Tyytyväisyys premiumeihin

336 kommenttia
167891012»
  • Derrick:

    Tässä (linkki edellisellä sivulla) siis esittelyssä pikkusedanit ensi kertaa premiumia ostavalle, jokuhan voi kertoa tarkenmin mikä näistä autoista on eniten premium.




    Tai eniten (vähiten??) "entry-luxus" ja mitä se ikinä tarkoittaa ja moisen tarpeellisuus yhtälailla.

      
  • Kumppani:


    Oikeasti ne kumpusivat sinun omista kirjoituksistasi toisen otsikon alta. Tässä ihan tällä viikolla, aika suoria lainauksia tyylisuunnaltaan - miltäs tuntuivat? Mistäs sinun väitteesi siellä sitten kumpuavat?


    Esitä se kirjoitus, mistä lainasit tuon tai lopeta valehtelu.





    "Nollasta sataan sekuntia" ja "huippunopeus", mitä epämääräistä noissa on?




    No ensin pitäisi vielä määritellä mittausolosuhteet. Sen lisäksi nuo mittaukset jättävät paljon tarpeellista tietoa arvailun varaan. Millä painotuksella lasket noista kahdesta mittauksestasi arvon nopeudelle?



    Eihän se ota kantaa siihen miten sinä havainnoit autokohtaisesti auton toimivuutta koeajossa, jonka perusteella sinä ostopäätöksiäsi teet. Pitääkö sinulle sanoa "hintaposissön" ennenkuin uskallat autolla tuollaista makuasiaa koeajaa?




    Ei tuo hintapositio liity millään tavalla koeajoihini. Miksi ihmeessä kirjoitat jotain noin lapsellista? Autoihin liittyy lukemattomia käyttökelpoisia sanoja, joita ei tarvitse autoa kokeillessa tai ostaessa.



    Kyllä vaan, pidetään kaikin mokomin joitakin luokkia. Korimalli on ihan hyvä esimerkki, samoin ovisuus, polttoaine, vaihteisto jne. Noilla pärjää pitkälle kun sitten vielä käy koeajolla yms. Pitääkö sulle sanoa "hintaposissön" vielä tuohon väliin johonkin?

    Onko ylivoimaista ostaa auto: sedan, 2-ovinen, bensa, automaatti ja sitten vain tarkistaa mitä markkinoilta löytyy.

    Etkö osaa mennä kauppaan ostamaan ilman että sinulle tullaan sanomaan "hintaposissön"? Ja minua väität lapselliseksi...




    Et näköjään edelleenkään osaa nähdä asiaa miltään muulta kannalta kuin kumppani itse autoa ostamassa. Tuolla perusteella tarpeelliset sanat voi rajoittaa aika vähiin. Sanojen tarpeettomuus noin typerällä perusteella jää vain perustelematta.





      
  • Kumppani:

    Ajattelija2013:
    Ahaa, nyt siis kenkä puristaakin vain siitä, että mielestäsi premiumeista on tehty jokin suljettu lista? Tästähän on puhuttu ennenkin ja yksissä tuumin todettu, että näin ei ole. On merkkejä, jotka ovat itsestään selvästi sillä "mystisellä listalla", on merkkejä, joiden listalla olemisesta ei olla täysin yksimielisiä, on merkkejä, joita on tullut listalle ja on merkkejä joita on tippunut listalta. Nyt kun tämä on todettu, niin voidaankin panna homma pakettiin. Nyt Kumppanikin voi käyttää termiä premium, aivan samoin kuin käytät termiä urheilullinen.


    Katsos vaan, osasit tarttua vain tuohon "suljettu" -kohtaan. Tästä olen puhunut aiemminkin, että käsitykset vaihtelevat jopa aatteen puolustajien joukoissa. No, ehkä se voidaan tulkita sitten juuri ja juuri sellaiseksi, että "eihän tässä äijät nyt niin tiukkoja yhden hiivatin termin kanssa olla, eihän"...

    Vielä kun osaisit perustella tarpeellisuuden tuollaiselle lokeroinnille ylipäätään ja kertoa miksi sitä pitää vahtia noin hanakasti kuin sinäkin - kaikesta huolimatta.

    Ja heitä nyt vihdoin viimein jo se lista urheilullisista autoista. Sitten puhutaan samasta asiasta noiden kahden termin välillä.




    Tästä minäkin olen puhunut aiemmin. Mitään suljettua listaa ei ole. Ei premiumeissa, eikä varsinkaan urheilullisissa autoissa.



    Silti on olemassa premiumeja, sekä urheilullisia autoja.



      
  • Minulla on nyt ollut parisen vuotta allani elämäni ensimmäinen uutena hankittu "premium" -auto. Auto on MB C 220 CDI automaatti. Tätä ennen on ollut kymmenkunta "ei-premiumia", viimeksi Skoda.



    No miten tämä premium sitten poikkeaa edellisistä autoistani? Ohessa muutamia asioita, jotka minua miellättävät:

    - palvelu sekä autokaupassa että huolloissa on ollut aivan eri planeetalta kuin ennen

    - auton tunnelma on laadukas, kun esimerkiksi somisteet olivat edellisessä autossa alumiinin näköistä muovia, ovat ne nyt alumiinia

    - kaikki hallintalaitteet toimivat täsmällisesti ja ainakin tämä auto on osoitautunut hyvin käyttövarmaksi

    - automaattivaihteisto on toimii hienosti ja pehmeästi

    - takavedossa on "sitä jotakin" ja auto on loskaisilla maanteillä todella vakaa ajettava

    - melutaso on edellisiä autojani hiljaisempi

    - Mersussa on statusta. Minun kohdallani on menossa 40. vuosi työelämässä enkä häpeä näyttää ympäristölleni, että on tullut tehtyä työtä ja vähän tulostakin.



    Naapurit ja työkaverit eivät muuten ole koko ikäni aikana kommentoineet autojani mitenkään, enkä minä ole negatiivisessa mielessä arvostellut heidän valintojaan. Seuraavakin autoni on takavetoinen tai nelivetoinen "premium", sikäli kun asia minusta riippuu.

      
  • Audi A3 oli Tuulilasin kestotestissä, jonka pikaisesti silmäilin kiireessä. 30.000 km "kestotestin" jälkeen todettiin, että premium ei ole pelkkää imagoa, vaan Audi todella eroaa konsernin Golfista ja Octaviasta niin paljon, että pienen "premiumlisän" maksaminen on ihan perusteltua. Kovasti Audia muutenkin kehuttiin. Tämän lisäksi hinta myös säilyy sen verran hyvin, ettei premiumin ostamisessa tule juurikaan edes takkiin.



    Itse tosin ihmettelen sitä, että mikäs ihmeen kestotesti se 30.000 km:n testi on. Matkan voisi kyllä tuplata, vaiikka kyllähän se 30 tkm auton käyttöominaisuuksista jo tarpeeksi kertoo. Ilmeisesti Golf/Ocu ovat pidemmässä kestotestissä ja tekniikaltaanhan ne vastaavat pitkälti A3 Audia.

      
  • Kieltämättä laadukkaampi peli kuin konserni sisaret. Toisaalta olihan niitä vikoja tuossa audissakin vaikkei niistä juuri kirjoitettu.



    Heti uudesta saakka elektroniikka vikoja audissa, koska jäi aina aika ajoin abs:n valo palamaan. Lisäksi jarrutehostimesta hävisi paineet samantien kun auto sammutettiin (suunnittelu virhe ilmeisesti?), ihmettelen jos ei ole varaa rakentaa noita jarruja kunnolla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit