek 0-100 km/h, huippunopeus 210 km/h, max vääntö 600 Nm 0-5300 rpm, hinta 116990 €, toimintasäde sähköllä 502 km



    Voihan tuosta nyt päätellä, että Tesla voittaa suorituskyvyssä muutoin paitsi huippunopeudessa. Teslan sähkömoottorissa on aika vaikuttavaa tuo vääntö, joka alkaa heti 0 rpm. Hintakin noilla on aika vertailukelpoinen ilman lisävarustelua. Ajettavuudesta en tiedä, kun ei taida olla vertailutestejä, mutta sillä saralla arvelisin Porchen vievän voiton. Tosi hyvä suoritus pelkän sähkön voimalla Teslalta, pakkohan se on tunnustaa.



    Tietenkin Porchelta löytyy tehokkaampia malleja Panamerasta, mutta löytyy tehottomampiakin. Kallein Panamera turbo S executive maksaa yli 344 tonnia eli sillä saisi lähes kolme Teslaa ja siinä on 570 hv ja kiihtyvyys 3,9 sek 0-100 km/h.

      
  • Derrick:

    Putput:
    ritsa:
    Putput:
    Niitä todella huonoja numeroja taas he eivät mainitse ollenkaan...

    No anna tulla.


    Niin, yhä odotellaan Tesla-intoilijoiden kertovan monipuolisesti sen auton suorituskyvystä. He kun ovat tuon auton asiantuntijoita ja väittävät tietävänsä kaiken tuosta autosta sekä sen mahdollisista kilpailijoista, niin takuulla osaavat tänne listata suorituskyvystä tietoja enemmänkin.

    Jostain ihmeen syystä tähän asti ovat kertoneet vain huippumallin 0-100km/h kiihdytysajan ja luonnehtineet epämääräisesti 'ohituskiihtyvyyttä' (jollain sopivalla nopeudella tietty). Ai niin, ja todistivat ilmeisesti aukottomasti ettei Saksassakaan koskaan kukaan voi haluta tai tarvita enempää huippunopeutta kuin tasan se mitä Tesla tarjoaa. Eikö olekin ihmeellinen sattuma?!


    Kai nyt tyhmempikin tajuaa sen että jos käytössä on 1000 nM vääntöä koko ajan niin liikkeellelähtö ja ohitukset ovat helppoja kun käytössä on raakaa voimaa koko ajan. Teslaa tuskin tarvitsee lirutella liikkeelle samaan tapaan kuin normipremiumautoja. Voisi nyt kuvitella että jokainen automies tajuaa tämän käyttömukavuuteen liittyvän eron.




    Tässä täytyy peesata Derrickiä sillä vääntö tekee ohituksista nimenomaan hauskaa ja "vaihteettomuus". Lisäksi jos ajat automaatilla vaikkapa BMW/Audi/MB niin 90 km/h nopeudella on suurin vaihde kehissä. Siitä kun polkaisee nilkan suoraksi niin mennään kolmoselle ja sitten alkaa kiihtyvyys. Teslalla samantien ja se on jo kaukana. Tämä on kokeiltu useasti. Jo nyky Performance ottaa 60-120 nopeuden 95 metrin matkalla (TM). Se on sitä käytännön suorituskykyä vaikka tuo 0-100 startti lienee se käytetyin suorituskyvyn mittari.



    Sopivin vertailukumppani on kyllä Panamera Hybrid, unohdin koko rumiluksen olemassaolon. Siihen pitäisi verrata nelivetoista P85D mallia jonka huippunopeus on nostettu 250 lukemaan, kuten normi 85D:nkin. Toivottavasti joku asiantunteva autolehti tekee tuon testin Q1 aikana.

      
  • Audi S8 on kokonsa puolesta hyvä verrokki Teslalle. Tesla on halvempi, mutta Audissa on enemmän ns. luksusta.

    http://youtu.be/gr7a9ag5IQI

      
  • Odottaa aikaa Nürburgringiltä.Ainahan Jenkeistä tullut autoja jotka kiihtyvät hyvin mutta mutkatie ollut vaikeampaa.....Vai onko aika jo ajettu?

      
  • Viper näyttää kiertäneen Nürnbergin kuudenneksi nopeimmin. Audia, Bemaria tai Mersua ei pahemmin näy listassa. Nissan GT-R Nismo on tehnyt neljänneksi nopeimman ajan vaikka auto näyttää melkoiselta tankilta mataliin urheiluautoihin verrattaessa.



    https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/



      
  • covemar:

    Odottaa aikaa Nürburgringiltä.Ainahan Jenkeistä tullut autoja jotka kiihtyvät hyvin mutta mutkatie ollut vaikeampaa.....Vai onko aika jo ajettu?


    Nyt ei olla tekemisissä minkään perinteisen jenkkilullan kanssa.



    https://www.youtube.com/watch?v=MO0vdNNzwxk

      
  • Derrick:

    Viper näyttää kiertäneen Nürnbergin kuudenneksi nopeimmin. Audia, Bemaria tai Mersua ei pahemmin näy listassa. Nissan GT-R Nismo on tehnyt neljänneksi nopeimman ajan vaikka auto näyttää melkoiselta tankilta mataliin urheiluautoihin verrattaessa.

    https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/




    Nürnbergissä on kyllä Bemut, Mersut ja Audit pärjänneet ihan hyvin. Sinä taas et osaa edes lukea tai ymmärrä tippaakaan mitä tapahtuu.



    Nürnbergin,



    image



    moottorirata tunnetaan nykyään nimellä Norisring:



    image



    Nürburgring taas on ihan eri rata, täysin eri alueella, etkä siitäkään tiedä yhtään mitään.

      
  • ritsa:

    covemar:
    Odottaa aikaa Nürburgringiltä.Ainahan Jenkeistä tullut autoja jotka kiihtyvät hyvin mutta mutkatie ollut vaikeampaa.....Vai onko aika jo ajettu?

    Nyt ei olla tekemisissä minkään perinteisen jenkkilullan kanssa.

    https://www.youtube.com/watch?v=MO0vdNNzwxk




    Ai, joku kävi vaihteeksi taas ihan kuriositeetin vuoksi kiertämässä rata-ajoon todella huonosti sopivalla autolla rataa. Onpas maata järisyttävää.



    Tässä aivan eri luokan iso jenkki. Maksaa muuten paaaljon vähemmän kuin Tesla:



    https://www.youtube.com/watch?v=qj1h75vA1Jw



    Ja toinenkin jenkki joka on täysin eri luokkaa kuin Tesla suorituskyvyssä. Ja halvempi. Todennäköisesti se on paljon teknisesti edistyksellisempikin, tarjoten paljon enemmän varusteita ja teknologiaa...



    https://www.youtube.com/watch?v=Vmit1lNXwFA

      
  • Putput:

    ritsa:
    covemar:
    Odottaa aikaa Nürburgringiltä.Ainahan Jenkeistä tullut autoja jotka kiihtyvät hyvin mutta mutkatie ollut vaikeampaa.....Vai onko aika jo ajettu?

    Nyt ei olla tekemisissä minkään perinteisen jenkkilullan kanssa.

    https://www.youtube.com/watch?v=MO0vdNNzwxk


    Ai, joku kävi vaihteeksi taas ihan kuriositeetin vuoksi kiertämässä rata-ajoon todella huonosti sopivalla autolla rataa. Onpas maata järisyttävää.


    Saa kai sinne radalle mennä vaikka bussilla, jos vain annat luvan. Ei tässä ole mitään järisyttävää.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit