Volvo V70 voittaja-ainesta yhä!

265 kommenttia
1234689
  • petos:


    Volvossa vaan ei ole tietynlaista ''munaaa'' ja hatunnoston arvoista imagoa, toisin kuin vaikka Bemussa tai Audissa. Puhumattakaan MB:stä.

    jos ei olisi rahasta kiinni, kuka oikeasti ostaa uuden volvon ennemmin kuin jonkun noista kilpailijoista sen takia että volvo olisi jotenkin muka haluttavampi/arvostetumpi/paremmannäköinen/parempi-imagoinen?

    ei tietääkseni muut kuin merkkiin hurahtaneet/yksittäistapaukset.

    mutta kysytään nyt muiltakin tätä???!!!

    en kyllä ihan oikeesti osaa kuvitella että joku ostaisi V70 ennemmin kuin jonkun Mercedes-E farmarin, jos hinta ei rajoittaisi.




    Eiköhän niitä ole paljon, jotka vertailee akselilla Audi/BMW/Volvo ja valitsee mieltymystensä mukaisesti sen minkä haluaa. Ja aika monikin vaan valitsee Volvon, vaikka se sinua kovasti harmittaakin. Audi vs Volvo asetelmassa ei usein edes ole kyse hinnasta, vaan Volvo on aika lailla samoissa hinnoissa ja molemmat on etu- tai nelivetoisia. Jo pelkkä vaihtelunhalu saa ihmisiä vaihtamaan automerkkiä ja premium-merkeissä valikoima ei ole kovinkaan suuri, jos meinaa tason säilyttää. Oma seuraava autokin on todennäköisesti juuri A, B tai V ja noita lyhenteitä tuskin tarvinnee selventää. MB se ei ole missään tapauksessa, koska en koe sitä erityisen kiinnostavaksi automerkiksi.

      
  • Pertos kirjoitti:

    jos ei olisi rahasta kiinni, kuka oikeasti ostaa uuden volvon ennemmin kuin jonkun noista kilpailijoista sen takia että volvo olisi jotenkin muka haluttavampi/arvostetumpi/paremmannäköinen/parempi-imagoinen?



    ei tietääkseni muut kuin merkkiin hurahtaneet/yksittäistapaukset.





    Kröhöm, minulla on työni puolesta tiedossa useampi kaveri, jonka lompakossa bemarilla tai mersulla ajelu ei tuntuisi pätkän vertaa, vaikka he ovat valinneetkin Volvon. Tähän kastiin kuuluu mm. eräs hyörylaivoja harrasta suomalaismiljonääri. (vai olisiko jo miljardööri?)



    Jeremy Clarksonilla on muuten myös XC90. Kaverihan on upporikas, joten M-mersu tai X5 ei varmaan tuntuisi lompakossa Volvoa enempää.



    Itse kun tulen Suomeen niin valinta tapahtunee akselilla Jaguar, Volvo, tai bemari. Myös Lexus kiinnostaa jossain määrin, mutta toivoisin siihen diesel-konetta ja tuleva Alfa Romeo 169, mikäli se ehtii markkinoille silloin.

      
  • petos:

    :wave:

    niin, ja muuten jos volvoa myydään enemmän kuin vastustajia, se johtuu eniten alhaisemmasta hinnasta sekä ostajan huonosta tyylitajusta :sunglasses:




    Aika hassua kuulla tuo Subaru/mitsumiehen suusta...



    http://www.autointeriors.com/autointeriors07/public/Content.aspx?ID=115&sortMenu=106000&exp=8%2f7%2f2007+10%3a18%3a07+PM



    "And the "Interior of the Year" winners are….

    In the cars categories, Ward’s editors voted the Honda Fit the best interior in Economy-Priced Cars; they also chose the Saturn Aura as best in Popular-Priced Cars; and the Volvo S80 as having the best interior in Premium-Priced Car category. "




    Taakse taisi jäädä mm. Jaguar XF. Mitenkäs noin kävi??

      
  • tottakai on niitäkin jotka volvon valitsee noiden muiden sijaan, mutta luulen että nämä odottavat autoltaan vain ''siellä samassa luokassa olemista'', jolloin volvo riittää.



    kaikki autoista ja kaikesta hienosta tekniikasta sekä hienosta ja seksikkäästä imagosta kiinnostuneet henkilöt joiden kanssa olen asiasta puhunut, eivät pidä volvoa juuri minään, ja valitsevat toisen merkin.



    tämä nimenomainen palsta on minulle poikkeus, täällä volvoa hehkutetaan poikkeuksellisen paljon. Tosin tuota vääristää se että tästä vastaa lähinnä kaksi keskustelijaa :wave:

      
  • ja kyllähän jokaiselle jota ajaminen ja ajettavuus kiinnostaa, ja auto ei ole vain mukava siirtymisväline, volvo on poissa laskuista jo vetotavan takia.

      
  • petos:

    tottakai on niitäkin jotka volvon valitsee noiden muiden sijaan, mutta luulen että nämä odottavat autoltaan vain ''siellä samassa luokassa olemista'', jolloin volvo riittää.

    kaikki autoista ja kaikesta hienosta tekniikasta sekä hienosta ja seksikkäästä imagosta kiinnostuneet henkilöt joiden kanssa olen asiasta puhunut, eivät pidä volvoa juuri minään, ja valitsevat toisen merkin.

    tämä nimenomainen palsta on minulle poikkeus, täällä volvoa hehkutetaan poikkeuksellisen paljon. Tosin tuota vääristää se että tästä vastaa lähinnä kaksi keskustelijaa :wave:




    Heti kun Volvo menestyy jossain testissä, niin se tuntuu kovasti ärsyttävän näitä muutamia nimimerkkejä. Ja välittömästi alkaa se sama virsi Volvon imagosta yms. haluttavuudesta. Mitä tekemistä imagoilla yms. on sen asian kanssa, että Volvo on ominaisuuksiltaan muiden premium-merkkien tasolla oleva auto, toki tiettyyn rajaan asti, kun ei mennä mihinkään tehomalleihin. Joissain ominaisuuksissa Volvo on heikompi ja joissain taas muita parempi ja kun kaikki ominaisuudet lyödään pöytään, niin yleensä Volvo on kärkikastia testissä kuin testissä. Jo se, että Volvo testataan samoissa testeissä premium-merkkien kanssa kertoo mihin kategoriaan se lasketaan kuuluvan.



    Jos auto pitää ostaa naapuria varten, niin voihan se MB tai Bemari täyttää paremmin sen tarpeen, Audi ei juurikaan saa naapureita sen kateellisemmiksi kuin Volvo. Kyllä muuten myös tuo S80 herättää joissakin ihmisissä valitettavasti kateutta, mikä on pikemminkin huono asia. Itse ostan auton aina itselleni, en naapureita varten.



    Itseä kiinnostavimmat autot on nyt Volvo S80, Audi A6, BMW 5-sarja ja Jaguar XF. Jos BMW uudistaa 5-sarjan hyvin tai Audi A6:n, niin siinä voi olla seuraava autoni ja myös Jaguar XF on erittäin tyylikäs auto, jonka voisin myös kuvitella omistavani. Mutta nyt omistan vielä Volvo S80:n muutaman vuoden ajan ja siinä ajassa ehtii tapahtua automarkkinoilla monenlaista, joten seuraavaa autoani en nyt pysty sanomaan.

      
  • simppa:




    Kröhöm, minulla on työni puolesta tiedossa useampi kaveri, jonka lompakossa bemarilla tai mersulla ajelu ei tuntuisi pätkän vertaa, vaikka he ovat valinneetkin Volvon. Tähän kastiin kuuluu mm. eräs hyörylaivoja harrasta suomalaismiljonääri. (vai olisiko jo miljardööri?)


    Jopas sattui, entinen työnantajani harrasti myös höyrylaivoja, lähinnä kait Saimaalla. Liikkui pää-asiassa mesellä, siis takapenkillä. Varallisuudesta en sano muuta että,oli useamman vuoden ehdoton kärkinimi tulojen suhteen Suomessa. Kyllä niitä Volvojakin taisi löytyä, ja muitakin merkkejä myös.
      
  • A-utoilija:



    Heti kun Volvo menestyy jossain testissä, niin se tuntuu kovasti ärsyttävän näitä muutamia nimimerkkejä.


    -itsehän oikein provosoit ärsyyntymään tuolla aiemmin.
    minua ei ärsytä volvo sinänsä, vaan se että sitä ylistetään koko ajan ihan poskettomasti, ja ''ihan tosissaan'' kuvitellaan että se on muka samalla viivalla audin, bemun, mb:n, lexuksen ym. kanssa.


    minusta volvossa ei ole yksinkertaisesti mitään erityistä aihetta hehkutukseen, siksi tätä ärsytystä varmaan esiintyy.

    moottorit eivät ole kovinkaan kiiteltyjä, alusta sopii vain taksimaiseen pappaköröttelyyn, ulkonäössä ei ole tiettyä seksikkyyttä kuten vaikka Bemussa, laatu/kestävyys ei ole kaksista, yleinen ''sivistyneisyys'' ja esim. koneiden äänet ja muut ominaisuudet eivät säväytä, etuveto (ja surkea neliveto-osaaminen) varsinkin ovat todellinen shakkimatti verrattuna kilpailijoihin.

    tuosta etuvedosta tuntuu olevan näissä testeissä vain etua, mikä on hölmöä: kukaan tosissaan ajamisesta nautiskeleva ja sporttisesta ajotyylistä pitävä ei kelpuuta etuvetoista autoa.

    joten mikä on se juttu volvossa mikä on niin hyvää?
    ei oikein aukene minulle, eikä monelle muullekkaan...

    olen kyllä kokeillut volvoja, ja onhan ne mukavia ja erittäin hiljaisia ja laadukkaan oloisia autoja, eikä missään nimessä huonoja. ja volvon plussaksi voi laskea kiitettävän turvallisuuden.


    Ja välittömästi alkaa se sama virsi Volvon imagosta yms. haluttavuudesta. Mitä tekemistä imagoilla yms. on sen asian kanssa, että Volvo on ominaisuuksiltaan muiden premium-merkkien tasolla oleva auto, toki tiettyyn rajaan asti, kun ei mennä mihinkään tehomalleihin.


    -imagoilla on ainakin minulle hyvin suuri merkitys.
    ja se on yksi ominaisuus siinä kun jokin muukin osa-alue.

    pidän automerkeistä joilla on tarjota jotain hienoa ja erikoista, sekä jolla on taustaa autourheilussa josta pidän hyvin paljon ja olen sitä harrastellutkin.

    jos ajatellaan, esim. Hondalla on hienot Dieselinsä ja hybridit, BMW:n ja Subarun moottorit ovat palkittuja ja ylistettyjä, BMW:llä on takavetonsa ja painojakaumamsa, Audilla ja Subarulla on quattrot ja AWD:t sekä autourheilutaustansa,
    Mitsullakin on ollut omat innovaationsa, alfa on nauttinut sporttisesta maineesta ja kauniista muotoilusta, mersun ja lexuksen osaamisesta puhumattakaan, jne, jne,

    mikä niinkun on se volvon juttu????

    hieno turvallisuus tai mukavat penkit ei oikein vain vetoa autoista kiinnostuneeseen miehekkääseen mieheen, niin hyviä juttuja kun ne ovatkin.

      
  • petos:



    moottorit eivät ole kovinkaan kiiteltyjä, alusta sopii vain taksimaiseen pappaköröttelyyn, ulkonäössä ei ole tiettyä seksikkyyttä kuten vaikka Bemussa, laatu/kestävyys ei ole kaksista, yleinen ''sivistyneisyys'' ja esim. koneiden äänet ja muut ominaisuudet eivät säväytä, etuveto (ja surkea neliveto-osaaminen) varsinkin ovat todellinen shakkimatti verrattuna kilpailijoihin.


    Miten selität TM 3/2002 nelivetoisten autojen talvitestin tuloksen. Mukana myös se hehkuttamasi Subaru, joka ei taaskaan pärjännyt.
    1. Audi A4 1,8T quattro 9,4 p
    2. Volvo S60 AWD 9,3 p
    3. BMW 325xi 8,9 p
    4. Skoda Octavia 4 WD 8,5 p
    5. MB E320 4Matic 8,4 p
    6. Subaru Impreza GX 8,4 p
    7. Jaguar X-type 8,3 p
    8.-10. Honda HRV 4WD, Renaul Scenic, Suzuki Liana 7,8 p kaikki

    Arvosanat Volvo vs Subaru
    Talviajo maantiellä 9, 9
    Hallittavuus 8, 7
    Etenemiskyky 10, 9

    Missä se Subarun ylivoima olikaan siinä nelivedossa kun ei oikein testissä näkynyt? Kaikessa muussakin talviautoiluun liittyvässä Volvo oli selvästi edellä, kuten lämmityslaitteet ja valot. Kyllähän se Volvon osaaminen on parhaimmillaan juuri talviautoilussa, saman voin vahvistaa oman S80:n osalta. Kaikki on kunnossa eli valot, lämmityslaitteet ja hyvä hallittavuus ja ajettavuus liukkaalla ja jarrut on ensiluokkaiset.

    Eikä muuten pärjännyt myöskään Subaru Tribeca, kun TM vertasi sitä Volvo XC90. Ei oikein vakuuta nuo Volvon haukkumisesi ja Subarun ylistämisesi minua.

      
  • hahaa! laitoin hyvin asiallisen viestin jolla pohdin asioita, ja sinä etsit vain äkkiä käsiisi taas yhden testin! taisi siis osua arkaan paikkaan. Kerro toki mikä se juttu volvossa on, varmasti osaat kertoa jos S 80 omistat, heh.



    Tribecasta en tiedä juuri mitään enkä sitä ole hehkuttanutkaan.



    Outback ja Legacy ovat voittaneet useita testejä joissa testataan mäennousuja ym. juttuja joilla nelivetoa testataan.

    ja on tuo tullut itsekin koettua, kun tuttavan mökkinaapurilla oli volvon crosscounty V70, ja huomasimme ihan ilman mitään autolehteä, että eroa on kuin yöllä ja päivällä :wave:



    ja tuo tm-testi jonka laitoit, on aivan perseestä, sen huomaa jo siitä että VOLVO S60 on sijoittunut noin hyvin: kaikkihan tietää että tuossa on surkea neliveto. Luotan käyttäjien kommentteihin muutenkin ennemmän kuin joihinkin ''pintaraapaisu testeihin''.



    ylipäätäät linkitit mitä roskaa hyvänsä, subaru on nelivetojen ykkönen, volvo taas vitsi! senhän tietää jokainen :sunglasses:



    kerran oli muuten testi jossa ajettiin lumi/jääradalla kelloa vastaan, ja impreza voitti, vaikka seura oli huomattavan kova. Muistaakseni Volvo S60R loisti surkeudellaan.

      
  • [quote="A-utoilija



    Ei oikein vakuuta nuo Volvon haukkumisesi ja Subarun ylistämisesi minua.









    tuo että volvon neliveto on täysi vitsi ja huijausta, ja että subarun neliveto on yksi parhaista, ei ole mikään minun keksintö, vaan ihan yleisessä tiedossa oleva asia automaailmassa.



    mistään haukkumisesta ei siis ole kyse.

      
  • ainiin, unohtui muuten mainita, noista imagoista kun oli puhe, että koskahan ne korvaa noissa james BOND 007-leffoissa bemarin VOLVOLLA?



    lehtien testitulokset ainakin alkaa näyttää siltä että se aika voisi olla käsillä :wink:



    :innocent: :grin:

      
  • petos:



    Outback ja Legacy ovat voittaneet useita testejä joissa testataan mäennousuja ym. juttuja joilla nelivetoa testataan.
    ja on tuo tullut itsekin koettua, kun tuttavan mökkinaapurilla oli volvon crosscounty V70, ja huomasimme ihan ilman mitään autolehteä, että eroa on kuin yöllä ja päivällä :wave:

    ja tuo tm-testi jonka laitoit, on aivan perseestä, sen huomaa jo siitä että VOLVO S60 on sijoittunut noin hyvin: kaikkihan tietää että tuossa on surkea neliveto. Luotan käyttäjien kommentteihin muutenkin ennemmän kuin joihinkin ''pintaraapaisu testeihin''.

    ylipäätäät linkitit mitä roskaa hyvänsä, subaru on nelivetojen ykkönen, volvo taas vitsi! senhän tietää jokainen :sunglasses:

    kerran oli muuten testi jossa ajettiin lumi/jääradalla kelloa vastaan, ja impreza voitti, vaikka seura oli huomattavan kova. Muistaakseni Volvo S60R loisti surkeudellaan.




    Kaikki testithän on tietenkin surkeita, koska Subaru ei niissä tunnu pärjäävän. Sama TM talvitesti ja arvosanat hallittavuus liukkaalla:

    Volvo vs Subaru

    Jäärata hyvä, hyvä

    Lumirata hyvä, hyvä

    Väistökoe hyvä, välttävä



    Kiihdytys 20 % ylämäkeen lumipinnalla

    Volvo vs Subaru

    8,1 s/64 km/h, 9,1 s/50 km/H



    Ei vaan Subarun edut näy tuossakaan ja Volvolla oli testin paras aika. Kaiva nyt sitten niitä omia linkkejäsi väitteittesi tueksi, äläkä vaan puhu puuta heinää! Ja kun minä en ole edes ikinä kehunut maasta taivaaseen Volvon nelivetoa, mutta pitihän tuo testin tulos sinullekin kertoa, kun ei se Subarun ylivoima nelivedossa mitenkään noissa testeissä näy. Miksei näy, pitäisihän myös TM löytää se Subarun erinomaisuus vai onko se niin piilossa, ettei sitä joka testissä löydä?



      
  • en jaksa niitä alkaa nyt etsimään. saatan laittaa jos joskus löydän käsiini. Ja olen oppinut että TM on yhtä luotettava kuin käytetyn auton kauppias...



    tuolla aiemmin ruodin volvoa ihan yleisellä tasolla, ja on ihme että piti juttu kääntää subaruun. ilmeisesti kääntääkseen huomio tuolta kritiikiltä jota esitin volvolle. :warning:

      
  • en kyllä harrasta tätä, mutta menköön. tässä on nyt copy-pastaus yhdestä testivoitosta. huomaa että joukko on erittäin kova.





    Subaru Outback ensimmäiseksi Auto Bildin nelivetovertailussa

    27 maaliskuu , 2007 [Tiedote]

    Auto Bildin nelivetolehti Allrad pisti seitsemän nelivetoautoa kovaan vetotestiin. Lopputuloksissa voittajaksi selvisi Subaru Outback 2.5, joka pystyi vetämään auton massaan suhteutettuna raskaimman taakan. Syyksi Subarun ylivoimaan paljastui Subarun symmetrinen, jatkuva neliveto, joka jakaa voiman automaattisesti pitävämmälle akselille ja vetoa on käytössä koko ajan.



    Kun kilpailijoissa neliveto on useimmiten ratkaistu runsaalla ja monimutkaisella elektroniikalla, joka säätelee nelivetoa vasta havaittuaan luiston, Subaru vetää neljällä koko ajan. Tämän ansiosta se pyörän ensimmäinen ruopaisu jää tulematta ja Subaru pääsee liikkeelle. Ja niin kuin kaikki liukkaalla liikkeelle pyrkivät tietävät, kun pyörä kerran pääsee pyörähtämään tyhjää, loppuu meno saman tien.



    Vertailun tulokset (Auto Bild Allrad 2/2007):



    1) Subaru Outback 2.5

    2) BMW X3 2.Od

    3) Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI

    4) Audi Q7 3.0 TDI Quattro

    5) Nissan Navara 2.5 dCi

    6) Kia Sorento 2,5 CRDI

    7) Lexus RX 400 h

      
  • petos:

    en kyllä harrasta tätä, mutta menköön. tässä on nyt copy-pastaus yhdestä testivoitosta. huomaa että joukko on erittäin kova.


    Subaru Outback ensimmäiseksi Auto Bildin nelivetovertailussa
    27 maaliskuu , 2007 [Tiedote]
    Auto Bildin nelivetolehti Allrad pisti seitsemän nelivetoautoa kovaan vetotestiin. Lopputuloksissa voittajaksi selvisi Subaru Outback 2.5, joka pystyi vetämään auton massaan suhteutettuna raskaimman taakan. Syyksi Subarun ylivoimaan paljastui Subarun symmetrinen, jatkuva neliveto, joka jakaa voiman automaattisesti pitävämmälle akselille ja vetoa on käytössä koko ajan.

    Kun kilpailijoissa neliveto on useimmiten ratkaistu runsaalla ja monimutkaisella elektroniikalla, joka säätelee nelivetoa vasta havaittuaan luiston, Subaru vetää neljällä koko ajan. Tämän ansiosta se pyörän ensimmäinen ruopaisu jää tulematta ja Subaru pääsee liikkeelle. Ja niin kuin kaikki liukkaalla liikkeelle pyrkivät tietävät, kun pyörä kerran pääsee pyörähtämään tyhjää, loppuu meno saman tien.

    Vertailun tulokset (Auto Bild Allrad 2/2007):

    1) Subaru Outback 2.5
    2) BMW X3 2.Od
    3) Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI
    4) Audi Q7 3.0 TDI Quattro
    5) Nissan Navara 2.5 dCi
    6) Kia Sorento 2,5 CRDI
    7) Lexus RX 400 h




    Ok, kuorman vetäminen siis sujui. Tuohan on kuitenkin vaan yksi ominaisuus nelivedossa, ehkä jollekin perävaunua vetävälle tarpeenkin. TM testi ei vaan saanut normaaliajossa Subarun nelivedolle mitään etuja muihin verrattuna.

      
  • höh, mikä testaa parhaiten nelivedon toimintaa kun että pannaan se kunnon koetukselle =kuorma perään?!



    sama nelivetoperiaate on kaikissa subaruissa, joten on omituista että tm:ssä subaru on aina viimeisenä ja muualla ylistetään :ashamed:



    merkillistä

      
  • http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=2004/0404/040405_1.html



    tässäkin yksi testi kun nyt aloin näitä etsimään :grin:



    ei ehkä mikään paras testinä, mutta voitto jopa Audi RS:tä.

      
  • petos:


    -itsehän oikein provosoit ärsyyntymään tuolla aiemmin.
    minua ei ärsytä volvo sinänsä, vaan se että sitä ylistetään koko ajan ihan poskettomasti, ja ''ihan tosissaan'' kuvitellaan että se on muka samalla viivalla audin, bemun, mb:n, lexuksen ym. kanssa.


    minusta volvossa ei ole yksinkertaisesti mitään erityistä aihetta hehkutukseen, siksi tätä ärsytystä varmaan esiintyy.

    moottorit eivät ole kovinkaan kiiteltyjä, alusta sopii vain taksimaiseen pappaköröttelyyn, ulkonäössä ei ole tiettyä seksikkyyttä kuten vaikka Bemussa, laatu/kestävyys ei ole kaksista, yleinen ''sivistyneisyys'' ja esim. koneiden äänet ja muut ominaisuudet eivät säväytä, etuveto (ja surkea neliveto-osaaminen) varsinkin ovat todellinen shakkimatti verrattuna kilpailijoihin.

    tuosta etuvedosta tuntuu olevan näissä testeissä vain etua, mikä on hölmöä: kukaan tosissaan ajamisesta nautiskeleva ja sporttisesta ajotyylistä pitävä ei kelpuuta etuvetoista autoa.

    joten mikä on se juttu volvossa mikä on niin hyvää?
    ei oikein aukene minulle, eikä monelle muullekkaan...

    olen kyllä kokeillut volvoja, ja onhan ne mukavia ja erittäin hiljaisia ja laadukkaan oloisia autoja, eikä missään nimessä huonoja. ja volvon plussaksi voi laskea kiitettävän turvallisuuden.


    -imagoilla on ainakin minulle hyvin suuri merkitys.
    ja se on yksi ominaisuus siinä kun jokin muukin osa-alue.

    pidän automerkeistä joilla on tarjota jotain hienoa ja erikoista, sekä jolla on taustaa autourheilussa josta pidän hyvin paljon ja olen sitä harrastellutkin.

    jos ajatellaan, esim. Hondalla on hienot Dieselinsä ja hybridit, BMW:n ja Subarun moottorit ovat palkittuja ja ylistettyjä, BMW:llä on takavetonsa ja painojakaumamsa, Audilla ja Subarulla on quattrot ja AWD:t sekä autourheilutaustansa,
    Mitsullakin on ollut omat innovaationsa, alfa on nauttinut sporttisesta maineesta ja kauniista muotoilusta, mersun ja lexuksen osaamisesta puhumattakaan, jne, jne,

    mikä niinkun on se volvon juttu????

    hieno turvallisuus tai mukavat penkit ei oikein vain vetoa autoista kiinnostuneeseen miehekkääseen mieheen, niin hyviä juttuja kun ne ovatkin.




    Täysin samaa mieltä Volvosta, ylihintainen, nitisevä lulla jossa ei ole mitään, toistan ei mitään kehuttavaa, se ei ole samalla viivalla Saksalaisten (paitsi Opel) kanssa, autoverouudistuksen myötä Volvokuskeillekin avautuu mahdollisuus ostaa oikeita autoja, tähän astihan se on ollut rahasta kiinni (tällä palstalla mukamas ei mutta totuus on toinen, aikaisemmin ero oli 10t€).

      
  • ainiin, unohtui muuten mainita, noista imagoista kun oli puhe, että koskahan ne korvaa noissa james BOND 007-leffoissa bemarin VOLVOLLA?



    Kannattaisi päivittää leffatieto. FoMoCo on ollut sponssaamassa jo pitkään Bond-leffoja ja viimeisessäkin kuvassa näkyi uuden Mondeon lisäksi Volvoja, Jaguaareja, Landrovereita ja tietysti Aston Martin. Ei tainnut olla yhtään bemaria koko kuvassa. Eikä asia ole imagosta kiinni nykyään. Bemarikin pääsi rahalla Bondiin eikä imagolla. Bentley taisi olla alunperin Ian Flemingin valinta JB:n autoksi.



    Noista 4-vedoista sen verran että on ne aina parempia kuin vajaavetoiset :smirk: Nuo rulla/nousu/vetotestit henkilöautoille on melko turhia. Kaikilla pärjää oikein hyvin normaalissa ajossa. Ja jos joutuu menemään huonoille teille, maastoon tai vetään venettä rampilta niin sitten mennään SUV:llä. Eli turha perustella jonkun sedanin nelivedon paremmuutta veto tai nousukyvyllä koska autot on tarkoitettu maantielle. Menneenä kesänä jäin yhdellä sellaisella ristiriipuntaan mökkitiellä, ei auttanut jatkuva 4-veto vaan vanhalla takavetomiesten käsijarrutempulla matka jatkui.



    Subarumiehille vielä kysymys: Kun se subben 4-veto on maailman paras niin mistähän syystä kauppa ei käy vaan Audin ja Volvon 4-vetoja myydään enemmän puhumattakaan SUV:sta kuten CR-V ja RAV4.

      
  • Major:



    Kannattaisi päivittää leffatieto. FoMoCo on ollut sponssaamassa jo pitkään Bond-leffoja ja viimeisessäkin kuvassa näkyi uuden Mondeon lisäksi Volvoja, Jaguaareja, Landrovereita ja tietysti Aston Martin. Ei tainnut olla yhtään bemaria koko kuvassa. Eikä asia ole imagosta kiinni nykyään. Bemarikin pääsi rahalla Bondiin eikä imagolla. Bentley taisi olla alunperin Ian Flemingin valinta JB:n autoksi.

    tarkoitin että bondin autona (jolla hän ajaa ja tekee ihmeitään) on usein ollut joku menevä ja hieno auto, kuten aston martin tuossa 'kuolema saa odottaa' pätkässä, ja BMW 750 oli suuressa osassa 'huominen ei kuole koskaan' pätkässä jos oikein muistan.

    Ylipäätään leffoissa (takaa-ajot yms.) joissa auto on
    vahvasti esillä pääsankarin autona, se on kyllä joku muu kuin volvo. Esim. transporter 1&2 leffoissa pääsankari ajaa bemulla ja mesellä. Volvo kun esiintyy leffoissa, sillä kuvataan yleensä jotain vanhus pariskuntaa jossain 240-lotjassa. se siitäkin imagosta.. :grin:





    Ja jos joutuu menemään huonoille teille, maastoon tai vetään venettä rampilta niin sitten mennään SUV:llä.

    -monilla on subaru koska pitää vetää venettä rampilta, eikä siihen tarvita tai edes haluta maasturia.

    tuo käsite ''huono tie'' on hieman arvelutta käsite.
    legacylla/outbackilla pääsee kyllä sellaista tietä mukavasti, joka monella henkilöautolla tekee tiukkaa.

    tietysti jos on tosi paha paikka, maasturia tarvitaan, ja subarukin jää siihen.


    Eli turha perustella jonkun sedanin nelivedon paremmuutta veto tai nousukyvyllä koska autot on tarkoitettu maantielle.


    -tuo argumentti kuulostaa hieman selittelyltä niille autoille joissa tuo neliveto ei toimi niin hyvin kuin parhaissa. Oli sillä käytännön väliä tai ei, paremmin toimiva on aina parempi.

    ja se mikä toimii mäennousutestissä käsittääkseni toimii myös muissa tilanteissa, mitä nyt olen itse vertailut.

    Subarumiehille vielä kysymys: Kun se subben 4-veto on maailman paras niin mistähän syystä kauppa ei käy vaan Audin ja Volvon 4-vetoja myydään enemmän puhumattakaan SUV:sta kuten CR-V ja RAV4.




    -käsittääkseni muualla subaru myy sen suunnilleen mitä halutaankin, eihän subaru edes pyri massa valmistajaksi, sehän on itse ilmoittanut niin. ulkomailla olen ainakin silmämääräisesti nähnyt paljon tiheämpään subaruja kuin täällä meillä.



    mitä suomeen tulee, puolet suomalaisista on toyota kansaa, kuten automyyjäni sanoi. Eli sitten kun maasturi tarvitaan/halutaan, toyotamiehelle tottakai toyotan maasturi.

    Dieselin puute ja muutenkin kilpailijoita hieman isompi kulutus ei suomalaista penninvenyttäjää houkuttele.

    ja kai joku noita TM testejäkin painottaa, niissähän subarua nuijitaan kuin vierasta sikaa, vaikka jossain toisessa lähteessä kehuttaisiin.



    yksi syy on myös se että subaru on japsi: joillekkin japsi ei tule kysymykseen, oli se itseasiasssa kuinka hyvä tahansa.



    Suurin syy on kuitenkin surkea myyntiverkosto ja olematon mainostaminen. Mieti vaikka audia, joka talvikisoissa/alppikisassa yms. vilisee joka paikassa audin rinkulat, ja joku tyyliin audi allroad on palkintona ja esillä ihmisten nähtävillä ja kohderyhmän havaittavissa.



    kyllähän sellaisen tuotteen kauppa yleensä käy mitä mainostetaan.

    jossain ulkomaillakin näkyy telkasta usein subarun mainoksia joissa on mm. ollut mukana tähtiä kuten J. Lo ja Bruce Willis. eli kertoo siitä että on panostettu mainostamiseen.

      
  • petos:


    yksi syy on myös se että subaru on japsi: joillekkin japsi ei tule kysymykseen, oli se itseasiasssa kuinka hyvä tahansa.




    Jep.kyllä se alkuperämaa on monille tärkeä, tämä myös itselläni on kielteinen osatekijä Volvon kohdalla.
      
  • Kun tunnut Petos olevan tuollainen nelivetoasiantuntija, niin kertoisitko, mikä siinä Audin systeemissä on parempaa verrattuna tähän:



    http://www.haldex-xwd.com/



    Tuo Haldex XWD on Volvoihinkin tuloillaan.





    Ilmeisesti entinen formulakuski Tiff Needell ei ymmärrä ajamisesta yhtään mitään, kun hän hehkuttaa Miniä mainioksi ajettavaksi vaikka se on etuvetoinen. Kommentoisitko?



    Monessako James Bondissa on ollut Subaru autona? Kyllähän ne Subarut näkyvät niissä ammattikoulun auto-osastolle suunnatuissa kaahausleffoissa, mutta ei muualla. Ja ei Volvolla vai ajeta pahiksia takaa? Onko sarja tuttu?:



    http://www.volvoclub.org.uk/saint.shtml



    Sinä varmaan tiedätkin jo tuon päähenkilön näyttelijän panoksen 007 filmeissä?

      
  • Aitoina "premium" -merkkeinä voidaan kai pitää seuraavia: Audi, BMW, MB, Lexus. Sitten on joukko "semi-premium" -merkkejä, joihin luen ainakin seuraavat: Alfa, Volvo, Infiniti (tulee Suomeenkin ensi vuoden lopulla). Erikseen ovat sitten vielä pienten volyymien eksoottiset merkit, kuten Aston Martin, Bentley, Maserati, jne.



    Jaguar on myös monen mielestä aito "premium", mutta saattaa luisua vähitellen pienten valmistajien kategoriaan. Ford myy Jaguarin ja Land Roverin yhdessä paketissa ilmeisesti jo ennen vuoden vaihdetta. Englantilaisen lehdistön mukaan ostaja on intialainen Tata Motors. Jaguarin halvimmalle sarjalle, eli X-Typelle, ei ole tulossa seuraajaa, kun valmistus päättyy parin vuoden kuluttua. Silloin XF jää hinnat alkaen malliksi, ja vie Jaguaria vääjäämättä enemmän pienten volyymien erikoisvalmistajaksi...

      
  • heh, miksi subaru olisi bondin jaskan valinta ? :grin:

    eiköhän 007:lla ole hieman toisenlaiset kulkupelit.



    tuon mooren kulkupelin kyllä unohdin. tarkoitukseni oli puhua enemmänkin lähihistoriasta ja nykyhetkestä.





    ja hyvä etuveto voi olla kyllä tosi hyvä. en ole kai sitä kiistänytkään.



    tästä ei kyllä pitänyt tulla mikään subaru vastaan muut- ottelu, vaan kukaan ei ole vastannut tuolla aiemmin (eilen 23.33) esittämiini kysymyksiin volvosta???!



    tällä tavalla kai sitten huomio käännetään volvon heikkoiksista pois ja lyödään subarua, kun kritiikin (tällä kertaa asiallisen) antaja on subarumies :sleepy:

      
  • simppa:

    Kun tunnut Petos olevan tuollainen nelivetoasiantuntija, niin kertoisitko, mikä siinä Audin systeemissä on parempaa verrattuna tähän:

    http://www.haldex-xwd.com/

    Tuo Haldex XWD on Volvoihinkin tuloillaan.


    Ilmeisesti entinen formulakuski Tiff Needell ei ymmärrä ajamisesta yhtään mitään, kun hän hehkuttaa Miniä mainioksi ajettavaksi vaikka se on etuvetoinen. Kommentoisitko?

    Monessako James Bondissa on ollut Subaru autona? Kyllähän ne Subarut näkyvät niissä ammattikoulun auto-osastolle suunnatuissa kaahausleffoissa, mutta ei muualla. Ja ei Volvolla vai ajeta pahiksia takaa? Onko sarja tuttu?:

    http://www.volvoclub.org.uk/saint.shtml

    Sinä varmaan tiedätkin jo tuon päähenkilön näyttelijän panoksen 007 filmeissä?




    Haldex on ainoastaan halvemmissa poikittaismoottorisissa Audeissa. Ne mallit jotka ovat tuoneet Audille neliveto osaamisen mainetta, ovat nimenomaan pitkittäisellä moottorilla ja Torsen tasauspyörästöllä varustettuja autoja. Ainakin Audin keskustelupalstalla pitävät Haldexia selvästi huonompana ratkaisuna.



    Mini tietysti BMW:n omistuksessa on saanut ajo-ominaisuuksienkin osalta oikeat geenit. Tosin uusittu Mini ei liene enää niin hyvä ajettava kuin vanhempi malli, yksinkertaisemman taka-akselinsa takia.



    James Bondin tuottajat vaativat rahaa niiltä tuotemerkeiltä, mitkä esiintyvät heidän elokuvissaan. Eli James Bond ajaa millä tahansa autolla, kun hinnasta sovitaan, esim. viime elokuvassa taisi Bondilla olla käytössä jokaisen agentin toiveautoja mm. Mondeo.



    Pyhimykseen Volvon P1800 malli pääsi, koska Jaguar ei halunnut antaa sarjan tekijöiden haluamaa E-Typeä. Sen sijaan tekijät saivat Volvolta ilmaiseksi auton käyttöön, siksi P1800 on sarjassa Pyhimyksen autona. 60-luvulla product management ei vielä ollut tunnettu käsite.

      
  • Yhdessäkään Audissa ei ole tuota Haldex XWD:tä, joka on siis jatkuva neliveto. Toistaiseksi sitä ei tosin löydy Volvostakaan, mutta se korjaantuu piakkoin.



    Petos:



    Väitit, että kukaan ajamisesta pitävä ei pidä etuvetoautosta. Syötkö nyt sanasi takaisin?



    Kirjoitit sanasta sanaan näin:

    "kukaan tosissaan ajamisesta nautiskeleva ja sporttisesta ajotyylistä pitävä ei kelpuuta etuvetoista autoa."





    Selvä, Tidd Needell ei ymmärrä ajettavuuden päälle.

      
  • en. ainahan voi poikkeuksia olla kuten nyt tämä sinun formulasankarisi.



    sanot että hän kehuu ''miniä mainioksi ajettavaksi'', okei, mutta eihän tuo silti tarkoita että hän pitäisi etuvetoa parempana kuin taka-tai nelivetoa. vai miten asia lie on...en tiedä.



    jokatapauksessa uskallan väittää että valtava osa kaikista sporttisesta ajamisesta kiinnostuneista henkilöistä haluaa takavedon. tai hyvän nelikon. joten ei tässä mitään tarvitse alkaa syömään.

      
  • Infiniti ja mutu-luokitukset



    Ohessa lista. Sen mukaan Infiniti on aito premium-auto. Audi ja Mercedes on tuon listan nojalla luokiteltavissa lähinnä roskaksi, varsinkin Mercedes, koska sen verran epäluotettavia kärryjä näyttävät olevan.



    Myös kun katsoo listaa luotettavimmista autoista ja kaikkein vähiten luotettavimmista autoista, niin Audi ja Mercedes näyttävät loistavan poissaolollaan tuossa parempien autojen listassa.



    Premium ? Semi-Premium ? Vaiko kenties V.I.P ?



    http://www.usatoday.com/money/autos/2007-10-16-toyota-cr_N.htm#list



      
  • Noihin autojen luotettavuustilastoihin liittyen;



    Vaikuttaa varmaankin myös jotain minkä ikäisiä eri automerkeillä ajavat ovat ja miten "on" joillakin autoilla ajettava ihan vain näyttämisen vuoksi. Eräiden merkkien monilla kuskeilla on mm.ohittamispakkomielle "täytyy mennä lujaa".



    Auton käyttämistavalla ja huollolla on suuri merkitys auton kestävyyteen.

    Useat noista kärkiautoista ovat varttuneemman väen suosiossa ja enimmät räyhätarpeet ovat jo ajan myötä karisseet pois.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit