Merkkien Merkki 2013

17 kommenttia

Tuulilasin Merkkien Merkki 2013 - tutkimuksessa Toyota ja Lexus valtasivat sijat yksi ja kaksi. Aiemmin Merkkien Merkki - tutkimusta ovat vissiin hallinneet prenijumit.



http://www.tuulilasi.fi/uutiset/toyota-nousi-merkkien-merkiksi-v-2013

  
  • Viime vuonna Lexus taisi olla ykkönen ja Toyota kai kakkonen, eli niiden osalta järjestys vaihtui. Voidaan kai edelleen puhua premiumien hallinnasta, kun top viidessä on neljä premiumia, eli Lexus, Porsche, Audi ja Volvo.



    Mielenkiintoista on, että VW on sijalla kahdeksan, koska nettikeskustelujen ja lähes kaikkien niiden mielestä, jotka Volkkaria eivät omista, VW on historian surkein auto ja voittaa testejäkin vain lahjomalla. Omistajat näyttävät olevan toista mieltä. Olen ennenkin todennut, että tuskin se VW Golf voi ihan niin huono olla kun väitetään, kun kyseessä on kuitenkin yksi Suomen ja koko maailman myydyimmistä merkeistä ja malleista.



    Top kympissä on muuten neljä VAG konsernin merkkiä.

      
  • Tällä listalla ei ole ainuttakaan VW-konsernin autoa viiden sakissa. Mitä mieltä olet tästä Ajattelija?





    Autobrändien laskennalliset arvot.



    1. BMW, 24,623 mrd dollaria

    2. Toyota, 21,779 mrd dollaria

    3. Mercedes-Benz, 16,111 mrd dollaria

    4. Honda, 12,647 mrd dollaria

    5. Nissan, 9,853 mrd dollaria

    6. Volkswagen, 8,519 mrd dollaria

    7. Ford, 7,025 mrd dollaria

    8. Audi, 4,703 mrd dollaria

    9. Hyundai, 3,598 mrd dollaria

    10. Lexus, 3,392 mrd dollaria




    Lähde: MillwardBrown

      
  • Mitäpä tuohon pitäisi sanoa? Miten tuo edes liittyy keskustelin aiheeseen? Mikä oli pointti? Itselleni on ainakin täysin yksi lysti, mikä on jonkun brändin arvo.



    Ehkä se minua voisi hieman kiinnostaa, että millä perusteella tuollainen arvo lasketaan ja mitä sen pitäisi tarkoittaa. Ottaen huomioon, että listalla vaikka Nissan on ennen Ferraria. Jotenkin kuvittelisin, että Ferrarin merkki on haluttavanpi ja arvokkaampi kuin Nissanin.



      
  • Ajattelija:

    Mitäpä tuohon pitäisi sanoa? Miten tuo edes liittyy keskustelin aiheeseen? Mikä oli pointti? Itselleni on ainakin täysin yksi lysti, mikä on jonkun brändin arvo.

    Ehkä se minua voisi hieman kiinnostaa, että millä perusteella tuollainen arvo lasketaan ja mitä sen pitäisi tarkoittaa. Ottaen huomioon, että listalla vaikka Nissan on ennen Ferraria. Jotenkin kuvittelisin, että Ferrarin merkki on haluttavanpi ja arvokkaampi kuin Nissanin.






    Yksi kysymys täältä aiheutti vastakysymysten tulvan.



    Sano se. Ei mitenkään tai siis siten, että Merkkien Merkki aiheutti sinussa jopa hienoista leijuntaa VW-konsernin osalta ja mainitsemiesi premiumien hallinasta edelleen.



    Pointti on mielestäni se, että kansanautoja tehtaileva VW-konserni syö Audin-autobrändiä melkoisesti. Se johtopäätös tuosta sijaluvusta on mielestäni pääteltävissä. Ja ei kai VW:n jatkuvat ongelmat voi olla vaikuttamatta, näin ainakin voisi olettaa.



    Se, että autobrändi-listalla on Nissan ennen Ferraria. Askarruttaa sinua suuresti on toki ymmärrettävää koska viet näin oman merkkisi huomioitavan alhaalle vajoamista ja sen merkitystä toisaalle tarkoituksellisesti pureutumatta syihin miksi näin.



    Huomioitavaa on myös se, että autobrändi listalla ei ole mainostamaasi Volvoa kympin sakissa lainkaan. Ruotsalainen autobrändi ei oiken loista muualla kuin täällä Suomessa jossa siitä kritiikkiä esittävä saa uskovaisten taholta heti solvausta osakseen. Saksalaisia autoja saa tuossa leirissä haukkua miten tahtoo toisinpäin ymmärrys loppuukin sitten lyhyeen.

    :sunglasses:

      
  • Noinko koville otti, että BMW:n tulos ei ollut kovin hyvä? Tuollaisia tutkimuksia ei kyllä saisi julkaista ollenkaan. Ja minä olen tietenkin provo, kun uutista kommentoin. Trcktest, eikö tuo ole vähän naurettavaa? Voisi jopa kysyä, että kuka täällä nyt on se provo?



    Minua ei muuten pätkääkään kiinnosta, miten VW tai Skoda pärjäävät jossain tutkimuksessa. Noita umpitylsiä merkkejä tulen tuskin koskaan ostamaan. Mielenkiintoisen asiasta tekee vain se seikka, jonka olen ennenkin sanonut. En voi uskoa, että kyseiset merkit ovat niin epäluotettavia kuin monesti väitetään, sillä eivät ne muuten olisi niin myytyjä merkkejä. No tutkimuksesta nähdään, että haukkuja taitaa tulla lähinnä niiltä, jotka eivät niitä omista.



    Kuten sanoin, bränditutkimus minua ei kiinnosta oikeastaan ollenkaan. En minä brändin vuoksi autoani osta. Se ehkä kiinnostaisi yleisesti, että miten brändin arvo lasketaan. Millä perusteella Nissan, joka on mielestäni erittäin epähaluttava brändi, on sijalla viisi, esimerkiksi ennen Ferraria, jonka minun näkemykseni mukaan tulisi olla sijalla yksi.

      
  • Ai niin, kuka Volvoa on mainostanut? En ainakaan minä. Tracktest, sinun merkkifanaattisuudessa on Se huono puoli, että alkaa todellisuudentaju hämärtymään. Useimmissa merkeissä on jotain hyviä ja jotain huonoja puolia. Minä sanon niitä molempia ääneen. Sinun kantasi on sellainen, että kaikki negatiivinen Bemarista on kiellettyä provoamista ja mikä tahansa positiivinen asia jonkun muun merkin osalta on mainostamista. Volvoissa on paljon huonoa, mutta toki olen sitä välillä puolustanut esimerkiksi Experiencen kohtuuttomilta ja epäloogisilta hyökkäyksiltä. Oletko koskaan lukenut, että minä olen itsekin monesti arvostellut Volvoa ja sen vanhentunutta mallistoa. Silloin minua muuten kutsuttiin Volvovihaajaksi.

      
  • Minä haluaisin välillä kuulla jotain negatiivista tuosta testivoittaja Toyotasta. Onko siitä oikeasti mitään negatiivista edes tiedossa, joka ikinen päivä saa olla lukemassa jotain ongelmaa VW-konsernin autoista niin en oikein jaksa uskoa että omistamani Toyotakaan mikään viaton on.



    Onko sitten vaan niin että kun valmistaja/maahantuoja/myyjäliike hoitaa ongelmat kunnialla (mikäli niitä edes on) niin niistä ei vaivauduta sitten kertomaan ja se nostaa sitten Toyotan Premium-autojen tasolle Tuulilasin Merkkien Merkki tutkimuksessa.

      
  • BMW ja Toyota ovat hoitaneet takaisinkutsut mallikkaasti eikä asiakkaat ole joutuneet maksumiehiksi. Se on se mikä näitä merkkejä yhdistää, johtajat ymmärtävät pitkässä juoksussa tämän strategian ainoaksi oikeaksi. Vai voiko joku väittää vastaan selvää asiaa?

      
  • Tänne palstalle ei kaivata mitään saksalaisen autoteollisuuden myyriä. Eräs nimimerkki kirjoittelee siihen tyyliin että voisi kuvitella että saksalaisilla premium-autoilla on jokin yhteisyritys Suomessa. Idiootti kuvittelee että haukkumalla muita merkkejä voisi jotenkin nostaa germaanien markkina-osuutta Suomessa.

      
  • Siinä mies loistaa nimimerkkiä myöten. Ei noilla lahjoilla kannata ketään ruveta haukkumaan, teet kyllä tuolla tavalla itsestäsi täyden idiootin.

      
  • Alleviivasin vain sitä, että BMW, Audi ja Mercedes ovat kilpailijoita keskenään myös Suomessa. Ei tarvita mitään sakemanni-pellejä (nimimerkki Experience on tällainen taho) julistamaan saksalaisautojen ihanuutta. Nuija mikä nuija.

      
  • andertz:

    Alleviivasin vain sitä, että BMW, Audi ja Mercedes ovat kilpailijoita keskenään myös Suomessa. Ei tarvita mitään sakemanni-pellejä (nimimerkki Experience on tällainen taho) julistamaan saksalaisautojen ihanuutta. Nuija mikä nuija.






    Veli hyvä jos halutaan pitää keskustelut asiallisina solvaukset ei kuulu konseptiin. Kritiikkiä pitää myöskin sietää. Experience käyttää kitkerääkin kritiikkiä, mutta ei kyllä alennu solvauksiin. Tämä on oma mielipiteeni, olkoon muilla omansa.



    Tutustuin hieman edellisiin kommentteihisi. Jatka vain asialinjalla älä lähde esittämään mitään mitä et ole. Se on parasta näissä foorumeissa ja pidän tätä itse suhteellisen asiallisena kanavana omille ajatuksilleni.



    Kyllä jotkut vetää omasta 25 vuoden BMW:llä ajostani älyttömiäkin johtopäätöksiä kuten taannoin nimimerkki Karvasauberi kertomalla, että minulla on sinivalkoinen virus päässä. Jokainen voi vetää johtopäätökset tuosta kommentista. Suurin osa kirjoittajista on kelpo porukkaa, joskus toki merkit riitelee ja mopo karkaa, mutta on hyvä jos huomaa itse menevänsä metsään, vetää liinat kiinni ja tilanteet rauhoittuu kuin itsestään. Itse en tarkoituksella halua ärsyttää ketään, mutta joitakin mielipiteeni ärsyttää liikaakin. Täytyisi sietää muidenkin mielipiteitä paremmin, vaikka ne poikkeaisivat omista kuinka paljon tahansa. :sunglasses:

      
  • Samppa1300:

    Minä haluaisin välillä kuulla jotain negatiivista tuosta testivoittaja Toyotasta. Onko siitä oikeasti mitään negatiivista edes tiedossa, joka ikinen päivä saa olla lukemassa jotain ongelmaa VW-konsernin autoista niin en oikein jaksa uskoa että omistamani Toyotakaan mikään viaton on.

    Onko sitten vaan niin että kun valmistaja/maahantuoja/myyjäliike hoitaa ongelmat kunnialla (mikäli niitä edes on) niin niistä ei vaivauduta sitten kertomaan ja se nostaa sitten Toyotan Premium-autojen tasolle Tuulilasin Merkkien Merkki tutkimuksessa.




    no, aiemmin ainakin korollien jarrut jäi laahaamaan talven suolasotkuissa osassa autoja, ärsyttävä vika kun toistui joka vuosi. pistivät kuntoon joka vuosi, takuuajan jälkeenkin. huokaisten että jaaha, niitä jarruja. hakiessa sanoivat että vaihdettiin jarrupalatkin kun kiilsivät ja olivat kuluneet... eikä ollut laskussa.



    kun lueskelee näitä valituspalstoja esim VAGginaalien vioista niin huomaa että valitukset eivät koske erästä merkkiä... ihan niinkuin skodassa ei olisi samoja osia. ja kas, idän ihme onkin laatumerkki verrattuna volkkariin.

      
  • Nämä Experiencen eri nimimerkeillä vuosikausia kestäneet provoiluviestit herättävät monenlaisia tuntemuksia. Yllyttävät joitain samanhenkiseen kirjoitteluun, ärsyttävät joitain jo sen verran että vastaukset menee henkilökohtaisuuksiin, jotkut taas ei jaksa välittää tyypistä enää ja osa on jossain noiden väliltä. Muistanpa vielä senkin, kun andertz haastoi tuon provoilijan henkilökohtaiseen tapaamiseen, että välit voidaan puida kahden kesken ilman palstalla kirjoittelua. No ei ilmeisesti tapaaminen onnistunut. :smile:



    Itse kuulun tuohon kategoriaan, joka ei enää jaksa välittää, koska trollia ei kannata ruokkia.



    Aika herkkähipiäisiä tuntuu Bemarin omistajatkin olevan. Toisaalta kun omistaa jonkin automerkin, niin ei siitä mielellään ainakaan selvää "vittuilua" kuuntelisi. :smile:

      
  • surffari:


    no, aiemmin ainakin korollien jarrut jäi laahaamaan talven suolasotkuissa osassa autoja, ärsyttävä vika kun toistui joka vuosi. pistivät kuntoon joka vuosi, takuuajan jälkeenkin.... eikä ollut laskussa.




    Täytyy kyllä hattua nostaa merkille kuin merkille joka tuolla tavalla hoitaa asiat kuntoon, en yhtään ihmettele miksi niin moni pysyy merkissä, onhan minullakin jo toinen Toyota. :smile:



    A-utoilija:

    Toisaalta kun omistaa jonkin automerkin, niin ei siitä mielellään ainakaan selvää "vittuilua" kuuntelisi. :smile:




    Mikäli se v******* tarkoittaa totuutta hiukan japsivihaa korostaen niin saa sanoa vapaasti mitä Toyotaan tulee, taitaa vaan olla niin tylsä merkki ettei siitä kuule muualla kuin suoli24:ssa. :grin:

      
  • Kiinnostava kysymys olisi se, miten huipputehokkaille autoille käy kun päästöjen enimmäismääränä hyväksytään vain 95 g/km. :smile:



    Siis EU:ssa, joskus.

      
  • andertz:

    Kiinnostava kysymys olisi se, miten huipputehokkaille autoille käy kun päästöjen enimmäismääränä hyväksytään vain 95 g/km. :smile:

    Siis EU:ssa, joskus.




    hieman offtopic, mutta tuo on jo nähty, lisätään hybridihässäkkä, tehokas sähkömoottori ja koska nykyisten litiumioniakkujen antama hetkellinen teho on kovin pieni niin tarvitaan paljon akkuja. ne on käytännössä samoja kuin esim tietokoneiden akut, vain erilailla pakattuja.



    isoon määrään akkuja saa sitten ladattua sähköä pistokkeesta ja eu-syklin kulutus romahtaa. käytännössä akkutehoa käytetään mm ilmastoinnin päälläpitämiseen auton ollessa parkissa mutta oikeakin kulutus laskee rajusti



    esim 36km sähköllä kulkeva 71g/km:

    http://www.porsche.fi/mallit/panamera/panamerasehybrid/



    kalliissa autoissa muutaman k€ hintalisä ei tunnu asiakkaalle, mutta verottaja usein muistaa alennella maksuja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit