Volvo V70 voittaja-ainesta yhä!

265 kommenttia
1234579
  • mhj:

    Useat noista kärkiautoista ovat varttuneemman väen suosiossa ja enimmät räyhätarpeet ovat jo ajan myötä karisseet pois.




    Eiköhän se ole niin, että uusilla Mersuilla ja Bemareilla ajavat ovat hyvin pitkälle niitä varttuneempaa ja hyvässä taloudellisessa tilanteessa olevia eli varmuudella jokin 60k€ Mersu saa hyvää huolenpitoa ja tekniikalle ystävällistä maantieajoa.

      
  • Opelixi:



    Eiköhän se ole niin, että uusilla Mersuilla ja Bemareilla ajavat ovat hyvin pitkälle niitä varttuneempaa ja hyvässä taloudellisessa tilanteessa olevia eli varmuudella jokin 60k€ Mersu saa hyvää huolenpitoa ja tekniikalle ystävällistä maantieajoa.






    varmaan noin. toisaalta olen kuullut sellaisistakin tapauksista että on ostettu uusi kallis auto, mutta ei ole jaksettu huollattaa sitä juuri ollenkaan. edes öljyjä ei ole pahemmin vaihdeltu.



    syy: ostajalla niin paljon fyrkkaa että on yksi lysti jos auto leviää, ja toisaalta auto vaihtuu taas uuteen muutamien kuukausien jälkeen. (liikkeeseen vaihdossa -joten kunto saa olla vähän sitä sun tät&#228:wink:



    noh, melko harvinaista varmaan tuokin? tulipahan vaan mieleen.



      
  • V70 on verrattu puolueettomassa testissä (lue: ei-ruotsalaisessa) saman luokan autoihin Mondeo, Vectra ja Passat



    http://www.autobild.de/artikel/Themen-Testberichte-Wer-schleppt-die-Braut-ab-_462821.html



    Vaikka V70 on selvästi kalliimpi niin ominaisuuksissa se jäi selkeästi viimeiseksi,



      
  • No saksalainen testi kuitenkin. Ruotsalainen testi ei ole ainakaan enempää puolueellinen , kun tuo. Puolethan noista testatuista on saksalaisia...



    Autobild nyt muutenkin on automaailman "Seiska", vaikka itse sorruinkin laittamaan yhden sen testin tuonne Pajero vs. Disco-ketjuun.

      
  • noniin, tässähän nyt nähdään juuri hyvin miten järjetöntä on tuojottaa sokeasti noita testejä, ja että niitä löytyy jokaiselle sopiva.



    Yhdessä testissä volvo lyö bemarin, mutta toisessa ei pärjää OOPPELILLE. Subaru ei muka pärjää avensis joukolle, mutta toisaalla kisaa tasaisesti esim. Audin kanssa.



    välillä tuntuu että kaikista paras olisi kun lehtien vertailut ja paremmuusjärjestykset keskustelun argumenttina kiellettäisiin, ja mielipiteet pitäisi perustua omiin kokemuksiin.



    Tälläkin palstalla on vain ihme ''etikettisääntö'' että ''testejä pitää latoa'' mielipiteidens tueksi. Toisaalta järkevää, mutta kuitenkin...

      
  • Niin, no itse suhtaudun skeptisesti lähinnä Autobildiin. Sehän sai Skoda Superbinkin menemään E-meisselin edelle. Kyllä laatulehdistä voi edelleen testejä lainailla, kun ne ei ole tehty sensaationkiilto silmissä.

      
  • Autobildin testeissä ainakin tuo hankintahinta on pisteytetty. Mitä korkeampi hankintahinta, sitä vähemmän pinnoja. Samalla perusteella minun mielestäni BMW X3 jätettiin viimeiseksi Autobildin (Suomi) maasturitestissä. Testin voitti VW Tiguan, muita malleja olivat C-Crosser, Rav4 ja Freelander muistaakseni. BMW X3 siis ehdoin tahdoin jätettiin viimeiseksi korkean hankintahinnan takia, noin 52.500 euroa.



    Ilman hankintahintapisteytystä BMW X3 olisi ollut lähellä kärkeä.



    Tosin tässä farmaritestissä Volvo olisi kuitenkin kai ollut neljäs, vaikkei hankintahintapisteytystä olisi ollut.



    Se on sitten makuasia onko po. pisteytys paikallaan. Ruotsalainen AMS testaa keskenään kokonaan eri hintaluokissa olevia autoja, joten kyllä tämä Autobildin "tasoitustapa" vaikuttaa sittenkin ehkä oikealta.



    Esimerkiksi tässä AMS:n testissä Ford Mondeo dieselfarmari on tosiasiallinen voittaja, koska se on hinnaltaan vain 264.000 SEK, kun testin kakkonen on hinnaltaan 425.000 SEK (BMW) ja voittaja Audi on vähän alle 400.000 SEK. Hankintahintaahan tässä "testissä" ei ole huomioitu kunnolla.



    http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=2007/0719/071903.html&rubrik=Supertest+V70%2C+A6%2C+525d%2C+Mondeo+9%2D5+och+Passat%3A+V70+mot+resten+av+v%E4rlden



      
  • petos:


    varmaan noin. toisaalta olen kuullut sellaisistakin tapauksista että on ostettu uusi kallis auto, mutta ei ole jaksettu huollattaa sitä juuri ollenkaan. edes öljyjä ei ole pahemmin vaihdeltu.

    syy: ostajalla niin paljon fyrkkaa että on yksi lysti jos auto leviää, ja toisaalta auto vaihtuu taas uuteen muutamien kuukausien jälkeen. (liikkeeseen vaihdossa -joten kunto saa olla vähän sitä sun tät&#228:wink:

    noh, melko harvinaista varmaan tuokin? tulipahan vaan mieleen.




    Jos auton aikoo vaihtaa muutamien kuukausien jälkeen, niin eihän siihen silloin öljyjä tarvikaan vaihtaa. Ja tuollaisen omistajan jälkeen liike sitten vaihtaa öljyt tai seuraava omistaja normaalin huolto-ohjelman mukaan. Autohan ei voi joutua samanlaisen piittaamattoman käsiin, kun sellainen jolla on "fyrkkaa" ei varmasti käytettyä osta eihän?



    :wink:



    Tunnen vain muutaman tuollaisen kalliimman uuden auton omistajan ja kyllä sitä iskän rakasta pidetään kuin kukkaa kämmenellä. Pestään ja puunataan jatkuvasti, kaikille hiekkateille ei mennä ollenkaan ja niille mille mennään ajetaan varovasti jokainen monttu parhaan mukaan kiertäen. Penskat ei todellakaan syö jäätelöä takapenkillä ja kaupassa käydessä auto jätetään kauimpana olevaan nurkkaan ettei vain kukaan töytäise ovella jne. :lol:



    EDIT:



    Sitten niillä halvemmilla autoilla ajavat perheen äidit, jotka ruuvaavat rattia auton ollessa paikallaan, runttaa iskarit jokaiseen monttuun ja ajo jatkuu vaikka lämpömittari olisi tapissa taikka öljynpaine valo häikäisee silmiä.

    :weary:



    Noh, ehkä vähän kärjistin, mutta kyllä se perheen kauppakassi/kakkosauto pakkaa olemaan aina huonommalla kohtelulla kuin iskän silmäterä. :kiss:

      
  • Opelixi:



    Jos auton aikoo vaihtaa muutamien kuukausien jälkeen, niin eihän siihen silloin öljyjä tarvikaan vaihtaa.


    -sanoin hieman alakanttiin: tarkoitin autoja jotka ostetaan uutena ja pidetään muutamasta kuukaudesta-takuuajan loppumisen lähestymiseen (2vuotta), ja skipataan kaikki huollot. Joillakin esim. öljynvaihtoväli menee pariin kertaan sanotaan nyt vaikka hieman alle vuodessa.

    pari tällaista ihan tarkoituksellista huoltojen laiminlyönti tapausta olen nähnyt.
    mitään yleistä tuo tuskin on, kunhan höpisin.



    Tunnen vain muutaman tuollaisen kalliimman uuden auton omistajan ja kyllä sitä iskän rakasta pidetään kuin kukkaa kämmenellä. Pestään ja puunataan jatkuvasti, kaikille hiekkateille ei mennä ollenkaan ja niille mille mennään ajetaan varovasti jokainen monttu parhaan mukaan kiertäen. Penskat ei todellakaan syö jäätelöä takapenkillä ja kaupassa käydessä auto jätetään kauimpana olevaan nurkkaan ettei vain kukaan töytäise ovella jne. :lol:


    -juu, meillä on naapurin äijällä joka on seitenkymppinen, uusi BMW 320. äijä istuu pihalla jakkaralla auton vieressä ja kiillottaa ja puunaa sitä liioittelematta melkein joka päivä. eihän siinä mitään, hieno homma että auto saa huolenpitoa, mutta jotenkin huvittavaa tuo on katsella :grin:


    EDIT:

    Sitten niillä halvemmilla autoilla ajavat perheen äidit, jotka ruuvaavat rattia auton ollessa paikallaan, runttaa iskarit jokaiseen monttuun ja ajo jatkuu vaikka lämpömittari olisi tapissa taikka öljynpaine valo häikäisee silmiä.
    :weary:

    Noh, ehkä vähän kärjistin, mutta kyllä se perheen kauppakassi/kakkosauto pakkaa olemaan aina huonommalla kohtelulla kuin iskän silmäterä. :kiss:






    -minusta on kaikkein karmaisevinta olla joskus ns. ''ei niin autoihmisten'' kyydissä, ja seurata kuinka he käsittelevät autoa :open_mouth: joillain ei ole mitään järkeä esim. vaihteiden käytössä: isommalle vaihdetaan aina orjallisesti samallatavalla, oli edessä sitten jyrkkä ylämäki tai auto täynnä porukkaa. pienemmälle vaihdetaan vasta kun niska meinaa kipeytyä.



    muutenkin vaihdetta ei jakseta vaihtaa pienemmälle esim. risteyksessä, ja jurnutetaan liian isolla vaan menemään.



    auto parka :frowning:

      
  • petos:

    noniin, tässähän nyt nähdään juuri hyvin miten järjetöntä on tuojottaa sokeasti noita testejä, ja että niitä löytyy jokaiselle sopiva.

    Yhdessä testissä volvo lyö bemarin, mutta toisessa ei pärjää OOPPELILLE. Subaru ei muka pärjää avensis joukolle, mutta toisaalla kisaa tasaisesti esim. Audin kanssa.

    välillä tuntuu että kaikista paras olisi kun lehtien vertailut ja paremmuusjärjestykset keskustelun argumenttina kiellettäisiin, ja mielipiteet pitäisi perustua omiin kokemuksiin.

    Tälläkin palstalla on vain ihme ''etikettisääntö'' että ''testejä pitää latoa'' mielipiteidens tueksi. Toisaalta järkevää, mutta kuitenkin...










    En oikeastaan voisi olla enempää Petoksen kanssa tästä asiasta samaa mieltä.. Samaa olen itsekin kirjoittanut mutta pian joku haukkuu suunsoittajaksi ja tietämättömäksi :sunglasses:



      
  • quote="Jan79



    En oikeastaan voisi olla enempää Petoksen kanssa tästä asiasta samaa mieltä.. Samaa olen itsekin kirjoittanut mutta pian joku haukkuu suunsoittajaksi ja tietämättömäksi :sunglasses:









    niin, sitten vielä sekin asia, että kun noita testejä ''käytetään'', kuka saa päättää mikä on pätevä testi, ja missä vedettiin jonnekkin päin, yms??



    minusta joku ajovalo.net josta vastaa yksi äijä, voi olla (huom VOI OLLA) ihan yhtä hyvä kertomaan jonkun auto koeajosta, kuin jokin ''nimekkään'' lehden toimittaja jolla voi yhtä hyvin olla omat mieltymyksensä sopassa, vaikka lehden nimiin jutun tekeekin.



    sen olen huomannut että kaikista paras on kun menee itse sinne ratin taakse ja ottaa selvää, ennenkuin aukoo täällä päätään :wave:



    en ole ikinä ymmärtänyt sellaista jonkun auton (järjestelmällistä ) mustamaalausta, jota ei ole edes itse ajanut!

    sellainen on TODELLA noloa, ja ihmettelen miten joku kehtaa vielä myöntää sen :grin:

      
  • Vale, emävale, autotesti? :lol:

      
  • Tuo sakujen farmareiden dieselvertailutesti Mondeo, Vectra, Passat ja V70 oli mielenkiintoista luettavaa. Olihan se saksalaisten tekemä, jotka nyt "puolueettomasti" testasivat yhtä ruotsalaista ja kolmea sakujen omaa tuotantoa.



    Tässä testissä Mondeo oli ylivoimainen voittaja ja V70 viimeinen. Verraten saman konsernin Volvoon tuli Mondeolle tiloista voitto 29p-25p=4 pistettä, Lastauksesta(?) 18p-14p=4 pistettä, istuimesta 27p-25p= 2 p ja mm. turvallisuudesta 1 piste Volvoa enemmän.Monesta muustakin kohdasta ropisi Fordille enemmän pinnoja.



    Kyllä on Volvo tehnyt huonon uuden auton. Lisäksi ajomelusta Mondeo voitto Volvon; 50 km/h +5 dB, 80km/h +1dB ja 130km/h +2dB SIIS FORD OLI MELUISAMPI JA SAI SIKSI ENEMMÄN PISTEITÄ????



    Olen käynyt vasta koeajamassa uuden V70, mutta kiire on näin hyvää Mondeota kokeilemaan, kun on vielä halpakin.



    p.s. Volvo oli mielestäni huonoimmalla koneellaan tässä vertailussa eli 163hv 2.4D

    mutta eihän se nyt tilapisteisiin yms. vaikuta - ei ainakaan pitäsisi...





    :smile: :smile: :smile:

      
  • Kannattaa koeajaa se Mondeo. Mielestäni autona volvoa parempi.

      
  • Tapio Taula:

    Tuo sakujen farmareiden dieselvertailutesti Mondeo, Vectra, Passat ja V70 oli mielenkiintoista luettavaa. Olihan se saksalaisten tekemä, jotka nyt "puolueettomasti" testasivat yhtä ruotsalaista ja kolmea sakujen omaa tuotantoa.

    Tässä testissä Mondeo oli ylivoimainen voittaja ja V70 viimeinen. Verraten saman konsernin Volvoon tuli Mondeolle tiloista voitto 29p-25p=4 pistettä, Lastauksesta(?) 18p-14p=4 pistettä, istuimesta 27p-25p= 2 p ja mm. turvallisuudesta 1 piste Volvoa enemmän.Monesta muustakin kohdasta ropisi Fordille enemmän pinnoja.

    Kyllä on Volvo tehnyt huonon uuden auton. Lisäksi ajomelusta Mondeo voitto Volvon; 50 km/h +5 dB, 80km/h +1dB ja 130km/h +2dB SIIS FORD OLI MELUISAMPI JA SAI SIKSI ENEMMÄN PISTEITÄ????

    Olen käynyt vasta koeajamassa uuden V70, mutta kiire on näin hyvää Mondeota kokeilemaan, kun on vielä halpakin.

    p.s. Volvo oli mielestäni huonoimmalla koneellaan tässä vertailussa eli 163hv 2.4D
    mutta eihän se nyt tilapisteisiin yms. vaikuta - ei ainakaan pitäsisi...

    :smile: :smile: :smile:




    Autobildin testeistä puuttuu johdonmukaisuus täysin. Sama lehti testasi syksyllä myös kolmikon Audi A6 avant, BMW 525, Volvo V70 ja Audi voitti 8 pisteellä Volvon ja BMW:n, jotka oli tasapisteissä. Nyt kun Mondeo, Passat ja Vectra todettiin selvästi V70 paremmaksi, niin voidaanko siis vetää johtopäätökset, että ne ovat ylivoimaisia myös Audi A6 ja BMW 5-sarjaan nähden? Huvittavin yksittäinen kohta tuossa Autobildin testissä on tosiaan tuo melun arvosana eli vaikka Mondeo on 2-5 dB meluisampi, niin silti se sai paremman arvosanan melusta ja Mondeossa on myös ajomukavuus Volvoa parempi eli jo on maailmankirjat menneet sekaisin! Ja kun palataan aiempaan Audi vs BMW vs Volvo testiin, niin siinä taas Volvo oli BMW:tä ja Audia hiljaisempi ja sai myös melusta paremman arvosanan. Nimenomaan nuo mukavuus ja hiljaisuus on niitä asioita, joissa uudessakin Mondeossa on vielä parantamisen varaa selvästi Volvoon nähden, mutta saksalaisissa testeissä pystytään nuokin asiat vetämään kotiin päin tarvittaessa.



    Muutenkaan en ole tuota Mondeon hehkutusta lukenut muualta kuin saksalaisista lehdistä ja kun tullaan tänne puolueettomalle maaperälle Suomeen, niin TM:n testissäkin se hävisi Avensikselle ja Passatille ja Accord oli tasapisteissä eli ihan ok auto tuo uusi Mondeo luokassaan, muttei sen kummempaa. TM testissä myös moitittiin Mondeon jousituksen pintakovuutta. Ulkonäkö ja etenkin sisätilojen laatuvaikutelma ei ole myöskään kovin korkealla tasolla eli vain keskitasoa luokassaan ja Mondeon ratti on yksi pieni yksityiskohta, josta ei kerta kaikkiaan saa tukevaa otetta, kun sen kehä on niin kapea ja kojelauta on todella muovisen oloinen ja karmein yksityiskohta on kojelaudan muovipuujäljitelmä, jota ei ole edes yritetty tehdä tyylikkääksi. Mondeosta on jotenkin jäänyt se viimeinen viimeistely pois, jolla erotuttaisiin joukosta. Mm uusi Mazda6 vaikuttaa kaikin puolin viimeistellymmältä mitä Mondeo.



    Moottori-lehti testasi V70 ja Mondeon farmarin tavaratilat ja vaikka Mondeon tavaratila on joissakin mitoissa isompi, niin V70 todettiin tavarankuljetuskyvyn etevyyttä arvioitaessa kokonaisuutena älykkäämmin toteutetuksi mm. takaselkänojan jako on suhteessa 40/20/20 eikä se perinteinen 60/40, kuten Mondeossa. Myös tavaratilan kokonaisvetoisuus on Volvossa aavistuksen suurempi. Volvossa saa sekänojan kaatamalla myös helposti täysin tasaisen tilan, kun taas Mondeossa selkänoja jää vinoon asentoon ja penkin istuintyynykin pitää erikseen nostaa pystyyn etuistuimen takapintaa vasten. Nuo on niitä pieniä asioita, joita Mondeossa ei ole hiottu Volvon tapaan loppuun asti.

      
  • petos:

    A-utoilija:


    Heti kun Volvo menestyy jossain testissä, niin se tuntuu kovasti ärsyttävän näitä muutamia nimimerkkejä.


    -itsehän oikein provosoit ärsyyntymään tuolla aiemmin.
    minua ei ärsytä volvo sinänsä, vaan se että sitä ylistetään koko ajan ihan poskettomasti, ja ''ihan tosissaan'' kuvitellaan että se on muka samalla viivalla audin, bemun, mb:n, lexuksen ym. kanssa.


    minusta volvossa ei ole yksinkertaisesti mitään erityistä aihetta hehkutukseen, siksi tätä ärsytystä varmaan esiintyy.

    moottorit eivät ole kovinkaan kiiteltyjä, alusta sopii vain taksimaiseen pappaköröttelyyn, ulkonäössä ei ole tiettyä seksikkyyttä kuten vaikka Bemussa, laatu/kestävyys ei ole kaksista, yleinen ''sivistyneisyys'' ja esim. koneiden äänet ja muut ominaisuudet eivät säväytä, etuveto (ja surkea neliveto-osaaminen) varsinkin ovat todellinen shakkimatti verrattuna kilpailijoihin.

    tuosta etuvedosta tuntuu olevan näissä testeissä vain etua, mikä on hölmöä: kukaan tosissaan ajamisesta nautiskeleva ja sporttisesta ajotyylistä pitävä ei kelpuuta etuvetoista autoa.

    joten mikä on se juttu volvossa mikä on niin hyvää?
    ei oikein aukene minulle, eikä monelle muullekkaan...

    olen kyllä kokeillut volvoja, ja onhan ne mukavia ja erittäin hiljaisia ja laadukkaan oloisia autoja, eikä missään nimessä huonoja. ja volvon plussaksi voi laskea kiitettävän turvallisuuden.


    Ja välittömästi alkaa se sama virsi Volvon imagosta yms. haluttavuudesta. Mitä tekemistä imagoilla yms. on sen asian kanssa, että Volvo on ominaisuuksiltaan muiden premium-merkkien tasolla oleva auto, toki tiettyyn rajaan asti, kun ei mennä mihinkään tehomalleihin.


    -imagoilla on ainakin minulle hyvin suuri merkitys.
    ja se on yksi ominaisuus siinä kun jokin muukin osa-alue.

    pidän automerkeistä joilla on tarjota jotain hienoa ja erikoista, sekä jolla on taustaa autourheilussa josta pidän hyvin paljon ja olen sitä harrastellutkin.

    jos ajatellaan, esim. Hondalla on hienot Dieselinsä ja hybridit, BMW:n ja Subarun moottorit ovat palkittuja ja ylistettyjä, BMW:llä on takavetonsa ja painojakaumamsa, Audilla ja Subarulla on quattrot ja AWD:t sekä autourheilutaustansa,
    Mitsullakin on ollut omat innovaationsa, alfa on nauttinut sporttisesta maineesta ja kauniista muotoilusta, mersun ja lexuksen osaamisesta puhumattakaan, jne, jne,

    mikä niinkun on se volvon juttu????

    hieno turvallisuus tai mukavat penkit ei oikein vain vetoa autoista kiinnostuneeseen miehekkääseen mieheen, niin hyviä juttuja kun ne ovatkin.



    Monesta asiasta olen ollut Petoksen kanssa samaa mieltä mutta tuo ettei Volvo olisi Bmw:n, Audin ja Mersun kanssa samaa tasoa on kyllä täyttä puppua.. Niin ja kun sinua kyllästyttää Volvojen ylistys ja kehuminen, voisin itse sanoa samaa juuri tuollaisista Volvoa halveksuvista ja samassa lauseessa Bemaria korokkeelle nostamisesta..

    Tää jatkuva eriävien mielipiteiden suitsutus alkaa jo hymyilyttämään.. Täällä kun jokaisella "saa olla oma mielipide" kunhan se on sama kuin parilla bemarikuskilla.. Minä olen aina ostanut auton omaan tarkoitukseeni enkä kuunnellut muita.. Jokainen tosiaan hankkii itselleen sopivan auton eikä siinä pitäisi olla muilla hirveämmin arvosteltavaa. Volvosta saa esittää kyllä mielipiteitä, myös negatiivisia.. ei se ainakaan minua haittaa, mutta entäpä sitten kun minua taas eivät Bemarin ominaisuudet ja monet muut yksityiskohdat miellytä, ja sitä ilmeisesti täällä ei ääneen saisi sanoa..?



      
  • Autokriittiset mielipiteet voisi lähettää suoraan po. autotehtaalle, luulisin että autonvalmistajat olisi varsin kiinnostuneita palstalaisten rahanarvoisista ohjeista.

      
  • Jan79:



    Monesta asiasta olen ollut Petoksen kanssa samaa mieltä mutta tuo ettei Volvo olisi Bmw:n, Audin ja Mersun kanssa samaa tasoa on kyllä täyttä puppua.. Niin ja kun sinua kyllästyttää Volvojen ylistys ja kehuminen, voisin itse sanoa samaa juuri tuollaisista Volvoa halveksuvista ja samassa lauseessa Bemaria korokkeelle nostamisesta..

    Tää jatkuva eriävien mielipiteiden suitsutus alkaa jo hymyilyttämään.. Täällä kun jokaisella "saa olla oma mielipide" kunhan se on sama kuin parilla bemarikuskilla.. Minä olen aina ostanut auton omaan tarkoitukseeni enkä kuunnellut muita.. Jokainen tosiaan hankkii itselleen sopivan auton eikä siinä pitäisi olla muilla hirveämmin arvosteltavaa. Volvosta saa esittää kyllä mielipiteitä, myös negatiivisia.. ei se ainakaan minua haittaa, mutta entäpä sitten kun minua taas eivät Bemarin ominaisuudet ja monet muut yksityiskohdat miellytä, ja sitä ilmeisesti täällä ei ääneen saisi sanoa..?




    Minua myös kovasti hymyilyttää tämän palstan Volvon mollaus, vaikka tämän palstan keskusteluiden painopiste onkin kääntynyt Subaruun. Itse haen vastaisuudessakin autoni isojen, turvallisten, +200 hv bensakoneiden luokasta ja ei siinä luokassa ole montaa vaihtoehtoa. Oma kiinnostus suuntautuu nyt ja tulevaisuudessakin luultavasti akselille Audi, BMW ja Volvo ja katson mitä auton valintahetkellä kullakin on tarjolla. Viime valintakierroksella vuosi sitten Volvolla oli tarjolla parasta omaan tarpeeseeni eli uusi ja kiinnostava automalli, jonka ominaisuudet on kaikin puolin kohdallaan. Audissa ja Bemarissa on kummassakin joitain ominaisuuksia, joista en niiden nykymalleissa pidä.



    BMW 5-sarja uudistuu kai vuoden 2010 lopussa ja A6 vuoden 2011 alussa, eli juuri sopivasti seuraavan auton valintakierrosta varten, joten odotan noita mielenkiinnolla ja vertaan Volvon sen hetkiseen S80-malliin ja valitsen omiin tarpeisiini parhaan tai sitten voihan joku automerkki tehdä yllättäen jonkin kiinnostavan mallin. Itse asiassa minulle on jo 2 kertaa peräkkäin käynyt niin, että olen päätynyt ostamaan auton, jota en olisi voinut kuvitella tekeväni ilman onnistunutta malliuudistusta. Eli Mazda6 ja Volvo S80 olivat molemmat yllättäviä uudistuksia, koska edeltävä malli oli minusta niin vähän kiinnostava kummallakin. Se on hyvä, kun ei ole minkään merkin fanaattinen kannattaja, niin voi vapaasti aina valita sen merkin ja mallin, mikä on valintahetkellä kiinnostavin ja paras omiin tarpeisiin.

      
  • A-utoija:

    "Muutenkaan en ole tuota Mondeon hehkutusta lukenut muualta kuin saksalaisista lehdistä "



    Lue nyt vaikkapa eilisestä Hesarin autoliitteestä, se kai nyt on aika hyvä lähde, kun olet sitä itsekin käyttänyt viitteenä S80:n erinomaisuudesta.

      
  • Olisi aika kiinnostavaa laskea nettikirjoittaja-bemaristien prosenttiosuus kaikista automerkin omistajista ja vastaavasti verrata Volvo-kirjoittajien prosentuaalista osuutta kaikista Volvon omistajista.



    Eiköhän suuri osa kirjoittelusta selity sillä, että BMW-kirjoittajat ovat varsin aktiivisia.

      
  • fittipaldi:

    Olisi aika kiinnostavaa laskea nettikirjoittaja-bemaristien prosenttiosuus kaikista automerkin omistajista ja vastaavasti verrata Volvo-kirjoittajien prosentuaalista osuutta kaikista Volvon omistajista.

    Eiköhän suuri osa kirjoittelusta selity sillä, että BMW-kirjoittajat ovat varsin aktiivisia.




    BMW:n valinnut autoilija on ehkä keskimääräistä kiinnostuneempi autoista ja tekniikasta, mikä ehkä osaltaan selittää merkin esilläolon keskusteluissa pienehköistä myyntimääristä huolimatta.



      
  • A-utoilija:



    BMW 5-sarja uudistuu kai vuoden 2010 lopussa ja A6 vuoden 2011 alussa, eli juuri sopivasti seuraavan auton valintakierrosta varten, joten odotan noita mielenkiinnolla ja vertaan Volvon sen hetkiseen S80-malliin ja valitsen omiin tarpeisiini parhaan tai sitten voihan joku automerkki tehdä yllättäen jonkin kiinnostavan mallin.




    "vinkki" Alustan seuraavan sukupolven Maserati Quattroporten kanssa jakava Alfa Romeo 169 tulee markkinoille näillä näkymin 2010 tai 2009. "vinkki"



      
  • simppa:

    A-utoilija:


    BMW 5-sarja uudistuu kai vuoden 2010 lopussa ja A6 vuoden 2011 alussa, eli juuri sopivasti seuraavan auton valintakierrosta varten, joten odotan noita mielenkiinnolla ja vertaan Volvon sen hetkiseen S80-malliin ja valitsen omiin tarpeisiini parhaan tai sitten voihan joku automerkki tehdä yllättäen jonkin kiinnostavan mallin.



    "vinkki" Alustan seuraavan sukupolven Maserati Quattroporten kanssa jakava Alfa Romeo 169 tulee markkinoille näillä näkymin 2010 tai 2009. "vinkki"




    Alfa tekee tyylikkäitä autoja, ei siinä mitään. Alfa 159 oli kylläkin pettymys sisätiloiltaan, kun sitä kävin katsomassa eli unohdin sen kertakäynnillä. Muutenkin usko Alfan tekniikan kestävyyteen ei ole minulla korkea, eikä se sitä ole myöskään tutkimusten mukaan. Olisihan se hyvä, jos italialaiset oppisi tekemään myös luotettavia autoja, muotoilupuoli kun on kunnossa, niin niitäkin uskaltaisi tosissaan harkita. Tiedän, että monilla on Alfoista hyviäkin kokemuksia. Meluisuushan on myös Alfojen yksi varjopuoli. Toki katsastan myös tuon Alfa 169:n mielenkiinnon vuoksi aikanaan ja en sano, että sen valinta nyt mahdottomuuskaan olisi, jos kaikki ominaisuudet olisi kohdallaan.

      
  • Miten petyit Alfan sisätiloihin? Oliko ne liian aistikkaat ja tyylikkäät Vulvan ankeisiin muoveihin verrattuna? Ja miten niin Alfan tekniikka ei kestä, montako Alfaa olet omistanut? Minulla on ollut 4 kpl. Nyt on 166, kerrotko mitä pitää pelätä seuraavaksi, mikä pettää? Uskomatonta tuubaa! Muistatko kun ruotsin Teknikens Värld testasi talviautot? Vulvan romut jäivät taakse kun Alfa 156 voitti. Muistatko miten Alfa 164 pärjäsi lapin pakkastestissä? Arvaas kerran mitä Alfakuski ajattelee laatikkovolvoista? :lol:

      
  • Riccardo:

    Miten petyit Alfan sisätiloihin? Oliko ne liian aistikkaat ja tyylikkäät Vulvan ankeisiin muoveihin verrattuna? Ja miten niin Alfan tekniikka ei kestä, montako Alfaa olet omistanut? Minulla on ollut 4 kpl. Nyt on 166, kerrotko mitä pitää pelätä seuraavaksi, mikä pettää? Uskomatonta tuubaa! Muistatko kun ruotsin Teknikens Värld testasi talviautot? Vulvan romut jäivät taakse kun Alfa 156 voitti. Muistatko miten Alfa 164 pärjäsi lapin pakkastestissä? Arvaas kerran mitä Alfakuski ajattelee laatikkovolvoista? :lol:




    Ei minuun vaan oikein tuo Alfan muotoilu ole erityisemmin koskaan puraissut. Esim. Alfa 159 on oikein tyylikäs edestä ja nimenomaan punaisena, kuten tuossa kuvassa.

    http://www.km77.com/marcas/alfa/2005/159/gama/gra/02.asp

    Sivuprofiili taas on jotenkin epäsuhtainen, kuten kuvasta näkyy:

    http://www.km77.com/marcas/alfa/2005/159/gama/gra/04.asp



    Alfan sisätilat on vaan liian ahtaat ja kuskiin päin kallistettu kojelauta pienine mittareineen on jotenkin sekavan oloinen ja ei kovin harmooninen kokonaisuus. Vertailun vuoksi Volvon kojelauta vs. Alfa 159. Pidän enemmän Volvon selkeydestä ja ilmavuudesta.

    http://www.km77.com/marcas/alfa/2005/159/gama/gra/30.asp

    http://www.km77.com/00/volvo/v70/gra/30.asp



    Ajattele vaan mitä huvittaa laatikkovolvoista. En minäkään niistä pidä. Uudet Volvot taas on jo ihan eri asia ja ruma laatikkomuotoilu on onneksi unohdettu. S80 on minun makuun yksi tyylikkäimpiä isoja sedaneja Audi A6:n ohella, uusi V70 taas on aika ruma perästä. Mutta makuasioista ei voi kovin paljon kiistellä. Alfan laatuun ja jälleenmyyntiarvon säilymiseen en valitettavasti oikein luota niin paljon, että sellaisen itselleni haluaisin ostaa, mutta onhan se persoonallinen auto, joka varmaan herättää huomiota liikenteessä.

      
  • Riccardo:

    Miten petyit Alfan sisätiloihin? Oliko ne liian aistikkaat ja tyylikkäät Vulvan ankeisiin muoveihin verrattuna? Ja miten niin Alfan tekniikka ei kestä, montako Alfaa olet omistanut? Minulla on ollut 4 kpl. Nyt on 166, kerrotko mitä pitää pelätä seuraavaksi, mikä pettää? Uskomatonta tuubaa! Muistatko kun ruotsin Teknikens Värld testasi talviautot? Vulvan romut jäivät taakse kun Alfa 156 voitti. Muistatko miten Alfa 164 pärjäsi lapin pakkastestissä? Arvaas kerran mitä Alfakuski ajattelee laatikkovolvoista? :lol:




    Olet kirjoittajana täysi vitsi

      
  • Katsos, joku Vulvailija veti herneet nenukkiin. Ei se sinun verbaalinen taituruutesikaan kummoista ole, ei edes vitsikästä. Onnea 240 Volvon hoitoon!

      
  • Niin. Jopa Top Gearissa taidettiin mainita, että ei se ole automies eikä mikään jolla ei ole yhtä Alfaa joskus ollut. No. Eipä ole vielä ollut. Toivottavasti joku päivä tekevät mullekkin sopivan Alfan :wink:

      
  • Meillä on yksi Alfa ollut ja suurin vika oli kylmyys talvella, oli vain vuoden tuon vuoksi, siis kestävyyttä ei tullut testattua. :xmas:

      
  • V70 EURO-NCAP viisi tähteä, mutta:





    Pylvästestissä sivuturvatyynyt laukesivat kuitenkin liian myöhään, jonka seurauksena tyynyt eivät täyttyneet kokonaan. Tästä seurasi autolle pistemenetys. Volvo ei tyytynyt tähän testitulokseen, vaan etsi ratkaisun turvatyynyn täyttymisen ongelmiin. EuroNCAP suostui testin uusimiseen sillä edellytyksellä, että kyseinen muutos tehtäisiin kaikkiin autoihin. Volvo on ottanut uuden ratkaisun käyttöön kaikissa tuotannossa olevissa autoissa sekä julkaissut takaisinkutsun jo myytyjen autojen omistajille. Heitä pyydetään korjauttamaan autonsa Volvo-liikkeessä. Valitettavasti sama ongelma esiintyi myös uusintatestissä, eivätkä turvatyynyt täyttyneet kunnolla.



    http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/kolaritestit/?x1544657=2469835

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit